aA
Prasidedantis aktyvesnis motociklizmo sezonas pažymimas ne tik jau skelbiamais regionų baikerių sezono atidarymais, tačiau ir skambiomis antraštėmis ir pranešimais motociklizmo tema. Vieni pirmųjų tokia privilegija pasinaudoja draudikai.
Marius Eidukonis
Marius Eidukonis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Neseniai viena draudimo kompanijų išplatino pranešimą, kad jie su „nerimu laukia baikerių sezono atidarymo“, nes tikimybė, kad motociklu bus sukeltas eismo įvykis yra 50 proc. didesnė nei galimybė, kad motociklininkas nukentės dėl kito eismo dalyvio kaltės. Ir su automobiliu išvažiuodamas į gatvę galvoju kad yra 50 proc. tikimybė, kad į ką nors atsitrenksiu aš ir dar 50 proc. tikimybė, kad būsiu tas, į kurį atsitrenkia kažkas. Tai kaip ir lygiosios.

Dar daugiau kalbinių perlų pateikiama ir tolesnėse pranešime išsakomose mintyse. „Po žiemos kai kurie vairuotojai net krūpteli išgirdę motociklo garsą ar pamatę jį galinio vaizdo veidrodėlyje“ – ar jūs norite, kad motociklininkai į gatvę išvažiuotų tik pasidalinę atskiru pranešimu – „Mes važiuojame!“, ar paprašytų, kad koriniu ryšiu naudojantis per Bendrąjį pagalbos centrą būtų išsiųsta perspėjanti žinutė, ar pro jus pravažiavę motociklininkai atsiprašytų, nes, neduokdie, išgąsdino.

Noriu tokių eilučių autorių paklausti, kodėl jūs iš vienos eismo dalyvių grupės darote kažkokius demonus. Atrodo, kad motociklininkų tikslas išvažiavus į gatves, tik kažką gąsdinti, pažeisti kelių eismo taisykles, žaloti ar atiminėti gyvybes. Dar įdomiau, kad tokiomis pranešimo eilutėmis besidalinantys pranešimų autoriai, jas kuriančios viešųjų ryšių kompanijos yra įsitikinę, kad daro labai gerą darbą – šviečia visuomenę apie pavojus, perspėja būti atsargiais ir laikytis Kelių eismo taisyklių.

Marius Eidukonis
Marius Eidukonis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tai žinokite, kad nė velnio! Jūs pasiekiate priešingą tikslą – išskiriate vieną eismo dalyvių grupę, ją įvardijate pavojaus šaltiniu ir užsiimate pykčio kurstymu. Motociklininkai, tarp jų ir aš, pykstu, kad vėl eilinį kartą važiuojama ant motociklininkų, o motociklininkus įvairiais epitetais vadinantys kiti piliečiai tik gauna patvirtinimą savo iškreiptoms mintims, kad motociklininkai yra saugaus eismo demonai ir jeigu ne jie, tai keliuose nebūtų neblaivių ar chuliganiškai besielgiančių.

Apskritai pažvelgę, kaip apibūdinama motociklininkų bendruomenė (o ji ne tokia ir maža – 2019-01-01 VĮ „Regitra“ duomenimis, A kateogrijos vairuotojo pažymėjimą turėjo beveik 180 tūkst. Lietuvos gyventojų) , prisirinksime pačių įvairiausių įvardijimų – donorai, kamikadzės, pavadinami įvairais tvartų ir zoologijos sodų gyventojais. Kartu visa tai palydima tuo keistu anekdotu apie parduotus motociklus, greitąją medicinos pagalba ir dar vieną motociklu važinėjantį gyvą donorą. Noriu pasakyti – nebejuokinga. Nebejuokinga, kaip ir pasakoti anekdotus apie žydus ar deklamuoti „imkit vaikai pagaliuką ir primuškit...“ patys žinot, ką.

Kaip ir automobilio vairuotojas, kaip pėstysis, kaip dviratininkas, paspirtukininkas,traktorininkas, vadeliotojas ir t.t., taip ir motociklininkas yra eismo dalyvis, kuris neišvažiuoja į gatvę tam, kad atimtų gyvybes. Jis renkasi motociklą, nes jam tai atrodo parankesnė transporto priemonė judėti mieste, nes jam tai patinka, nes jis gali greičiau apvažiuoti spūstis ir dar daug ko. Ir galų gale, nes demokratija ir mes galime rinktis transporto priemonę, kuria norime važiuoti.

Marius Eidukonis
Marius Eidukonis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Jeigu galvotume dar plačiau, nemenkai daugumai dar atrodo normalu vyresnius vairuotojus įjungus „Caps Lock“ įvardinti pensinykais, pėsčiuosius – kėgliais ar šmėklomis, moteris prie vairo – bobomis, blondinėmis. Tų pavyzdžių, matyt, būtų dar ne vienas, tačiau galbūt jau laikas užtraukti rankinį?! Visų dalyvaujančių eisme siekis yra vienas – tašką B pasiekti tokios pačios būklės ir komplektacijos, koks pajudėjai iš taško A. Pirmiausia tą reikia pradėti nuo pagarbos kitam kelyje.

Ir būdamas žiniasklaidos atstovu aš suprantu, kokia atsakomybė gula ir ant mūsų pečių, tad visus kalbančius, rašančius, pasakojančius, informuojančius apie eismo saugumą siūlau prisidėti prie tarpusavio akcijos „Nekurk demono“. Galvokime, kaip rašome, kaip kalbame ir ar savo žodžiais nesukuriame demonų – viešojoje erdvėje analizuodami vieną ar kitą temą venkime išankstinių klišių, kurios dar neišsiaiškinus situacijos sukuria išankstinę nuomonę ar žeidžia vieną ar kitą eismo dalyvių grupę. Juk sena lietuvių liaudies patarlė byloja „žodis žvirbliu išskrenda, jaučiu sugrįžta“.

P.S. Palaikančius tokią idėją kviečiu pasipuošti Justino Kygos kurtu logotipu.

Nekurk demono. Justino Kygos logotipas
Nekurk demono. Justino Kygos logotipas

Šio komentaro autorius – žurnalo „Keturi ratai“ vyriausiasis redaktorius Marius Eidukonis, pats važinėjantis ant dviejų ratų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
4.5067

Kokios klaidos pakiša koją vairavimo egzamine: pasitikrinkite, ar įveiktumėte „Regitros“ testą (102)

Bandėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau testo pabaigoje išvydote...

Belgijoje taksistas užfiksavo pavojingai besielgiantį elektrinio paspirtuko naudotoją (3)

Sekmadienį, rugpjūčio 2 d., taksistas nufilmavo Briuselio žiediniu keliu greitai važiuojantį...

Automobilių gamintojai išnaudoja visas nišas – rupi ne vien elektromobilių gamyba

Prancūzijos „ Peugeot “ žinomas kaip automobilių gamintojas. Tačiau ne kiekvienas žino, kad...

Biržai nustebino senovinių automobilių gerbėjus: surinko pačius įspūdingiausius automobilius (2)

Nuo filme „Krikštatėvis“ gangsterius vežiojusio „Nash 660“ iki unikalaus dviviečio...

Automobiliams pritaikyti miestai jų nebemėgsta – už taršą keršija mokesčiais ir draudimais (30)

Įsileisti tik netaršius automobilius ar užtverti gatves visiems? Leisti įvažiuoti, bet liepti...

Top naujienos

Incidentas Vilniaus oro uoste: pasieniečiai dėl neaiškių priežasčių sulaikytus JAV piliečius paliko be geriamo vandens (10)

Joey Weissman ir Nellie Park, JAV piliečiai , prieš penketą valandų iš Danijos sostinės...

Prie Vilniaus – slaptos orgijos su nepilnamečiais (36)

„Buvau visas tarnybas įspėjusi, kad reikia saugoti vaikus – juk nenormalu, kai darbdavys...

Testas: ar išlaikytumėte 2020 m. matematikos egzaminą? įvertinkite egzamino užduotis (186)

Šių metų matematikos egzaminas tapo kietu riešutėliu jį laikiusiems dvyliktokams. Paskelbus jo...

Incidentas Vilniuje: nulūžo daugiabučio 15-o aukšto balkonas, evakuoti gyventojai (436)

Policijos departamentas informavo, kad rugpjūčio 7 d., apie 16 val. 50 min., Vilniuje, Architektų...

Paganykite akis: pirmą kartą istorijoje turime itin aukštos kokybės vaizdo įrašą iš Marso (25)

Daugelis mūsų iki šiol stebimės, kodėl nebuvo vaizdo įrašų iš Marso. Juk nuotraukų...

Vitalija Guobė

Kai mirsiu, žmona džiaugsis, nors – žinau, kad myli mane

„Stebiu žmoną tą akimirką, kai ji, sužinojusi, kad man nustatytas prostatos vėžys, (stadija...

Pati depresiją išgyvenusi psichoterapeutė: jei jaučiate, kad gyvenate tarsi ne savo gyvenimą – pradėkite nuo šių 2 žingsnių (87)

Psichologė-psichoterapeutė, tinklaraščio „Atspirties taškas“ autorė bei dėmesingo...

Pietų Indijoje sudužo lėktuvas, skrido daugiau kaip 185 keleiviai žuvo mažiausiai 14, papildyta (33)

Pietų Indijoje mažiausiai 14 žmonių žuvo ir dar 15 buvo kritiškai sužeisti penktadienį vienam...

Filmą primenanti pirmosios kino žvaigždės istorija: išgarsino sunkiai protu suvokiamas gudrus triukas, bet šlovė baigėsi tragiškai

Nors kartais sakoma, kad kino žvaigždžių era baigėsi, t. y. dabar niekas nesiveržia į kino...

Parodžiusi savo sudarkytus gelinius nagus meistrei tokio atsakymo nesitikėjau (8)

Perskaičiau straipsnį apie tai, ką pastebi vyrai moterų išvaizdoje. Jame atpažinau situaciją,...

|Maža didelių žinių kaina