aA
Lietuvos metų automobilio rinkimuose, kurie mūsų šalyje vyksta jau dvidešimtą kartą, renkamas ne tik pats geriausias – skiriama ir daugybė kitų nominacijų. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, vieną jų dešimties žurnalistų komisijai rinkti padeda ir profesionalūs sportininkai. Jie komisijai padės apsispręsti skiriant sportiškiausio automobilio prizą.
"Maserati Levante"
"Maserati Levante"
© V. Pilkausko nuotr.

Nors sportiškiausias automobilis renkamas jau ne pirmus metus, šiemet šį prizą įsteigė BTV laida „Autopilotas“.

„Kartas nuo karto išgirstame, kad žurnalistai nieko nesupranta ir nenusimano. Dėl to į pagalbą pasikvietėme tikrus profesionalus, galbūt tai nutildys nepagrįstas diskusijas“, – juokauja „Autopiloto“ laidos vedėjas Ramūnas Fetingis.

Savaitgalį į Šiaulių vairuotojų rengimo centrą atvyko automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius, vienas labiausiai patyrusių žiedinių lenktynių specialistų ir vienas greičiausių ralio lenktynininkų, Lietuvos automobilių sporto meistras Ramūnas Čapkauskas, vienas greičiausių ralio lenktynininkų Martynas Samsonas ir Europos ralio-kroso čempionate jau antrus metus lenktyniaujantis Ernestas Staponkus.

Organizatoriai sąmoningai pakvietė skirtingų sporto šakų atstovus, kad jie pagal savus kriterijus įvertintų, kurie automobiliai, jų nuomone, yra labiausiai verti sportiškiausio automobilio prizo.

Į sportiškiausio automobilio titulą iš 35 automobilių buvo atrinkti tik trys: „Alfa Romeo Giulia“, „Ford Focus RS“ ir „Maserati Levante“.

„Giulia“ debiutavo tik prieš pat konkursą ir tai, anot Italijos gamintojo, bus vienas geriausiai valdomų sedanų savo klasėje. Būtent dėl to „Alfa Romeo“ konstruktoriai pasirinko gaminti automobilį varomą galiniais, o ne priekiniais ratais. Tačiau norintys gali užsisakyti ir visais ratais varomą versiją.

„Focus RS“ yra galingiausias visų laikų „Focus“ modelis. „Ford“ koncernas pagamino tikrą ralio fanų vertą automobilį – visi varantieji ratai ir net 350 AG variklio galia.

„Maserati“ pirmą kartą savo istorijoje pagamino padidinto pravažumo automobilį. Tačiau nesportišku jo pavadinti neįmanoma, nes automobilį varo 3 litrų darbinio tūrio variklis su dviem turbinomis, kurio galia – net 430 AG.
Lenktynininkai visų trijų kandidatų valdymo savybes galėjo įvertinti ne tik pasivažinėję Šiaulių vairuotojų ruošimo centre esančioje trasoje, bet ir ant specialios slidžios dangos.

Įdomu, kad paklausti, koks jų nuomone turėtų būti sportiškiausias automobilis, visi keturi profesionalai vienu balsu pirmiausia įvardijo automobilio valdomumą ir tik po to jo galią.

„Man svarbiausia, kaip automobilis yra valdomas, nes tai yra pagrindinė jo savybė, parodanti sportiškumą. Aišku, įdomu ir kaip veikia elektroninės sistemos, kiek jos trukdo ir kiek padeda vairuotojui greičiau įveikti posūkius“, – sakė „ES Motorsport“ komandos lenktynininkas E. Staponkus.

„Pirmiausia valdomumas, o po to stabdymo savybės. Nes sportiškas automobilis turi ne tik greitai važiuoti, bet ir mokėti stabdyti“, – Ernestui antrino automobilių sporto treneris J. Dereškevičius.

„Žinoma, galia irgi labai svarbi, juk koks sportinis automobilis, jeigu jis neturi galios“, – juokėsi automobilių sporto meistras R. Čapkauskas.

„Man tai svarbiausia, kaip automobilis elgiasi kelyje ir kiek jis klauso vairuotojo komandų. Manau, kad sportiškiausias automobilis turi be kompromisų paklusti tam, kaip jį valdo vairuotojas“, – sakė „Samsonas Motorsport“ komandos lenktynininkas M. Samsonas.

Kas iškovos sportiškiausio automobilio titulą, dešimties apie automobilius rašančių žurnalistų komisija paskelbs kartu su kitais nominacijų nugalėtojais gruodžio 10 d. Sportiškiausias Lietuvos metų automobilis gaus unikalų prizą, kurio centre bus įkomponuotas tikras originalus lenktyninio automobilio sekvencinės pavarų dėžės krumpliaratis, išmontuotas iš ne vienerias lenktynes laimėjusio automobilio.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Įvardijo, su kokiomis problemomis kelyje Lietuvos vairuotojai savarankiškai nesusidoroja (34)

Nors viena dažniausių priežasčių, kodėl Lietuvos vairuotojai kviečia techninės pagalbos...

„Bugatti“ sukūrė sedaną, tačiau nusprendė jo neparduoti: suprato, kad yra per baisus (49)

Prieš 10 metų, kai „Bugatti“ sėkmingai pasaulį nustebino sukurdamas greičiausią automobilį...

Top naujienos

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (503)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų iš viso – 394 atvejai (45)

Šiuo metu Lietuvoje patvirtintų ligos atvejų – 394, kovo 28 d. 9 val. duomenimis iki šiol iš...

Lietuvoje patvirtintas 7-as mirties nuo koronaviruso atvejis papildyta (404)

Šeštadienį Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas pranešė apie dar vieną mirtį.

Nepamirškite persukti laikrodžio rodyklių – šalyje įvedamas vasaros laikas (21)

Šį kovo sekmadienį 3 val. Lietuvos laiku, laikrodžius pasuksime vieną valandą į priekį. Šiais...

Paulius Jurkevičius. Italija, atleisk mums: pamokų nesimokėme, solidarumo – nulis (207)

Jeigu man kas nors būtų pasakęs, kad 18 dienų negersiu espreso kavos, būčiau atsakęs –...

Verygos raginimas ir karantinas – antrame plane: gryname ore – ištroškę šilumos ir saulės (233)

Nors prieš šį pavasariškai šiltą savaitgalį Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Žmonės mirę, bet COVID-19 tyrimų rezultatų dar nėra: statistika keistis gali kardinaliai (179)

Tikėtina, kad greitu metu sužinosime apie dar mirusį asmenį, turėjusį COVID-19 virusą....

Nuo koronaviruso mirė Ispanijos princesė Maria Teresa (68)

Mirė Ispanijos Bourbon-Parma princesė Maria Teresa, ėjusi 87-uosius metus, šeštadienį pranešė...

Laima Kybartienė apie juodžiausią gyvenimo periodą: auginau dukrą viena, nes vyras ėmė degraduoti (14)

Kai visuomet pasitempusi ir besišypsanti legendinė diktorė Laima Kybartienė sveikinasi iš...

Pajūryje nesutikti policijos beveik neįmanoma: paplūdimiuose patruliuoja net keturračiais (29)

Pajūryje sustiprintos pareigūnų pajėgos patruliuoja ir gatvėje, ir pajūriu. Žmonės, anot...

|Maža didelių žinių kaina