aA
Ar susimąstėte apie kasdienius savo kelionių maršrutus? Jei daugiausia kilometrų susukate mieste, spjaudotės neradę nemokamų stovėjimo vietų, pagalvokite, ar tikrai jums reikia „Cadillac Escalade“. „TopGear Lietuva“ kasmečiuose automobilių apdovanojimuose išrenka geriausius net trylikoje kategorijų, o šį kartą griebėme miestiečius – mažus ir vikrius automobilius, kurie Vilniaus senamiestyje jaučiasi kaip namie, bet vieną ar du kartus per metus gali nulėkti iki Palangos, rašoma pranešime žiniasklaidoje.
"Nissan Micra"
© Edvard Blaževič

Naujausią „Nissan Micrą“ Anglijoje vairavome dar tada, kai Lietuvoje jos nė kvapo nebuvo, „VW Polo“ iki bandymų dienos matėme tik iš tolo, o „Kią Picanto“ į geriausių trijulę pakvietėme dėl puikios kainos. Automobilius testavome ir patys, nuomonę turime, bet kaip visuomet paprašėme ir tautos pagalbos.

Vienoje gražiausių Vilniaus vietų, Subačiaus apžvalgos aikštelėje, automobilius perdavėme Sauleniui ir Vitalijai, netrukus sulaukėme jų nuomonės. P. S. Bandytojai automobiliais keitėsi šiuo metu tuščioje motociklams rezervuotoje vietoje. Mus fotografavo piktas baikeris be motociklo. Tad dabar nežinome, kuo visa tai baigsis.

„TopGear“ apdovanojimų nominacija – Miesto automobiliai

Bandyti automobiliai:

„Kia Picanto“: variklis – 1248 cm3, benzininis, 84 AG, 124 Nm; 0–100 km/val. per 13,7 s; masė – 879 kg; automatinė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 12 990 eurų.

„VW Polo“: variklis – 999 cm3 TSI, benzininis, 95 AG, 175 Nm; 0–100 km/val. per 10,8 s; masė – 1145 kg; automatinė 7 pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 20 834 eurai.

„Nissan Micra“: variklis – 899 cm3, 90 AG, 140 Nm; 0–100 km/val. per 12,1 s; masė – 1059 kg; mechaninė pavarų dėžė; priekiniai varantieji ratai; bandyto modelio kaina – 19 459 eurai.

Saulenis Pociūnas, dirbantis Vilniaus miesto labui, bet jo šeima netilptų nė į vieną miesto automobilį:

Prisipažinsiu, man mažos mašinos patinka labiau nei didelės. Gal todėl, kad ir nemenka dalis mano maršrutų driekiasi miestuose, todėl 4 metrų automobiliukai imponavo jau senokai.

Visi trys bandomi „mažyliai“ – „VW Polo“, „Nissan Micra“ ir „Kia Picanto“ – ir panašūs, ir skirtingi. Visi nauji modeliai rodo, kad gamintojos jų nelaiko „kibiriukais“, juose daugybė įrangos, kuri dar visai neseniai buvo būdinga tik aukštesnės klasės atstovams.

Bet sau užduodi klausimą – ar mažam automobiliui dera kelti didelius reikalavimus? Jeigu jie baziniai, gal ir dažname bandytų modelių buvę komforto elementai, pvz., didelis ekranas su navigacija bei pan., nėra būtini. Juk tiesiog sėdi ir važiuoji.

Mažam automobiliui kainos kriterijus turėtų būti itin aktualus, bet ne mažiau svarbu, ką gauni už tą sumą? Tiksliau, ką gautum už bazinę kainą? Nes kai skaitai, jog „kaina nuo xx xxx eurų“, o realybėje jau viskas yra su 1,5 koeficientu, supranti, kad už panašią sumą galima dairytis į „vienu numeriu“ didesnes mašinas.

Reziumuojant, man važiavimo ypatybėmis labiausiai patiko „VW Polo“. Rieda tikrai ne kaip mažiukas. Solidu ir komfortiška, vertinant pagal dydį. Gana smagus variklis – galia tikrai nėra paskutinėje vietoje, nesinori nuo kiekvieno šviesoforo pajudant matyti nuvažiuojančių kolegų galinių žibintų. Ir automatinė dėžė patiko. Nežinau galutinės kainos, bet jei reikėtų rinktis pagal važiavimo ypatybes, imčiau „Polo“.

„Kia Picanto“ – mažesnis nei konkurentai. Gal prastesnė jo garso izoliacija, bet vėlgi – tai mažas mašiniukas, tad ar jam reikia kelti tokius aukštus reikalavimus? Jeigu VW ir „Nissan“ modelius lygintume su „Kia Rio“, būtų objektyviau. Pasakysiu taip – „Kia Picanto“ man patiko. Kas ieško nebrangios ir nerealiai ilgą garantiją turinčios mašinos, turbūt rinktųsi ir vargo nematytų. Bet aš žvalgyčiausi į kitą. Kitą gamintoją. Arba kitą „Kios“ modelį.

"Kia Picanto"
"Kia Picanto"
© Edvard Blaževič

„Nissan Micra“ nustebino išorės dizainu – graži. Bet važiuojant trukdė labai storas statramstis, gerokai susiaurinantis matymo plotą. Komforto elementų – daug. Kaip didesnių gabaritų automobilyje. Bet ir kaina, spėju, ne pati mažiausia.

Vėl grįžtu prie to pradinio klausimo – ko tikėtis iš mažos mašinos? Kai ieškai naujo automobilio, be abejo, turi ir pasirinkimo laisvę, ir įsivaizduojamus kriterijus. Estetika – ne mažiau svarbus veiksnys. Tada aklas vairavimo ir važiavimo testas jau 100 procentų netinka. Įtaką daro ir kiti veiksniai. Bet šią trijulę rikiuoju taip: „Polo“, „Picanto“, „Micra“.

Vitalija Papukaitė, gyvena ne didmiestyje, bet yra aistringa automobilių mėgėja:

„Volkswagen Polo“. Iš trijų bandytų automobilių šis patiko labiausiai. Stilingas, komfortiškas, greit prisijaukinamas. Patiko jo minkštumas. Pavaros persijungia švelniai. Iš vietos pajuda tolygiai. Erdvus salonas. Variklis dirba gan tyliai. Važiuojant nelygiu grindiniu vibracijos nekelia diskomforto. Automatinė pavarų dėžė – didelis pranašumas mieste.

"Volkswagen Polo"
"Volkswagen Polo"
© Edvard Blaževič

„Kia Picanto“. Nedidelis, manevringas miesto automobilis. Pavaros jungiasi gan agresyviai, salone girdimas variklio triukšmas. Iš trijų bandytų automobilių šiame labiausiai buvo jaučiama vibracija važiuojant nelygiu paviršiumi. Labai smagiai įsibėgėja. Kaip ir bandyto „VW Polo“, taip ir šio automobilio pranašumas – automatinė pavarų dėžė.

„Nissan Micra“. Šiek tiek nustebino automobilio dydis, nes tikėjausi mažesnio. Automobilį valdyti labai malonu, tačiau reikia laiko jam perprasti. „Prifarširuotas“ įvairių išmaniųjų technologijų. Dalis jų važinėjant mieste lyg ir nereikalingos, bet visuomet malonu turėti daugiau, o ne mažiau. Variklis mėgsta aukštesnius sūkius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Išskirtinį rodsterį vairuojantis kaunietis vokišką automobilį iškeitė į japonišką: susirgau MX-5 liga (3)

Jei važiuotumėte gatve, kaunietį Deividą Justinavičių, „ Mazda MX-5 “ rodsterio savininką,...

„Vasaros ratas“ kvies technikos mylėtojus į stovyklą prie ežero

Vėl rugpjūtis ir vėl atrieda „ Vasaros ratas “ – technikos stovykla, penkioliktą kartą...

Lietuvis apsilankė benzingalvių rojuje: čia galima pamatyti visas vaikystės svajones (2)

Akylesni kasmet liepą pastebi žinutes apie tai, kad Pietų Anglijoje, Gudvude, pristatytas vienas ar...

Vanagas išbandė naują „Toyota Supra“ – tokio norėtų ir savo garaže (9)

Ištarus žodį „Supra“, užkietėjusiems benzingalviams šiurpsta oda, o mintyse kyla...

„Koenigsegg“ nori perpirkti savo automobilį – vienas iš šešių „One:1“ aukcione parduodamas per pigiai (13)

2016 metais Ženevos policija iš Pusiaujo Gvinėjos viceprezidento, nuožmaus Afrikos diktatoriaus...

Top naujienos

Rasa Kazėnienė pratrūko: prokuratūrą reikia aptverti tvora ir visi žinos, už ką prokurorai ten sėdi (128)

Kauno tardymo izoliatoriaus direktoriaus pavaduotoja Rasa Kazėnienė stebisi prokuratūros priimtu...

Perspėja dėl išpopuliarėjusios sendinimo programėlės: kūrė buvęs liūdnai pagarsėjusios rusiškos įmonės darbuotojas (67)

2017-aisiais sukurta programėlė „FaceApp“ šiomis dienomis pritraukė daugybę vartotojų....

Naujos Skvernelio vyriausybės mįslės: trys ministrai keisis tikrai, dėl vieno – klausimas (92)

Formuojant naują Ministrų Kabinetą greičiausiai keisis trys ministrai – susisiekimo, vidaus...

Buvusią porą pasivijo senos problemos: Uspaskichas ir Blažytė turės sumokėti 158 tūkst. eurų mokesčių (55)

Darbo partijos įkūrėjas, europarlamentaras Viktoras Uspaskichas ir jo buvusi sutuoktinė,...

Lietuvos bankas kreipėsi į teismą dėl svetainių, kuriose sukčiai apsimeta DELFI (9)

Dėl interneto sklindančios melagingos informacijos, skelbiamos sukčių sukurtose svetainėse,...

Daliai į Lietuvą grįžtančių emigrantų – nemokamas sveikatos draudimas (11)

Lietuvos piliečiai ar teisę į pilietybę turintys lietuvių kilmės asmenys, atvykstantys į...

Ką blogai daro vairuotojai, po avarijos pildydami eismo įvykio deklaracijas

Eismo įvykis , be jokios abejonės, sukelia daug streso. Negana to, kad transporto priemonė...

Kuo Lietuvai palanki naujoji EK vadovė, o kas kelia nerimą: tai nebus „bičiulis“ Junckeris (45)

Naujoji Europos Komisijos vadovė Ursula von der Leyen gerai pažįsta Lietuvą, o ir lietuvių...

Kaunui reikės palaukti: Eurolyga finalo ketvertą perkėlė į Kelną (20)

Kitais metais Eurolygos čempionai paaiškės ketvirtame pagal dydį Vokietijos mieste Kelne. 2020...

Kelionių agentai išdavė, kokių keisčiausių įnorių turi lietuvių turistai (15)

Kuo daugiau lietuvių atostogoms renkasi užsienio šalis, tuo dažniau kelionių agentams tenka...