Po vienkartinio pabandymo pakeisti aplinką 2013-aisiais, šiemet šou vėl grįžo į savo tradicinę vietą – šalia Raseinių esančią „Karpynę“. Tiesa, šis gigantiškas poilsio kompleksas, kurį kažkodėl vis dar vadina „kaimo turizmo sodyba“, pasitiko gerokai pasikeitęs.

Pagrindinė šventės dalis – motociklų paroda – vyko naujai pastatytoje sporto salėje, o roko koncertas ir kiti neatsiejami baikeriškų renginių atributai vyko atviroje erdvėje, tad ieškodami pramogų žiūrovai nuolatos migravo po „Karpynės“ teritoriją.

Renginį aplankė ir Jonas Valančiūnas
Šiųmetinis „Rising Thunder“ visų pirma buvo neįprastas savo „blaivumu“ renginys – dėl metų pradžioje įvesto diskriminacinio (o ką, gal ne?) nulio promilių limito, daugumos dalyvių stalai atrodė varganai kuklūs, o ir pačių baikerių veidai švietė katalikiška dora bei „valančišku“ susikaupimu. Vos neparašiau „valančiūnišku“ – tikriausiai dėl to, kad tarp „Rising Thunder“ žiūrovų buvo matyti ir pats Jonas Valančiūnas. Be Arvydo Sabonio, turinčio triratį „Golwingą“, ir kažkada su savo sportiniu motociklu į avariją pakliuvusio Roberto Javtoko, tai bene tik trečiasis mano žinomas lietuvių krepšininkas, besidomintis motociklizmu. Bet šįkart ne apie juos.

Konkurse varžėsi 49 motociklai, pretendavę į dešimt nominacijų: „Cafe Racer“, „Bobber“, „ Bagger“, „Public’s Best“, „Airbrush“, „Best Engineering Solution“, „Crazy Bike“, „Freestyle“ ir „Modified Harley“. Pastarųjų dviejų nominacijų nugalėtojams atiteko ir piniginiai prizai, tačiau jų dydis liko paslaptyje.

Didžiąją dalį ekspozicijos sudarė „Harley Davidson“ (HD) modeliai, šiek tiek mažiau – „japonų“, o visų kitų gamintojų – tik vienas kitas. Šiemet nebeliko senovinių, triračių ir motociklų su priekabomis kategorijų. Beje, įdomu, kad visų klasių, išskyrus „Public‘s Best“, nugalėtojus išrinko patys dalyviai.

Ištikimi „Rising Thunder“ lankytojai turėjo pastebėti, kad ekspozicijoje buvo ir pora jau matytų motociklų. Tiesa, ne tik matytų, o netgi ir gavusių apdovanojimus ankstesniaisiais metais. Tai – „kaukolinis“ „Hoss Boss“ („Public‘s Best“ titulas, 2012 m.) ir smarkiai perdarytas „Harley Davidson Vrod“ („Crazy Bike“, 2013 m.).

Apžvelgus konkursinius motociklus ir pabandžius galvoje apibendrinti – kas gi pasikeitė per paskutinius dvejus metus lietuviškame „custom“ pasaulyje – priėjau išvadą, kad „bagger ir cafe-racer“ stiliai, ko gero, šiuo metu gali pasigirti didžiausiu populiarumu, o „chopperių“ ir „bobberių“ šlovės valanda jau prigesusi. Be to, daugėja spalvų, aerografinių piešinių, įvairių originalių sprendimų.

Bendrai galime pasidžiaugti, kad mūsų šalies motociklų perdarymo meistrų lygis kasmet auga ir daugelis renginyje matytų darbų nepadarytų gėdos ir Vakaruose, ypač – pagrindinių lietuvių tiuningo dirbtuvių sukurti kūriniai. Vis dėlto džiugu matyti, kad ir pavienių meistrų pristatyti darbai atrodė ganėtinai solidžiai. Tiesa, buvo keletas ir tokių variantų, kurių autoriai arba dirbo principu „kas išeis, tas gerai“ arba yra susipykę su skonio pajautimu. Tiesa, dėl jo gi nesiginčijama.

Beje, parodoje taip pat dalyvavusių keleto Latvijos atstovų kūriniai kokybiškai gerokai nusileido mūsiškiams. Jei tai buvo iš tiesų geriausia, ką galėjo pasiūlyti „braliukai“, tai lietuvių meistrai yra tikrai pralenkę kaimynus kokiu dešimtmečiu.

Prieš pereinant prie nugalėtojų temos, turiu prisipažinti, kad nustebino tai, jog klaipėdiškių komanda „Los Torpedos“, 2013-aisiais iškovojusi pagrindinį „Rising Thunder“ prizą, šiemet netikėtai liko be jokio apdovanojimo, nors pristatė du išties puikius kūrinius – „old school chopper“ stiliumi perdarytus „Harley Davidson“.

Tikriausiai apmaudžiai turėjo pasijusti ir „TJ“ studijos dailininkas Tadas, kurio rankomis buvo išdažyta daugiau nei tuzinas konkursinėje programoje dalyvavusių motociklų, tačiau „Best Airbrush“ kategorijoje nugalėjo ne jo „pieštas“ motociklas.

Vis dėlto tai – fortūnos dalykai. Tačiau kaip vertinti tai, kad tarp nugalėtojų šiemet net du motociklai buvo... akivaizdūs plagiatai? Kurie – nutylėsiu. Tegul tai lieka pačių meistrų sąžinės reikalu. Juk nugalėtojų niekas neteisia, ar ne?

Rezultatai:

Best Cafe Racer – 1983 m. Kawasaki KZ750. Autorius: „Vilnius Moto House“, Vilnius.
Best Cafe Racer – 1983 m. Kawasaki KZ750. Autorius „Vilnius Moto House“, Vilnius
Best Bobber – 2001 m. Harley Davidson FXSTS. Autorius: „Killer Custom“, Pėdžiai.
Best Bobber – 2001 m. Harley Davidson FXSTS. Autorius: „Killer Custom“, Pėdžiai.
Best Bagger – 2010 m. Harley Davidson FLHR. Autorius: „Killer Custom“, Pėdžiai.
Best Bagger – 2010 m. Harley Davidson FLHR. Autorius „Killer Custom“, Pėdžiai
Public‘s Best – Harley Davidson. Autorius: Hells Angels, Kaunas.
Public‘s Best – Harley Davidson. Autorius Hells Angels, Kaunas
Best Airbrush – 2011 m. Harley Davidson FLTRX. Autorius: Tommy and Sons, Vilnius.
Best Airbrush – 2011 m. Harley Davidson FLTRX. Autorius Tommy and Sons, Vilnius
Best Engineering Solution – Savadarbis. Autorius: Vilmas Kiela, Kėdainiai.
Best Engineering Solution – Savadarbis. Autorius Vilmas Kiela, Kėdainiai
Best Crazy Bike – Savos gamybos. Autorius: Maris Murnieks, Ryga.
Best Crazy Bike – Savos gamybos. Autorius Maris Murnieks, Ryga
Best Freestyle – 1973, Honda CB750. Autorius: Vytenis Gražys, Kaunas.
Best Freestyle – 1973, Honda CB750. Autorius Vytenis Gražys, Kaunas
Best Modified Harley –1971 m. Harley Davidson Ironhead. Autorius: „Tatomoto Garage“, Kėdainiai.
Best Modified Harley –1971 m. Harley Davidson Ironhead. Autorius „Tatomoto Garage“, Kėdainiai