Europos Parlamentui pirmininkaujantys Nyderlandai surengė akciją, kurios metu automatiškai pilotuojamų vilkikų kolonos važiavo magistralėmis, pirmą kartą kirsdamos valstybių sienas. Taip buvo siekiama praktikoje patikrinti tarptautinių pervežimų automatizavimo galimybes.

Kovo pabaigoje į Nyderlandus važiavo net kelios autotraukinių kolonos, kuriuose sėdintys vairuotojai turėjo nuobodžiauti: visą konvojų kiekvieną koloną pilotavo priekiniame sunkvežimyje esantis vairuotojas, o likusieji sunkvežimiai, valdomi automatinių sistemų, preciziškai tiksliai kartojo vedlio veiksmus.

Kelionės pabaiga buvo Roterdame, kuriame susitiko kelių skirtingų markių savavaldžių sunkvežimių konvojai, atvažiavę iš kelių skirtingų Europos vietų. Vienas iš konvojų, atvažiuodamas į Nyderlandus, kirto net keturių valstybių sienas.

Europos Sąjunga šią technologiją palaiko dėl kelių priežasčių: visų pirma, savavaldžiame konvojuje važiuojantys sunkvežimiai sunaudoja pastebimai mažiau degalų. Antra – tinkamai veikdamos, konvojaus sistemos turi padidinti eismo saugumą, nes visi sunkvežimiai važiuoja tiksliai sekdami vienas kito vėžėmis ir visi stabdo tuo pačiu akimirksniu, kaip ir pirmasis sunkvežimis.

Dabar surengto bandymo metu važiavo „Volvo“, „Volkswagen“ ir „Daimler“ koncernų gaminami sunkvežimiai, kurie, tarpusavyje susisieję Wi-Fi ryšiu, važiavo tarpusavyje stabiliai palaikydami mažesnį atstumą (iki 10 metrų), nei jį palaikytų vairuotojai. Būtent šis faktorius leidžia net 15 procentų sumažinti sunkvežimių degalų sąnaudas.

Važiuodama Švedijos keliais, „Scania“ prie savo autotraukinių prikabino dar po papildomą puspriekabę, bendrą tokių savavaldžių megatreilerių ilgį padidinant iki 32 metrų. Pasak švedų, papildoma priekaba krovinių vežimo kaštus (skaičiuojant juos vienai krovinio tonai) sumažina net 40 proc., o anglies dvideginio tarša (taip pat – skaičiuojant tonai) sumažinama ketvirtadaliu.

Šie bandymai nebuvo patys pirmieji. Prieš metus „Daimler“ JAV bandė „Freightliner“ sunkvežimiuose įrengtą sistemą, kurioje buvo naudojama GPS sistema, radarai, lazeriniai atstumo jutikliai ir vaizdo kameros.

Vokietijoje „Daimler“ bando koncepcinį sunkvežimį, kurio valdymo sistema panaši į lėktuvo autopilotą. Kompiuteriui perėmus valdymą, vairuotojas gali ilsėtis. Ekstremalios situacijos atveju, arba įvažiavus į miestą, žmogus vėl ima vairą į rankas.

„Volkswagen Truck&Bus“ per artimiausius penkerius metus į skaitmenines technologijas ketina investuoti per šimtą milijonų eurų.

ES politikai sako tikintys, kad vėliausiai apie 2030 metus savavaldžių sunkvežimių konvojai (angl. „platooning“) taps transporto kasdienybės dalimi. Gamintojai sako, kad techniniu požiūriu tokias sistemas galima būtų įdiegti jau 2020 metais.

Be technologinių naujosios sistemos įdiegimo klausimų yra svarbus ir teisinis aspektas: kas bus atsakingas už savavaldžio automobilio sukeltą eismo įvykį? Kas apmokės jam paskirtas baudas? Automobilio gamintojas, programinės įrangos kūrėjas, naudotojas ar savininkas?

Kol kas, atsižvelgiant į vyraujančias tendencijas atrodo, kad atsakomybė gali kristi ant savininko pečių. Sunkvežimių atveju tai neatrodo viliojančiai, tiesa?

Kalbant apie vairuotojų reikalingumą – taip, jie dar tikrai yra nepakeičiami. Iš vienos pusės – dėl žmogaus įsikišimo reikalaujančių įstatymų, iš kitos – atvejams, kai automatinės sistemos pasirodys bejėgės sudėtingesnių manevrų metu.

Tačiau tikėtina, kad jau greitai vairuotojo darbas pasidarys kur kas ramesnis. Važiuojančiame sunkvežimyje vairuotojas galės naudotis kompiuteriu, žiūrėti televizorių, skaityti knygą ar, pavyzdžiui, dirbti papildomą darbą.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu (2)

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (29)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (306)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Top naujienos

Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis – apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir tikrą baimę

Prieš daugiau nei 70 metų 41-erių Juano Kvedaro seneliai pabėgo iš Lietuvos ir saugesnio bei...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (370)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (105)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (329)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (174)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (22)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Ką per vestuves bandė nuslėpti princas Harry ir Meghan Markle? Viską išdavė kūno kalba (2)

Kūno kalbos ekspertas atskleidė , kaip „nervingai“ Harry trynė Meghan ranką savo nykščiu,...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (179)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (25)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (7)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...