aA
Testuoti autonomiškus automobilius – nelengva ir atsakinga užduotis. Net po sėkmingai įveiktų šimtų tūkstančių kilometrų, negali būti tikras, kad pavyks išvengti visų galimų pavojų. Vis dėlto mokslininkai pasiūlė kiek aiškesnes perspektyvas žadantį metodą.
Savavaldžio "Nissan Leaf" bandymai
© Reuters / Scanpix

Kaip rašo autoblog.com, jie sukūrė gana efektyvią testavimo procedūrą, kurią taikant galima labai greitai gauti reikiamus rezultatus. Užuot kliovęsi holistiniu principu, pagal kurį į testuojamą objektą reikia žvelgti kaip į visumą (ir kurį taikant neretai labai ilgai nepavyksta išsiaiškinti ko nors reikšmingo), naujojo metodo kūrėjai laikosi nuomonės, kad testuoti reikia kiekvieną atskirą komponentą, tai reikia daryti modeliuojant tikroviškus įvykius, be to, dažnai ir reguliariai.

Pavyzdžiui, norint išsiaiškinti automobilio reakciją į netikėtai atsiradusią kliūtį, reikia tik tuo ir domėtis, t. y. išanalizavus statistinius duomenis nustatyti, kaip veiks automobilio sistema kelio blokavimo atveju.

Atlikdami bandymus idėjos sumanytojai mėgino surinkti duomenis, leidžiančius nustatyti susidūrimų, keleivių sužalojimo (įskaitant ir sunkių) bei dviprasmiškų situacijų tikimybę.

Remiantis apskaičiavimais, naujasis metodas turėtų būti gerokai pažangesnis. Mokslininkai tikina, kad 1,6 tūkst. kilometrų, nuvažiuotų taikant jų siūlomą metodą, atitinka nuo 480 tūkst. iki 160 mln. kilometrų įprasto vairavimo. Vadinasi, „Waymo“ automobiliu per metus nuvažiuojamą atstumą (virš milijono kilometrų per 2016-uosius) ir visas kelionėje patiriamas negandas pavyktų prilyginti dienos kilometražui.

Vis dėlto džiūgauti dar per anksti. Mokslininkai puikiai žino, kad būtina numatyti žymiai daugiau situacijų, kad metodą būtų galima laikyti tinkamu taikyti. Reikia išsiaiškinti, kaip veikia automobilio sistema, kai į gatvę netikėtai iššoka išsiblaškęs pėsčiasis, kelią blokuoja sunkvežimis ar tenka važiuoti apsnigtomis gatvėmis.

Be to, nėra jokios garantijos, kad didžiulis palengvinimas laukia kiekvieno automobilio ir kiekvieno testo atveju. Tačiau jei realūs rezultatai pasirodys bent iš tolo panašūs į prognozuojamus, automobilių pramonėje turėtų prasidėti pokyčiai.

O kol kas galima dar bent keletą metų palaukti, kol bus pasiūlyti tikrai sumanūs autonomiški automobiliai. Juk jais važiuodami neturėtume nerimauti dėl avarijų, tikėtinų dėl to, kad nebuvo atlikti pakankamai išsamūs testai, be to, turėtų būti gerokai lengviau numatyti ir pašalinti visas įmanomas triktis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynės Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Ušackas pranešė, kad pralaimėjęs Šimonytei partinius rinkimus, Prezidento posto nesiektų (143)

Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Ingrida Šimonytė . Ką pasirinks TS–LKD: ją ar...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (549)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (42)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Broliai Ballai autobusu grįžo į Lietuvą (11)

Sausio mėnesį krepšininkai Lamelo ir LiAngelo Ballai atvyko į Lietuvą. Tuo metu Vilniaus oro...

Nekaltas pirkinys oro uosto užkandinėje baigėsi tragedija (21)

Viena mergina mirė nuo stiprios alergijos sezamams, kai oro uosto kavinėje „Pret a Manger“,...

Putinas pateikė savo versiją dėl lėktuvo numušimo Sirijoje Kremlius išplatino viešą pareiškimą (276)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį Izraelio premjerui Benjaminui Netanyahu pareiškė...

Per žiniasklaidos dieną Valančiūnas driokstelėjo: galime išspardyti kitų užpakalius (4)

Toronto „Raptors“ žiniasklaidos diena neaplenkė ir komandos vidurio puolėjo 26 metų Jono...

Lengviausias būdas iššveisti pridegusį puodą: jokio mirkymo – prireiks tik vienos priemonės (21)

Kam gi nepasitaiko, kad ruošiant maistą pora minučių, kurioms žūtbūt prireikia pasitraukti nuo...

Didelė audra: kur laivams saugiau – uoste ar atvirame vandenyje? (4)

Laivai audrų vengia. Jų krovinys yra brangus, įgula – neišmatuojamai vertinga, o laikas –...

Karšta kaip liepsna: Australijos ugniagesiai kalendoriui fotografavosi su gyvūnėliais (22)

Nuo 1993-ųjų Australija kiekvienais metais džiugina viso pasaulio moteris – šių metų leidinys...