aA
Automobilių gamintojai žada, kad ne už kalnų tos dienos, kai visi gatvėmis riedantys automobiliai bus elektriniai arba į lizdą jungiami hibridai, ir tik laiko klausimas, kada ši svajonė išsipildys.
Standartinė kombinuoto elektromobilių įkrovimo sistema
Standartinė kombinuoto elektromobilių įkrovimo sistema
© Gamintojo nuotr.

Svarbiausia transporto elektrifikacijos varomoji jėga – didėjantis poreikis ir mažėjantys gamybos kaštai. Juk į elektromobilių verslą įsitraukianti įmonė sąlyginai nedaug rizikuotų investuodama tik į vieną kitą išskirtinį automobilį, bet tikrai ne į visą gamą, rašo thetruthaboutcars.com.

Kad ir kaip bebūtų, nauji modeliai vis pasirodo rinkoje. Dar neaišku, ar elektra negrįžtamai taps pagrindiniu automobilių pramonės ištekliumi, bet regimi požymiai žada visuotinai apimsiančią ekologiškai švarią tendenciją. Ką tai reiškia automobilių gamintojams? O gi gana nemažus pinigus, kuriuose galės maudytis įžvalgūs investuotojai.

Pinigai plūsta dėl cheminio elemento – kobalto – itin svarbaus ličio jonų akumuliatorių komponento. Šią medžiagą galima pardavinėti kaip bet kurią kitą žaliavą. Reikia pasakyti, kad kobalto vertė tikrai nemaža.

Neseniai Londono metalų biržos paskelbta kobalto kaina buvo 47,3 tūkst. eurų už toną, nors dar gruodžio pradžioje ji siekė 28,5 tūkst., kitaip sakant, tiek, kiek šis elementas vidutiniškai kainavo ir 2012 metais. Įdomu, kad toks kainos šuolis yra nulemtas ne tiek realaus, kiek numatomo poreikio. Tad natūralu, kad apdairūs investuotojai stengiasi įsigyti jo kuo daugiau, o tada laikyti, kol kaina pakankamai ūgtelės.

Sklinda kalbos, kad kai kurios užsienio investicijų firmos jau sukaupė didžiules kobalto atsargas.

Kaip „Automotive News“ sakė „LMC Automotive“ prognozių skyriaus vadovas Jeffas Schusteris, dėl autonominių automobilių, kurie tikrai bus elektriniai, kilęs entuziazmas lemia ir didėjančią kobalto paklausą. Juk akumuliatoriuose esantis kobalto kiekis nėra mažas, vadinasi, siekiant patenkinti numatomą elektromobilių poreikį jo prireiks išties daug.

Maždaug 40 proc. viso pasaulyje iškasamo kobalto jau dabar panaudojama gaminant įkraunamuosius akumuliatorius. Šis kiekis iki 2019 turėtų pakilti iki 55 proc.

„Tai reiškia, kad kobalto poreikis tik didės, todėl teks ieškoti papildomų šio reto cheminio elemento šaltinių“, – sakė J. Schusteris. Jo manymu, susiviliojus investicijomis į kobaltą įgyvendinama žaibiško praturtėjimo schema, netrukus taps nebeveiksminga.

„Nekyla beveik jokių abejonių, kad kobalto poreikis augs. Vadinasi, tie, kurie į jį investavo, pasipelnys. Tačiau padidėjus paklausai teks padidinti ir pasiūlą arba diegti naujus gavybos metodus, todėl kaina gali ir nusmukti“, – aiškino J. Schusteris.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Jaguar XJ6“: anksčiau buvo skirtas turintiems pinigų, dabar – mėgstantiems klasiką (4)

Trečios serijos „ Jaguar XJ6“ buvo gaminamas nuo 1979 iki 1992 metų. Šis klasikinis sedanas...

Lietuviai sugalvojo sau iššūkį – nori nusipirkti BMW M5 už 500 eurų (77)

Jei pirmoji lietuvių religija yra krepšinis, tai antroji, be menkiausios abejonės, automobiliai....

Lietuvoje parduodamas ypatingas „žvėris“ – „Ferrari“, prie kurio vairo sėdėjo Vanagas (29)

Sportiniai automobiliai visuomet traukia akį, ypač – jei atsiduria transporto skelbimų portale,...

Ar žinote, ką iš tikrųjų reiškia BMW logotipas? (28)

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir...

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (5)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Top naujienos

Koronavirusu sergančio Boriso Johnsono būklė pablogėjo: perkeltas į intensyvios terapijos skyrių (475)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas, ankstesnę dieną hospitalizuotas „tyrimams“...

Apžvalgininkai apie Lietuvą po koronaviruso krizės: kai kurios sritys pasikeis negrįžtamai (141)

„Turime vieną tų momentų, kurie keičia labai daug aspektų. Kaip Rugsėjo 11-oji , kaip...

Atplūsta įspūdinga šiluma: temperatūra kils iki 21 laipsnio (12)

Antradienį iš Europos pietvakarių į Lietuvą plūstelės labai šiltas oras. Įdienojus...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (415)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Aliarmas Šakių ligoninėje: atkeliavo pacientė su koronavirusu, tirs ir dar du mėginius greitasis testas buvo neigiamas (41)

Pirmadienio vakarą Šakių rajono meras Edgaras Pylipaitis pranešė nemalonią žinią:...

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (38)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (150)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (106)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (98)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (69)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

|Maža didelių žinių kaina