Testuoti autonomiškus automobilius – nelengva ir atsakinga užduotis. Net po sėkmingai įveiktų šimtų tūkstančių kilometrų, negali būti tikras, kad pavyks išvengti visų galimų pavojų. Vis dėlto mokslininkai pasiūlė kiek aiškesnes perspektyvas žadantį metodą.
Savavaldžio "Nissan Leaf" bandymai
© Reuters / Scanpix

Kaip rašo autoblog.com, jie sukūrė gana efektyvią testavimo procedūrą, kurią taikant galima labai greitai gauti reikiamus rezultatus. Užuot kliovęsi holistiniu principu, pagal kurį į testuojamą objektą reikia žvelgti kaip į visumą (ir kurį taikant neretai labai ilgai nepavyksta išsiaiškinti ko nors reikšmingo), naujojo metodo kūrėjai laikosi nuomonės, kad testuoti reikia kiekvieną atskirą komponentą, tai reikia daryti modeliuojant tikroviškus įvykius, be to, dažnai ir reguliariai.

Pavyzdžiui, norint išsiaiškinti automobilio reakciją į netikėtai atsiradusią kliūtį, reikia tik tuo ir domėtis, t. y. išanalizavus statistinius duomenis nustatyti, kaip veiks automobilio sistema kelio blokavimo atveju.

Atlikdami bandymus idėjos sumanytojai mėgino surinkti duomenis, leidžiančius nustatyti susidūrimų, keleivių sužalojimo (įskaitant ir sunkių) bei dviprasmiškų situacijų tikimybę.

Remiantis apskaičiavimais, naujasis metodas turėtų būti gerokai pažangesnis. Mokslininkai tikina, kad 1,6 tūkst. kilometrų, nuvažiuotų taikant jų siūlomą metodą, atitinka nuo 480 tūkst. iki 160 mln. kilometrų įprasto vairavimo. Vadinasi, „Waymo“ automobiliu per metus nuvažiuojamą atstumą (virš milijono kilometrų per 2016-uosius) ir visas kelionėje patiriamas negandas pavyktų prilyginti dienos kilometražui.

Vis dėlto džiūgauti dar per anksti. Mokslininkai puikiai žino, kad būtina numatyti žymiai daugiau situacijų, kad metodą būtų galima laikyti tinkamu taikyti. Reikia išsiaiškinti, kaip veikia automobilio sistema, kai į gatvę netikėtai iššoka išsiblaškęs pėsčiasis, kelią blokuoja sunkvežimis ar tenka važiuoti apsnigtomis gatvėmis.

Be to, nėra jokios garantijos, kad didžiulis palengvinimas laukia kiekvieno automobilio ir kiekvieno testo atveju. Tačiau jei realūs rezultatai pasirodys bent iš tolo panašūs į prognozuojamus, automobilių pramonėje turėtų prasidėti pokyčiai.

O kol kas galima dar bent keletą metų palaukti, kol bus pasiūlyti tikrai sumanūs autonomiški automobiliai. Juk jais važiuodami neturėtume nerimauti dėl avarijų, tikėtinų dėl to, kad nebuvo atlikti pakankamai išsamūs testai, be to, turėtų būti gerokai lengviau numatyti ir pašalinti visas įmanomas triktis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (298)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (7)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (55)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Mongoliški vairuotojo įspūdžiai: važiuoti ten reikia nuolat prasižiojus (7)

Sėdėdamas automobilio priekinėje sėdynėje skirtingose valstybėse visada patiri naujų emocijų...

Top naujienos

Orai: paskutinis gegužės savaitgalis bus pasakiškas (10)

Gegužė jau į pabaigą, o vasariška šiluma vis neatslūgsta. Artimiausiomis dienomis situacija...

Kas penktas suaugęs susiduria su dažnai nepastebima problema: įprastas sutrikimas – daugybės ligų priežastis (39)

Remiantis Pasaulinės sveikatos organizacijos ( PSO ) duomenimis, bent 1 iš 5 suaugusiųjų vargina...

DELFI Agro eksperimentas: ar įmanoma provincijoje susirasti darbą daugiau nei už minimumą (272)

Vasaros sezonu norintys užsidirbti moksleiviai ar studentai dažnai traukia į užsienio šalis,...

Audringos abiturientų naktys: išnuomoti viešbučiai, pribloškiančios suknelės ir alkoholio paieškų maršrutai (200)

Vieni paskutines mokyklines šventes švenčia pompastiškai, kiti – kukliai, o treti traukia į...

Bičiuliui siųstas šakotis sugrįžo virtęs trupiniais (42)

Vilnietis Artūras susidūrė su kuriozine situacija – dar kovo mėnesį draugui išsiųstas...

Geriausios Lietuvos gimnazijos abiturientai pademonstravo paskutinio skambučio įvaizdžius (138)

Ketvirtadienio popietę paskutinio skambučio šventė vyko ir geriausia Lietuvos mokykla šįmet vėl...

Žinomų žmonių automobiliai turi vardus ir atspindi jų gyvenimo įpročius (29)

Ketvirtadienio vakarą žinomus žmones buvo galima sutikti ir automobilių švaros centro „Ainava"...

Legendinio ansamblio „Lietuva“ repeticija: ant scenos to niekada nepamatysite

Stebint repetuojančius valstybinio dainų ir šokių ansamblio „Lietuva“ choristus ir...

Išskirtinė galimybė pasidairyti viename prabangiausių Vilniaus viešbučių: pamatykite, kur ilsisi elitas (35)

Sostinės centre duris svečiams atvėrė atsinaujinęs „ Radisson Blu Astorija “. Specialaus...

Žalgiriečių nusiteikimu nepatenkintas Jasikevičius: esi krepšininkas ir už tai gauni pinigus (15)

Kauno „Žalgiris“ Betsafe- LKL čempionato ketvirtfinalio serijos iki trijų pergalių...