aA
Automobilių gamintojai žada, kad ne už kalnų tos dienos, kai visi gatvėmis riedantys automobiliai bus elektriniai arba į lizdą jungiami hibridai, ir tik laiko klausimas, kada ši svajonė išsipildys.
Standartinė kombinuoto elektromobilių įkrovimo sistema
Standartinė kombinuoto elektromobilių įkrovimo sistema
© Gamintojo nuotr.

Svarbiausia transporto elektrifikacijos varomoji jėga – didėjantis poreikis ir mažėjantys gamybos kaštai. Juk į elektromobilių verslą įsitraukianti įmonė sąlyginai nedaug rizikuotų investuodama tik į vieną kitą išskirtinį automobilį, bet tikrai ne į visą gamą, rašo thetruthaboutcars.com.

Kad ir kaip bebūtų, nauji modeliai vis pasirodo rinkoje. Dar neaišku, ar elektra negrįžtamai taps pagrindiniu automobilių pramonės ištekliumi, bet regimi požymiai žada visuotinai apimsiančią ekologiškai švarią tendenciją. Ką tai reiškia automobilių gamintojams? O gi gana nemažus pinigus, kuriuose galės maudytis įžvalgūs investuotojai.

Pinigai plūsta dėl cheminio elemento – kobalto – itin svarbaus ličio jonų akumuliatorių komponento. Šią medžiagą galima pardavinėti kaip bet kurią kitą žaliavą. Reikia pasakyti, kad kobalto vertė tikrai nemaža.

Neseniai Londono metalų biržos paskelbta kobalto kaina buvo 47,3 tūkst. eurų už toną, nors dar gruodžio pradžioje ji siekė 28,5 tūkst., kitaip sakant, tiek, kiek šis elementas vidutiniškai kainavo ir 2012 metais. Įdomu, kad toks kainos šuolis yra nulemtas ne tiek realaus, kiek numatomo poreikio. Tad natūralu, kad apdairūs investuotojai stengiasi įsigyti jo kuo daugiau, o tada laikyti, kol kaina pakankamai ūgtelės.

Sklinda kalbos, kad kai kurios užsienio investicijų firmos jau sukaupė didžiules kobalto atsargas.

Kaip „Automotive News“ sakė „LMC Automotive“ prognozių skyriaus vadovas Jeffas Schusteris, dėl autonominių automobilių, kurie tikrai bus elektriniai, kilęs entuziazmas lemia ir didėjančią kobalto paklausą. Juk akumuliatoriuose esantis kobalto kiekis nėra mažas, vadinasi, siekiant patenkinti numatomą elektromobilių poreikį jo prireiks išties daug.

Maždaug 40 proc. viso pasaulyje iškasamo kobalto jau dabar panaudojama gaminant įkraunamuosius akumuliatorius. Šis kiekis iki 2019 turėtų pakilti iki 55 proc.

„Tai reiškia, kad kobalto poreikis tik didės, todėl teks ieškoti papildomų šio reto cheminio elemento šaltinių“, – sakė J. Schusteris. Jo manymu, susiviliojus investicijomis į kobaltą įgyvendinama žaibiško praturtėjimo schema, netrukus taps nebeveiksminga.

„Nekyla beveik jokių abejonių, kad kobalto poreikis augs. Vadinasi, tie, kurie į jį investavo, pasipelnys. Tačiau padidėjus paklausai teks padidinti ir pasiūlą arba diegti naujus gavybos metodus, todėl kaina gali ir nusmukti“, – aiškino J. Schusteris.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmųjų elektromobilių varžybų nugalėtojai ruošiasi šių metų startui: tikrai turime ką įrodyti (3)

Prieš šešerius metus Lietuvoje įvyko pirmosios Baltijos šalyse elektromobilių varžybos, per...

Sudomino eismą stebinti kamera Vilniuje: skaičiuoja visus – kam priklauso, nežino niekas (33)

Vilniaus Lazdynų mikrorajono gyventai, einantys per pėstiesiems skirtą viaduką, susidomėję...

Elektromobilių varžybose – nauji rekordai: dėl pergalės susikaus 30 naujausius elektromobilius vairuosiančių ekipažų

Penktadienį, birželio 18 dieną Vilniuje startuos jau 7-osios elektromobilių varžybos „ Ignitis...

Pasakė, ką tenka kelininkams rinkti iš pakelių: randa netgi dulkių siurblių (1)

Jei pirmojo karantino metu kelininkai džiaugėsi augančiu gyventojų sąmoningumu ir mažesniu...

„Moterų ralio“ 2021 nugalėtojos: laimėti padėjo sėkmės talismanas

Praėjusį savaitgalį Vilniuje praūžė ne tik audra, bet ir septintasis „ Moterų ralis “. Jį...

Top naujienos

Bidenas po susitikimo pasiuntė žinutę dėl kišimosi į rinkimus ir Navalno: pasekmės būtų pražūtingos (94)

Po trečiadienį surengto Vladimiro Putino ir Joe Bideno aukščiausio viršūnių susirinkimo...

Graikijos salų gidas: skrydžių kainos – nuo 23 eurų, o savaitės trukmės poilsis viešbutyje šeimai – nuo 150 grįžtantiems saviizoliacijos nereikia

Nuo pirmadienio, birželio 14 d., visiems, atvykstantiems iš Graikijos salų – Kretos, Rodo, Korfu,...

Po incidento viešbutyje Vokietija atšaukia 30 karių iš Lietuvos (16)

Po pavasarį įvykusio incidento Vokietija į šalį susigrąžina apie 30 karių, tarnavusių...

Po viršūnių susitikimo Putinas sulaukė klausimų apie žmogaus teisių pažeidimus ir skyrė komplimentą Bidenui: jis labai skiriasi nuo Trumpo ignoravo žurnalisto užduotą klausimą apie Navalną (391)

Iš karto po Joe Bideno ir Vladimiro Putino susitikimo surengtoje Rusijos prezidento spaudos...

Užkalnis. Šeimų protesto tamsuoliams atjautos nereikia (193)

Nuo tarakonų padeda tik dichlofosas, ne įsiklausymas į jų jausmus, baimes ir rūpesčius....

Tragiška avarija Kretingos rajone: motociklas rėžėsi į automobilį – žuvo 36 metų vyras (1)

Trečiadienio vakarą, apie 20.07 val., Kretingos r., Barzdžių kaime, motociklas atsitrenkė į...

Dviejų tipų vyrai, su kuriais santykių geriau nekurti: psichologė perspėja apie nenuspėjamas pasekmes

Kad meilė akla, įrodyta mokslininkų. Įsimylėjus smegenų liaukos išskiria tam tikras medžiagas,...

Bale'as išbaidė Baku varnas, bet Velsas dėjo platų žingsnį link atkrintamųjų (17)

Garethas Bale 'as gerokai prašovė mėgindamas realizuoti savo paties uždirbtą 11 m baudinį, bet...

Karantino taisyklės nuo ketvirtadienio švelnėja: visi svarbiausi pokyčiai, kurie įsigalios nuo rytojaus (86)

Karantinas nuo ketvirtadienio švelnėja – naujausius pokyčius pirmadienį patvirtinto ministrų...

Metalas, pinigai, paslaptis: kaip britų metalų magnatas sukūrė savo imperiją

Nors jau vasara, tačiau Neviso kalną ir aplinkines viršukalnes, stūksančias aplink Fort Viljamą,...