aA
Europos Parlamentui pirmininkaujantys Nyderlandai surengė akciją, kurios metu automatiškai pilotuojamų vilkikų kolonos važiavo magistralėmis, pirmą kartą kirsdamos valstybių sienas. Taip buvo siekiama praktikoje patikrinti tarptautinių pervežimų automatizavimo galimybes.

Kovo pabaigoje į Nyderlandus važiavo net kelios autotraukinių kolonos, kuriuose sėdintys vairuotojai turėjo nuobodžiauti: visą konvojų kiekvieną koloną pilotavo priekiniame sunkvežimyje esantis vairuotojas, o likusieji sunkvežimiai, valdomi automatinių sistemų, preciziškai tiksliai kartojo vedlio veiksmus.

Kelionės pabaiga buvo Roterdame, kuriame susitiko kelių skirtingų markių savavaldžių sunkvežimių konvojai, atvažiavę iš kelių skirtingų Europos vietų. Vienas iš konvojų, atvažiuodamas į Nyderlandus, kirto net keturių valstybių sienas.

Europos Sąjunga šią technologiją palaiko dėl kelių priežasčių: visų pirma, savavaldžiame konvojuje važiuojantys sunkvežimiai sunaudoja pastebimai mažiau degalų. Antra – tinkamai veikdamos, konvojaus sistemos turi padidinti eismo saugumą, nes visi sunkvežimiai važiuoja tiksliai sekdami vienas kito vėžėmis ir visi stabdo tuo pačiu akimirksniu, kaip ir pirmasis sunkvežimis.

Dabar surengto bandymo metu važiavo „Volvo“, „Volkswagen“ ir „Daimler“ koncernų gaminami sunkvežimiai, kurie, tarpusavyje susisieję Wi-Fi ryšiu, važiavo tarpusavyje stabiliai palaikydami mažesnį atstumą (iki 10 metrų), nei jį palaikytų vairuotojai. Būtent šis faktorius leidžia net 15 procentų sumažinti sunkvežimių degalų sąnaudas.

Važiuodama Švedijos keliais, „Scania“ prie savo autotraukinių prikabino dar po papildomą puspriekabę, bendrą tokių savavaldžių megatreilerių ilgį padidinant iki 32 metrų. Pasak švedų, papildoma priekaba krovinių vežimo kaštus (skaičiuojant juos vienai krovinio tonai) sumažina net 40 proc., o anglies dvideginio tarša (taip pat – skaičiuojant tonai) sumažinama ketvirtadaliu.

Šie bandymai nebuvo patys pirmieji. Prieš metus „Daimler“ JAV bandė „Freightliner“ sunkvežimiuose įrengtą sistemą, kurioje buvo naudojama GPS sistema, radarai, lazeriniai atstumo jutikliai ir vaizdo kameros.

Vokietijoje „Daimler“ bando koncepcinį sunkvežimį, kurio valdymo sistema panaši į lėktuvo autopilotą. Kompiuteriui perėmus valdymą, vairuotojas gali ilsėtis. Ekstremalios situacijos atveju, arba įvažiavus į miestą, žmogus vėl ima vairą į rankas.

„Volkswagen Truck&Bus“ per artimiausius penkerius metus į skaitmenines technologijas ketina investuoti per šimtą milijonų eurų.

ES politikai sako tikintys, kad vėliausiai apie 2030 metus savavaldžių sunkvežimių konvojai (angl. „platooning“) taps transporto kasdienybės dalimi. Gamintojai sako, kad techniniu požiūriu tokias sistemas galima būtų įdiegti jau 2020 metais.

Be technologinių naujosios sistemos įdiegimo klausimų yra svarbus ir teisinis aspektas: kas bus atsakingas už savavaldžio automobilio sukeltą eismo įvykį? Kas apmokės jam paskirtas baudas? Automobilio gamintojas, programinės įrangos kūrėjas, naudotojas ar savininkas?

Kol kas, atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas atrodo, kad atsakomybė gali kristi ant savininko pečių. Sunkvežimių atveju tai neatrodo viliojančiai, tiesa?

Kalbant apie vairuotojų reikalingumą – taip, jie dar tikrai yra nepakeičiami. Iš vienos pusės – dėl žmogaus įsikišimo reikalaujančių įstatymų, iš kitos – atvejams, kai automatinės sistemos pasirodys bejėgės sudėtingesnių manevrų metu.

Tačiau tikėtina, kad jau greitai vairuotojo darbas pasidarys kur kas ramesnis. Važiuojančiame sunkvežimyje vairuotojas galės naudotis kompiuteriu, žiūrėti televizorių, skaityti knygą ar, pavyzdžiui, dirbti papildomą darbą.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sportinių automobilių, lėktuvų ir motociklų lenktynes Turkijoje laimėjo „Kawaski H2R“ (1)

Stambule vykusio pirmo aviacijos ir kosminių technologijų festivalyje vyko parodomosios lenktynės...

Lietuvių pora sugalvojo svajonių planą – leisis į kelionę aplink pasaulį ieškoti stebuklų (21)

4 metai, 50 keliautojų, 1 000 stebuklų ir 250 000 kilometrų. Tai – pagrindiniai panevėžiečių...

Kaip vairavimo egzaminai laikomi svetur: nuo smurto neišlaikius iki vagiamų kelio ženklų (4)

Būsimus vairuotojus egzaminuojanti „ Regitra “ nuolatos keičiasi žiniomis su kitomis...

Išradingumui ribų nėra: sodo namelis skriejo greičiau už eilinį automobilį

Unitazas, pirkinių vežimėlis iš prekybos centro ir netgi sodo namelis – visi šie objektai...

Panevėžyje ne visi žino, kad vasarą geriausios – vasarinės padangos (1)

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome tradiciškai susirenka daugiausia konkurso „...

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (171)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (114)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas (4)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (217)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Į EP nusitaikęs prof. Mažylis: ten – ne politikos dramblių kapinės (30)

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų sąraše į Europos Parlamentą –...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (123)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (1)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (427)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Siaubo filme vaidinusios 12-metės mirtis, sukrėtusi pasaulį: skrodimas atskleidė visai kitą tiesą (5)

Jei nesate siaubo filmų gerbėjas, gali būti, kad nesate nieko girdėję apie Heather O‘Rourke....

Artimiausią parą – nemalonumai visoje Lietuvoje: talžys vėjai, merks smarkūs lietūs tarnybos siunčia skubius perspėjimus (8)

Naktį iš antradienio į trečiadienį Lietuvoje numatomos šalnos: ore vietomis temperatūra...