Lygiai prieš 20 metų „Škoda“ ir „Volkswagen Group“ pasirašė sutartį dėl strateginio bendradarbiavimo. 1991 m. balandžio 16 d. „Škoda automobilova a.s.“ tapo „Volkswagen“ grupės dalimi, tačiau kaip visiškai savarankiška automobilių markė. Ši sutartis tapo itin sėkmingos, naujos „Škoda“ eros pradžia.

„Šis susijungimas buvo labai svarbus ir laiku atliktas strateginis žingsnis, kuris leido ilgą istoriją turinčiai Škoda atgimti iš naujo ir per 20 metų pasiekti įspūdingų rezultatų, - pabrėžė W. Vahlandas. – Nuo 1991 metų „Škoda“ automobilių pardavimai padidėjo beveik keturis kartus, o su „Volkswagen Group“ pagalba mūsų automobiliai dabar parduodamai daugiau nei 100 pasaulio šalių. Iš vieno produkto gamintojo mes pavirtome į šiuolaikinę automobilių gamybos įmonę, siūlančią plačią modelių gamą. Negaliu nepaminėti ir mūsų darbuotojų, kurių indėlis į kompanijos raidą yra neišmatuojamas. Visi kartu mes esame pasiruošę ir toliau siekti užsibrėžtų tikslų.”

„Škoda“ ir „Volkswagen AG“ 20-ies bendradarbiavimo metų chronologija

1990/1991 m.
Pasikeitus politinei santvarkai Čekijoje, Škoda pradeda ieškoti stipraus partnerio Vakaruose. Susidomėjimą Čekijos automobilių gamintoju išreiškia Volkswagen, GM, BMW ir Renault.
1990 m. gruodį Čekijos vyriausybė, kuriai tuo metu priklausė ŠKODA, nusprendžia pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su Volkswagen Group. Susitarimas įsigalioja 1991 m. balandžio 16 d. ir prasideda nauja era kompanijos istorijoje.

1994 m.
Favorit modelį pakeičia naujos kartos modelis Felicia, sukurtas padedant Volkswagen specialistams. Neskaitant pagerėjusios kokybės ir patrauklios išvaizdos, tai pirmasis modelis, atitinkantis tarptautinius standartus.

1995 m.
Vasario mėn. Mladá Boleslove padedama statyti nauja gamykla naujam vidutinės klasės modeliui Octavia. Šalia pradedamas statyti ir naujas dažymo cechas. Šiaurės Bohemos mieste Vrchlabí esanti gamykla iš pagrindų modernizuojama. Volkswagen koncerno investicijos į šiuos ir kitus projektus sudaro apie 20 procentų visų užsienio investicijų Čekijos Respublikoje.

1996 m.
Balandžio mėn. gale pagaminamas milijoninis Škoda automobilis po prisijungimo prie Volkswagen grupės.
Rugsėjo 3 d. iškilmingai atidaroma nauja Octavia modelio gamykla.
Octavia tampa antruoju modeliu ŠKODA gamoje.

1998 m.
Sausio mėn. kompanija pervadinama į Škoda Auto a.s. ir tampa antra pagal dydį pramonės įmone Čekijos Respublikoje. Tuo pat metu pradedama statyti nauja kėbulų gamybos linija, kurios pajėgumas - 1200 kėbulų per dieną.
Gegužės mėn. atidaromas naujas Škoda atsarginių dalių centras.
Lapkričio mėn. pradedami statyti naujas klientų aptarnavimo centras bei variklių ir transmisijos dalių gamybos linija.
Pirmą kartą per savo istoriją Škoda pagamina daugiau nei 400 000 automobilių per metus (1998). Jie eksportuojami į daugiau nei 70 pasaulio šalių.
Pradedama gaminti Octavia versija su universalo kėbulu.

1999 m.
Toliau plečiama Octavia modelio gama – atsiranda versija su visų ratų pavara
Balandžio mėn. atidaromas naujas Tyrimų ir Vystymo centras su savarankišku Techninio Vystymo departamentu.
Pristatomas trečias modelis gamoje – naujoji Fabia, kuri tais pačiais metais gauna “Auksinio vairo“ apdovanojimą Vokietijoje.

2000 m.
Volkswagen Group išperka likusias Škoda akcija ir tampa vienintele savininke.
Pristatoma Fabia versija su universalo kėbulu.

2001 m.
Pradedama plėtra tarptautinėje arenoje. Škoda pradeda gaminti automobilius Aurangabade, Indijoje.
Rinkoje debiutuoja naujas vidutinės klasės modelis Superb.

2002 m.
Pradedami pardavimai Indijos rinkoje.
Atidaroma nauja gamykla Kasiny mieste, Čekijoje.

2003 m.
Škoda pagamina 4 milijonus automobilių nuo tada, kai prisijungė prie Volkswagen koncerno.
Debiutuoja antros kartos Octavia modelis.

2005 m.
Mladá Boleslave pradeda veikti naujas originalių dalių ir aksesuarų logistikos centras.
Lapkričio 1 d. pagaminamas 5-milijoninis automobilis nuo 1991 metų.

2006 m.
Pirmą kartą pagaminamas daugiau nei 500 000 automobilių per metus.
Škoda pradeda veiklą Kinijos rinkoje
Pradedamas gaminti ketvirtasis modelis Škoda gamoje – vienatūris Roomster.

2007 m.
Šanchajaus mieste atidaromas pirmas markės atstovas Kinijoje ir pradedama licencinė Škoda automobilių gamyba Shanghai Volkswagen gamykloje.
Rinkoje debiutuoja antros kartos Fabia modelis, kuris pratęsia pirmtako sėkmę.

2008 m.
Kovo mėn. įvyksta naujos kartos Superb modelio pasaulinė premjera. Su šiuo modeliu Škoda pirmą kartą po 1930 m. įžengia į aukštesnę vidutinių automobilių klasę.
Pradedamas ŠKODA automobilių surinkimas Rusijoje, Kaluos mieste, bendroje su Volkswagen surinkimo įmonėje.
Debiutuoja pirmieji mažiau aplinką teršiantys automobiliai - GreenLine serija.

2009 m.
Kovo mėn. debiutuoja penktasis modelis Škoda gamoje – kompaktinis visureigis Yeti.
Po prisijungimo prie Volkswagen pagamintų automobilių kiekis viršija 7 milijonus.
Pradedama masinė Octavia modelio gamyba Kalugoje, Rusijoje.

2010 m.
Pirmą kartą savo istorijoje čekų gamintojas pristato elektra varomą automobilį – koncepcinį modelį Octavia Green E Line.
Gruodžio mėn. Škoda ir Shanghai Volkswagen pasirašo susitarimą dėl Yeti modelio gamybos Kinijoje, kuri prasidės 2013 m.
Škoda Motorsports padalinys iškovoja pirmą Pasaulio čempiono titulą IRC “International Rally Championship” pirmenybėse.

2011 m.
Kompanija švenčia 110-ąjį „Škoda Motorsports” padalinio jubiliejų.
Pristatomas visiškai naujas kompanijos korporacinis stilius ir naujas logotipas.
Pristatomas koncepcinis modelis VISIOND, nusakantis čekų markės dizaino ateities gaires.
Sukanka 20 metų nuo tada, kai pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Volkswagen koncernu.

„Škoda“ modeliai, gaminti per pastaruosius 2 dešimtmečius:
Škoda Favorit – pasirodė 1987 m.
Škoda Forman – 1990 m.
Škoda Pick-up – 1991 m.
Škoda Felicia – 1994 m.
Škoda Pick up – 1995 m.
Škoda Octavia – 1996 m.
Škoda Fabia – 1999 m.
Škoda Octavia Combi – 1998 m.
Škoda Fabia Combi – 2000 m.
Škoda Fabia Sedan – 2001 m.
Škoda Superb – 2001 m.
Škoda Fabia WRC – 2003 m.
Škoda Octavia II – 2004 m.
Škoda Octavia Combi II – 2004 m.
Škoda Roomster – 2006 m.
Škoda Fabia II – 2007 m.
Škoda Fabia Combi II – 2007 m.
Škoda Superb II – 2008 m.
Škoda Yeti – 2009 m.
Škoda Superb Combi – 2009 m.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją