aA
Birželio mėnesį naujasis „Chrysler Group“ šefas Sergio Marchionne „Chrysler“ markės vadovu paskyrė Peterį Fongą, o vadovavimą „Dodge“ patikėjo Michaeliui Accavitti, tačiau jau spalio pradžioje abu aukšti pareigūnai turėjo pasitraukti. Tokie greiti pokyčiai rodo, kad mėgindamas atgaivinti sunkumų kamuojamą JAV gamintoją S.Marchionne neketina žaisti pagal Detroite nusistovėjusias taisykles.
Sergio Marchionne
© Reuters/Scanpix

Dar 2005 m. po kelių „Fiat“ vadovybės valymų interviu žurnalui „Automotive News“ jis pripažino niekad nevengiantis pokyčių, jei tik jie pagerina jo komandos darbo kokybę. Kaip ir tuomet Italijoje, taip ir dabar JAV jis siekia surasti panašiai mąstančių jaunų vadovų, kurie norėtų iš esmės pakeisti darbo kultūrą net ir viduriniosios grandies vadovų tarpe, kur naujovės sulaukia daugiausiai pasipriešinimo.

Vis dėlto „Chrysler Group“ pareigūnai supranta S.Marchionne darbo svarbą ir mano, kad diegdamas discipliną jis elgiasi teisingai. Vienas jų pastebėjo, kad tenka taikytis prie naujų darbo sąlygų, kuomet vieną rytą „Chrysler“ padalinio vadovas atsiduria gatvėje. Norėdamas pakartoti „Fiat“ vykdytą pertvarką S.Marchionne mėgina „Chrysler Group“ vadovų tarpe rasti žmonių, kurie būtų kūrybingi ir itin darbštūs. O tai išties nelengva užduotis prisimenant, kad šio gamintojo vadovybę ne kartą retino savininkų kaita, rinkos dalies smukimas bei demoralizuojanti bankroto procedūra.

Be to, naujieji „Chrysler Group“ lyderiai turi spėti neatsilikti nuo S.Marchionne, kuris apibūdinamas kaip darboholikas bosas iš pragaro. Šis cigaretę po cigaretės traukiantis italų kilmės kanadietis „Chrysler Group“ turi net 25 tiesiogiai jam atsiskaitančius pareigūnus, o kitapus Atlanto jo laukia dar 30 tiesiogiai pavaldžių „Fiat“ vadovų.

Pastaruosius penkis mėnesius S.Marchionne vadovauja abiems gamintojams, daugumą vadovų susirinkimų rengdamas savaitgaliais. Nusnūsti jis spėja skrisdamas iš JAV į Italiją arba atgal, o jo darbo diena tęsiasi iki 20 valandų. Savaitgaliai, savaime suprantama, taip pat skirti darbui.

S.Marchionne polinkis dažnai keisti savo pavaldinius ryškiai skiriasi nuo didiesiems JAV automobilių gamintojams įprastos praktikos, kuomet pareigūnų kaita yra santykinai nedidelė. Pavyzdžiui, per ketverius su puse vadovavimo „Fiat“ metų S.Marchionne pakeitė 3 „Alfa Romeo“ vadovus. Praėjus aštuoneriems mėnesiams nuo „Fiat“ kontrolės perėmimo jis atleido labai gerbiamą „Fiat Auto“ vadovą Herbertą Demelį ir jo pareigas priskyrė sau.

Tuomet S.Marchionne žurnalui „Automotive News“ pripažino, kad H.Demelis yra aukščiausios klasės inžinierius ir puikiai išmano automobilių verslą, tačiau pabrėžė, jog vadovaujant automobilių gamintojui tenka rūpintis ne tik technine ir pramonine puse, bet ir pardavimais bei rinkodara. Anot S.Marchionne, gamintojo metiniams nuostoliams siekiant 820 mln. eurų (2’831 mln. Lt), šias problemas reikia spręsti šviesos greičiu.

S.Marchionne pripažino, kad dažna vadovų kaita yra rizikinga, bet rizikos jis niekuomet nevengė. Jis teigė labiau vertinąs vadovavimo gebėjimus, o ne turimas žinias, nes žinias galima įgyti ir jau dirbant, o vadovavimo gabumų gauti nepavyks.

S.Marchionne komandoje šiuo metu itin daug mokytis reikia Olivier Francois, kuriam vienu metu tenka dirbti net keturis darbus. Jis paskirtas „Chrysler“ markės vadovu bei koordinuoja visos „Chrysler Group“ rinkodarą. Be to, O.Francois turi rūpintis ir savo senaisiais darbais: visos „Fiat“ grupės rinkodara ir „Lancia“ markės valdymu. Bauginanti užduotis laukia ir Ralpho Gilleso, kuris paskirtas „Dodge“ markės šefu bei toliau rūpinsis „Chrysler Group“ automobilių dizainu.

Pagal savo darbo stilių Fredas Diazas turėtų puikiai tikti S.Marchionne komandai, nes vieno „Chrysler“, „Jeep“ ir „Dodge“ markių salono vadovas pastebi, kad jį dažnai šeštadieniais ir sekmadieniais galima rasti darbo vietoje. F.Diazas vadovaus naujai „Ram“ markei bei rūpinsis gamintojo pardavimų programomis, dilerių tinklu ir automobilių platinimu.

Darbštusis S.Marchionne skeptiškai vertina tradicinius vadovo atributus: dažniausiai jį galima išvysti dėvintį megztinį, o ne kostiumą, tuo tarpu perėmęs „Chrysler Group“ valdymą jis nesikraustė į prabangų biurą šešioliktame aukšte, o įsirengė kuklų kabinetą ketvirtame aukšte netoli technologijų ir dizaino centrų.

Pradėjęs vadovauti „Chrysler Group“ S.Marchionne sumažino duodamų interviu kiekį ir su savo komanda susitelkė prie penkerių metų veiklos plano kūrimo. Tai išties nelengvas darbas, nes pastaruoju metu ankstesni „Chrysler“ savininkai „Daimler“ ir „Cerberus Capital Management“ nesirūpino naujų modelių kūrimu.

S.Marchionne tikisi, kad po dvejų metų „Chrysler Group“ jau dirbs pelningai, o „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas prognozuoja, kad kitąmet gamintojas dar patirs grynąjį nuostolį, bet jau gaus veiklos pelno.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kartodromą pritaikė netradicinei technikai – lenktynių trasą užėmė dviratininkai

Baltai sniego paklotei dengiant Vilniaus gatves ir parkus, devynetas Vilniaus dviratininkų susidūrė...

Buvusiam pasaulio ralio čempionui – išbandymas sniegu ir aukščiu (1)

Lenktynininkas iš Švedijos ir 2016 metų pasaulio ralio čempionas Mattias Ekstromas elektriniu „...

Iš „Lego“ kaladėlių surinktas „Formulės-1” bolidas pranoko aukciono rengėjų lūkesčius

Sekmadienį, vasario 10-ąją, Paryžiaus aukcionų namuose „Artcurial“ už 95,300 eurų parduotas...

Geriausiu mechaniku išrinktas vaikinas galvos dėl darbo nesuka – pasiūlymą gavo dar konkurse (6)

„Ne vieną norėtume pakviesti dirbti jau dabar“, – neslėpė konkursą „ Geriausias jaunasis...

Kilo ginčas dėl 1,5 mln. dolerių kainavusio „Porsche“ – pirkėjas pasijuto apgautas (3)

Prieš trejus metus, kovą, per Amilijos saloje (JAV) vykusį „Gooding & Co.“ aukcioną,...

Top naujienos

Ekspertai to nematė daugiau nei 10 metų: ką daryti, jeigu nusprendėte imti būsto paskolą (19)

Ar pigios paskolos ir brangstantis nekilnojamasis turtas atneša dar vieną krizę? Kiek dar šiemet...

Arūnas Milašius. Lietuvą išgelbės daug baseinų ir naujas oro uostas? atlyginimai savivaldybėse (1)

Lietuvą ir feisbuką užplūdo kandidatai į savivaldybių tarybas ir merus. Nors savivaldybių...

Po „Swedbank“ vadovės pasisakymų pinigų skandalas įgavo tirštesnių spalvų (119)

Kai trečiadienį pasipylė kaltinimai bankui „Swedbank AB“ įsitraukus į pinigų plovimo...

Užkalnis. Pagaliau idealūs rinkimai viskuo besiskundžiantiems (202)

Lietuvoje viskas eina geryn. Ne tik atlyginimai kyla, nedarbas krenta, vis daugiau namų statoma, bet...

Tragedija Jurbarke: elektros srovė mirtinai nukratė duše besimaudantį šešiametį (23)

Policijos departamentas informavo, kad Jurbarke įvyko tragedija. Žuvo besimaudantis 6 metų vaikas.

„Nutylėta žinia“: svarbaus vizito metu JAV žengtas dar vienas žingsnis dėl Venckienės išlaisvinimo (878)

Vasario 7 dieną Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Senate ir Atstovų rūmuose kartu su Baltijos...

„Žalgiriui“ reikia „žudiko instinkto“ – kelias savaites teks verstis be Wolterso (8)

Po pertraukos atsinaujina kovos Eurolygos fronte ir čia „Žalgirio“ laukia dar vienas išbandymas...

Nausėda surinko 20 tūkst. parašų, Skvernelis – priešpaskutinis patikslinta (415)

Antradienį prasidėjusiame elektroninių parašų rinkime į priekį išsiveržė Ingrida Šimonytė...

„Eurovizijos“ finalą pakeitusi Monika Marija – apie jai gresiančią tūkstantinę baudą: nebuvo jokių sąmokslo teorijų (26)

Jau šį šeštadienį paaiškės, kuris atlikėjas keliaus į Izraelį ir atstovaus Lietuvai...

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui pareikšti įtarimai prekyba poveikiu ir papirkimu papildyta (254)

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui ir jo patarėjui Aivarui Kadziauskui teisėsauga...