Aerodinamikos mokslas yra vienas svarbesnių susijusių su transporto priemonių gamyba. Kuo mažesnis automobilio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, tuo mažesnį pasipriešinimą riedėjimui jis patiria, atitinkamai sunaudodamas mažiau energijos, o tai reiškia – taupydamas degalus, mažiau teršdamas aplinką ir panašiai.
"Mercedes-Benz CLA"
© Gamintojo nuotr.

Šis rodiklis ypač svarbus kuriant sportinius automobilius, kuriems kiekviena energijos kruopelytė svarbi pasiekiant kaip įmanoma aukštesnius rezultatus. Tačiau ne ką menkesnę svarbą automobilio aerodinamika turi ir kasdieniams mūsų keturračiams.

Tad portalas „Autoevolution“ suskaičiavo penkis mažiausią aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą turinčius šeimos automobilius.

„Mercedes-Benz CLA 180 Blue Efficiency“ (koeficientas 0,22)

Nors JAV rinkai skirto automobilio modifikacijos turi 0,28 ar 0,30 koeficientą, Europoje parduodama „Mercedes-Benz CLA“ versija pirmauja pasaulyje tarp keturdurių automobilių su mažiausiu koeficientu – 0,22. Tokį rezultatą pavyko pasiekti dėl lygaus dugno, žemos prošvaisos ir mažos apimties, smailėjančios priekinės kėbulo dalies.

„Mercedes-Benz W213 E Class“ (0,23)

"Mercedes-Benz" E klasė
"Mercedes-Benz" E klasė
© Gamintojo nuotr.

Naujoji E klasė yra ne tik 100 kilogramų lengvesnė už pirmtakę, bet ir pasižymi puikia aerodinamika, dėl kurios nereikėjo aukoti elegancijos ir savito stiliaus. Dėl to dinamiškas automobilis išsiskiria ir kukliais taršos rodikliais, pvz. 102g/km CO2 „E220 d“ versijoje. Panašu, kad „Mercedes-Benz“ šiuo metu dominuoja aerodinamikos srityje.

„Audi B9 A4“ (0,23)

Suskaičiavo penkis geriausia aerodinamika pasižyminčius šeimos automobilius
© Gamintojo nuotr.

Dar vienas vokiškas sedanas, kurio aerodinamika tiesiog puiki – naujasis „Audi A4“. 0,23 koeficiento rodiklį pavyko pasiekti dėl protingo dizaino (itin žemos stogo linijos) ir keleto triukų automobilio dugne.

„Tesla Model S“ (0,24)

"Tesla Model S"
"Tesla Model S"
© Reuters/Scanpix

Elektromobiliai aerodinamikos srityje turi svarbų pranašumą prieš iškastiniu kuru varomas mašinas – jiems nereikia radiatoriaus.

Kalbant apie „Model S“, jo lygios grindys, nuožulni stogo linija ir gerai apgalvoto dizaino veidrodėliai leido pasiekti puikų 0,24 koeficientą. Elektromobiliams aerodinamika yra išskirtinės svarbos, nes kiekvienas energijos „trupinėlis“ lemia galimą įveikti distanciją, kuri šiuo metu yra didžiausias tokių modelių iššūkis.

Sklando gandai, kad paskutinę šio mėnesio dieną pristatomas „Tesla Model 3“ turės net 0,20 koeficientą.

„Hyundai Sonata Hybrid“ (0,24)

"Hyundai Sonata Hybrid"
"Hyundai Sonata Hybrid"
© AP / Scanpix

Verta pažymėti, kad tokį patį koeficientą turi ir „Toyota Prius“, tačiau šis JAV rinkoje parduodamas „Hyundai“ modelis yra gerokai prieinamesnis. Be to, korėjiečiams net neprireikė taip vadinamo futuristinio dizaino šiam rezultatui pasiekti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Honda Civic Type-R“ pasiekė dar vieną rekordą (3)

Praėjusį mėnesį greičiausiai ratą Magny-Cours GP lenktynių trasoje apvažiavęs sportinis...

Nyderlandai planuoja finansinę paskatą dviračiu į darbą važiuojantiems žmonėms (3)

Į darbą dviračiu važiuojantys olandai gali sulaukti finansinės paramos – Nyderlandai ieško...

Vyras palaidojo tėvą prabangiame BMW visureigyje (39)

Vienas nigerietis palaidojo savo tėvą ne karste, o naujame automobilyje, praneša „The Daily...

Kodėl „Tesla“ neišvengia avarijų? Atsakymas paaiškėjo po eksperimento (46)

Pirmas dalykas, su kuriuo susiduriama vairuojant „ Tesla “ automobilį su įjungta autopiloto...

Kaminkrėtys iš Austrijos atidarys „Volkswagen Golf“ muziejų (4)

Kaminkrėtys iš Austrijos Josephas Juza didžiuodamasis pristato savo „ Volkswagen Golf “...

Top naujienos

Pamatykite, kaip atrodė istorijos egzaminas: abiturientai įvertino kaip labai lengvą (21)

„Likau maloniai nudžiugintas, kad šis egzaminas nebuvo labai sunkus“, – po egzamino DELFI...

Tikroji situacija kalėjimuose: vyksta prekyba, blokavimo sistema neveikia (220)

Dviejų Kybartų pataisos namuose kalinčių vaikinų lėbavimas iš pamatų supurtė Lietuvos...

Tarp „valstiečių“ – maišto nuotaikos: prakalbo apie premjero atsistatydinimą (280)

Pagrindinius socialinius ir ekonominius klausimus sprendžiantiems Seimo komitetams, vadovaujamiems...

Gyvai / Pasaulio futbolo čempionatas: Belgija – Panama (4)

Viena iš pasaulio čempionato favoričių laikoma Belgijos rinktinė FIFA 2018 turnyrą Rusijoje...

Vilniaus centre sprogus troleibuso padangai, sužaloti trys žmonės, vienam nutrauktas pirštas papildyta 16.46 (194)

Pirmadienį sostinėje sprogus troleibuso padangai, nukentėjo trys žmonės.

Sūnui auklės ieškanti Oksana Pikul į tai žiūri atsakingai: sudėtinga, kuomet į namus kvietiesi svetimą žmogų (24)

Darbuose paskendusi Oksana Pikul šiandien paskelbė ieškanti auklės beveik trejų metukų sūnui...

Skelbiama, kad Vasilije Micičius susitarė su turkais ir paliks „Žalgirį“ (34)

Panašu, kad Kauno „Žalgirio“ komandą po pastarojo sezono paliks ir dar vienas gynėjas....

Ėmėsi renovuoti itin senus pastatus: daugelis neįtaria, kodėl tai taip svarbu (3)

Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečio proga dažniau prisimenamos istorinės asmenybės, įvykiai...

Lietuvos kampeliai, kur dažnas net nesugalvoja užsukti: prie iniciatyvos kviečia jungtis visus

Lietuva – bendruomenių kraštas. Tai rodo DELFI portale vykstanti iniciatyva „ Bendruomenės...

Kodėl bankų padaliniuose kartais reikia laukti kelias valandas? (72)

Statistika rodo, kad bankų padaliniuose žmonės paslaugų laukia kur kas trumpiau – virš 10...