aA
Sostinės savivaldybė įsigijo tris šių metų gamybos „Volkswagen e-Up!“ elektromobilius, kuriais nuo šiol patruliuos Vilniaus Viešosios tvarkos pareigūnai. Elektros baterija varoma transporto priemonė – ne tik draugiška gamtai ir visiškai neteršia oro, bet ir yra daug saugesnė bei ekonomiškesnė, rašoma savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Sostinės viešosios tvarkos pareigūnai patruliuos elektromobiliais
Sostinės viešosios tvarkos pareigūnai patruliuos elektromobiliais
© Saulius Žiūra

„Palaikome darnaus ir ekologiško transporto idėją, tą skatiname daryti ir kitas savivaldybes bei Vilniaus gyventojus. Praktika tik patvirtina, kad elektromobiliai yra daug pažangesnis, šiai dienai tinkamesnis sprendimas – elektrinis variklis yra ilgaamžis, automobilį pigu eksploatuoti, taip pat sutaupoma pinigų kurui, neteršiamas aplinkos oras. Be to, savivaldybė pastatys daugiau elektromobilių įkrovimo stotelių, jais galima važinėti A juosta ir nemokėti už automobilio statymą“, – sako Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus vyriausiasis patarėjas Julius Morkūnas.

Elektromobiliai su specialiai EV raidėmis pažymėtais valstybiniais numeriais Vilniuje statomi nemokamai, o įprastais numeriais pažymėtų elektromobilių metinio stovėjimo rinkliava – 40 eurų.

Įsigijusi naujas elektra varomas transporto priemones, sostinės savivaldybė sutaupys apie 8500 eurų per metus degalams bei senųjų automobilių remontui.

Naujieji sostinės savivaldybės įsigyti elektromobiliai yra funkcionalūs ir saugūs – turi avarinio stabdymo mieste funkciją: radaras fiksuoja kelią priekyje ir, pasitaikius kliūčiai, įspėja vairuotoją garsiniu signalu. Jeigu vairuotojas nereaguoja, automobilis stabdo pats. Tokia sistema padeda maksimaliai sumažinti avarijos padarinius ar visai jos išvengti. „Car-Net“ funkcija padeda valdyti automobilį per telefoną – savo išmaniajame telefone automobilio savininkas gali stebėti elektromobilio vidaus temperatūrą, patikrinti įkrovos lygį, o taip pat matyti visą informaciją apie automobilį – ar nepaliktos šviesos, užrakintos durys ir pan. „Cart-Net“ pagalba taip pat galima matyti ir automobilio vietą.

„Volkswagen e-Up!“ vienu pakrovimu gali nuvažiuoti apie 160 kilometrų. Elektromobilio baterijos talpa – 18,7 kWh, iš standartinio elektros kištuko jį pakrauti užtrunka 7-9 val, iš 3,6kW sieninio papildomo įkrovimo bloko – apie 3-4 val., o iš viešosios greitojo įkrovimo stotelės – vos per 30 minučių.

Šiuo metu sostinėje veikia trys viešos elektromobilių įkrovimo stotelės – Lelevelio g. 6 ir du elektromobilius vienu metu kraunančios stotelės požeminėse Gedimino pr. ir Tilto g. automobilių stovėjimo aikštelėse.

Sostinės savivaldybė, skatindama elektromobilių plėtrą mieste, plečia elektromobilių infrastruktūrą – kitų metų pavasarį sostinėje bus įrengtos mažiausiai 5 greito įkrovimo stotelės, kuriose elektromobilį nemokamai įkrauti bus galima vos per 25 minutes. Stoteles planuojama įrengti Gariūnų g., prie Molėtų pl. ir Mokslininkų g. sankryžos, prie Minsko pl. ir Liepkalnio g. sankryžos, Nemenčinės pl. 1 ir Pilaitės g. 31. Įkrovimo stoteles numatyta įrengti magistralinių kelių tąsose, kad automobiliu įvažiuojant ar išvažiuojant iš miesto, būtų galima jį greitai įkrauti. Dabartiniai elektromobiliai vienu įkrovimu vidutiniškai gali įveikti nuo 100 iki 250 km atstumą.

Šiuo metu Vilniaus gatvėmis važinėja apie 250 privačių ir automobilių dalijimosi kompanijų elektromobilių.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (43)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (82)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Lietuvis dvaro kluone sukaupė unikalią senovinių motociklų ir automobilių kolekciją (12)

Dar šešioliktą amžių menantį Babtyno dvarą per porą dešimtmečių Mindaugas Šventoraitis...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (137)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (43)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (124)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (40)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras (63)

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (25)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (3)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (51)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

Euras reaguoja į pasaulinio finansavimo isteriją: sunku atremti kitų valiutų patrauklumą (30)

Dar per anksti skelbti apie euro traukimąsi, net po prasčiausios jo metų pradžios nuo 2015 metų....

|Maža didelių žinių kaina