Aerodinamikos mokslas yra vienas svarbesnių susijusių su transporto priemonių gamyba. Kuo mažesnis automobilio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas, tuo mažesnį pasipriešinimą riedėjimui jis patiria, atitinkamai sunaudodamas mažiau energijos, o tai reiškia – taupydamas degalus, mažiau teršdamas aplinką ir panašiai.
"Mercedes-Benz CLA"
© Gamintojo nuotr.

Šis rodiklis ypač svarbus kuriant sportinius automobilius, kuriems kiekviena energijos kruopelytė svarbi pasiekiant kaip įmanoma aukštesnius rezultatus. Tačiau ne ką menkesnę svarbą automobilio aerodinamika turi ir kasdieniams mūsų keturračiams.

Tad portalas „Autoevolution“ suskaičiavo penkis mažiausią aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą turinčius šeimos automobilius.

„Mercedes-Benz CLA 180 Blue Efficiency“ (koeficientas 0,22)

Nors JAV rinkai skirto automobilio modifikacijos turi 0,28 ar 0,30 koeficientą, Europoje parduodama „Mercedes-Benz CLA“ versija pirmauja pasaulyje tarp keturdurių automobilių su mažiausiu koeficientu – 0,22. Tokį rezultatą pavyko pasiekti dėl lygaus dugno, žemos prošvaisos ir mažos apimties, smailėjančios priekinės kėbulo dalies.

„Mercedes-Benz W213 E Class“ (0,23)

"Mercedes-Benz" E klasė
"Mercedes-Benz" E klasė
© Gamintojo nuotr.

Naujoji E klasė yra ne tik 100 kilogramų lengvesnė už pirmtakę, bet ir pasižymi puikia aerodinamika, dėl kurios nereikėjo aukoti elegancijos ir savito stiliaus. Dėl to dinamiškas automobilis išsiskiria ir kukliais taršos rodikliais, pvz. 102g/km CO2 „E220 d“ versijoje. Panašu, kad „Mercedes-Benz“ šiuo metu dominuoja aerodinamikos srityje.

„Audi B9 A4“ (0,23)

Suskaičiavo penkis geriausia aerodinamika pasižyminčius šeimos automobilius
© Gamintojo nuotr.

Dar vienas vokiškas sedanas, kurio aerodinamika tiesiog puiki – naujasis „Audi A4“. 0,23 koeficiento rodiklį pavyko pasiekti dėl protingo dizaino (itin žemos stogo linijos) ir keleto triukų automobilio dugne.

„Tesla Model S“ (0,24)

"Tesla Model S"
"Tesla Model S"
© Reuters/Scanpix

Elektromobiliai aerodinamikos srityje turi svarbų pranašumą prieš iškastiniu kuru varomas mašinas – jiems nereikia radiatoriaus.

Kalbant apie „Model S“, jo lygios grindys, nuožulni stogo linija ir gerai apgalvoto dizaino veidrodėliai leido pasiekti puikų 0,24 koeficientą. Elektromobiliams aerodinamika yra išskirtinės svarbos, nes kiekvienas energijos „trupinėlis“ lemia galimą įveikti distanciją, kuri šiuo metu yra didžiausias tokių modelių iššūkis.

Sklando gandai, kad paskutinę šio mėnesio dieną pristatomas „Tesla Model 3“ turės net 0,20 koeficientą.

„Hyundai Sonata Hybrid“ (0,24)

"Hyundai Sonata Hybrid"
"Hyundai Sonata Hybrid"
© AP / Scanpix

Verta pažymėti, kad tokį patį koeficientą turi ir „Toyota Prius“, tačiau šis JAV rinkoje parduodamas „Hyundai“ modelis yra gerokai prieinamesnis. Be to, korėjiečiams net neprireikė taip vadinamo futuristinio dizaino šiam rezultatui pasiekti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šiauliuose – paskutinė proga tapti „Geriausiu Lietuvos vairuotoju 2017“

Artėjantį šeštadienį Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome, kuris įrengtas kelyje...

Specialiai A. Schwarzeneggeriui pagamintas įspūdingas elektromobilis (17)

Austrijos bendrovė „Kreisel“ specialiai Arnoldui Schwarzeneggeriui pagamino pirmąjį pasaulyje...

„Jaguar Land Rover“ automobilių maketai taps banglentėmis

Beveik 70 metų pagrindinė „Land Rover“ automobilių paskirtis yra padėti žmonėms įveikti...

Geriausi vairuotojai klysta traukdami atsarginį ratą ar gaivindami sužeistąjį (2)

Jau 16-us metus iš eilės Lietuvos žurnalistų autoklubas organizuoja „Geriausio Lietuvos...

Japoniškų automobilių gerbėjai sezoną užbaigė Trakuose (1)

Į paskutinį kartą šiemet vykusį japoniškų automobilių gerbėjų susitikimą „ JapMeet “...

Top naujienos

I. Makaraitytė. Traumuotiems lietuviams iš „priklausomos Lietuvos“ reikia Holokausto su gėlytėmis (68)

Jos motina meldėsi, kol laukėsi jos, kad ji gimtų žydrom akim ir šviesiais plaukais. Kad jei vėl...

Muziejų Lietuvai dovanojantis V. Butkus: puikuotis prabanga ir mokėti darbuotojams minimumą yra neetiška Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017” (21)

Jis nesipuikuoja savo turtais, nesišvaisto pinigais, nesivaiko visuomenės dėmesio. Tačiau...

Orai: prasideda rudeninė pasaka (1)

Savaitgalio orai bus puikūs – pagaliau nelis, vyraus saulėti orai.

Pavyko apžiūrėti iš arti: būstas Vilniuje, kuris tekainuoja 42 eurus per mėnesį (57)

Socialiniai būstai ir jame gyvenantys asmenys – daug diskusijų ir dažnai neigiamų atsiliepimų...

G. Landsbergis: vieninteliai, kurie laimi šioje byloje, yra populistai (229)

Penktadienį tiesioginėje LRT televizijos laidoje „Dėmesio centre“ Liberalų sąjūdžio...

Lyg namie Londone žaidęs „Žalgiris“ sutriuškino Lenkijos vicečempionus (30)

Itin šiltai Didžiosios Britanijos sostinėje lietuvių sutiktas Kauno „Žalgiris“ gerbėjams...

Nepagydoma liga: kreivų žvilgsnių atsikratė išvykęs į Daniją (33)

Nors žvynelinė laikoma nepagydoma liga, sergantys žmonės gali išvengti daugelio jos keliamų...

Pigių oro linijų spąstai: teko sumokėti dvigubai (78)

Už populiarią paslaugą didžiulę kainą sumokėjusi keleivė jaučiasi apgauta, dėl to nori...

Reidas Vilniuje: naktimis didžiuliais greičiais važinėja ir „klevo lapai“, ir merginos (9)

Įprastinis Kelių policijos reidas Vilniuje vėlų penktadienio vakarą prasidėjo vairuotojų...

8 dažnos prezervatyvų naudojimo klaidos (21)

Vienintelis garantuotas būdas išvengti lytiniu keliu plintančių ligų (LKPL) yra visiškas...