aA
Pagrindinė automobilių reklamos paskirtis – suteikti informacijos ir patraukti dėmesį. Automobilių gamintojai stengiasi pateikti tokią reklamą, kuri atskleistų, kuo siūlomas naujas modelis skiriasi nuo kitų, ir būtinai sietųsi su mintimis apie geresnį, patogesnį ir šviesesnį gyvenimą.
"Subaru XV"
© Reuters / Scanpix

Praeito amžiaus vidurio reklamai būdingas mažesnis konkretumas: pažadai apie aukštesnę gyvenimo kokybę buvo pateikiami gana miglotai. Šiandien gi reklama daug labiau linksta į konkretumus.

Jei aklai tikėtume tuo, ką skelbia reklama, turėtume manyti, kad pirkdami automobilį neišvengiamai įsigyjame ne tik jį sudarančius mechanizmus ir įdiegtą programinę įrangą, bet ir įgauname tam tikrą identitetą, rašo thetruthaboutcars.com.

Pavyzdžiui, 7-ajame praeito amžiaus dešimtmetyje buvo pasirodę keletas automobilių reklamų, teigiančių, kad konkretų automobilį įsigysiantis vyriškis tiesiog negalės pasislėpti nuo patrauklių moterų dėmesio. Reikia pasakyti, kad toks naujos prekėse reklamavimo būdas tais laikais buvo laikytas ypač neįprastu ir net įžeidžiančiu.

Nuo tų laikų visuomenės požiūris pastebimai pasikeitė. Visgi su identitetu susijusi koncepcija kuriant reklamą dabar kaip niekad populiari. Tarkim, toks automobilių tiekėjas kaip „Subaru“ didžiąją dalį savo sėkmės sieja su reklama, padėjusia automobilio markę susieti su ilgus amžius puoselėtomis vertybėmis, kaip antai šeima, žavūs gyvūnai augintiniai ir išvykos į įspūdingo grožio vietas.

„Subaru“, kaip matyti, nutarė atsisakyti reklamoje dažnai naudojamų su sporto varžybomis susijusių epizodų, ir tai labai suprantama – juk taip nepavyks užkariauti daugumos prielankumo. Reikia pasakyti, kad ir kiti automobilių gamintojai pasuko panašia kryptimi: kasmet tenka išvysti vis mažiau reklamų, kuriose figūruotų amerikietiško futbolo supertaurės finalai, nes vis daugiau prekių ženklų pradėta vaizduoti per kitokią nuomonę formuojančią prizmę.

„Mes neperkame reklamai skirto laiko Nacionalinėje futbolo lygoje (NFL) ar kokiame nors kitame profesionaliam sportui skirtame kanale, „Subaru“ turi labai aiškią viziją apie tai, kokioms vertybėms atstovauja. Visiškai nenorime niekieno priremti prie sienos ir pareikšti: „Jei mėgsti futbolą, tau turi patikti ir „Subaru“.“ Manau, sugebame ir turime elgtis labiau rafinuotai“, – sakė „Subaru“ markės automobilių platintojo „Subaru of America“ už reklamą atsakingas viceprezidentas Alanas Bethke‘as.

Tikra tiesa, kad „Subaru“ prisistatymai visada buvo išskirtiniai – atsisakydamas supertaurės fragmentų šis automobilių gamintojas reklamai rinkdavosi žaismingų šunėkų vaizdus. Toks pasirinkimas, žinoma, ne atsitiktinis: „Subaru“ rinkodaros specialistai puikiai žino, kad daugelis „Subaru“ savininkų augina šunis.

Būtina priminti ir apie plačiai žinomą „Subaru“ partnerystę su tokiomis gyvūnų apsaugos organizacijomis kaip „Center for Pet Safety“ ir „American Society for the Prevention of Cruelty to Animals“. O kur dar beveik dešimtį metų užsitęsusi reklaminė kampanija, kurios pagrindiniai dalyviai – šunys?

Komercinėje televizijos reklamoje gausu ir nuotaikingų šunų išdaigų motyvų, ir ašarą spaudžiančių epizodų. Pavyzdžiui, viename graudulingame reklaminiame filmuke senstelėjusio šuns savininkas „Impreza“ markės automobiliu vyksta su savo augintiniu į galbūt paskutinę savaitgalio iškylą. Šunys, žinoma, tikrai negali būti lojalūs „Subaru“, kaip ir bet kurios kitos markės, automobiliams, bet reklama juk skirta ne jiems, o juos auginantiems žmonėms.

Ne vienus metus trunkančios „Subaru“ reklaminės kampanijos „Love“ entuziastai pasirūpino vien pozityvų poveikį darančia reklama, tad nekeista, kad jų kuriamose istorijose pagrindiniai vaidmenys tenka gyvūnams, žmonėms ir jų nuotykiams. Reklaminiai epizodai neįtikėtinai paveikūs. Jie negali nejaudinti net ir žinant, kad regi vien reklaminį triuką. Juose esama kažko nuoširdaus ir už tai reklamos kūrėjai verti pagyrų: matyt, nelengva sugalvoti, kaip įpiršti identitetą, kuris yra ne kas kita kaip meilė.

„Subaru“ strategija išties pasiteisino. Nors modelių įvairove išsiskiriančiu asortimentu šis automobilių gamintojas pasigirti negali, „Subaru of America“ akivaizdžiai yra aptikusi aukso gyslą: iki šių metų birželio buvo parduota 360 tūkst. 513 transporto priemonių ir tai yra 8,7 proc. daugiau nei per tą patį pernai metų laikotarpį. Tuo tarpu bendra JAV automobilių rinka šiuo metu patiria ilgai su nerimu lauktą nuosmukį: ji sumažėjo 2,9 proc.

„Subaru“ ir toliau laikosi sėkmę garantuojančios formulės ir taiko ją rugpjūtį subkompaktinių krosoverių rinką papildžiusio naujo „Subaru Crosstrek“ (Europoje žinomo pavadinimu „Subaru XV“) reklamoje. Du nauji už širdies griebiantys reklaminiai klipai, sukurti agentūros „Carmichael Lynch“, sklandžiai įsilieja į kampaniją „Meilė“: viename iš jų tampame paslapčia įvykusio senelio ir anūko susitikimo liudininkais.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Panevėžyje – netikėtas rekordas geriausio Lietuvos vairuotojo paieškose (1)

Rugsėjo 15 d. Panevėžyje vyks antrasis iš trijų konkurso „ Geriausias Lietuvos vairuotojas...

Unikalų „Mercedes-Benz“ garaže turintis kaunietis atviras: svajonių automobilių sąraše – tik japoniški modeliai (71)

„Labiausiai mane domina visokie japoniški automobiliai“, – prisipažįsta kaunietis Tautvydas...

Top naujienos

Arūnas Milašius. Jau aiški geriausia ateities profesija (3)

Nelengvai, žingsnis po žingsnio, rinkimai po rinkimų, tačiau Lietuva tampa civilizuota valstybe....

Gavo išskirtinių detalių apie didžiulius pokyčius JAV kariuomenėje (27)

Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos suskaičiavo, kad joms reikia beveik 25 proc. padidinti...

Politologai: Nausėda greičiausi nerizikuos varžytis su Šimonyte (11)

Artėjantys prezidento rinkimai nebus tokie nuspėjami, kokie buvo pastaruosius du kartus juose...

Lietuvos bankas: Lietuvos skola toliau auga (27)

Ketvirtadienį Lietuvos bankas paskelbė 2018 m. antrojo ketvirčio mokėjimų balanso duomenis. Jie...

Į darbą Kauno tardymo izoliatoriuje grįžusi Kazėnienė pakliuvo į spąstus (267)

Korupciją ir nepotizmą Kalėjimų departamente demaskavusi Rasa Kazėnienė , grįžusi į darbą,...

„Kauno energija“ vartotojams grąžins 15 mln. eurų (26)

Centralizuotai šilumą Kaune tiekiančios bendrovės „ Kauno energija “ nepagrįstai gautas 14,6...

Tūkstančiai gyventojų sulaukė „Sodros“ priminimo: laikas susimokėti (14)

12 000 šalies gyventojų, kuriems rugsėjį pirmą kartą atsirado pareiga patiems sumokėti...

Tiesiogiai iš moderniųjų technologijų ir verslumo renginio #SWITCH!: Idėja Lietuvai studija

Didžiausiame Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginyje „#SWITCH!“...

„Alfa vyras“ laiške iš Lukiškių skundžiasi bado sąlygomis: atrodau kaip pažemintas kalinys (340)

Išžaginimu ir santykiavimu su jaunesniu nei šešiolikos metų asmeniu kaltinamas „ Alfa vyras “...

Uždrausta prekiauti šokoladų „Kinder“ partija: skonis ir kvapas priminė muilą (47)

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba informuoja, kad iš rinkos surenkama šokoladų...