Vienas tokių – mažųjų SUV modelių segmentas – ir toliau atspindėjo aiškias pirkėjų simpatijas nedideliems miesto visureigiams. Mažųjų krosoverių pardavimas Europoje perkopė 2 milijonus vienetų, o rinkos dalis augo dviem procentais ir pasiekė 16,8 proc.

Nes žmonėms patinka

Automobilių žurnalistas Renaldas Gabartas sako, kad taip pat tikėtina, jog dalis potencialių klientų pernai susilaikė nuo sprendimų investuoti į naujus automobilius, turinčius vidaus degimo variklius, būgštaudami dėl gresiančių ribojimų eksploatuoti juos tam tikrose didmiesčių zonose ar numatomų didesnių taršos mokesčių, ir ryžosi šiek tiek luktelėti, kol atpigs elektromobiliai arba atsiras norimo kėbulo tipo modelis. Tačiau mažųjų SUV pardavimo statistikos skaičiai akivaizdžiai rodo juos skriejant ant populiarumo bangos keteros.

„Nors objektyvių priežasčių kraustytis iš proto dėl tokio tipo automobilių nėra. Techniniu požiūriu, B segmento SUV niekuo nesiskiria nuo hečbekų, universalų ar sedanų, išskyrus simboliškai didesnę prošvaisą ir kiek aukštesnę sėdėseną. Visureigiška kėbulo stilistika greičiausiai daugeliui yra tiesiog gražesnė, o tokius automobilius lengviau parduoti antrinėje rinkoje“, – teigia ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys.

Su juo sutinka ir kitas „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narys Egidijus Babelis, pastebintis, kad neabejotiną poveikį šio segmento sėkmei turi taikymas į madą ir šiuolaikinių vairuotojų skonį.

„Dabar žmonėms reikia tiesiog transporto priemonės, kuri turėtų gerą multimediją, daug saugumo sistemų ir atrodytų kietai. Dėl to apskritai išpopuliarėjo SUV modeliai“, – pastebi automobilių žurnalistas.

Sugrįžęs vardas – iliustratyvus pavyzdys

Pernai šiame segmente debiutavo naujas žaidėjas „Ford Puma“. Iš dalies galima sakyti, kad automobilis sugrįžo – praėjusio šimtmečio pabaigoje tokiu vardu buvo gaminamas kupė modelis, tik dabarties lūkesčius atliepiančiu pavidalu. Ir būtent jo istorija geriausiai iliustruoja, kaip gamintojai prisitaiko prie vartotojų norų.

Debiutas naujokui buvo kaip niekad nusisekęs – paskutinį 2020 m. ketvirtį šis modelis tapo antras pagal pardavimą keleivinis „Ford“ po pirmaujančio „Focus“. Iš viso Europoje per šį ketvirtį parduoti 39 842 nauji „Puma“ automobiliai, o vien per debiuto metus – 118 180.

Žurnalistų apžvalgose bene daugiausiai simpatijų rinkos naujokui atiteko už išskirtinį tarp šio segmento modelių charakterį ir vairavimo savybes. E. Babelio teigimu, iš kitų šis automobilis išsiskiria ne tik valdymo aspektu, tačiau ir originaliu sprendimu – bagažinės dugne sumontuota didelė papildoma dėžė daiktams ir išimamas kaištis, leidžiantis tiesiog vandens srove nuplauti nešvarumus į lauką. Be to, 456 litrų „Pumos“ bagažinės dydis yra pirmaujantis segmente ir lygiuojasi į didesnių SUV standartą.

Baltijos šalyse specifiniu bruožu tapo ir tai, kad šis modelis siūlomas iš karto su gausesne įranga. Tai lemia, kad visuose automobiliuose bus ir integruotas modemas, ir greitėjimą, stabdymą bei valdymą apimančių vairuotojo pagalbinių sistemų paketas, taip pat galima užsakyti ir masažuojančias sėdynes.

„Puma“ žengė į ringą, kuriame vyksta aršiausios kautynės dėl potencialių pirkėjų simpatijų, todėl ji trūks plyš privalėjo turėti naujų kozirių ir ypatybių, išskiriančių iš kitų gamintojų“, – apibendrina R. Gabartas.

Dėmesys detalėms

Automobilių žinovas pastebi, kad dirbdami prie mažojo SUV projekto „Ford“ inžinieriai daug dėmesio skyrė smulkmenoms, kurių iš pirmo žvilgsnio nepastebi. Tarkime, priekinių sėdynių atlošų išlinkis suformuotas taip, kad už jų būtų patogiau keliaujantiems gale. Galinių sėdynių kontūras leidžia lengviau įlipti ir išlipti.

„Pasirinkus modelio komplektaciją su „Titanium X“ paketu, krėslų apmušalus, esant reikalui, galima lengvai nuimti ir išskalbti ar išvalyti. Be kita ko, toks sprendimas atveria galimybių nepriklausomiems gamintojams kurti ir gaminti vardinius visureigio savininko apmušalus, o drauge susikurti originalios išvaizdos interjerą“, – atkreipia dėmesį R. Gabartas.

Jo teigimu, reiktų išskirti ir būsimų pavojų kelyje informacinę sistemą (angl. „New Local Hazard Information“). Valdoma per „FordPass Connect“ jungtį ji gali perspėti apie bet kokią kelyje laukiančią kliūtį arba pavojingą situaciją (kelio darbus, sugedusį automobilį, gyvūnų ar pėsčiųjų judėjimą kelyje) dar prieš joms tampant matomomis vairuotojui ar automobilio jutikliams. Tokias galimybes užtikrina palydovinio ryšio technologijos, į automobilį iš duomenų debesies perduodančios pagalbos tarnybų ir kitų transporto priemonių vairavimo sąlygų informaciją.

Mėgstančių azartiškesnį vairavimą „Ford“ taip pat nepaliko nuošalėje – jau pristatyta ir „Puma ST“ versija su 200 AG galią išvystančiu 1,5 litro darbinio tūrio turbininiu varikliu, kurią jau greitai bus galima užsakyti ir Baltijos šalyse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)