aA
Europos Parlamentui pirmininkaujantys Nyderlandai surengė akciją, kurios metu automatiškai pilotuojamų vilkikų kolonos važiavo magistralėmis, pirmą kartą kirsdamos valstybių sienas. Taip buvo siekiama praktikoje patikrinti tarptautinių pervežimų automatizavimo galimybes.

Kovo pabaigoje į Nyderlandus važiavo net kelios autotraukinių kolonos, kuriuose sėdintys vairuotojai turėjo nuobodžiauti: visą konvojų kiekvieną koloną pilotavo priekiniame sunkvežimyje esantis vairuotojas, o likusieji sunkvežimiai, valdomi automatinių sistemų, preciziškai tiksliai kartojo vedlio veiksmus.

Kelionės pabaiga buvo Roterdame, kuriame susitiko kelių skirtingų markių savavaldžių sunkvežimių konvojai, atvažiavę iš kelių skirtingų Europos vietų. Vienas iš konvojų, atvažiuodamas į Nyderlandus, kirto net keturių valstybių sienas.

Europos Sąjunga šią technologiją palaiko dėl kelių priežasčių: visų pirma, savavaldžiame konvojuje važiuojantys sunkvežimiai sunaudoja pastebimai mažiau degalų. Antra – tinkamai veikdamos, konvojaus sistemos turi padidinti eismo saugumą, nes visi sunkvežimiai važiuoja tiksliai sekdami vienas kito vėžėmis ir visi stabdo tuo pačiu akimirksniu, kaip ir pirmasis sunkvežimis.

Dabar surengto bandymo metu važiavo „Volvo“, „Volkswagen“ ir „Daimler“ koncernų gaminami sunkvežimiai, kurie, tarpusavyje susisieję Wi-Fi ryšiu, važiavo tarpusavyje stabiliai palaikydami mažesnį atstumą (iki 10 metrų), nei jį palaikytų vairuotojai. Būtent šis faktorius leidžia net 15 procentų sumažinti sunkvežimių degalų sąnaudas.

Važiuodama Švedijos keliais, „Scania“ prie savo autotraukinių prikabino dar po papildomą puspriekabę, bendrą tokių savavaldžių megatreilerių ilgį padidinant iki 32 metrų. Pasak švedų, papildoma priekaba krovinių vežimo kaštus (skaičiuojant juos vienai krovinio tonai) sumažina net 40 proc., o anglies dvideginio tarša (taip pat – skaičiuojant tonai) sumažinama ketvirtadaliu.

Šie bandymai nebuvo patys pirmieji. Prieš metus „Daimler“ JAV bandė „Freightliner“ sunkvežimiuose įrengtą sistemą, kurioje buvo naudojama GPS sistema, radarai, lazeriniai atstumo jutikliai ir vaizdo kameros.

Vokietijoje „Daimler“ bando koncepcinį sunkvežimį, kurio valdymo sistema panaši į lėktuvo autopilotą. Kompiuteriui perėmus valdymą, vairuotojas gali ilsėtis. Ekstremalios situacijos atveju, arba įvažiavus į miestą, žmogus vėl ima vairą į rankas.

„Volkswagen Truck&Bus“ per artimiausius penkerius metus į skaitmenines technologijas ketina investuoti per šimtą milijonų eurų.

ES politikai sako tikintys, kad vėliausiai apie 2030 metus savavaldžių sunkvežimių konvojai (angl. „platooning“) taps transporto kasdienybės dalimi. Gamintojai sako, kad techniniu požiūriu tokias sistemas galima būtų įdiegti jau 2020 metais.

Be technologinių naujosios sistemos įdiegimo klausimų yra svarbus ir teisinis aspektas: kas bus atsakingas už savavaldžio automobilio sukeltą eismo įvykį? Kas apmokės jam paskirtas baudas? Automobilio gamintojas, programinės įrangos kūrėjas, naudotojas ar savininkas?

Kol kas, atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas atrodo, kad atsakomybė gali kristi ant savininko pečių. Sunkvežimių atveju tai neatrodo viliojančiai, tiesa?

Kalbant apie vairuotojų reikalingumą – taip, jie dar tikrai yra nepakeičiami. Iš vienos pusės – dėl žmogaus įsikišimo reikalaujančių įstatymų, iš kitos – atvejams, kai automatinės sistemos pasirodys bejėgės sudėtingesnių manevrų metu.

Tačiau tikėtina, kad jau greitai vairuotojo darbas pasidarys kur kas ramesnis. Važiuojančiame sunkvežimyje vairuotojas galės naudotis kompiuteriu, žiūrėti televizorių, skaityti knygą ar, pavyzdžiui, dirbti papildomą darbą.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Antano Juknevičiaus patarimai lyjant: nerizikuoti arba rinktis tinkamą techniką (2)

Tik kalendoriuje stebimas pavasaris šiemet dažniau nustebina gausiu lietumi nei saule. Tokios oro...

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai (5)

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Top naujienos

Prof. Stankūnas – apie COVID-19 atvejus Lietuvoje: tai gali būti trečiosios bangos „užsilenkimo“ signalai (10)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Mindaugas Stankūnas pranešė, kad lyginant...

Naujausią tyrimą dėl „AstraZenecos“ ir „Pfizer“ vakcinų paskelbę mokslininkai: tiesiog neįtikėtina (270)

Skelbiama, kad daugiau nei 90 proc. britų po vienos „ AstraZenecos “ ar „ Pfizer “ vakcinos...

Širinskienė: gerbiu Raskevičių (117)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos (LVŽS) narė Agnė Širinskienė teigė gerbianti Vytautą...

Viktorija Dačinskaitė | D+

Perpildyti konteineriai galutinai supykdė vilnietį: grasina baudomis, o atliekų dėti nėra kur

„Atlikite pareigą, vežkite, rūšiuokite. Ir kaip gi tai padaryti?“, - piktinasi Delfi...

Seime – idėja dėl prabangos mokesčio: paskaičiavo, kiek brangių automobilių prisipirko įmonės (276)

Nepaisant karantino ir pandemijos, pernai įmonės Lietuvoje prabangiems automobiliams išleido 67...

Epidemiologė po Šeimos gynimo maršo: grėsmė išplisti virusui – milžiniška (653)

Epidemiologai nesiima vertinti savaitgalį vykusio „Šeimų gynimo maršo“, tačiau pasak jų,...

Praeiviai atsakė, ką mano apie šių metų „The Roop“ diskoteką ir kokie Lietuvos šansai nugalėti (10)

Pagaliau sulaukėme! Tokius žodžius šiandien sako „Eurovizijos“ dainų konkurso dalyviai ir...

Pažėrė melagienos apie COVID-19 vakcinas, PGR testus ir pandemijos valdymą

Laisvaslaikrastis.lt pasirodė interviu su Stefanu Hockertzu vertimas, kuriame pateikta melagingų...

Vilniuje, Didlaukio gatvėje, automobilis sutraiškė „Iki“ reklamą

Antradienio pavakarę, apie 16.07 val., Vilniuje, Didlaukio g., automobilis „Citroen Berlingo“...

Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos vadovė traukiasi, nors tyrimai dar nebaigti (22)

Prieš dvi savaites nuo pareigų laikinai nušalinta Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos...