Birželio mėnesį naujasis „Chrysler Group“ šefas Sergio Marchionne „Chrysler“ markės vadovu paskyrė Peterį Fongą, o vadovavimą „Dodge“ patikėjo Michaeliui Accavitti, tačiau jau spalio pradžioje abu aukšti pareigūnai turėjo pasitraukti. Tokie greiti pokyčiai rodo, kad mėgindamas atgaivinti sunkumų kamuojamą JAV gamintoją S.Marchionne neketina žaisti pagal Detroite nusistovėjusias taisykles.
Sergio Marchionne
© Reuters/Scanpix

Dar 2005 m. po kelių „Fiat“ vadovybės valymų interviu žurnalui „Automotive News“ jis pripažino niekad nevengiantis pokyčių, jei tik jie pagerina jo komandos darbo kokybę. Kaip ir tuomet Italijoje, taip ir dabar JAV jis siekia surasti panašiai mąstančių jaunų vadovų, kurie norėtų iš esmės pakeisti darbo kultūrą net ir viduriniosios grandies vadovų tarpe, kur naujovės sulaukia daugiausiai pasipriešinimo.

Vis dėlto „Chrysler Group“ pareigūnai supranta S.Marchionne darbo svarbą ir mano, kad diegdamas discipliną jis elgiasi teisingai. Vienas jų pastebėjo, kad tenka taikytis prie naujų darbo sąlygų, kuomet vieną rytą „Chrysler“ padalinio vadovas atsiduria gatvėje. Norėdamas pakartoti „Fiat“ vykdytą pertvarką S.Marchionne mėgina „Chrysler Group“ vadovų tarpe rasti žmonių, kurie būtų kūrybingi ir itin darbštūs. O tai išties nelengva užduotis prisimenant, kad šio gamintojo vadovybę ne kartą retino savininkų kaita, rinkos dalies smukimas bei demoralizuojanti bankroto procedūra.

Be to, naujieji „Chrysler Group“ lyderiai turi spėti neatsilikti nuo S.Marchionne, kuris apibūdinamas kaip darboholikas bosas iš pragaro. Šis cigaretę po cigaretės traukiantis italų kilmės kanadietis „Chrysler Group“ turi net 25 tiesiogiai jam atsiskaitančius pareigūnus, o kitapus Atlanto jo laukia dar 30 tiesiogiai pavaldžių „Fiat“ vadovų.

Pastaruosius penkis mėnesius S.Marchionne vadovauja abiems gamintojams, daugumą vadovų susirinkimų rengdamas savaitgaliais. Nusnūsti jis spėja skrisdamas iš JAV į Italiją arba atgal, o jo darbo diena tęsiasi iki 20 valandų. Savaitgaliai, savaime suprantama, taip pat skirti darbui.

S.Marchionne polinkis dažnai keisti savo pavaldinius ryškiai skiriasi nuo didiesiems JAV automobilių gamintojams įprastos praktikos, kuomet pareigūnų kaita yra santykinai nedidelė. Pavyzdžiui, per ketverius su puse vadovavimo „Fiat“ metų S.Marchionne pakeitė 3 „Alfa Romeo“ vadovus. Praėjus aštuoneriems mėnesiams nuo „Fiat“ kontrolės perėmimo jis atleido labai gerbiamą „Fiat Auto“ vadovą Herbertą Demelį ir jo pareigas priskyrė sau.

Tuomet S.Marchionne žurnalui „Automotive News“ pripažino, kad H.Demelis yra aukščiausios klasės inžinierius ir puikiai išmano automobilių verslą, tačiau pabrėžė, jog vadovaujant automobilių gamintojui tenka rūpintis ne tik technine ir pramonine puse, bet ir pardavimais bei rinkodara. Anot S.Marchionne, gamintojo metiniams nuostoliams siekiant 820 mln. eurų (2’831 mln. Lt), šias problemas reikia spręsti šviesos greičiu.

S.Marchionne pripažino, kad dažna vadovų kaita yra rizikinga, bet rizikos jis niekuomet nevengė. Jis teigė labiau vertinąs vadovavimo gebėjimus, o ne turimas žinias, nes žinias galima įgyti ir jau dirbant, o vadovavimo gabumų gauti nepavyks.

S.Marchionne komandoje šiuo metu itin daug mokytis reikia Olivier Francois, kuriam vienu metu tenka dirbti net keturis darbus. Jis paskirtas „Chrysler“ markės vadovu bei koordinuoja visos „Chrysler Group“ rinkodarą. Be to, O.Francois turi rūpintis ir savo senaisiais darbais: visos „Fiat“ grupės rinkodara ir „Lancia“ markės valdymu. Bauginanti užduotis laukia ir Ralpho Gilleso, kuris paskirtas „Dodge“ markės šefu bei toliau rūpinsis „Chrysler Group“ automobilių dizainu.

Pagal savo darbo stilių Fredas Diazas turėtų puikiai tikti S.Marchionne komandai, nes vieno „Chrysler“, „Jeep“ ir „Dodge“ markių salono vadovas pastebi, kad jį dažnai šeštadieniais ir sekmadieniais galima rasti darbo vietoje. F.Diazas vadovaus naujai „Ram“ markei bei rūpinsis gamintojo pardavimų programomis, dilerių tinklu ir automobilių platinimu.

Darbštusis S.Marchionne skeptiškai vertina tradicinius vadovo atributus: dažniausiai jį galima išvysti dėvintį megztinį, o ne kostiumą, tuo tarpu perėmęs „Chrysler Group“ valdymą jis nesikraustė į prabangų biurą šešioliktame aukšte, o įsirengė kuklų kabinetą ketvirtame aukšte netoli technologijų ir dizaino centrų.

Pradėjęs vadovauti „Chrysler Group“ S.Marchionne sumažino duodamų interviu kiekį ir su savo komanda susitelkė prie penkerių metų veiklos plano kūrimo. Tai išties nelengvas darbas, nes pastaruoju metu ankstesni „Chrysler“ savininkai „Daimler“ ir „Cerberus Capital Management“ nesirūpino naujų modelių kūrimu.

S.Marchionne tikisi, kad po dvejų metų „Chrysler Group“ jau dirbs pelningai, o „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas prognozuoja, kad kitąmet gamintojas dar patirs grynąjį nuostolį, bet jau gaus veiklos pelno.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu (2)

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (29)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (306)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

„Ford“ „orų fabrike“ – pačios ekstremaliausios aplinkos sąlygos (8)

Visos pasaulio orų sąlygos telpa ką tik pradėjusiame veikti „Ford“ Aplinkos tyrimų centre,...

Šeštadienį „Mercedes-Benz“ gerbėjai atidarys vasaros sezoną

Jau šį šeštadienį, gegužės 26 d., „Ogmios miesto“ didžiojoje automobilių stovėjimo...

Top naujienos

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (63)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (346)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (148)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (144)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (12)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (156)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (22)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (5)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...

Scenos karalienei „Lietuvos balse“ surado pamainą: ateinu suteikti daugiau spalvų ir aistros (15)

Muzikinis TV projektas „Lietuvos balsas“ atsinaujina. Šiemet šou gerbėjai savo ekranuose...

Garsenybės tiesiog apsėstos šios dietos: kodėl neturėtumėte sekti jų pavyzdžiu? (25)

Pastaruoju metu ne viena garsenybė ėmė laikytis vadinamosios ketoninės dietos , kurios pagrindą...