Šiemet sportininkams reikės įveikti 7 greičio ruožus, kurie drieksis Alūksnės miestelio Latvijoje apylinkių keliais. Bendras visų greičio ruožų ilgis sieks iki 65 kilometrų, o ilgiausias greičio ruožas tęsis net 15 kilometrų.

Ralis sprintas – unikali automobilių sporto šaka

Ralis ir rali sprintas yra skirtingos auto sporto šakos, tačiau tuo pačiu ir labai panašios.

Rali sprintas – tai sumažintas ralis. Kiekvienas rali sprinto varžybų dalyvis privalo startuoti taške A, įveikti tam tikro ilgio greičio ruožą ir finišuoti taške B. Visai kaip ralyje.

Pagrindinis rali sprinto nuo ralio varžybų skirtumas yra techniniai reikalavimai, o tai reiškia varžybų ir technikos paruošimo kaštai. Dažniausiai čia važiuojama senesniais, o tai reiškia pigesniais automobiliais. Ralio varžybose sportininkai privalo dėvėti FIA (tarptautinė sporto federacija) reikalavimus atitinkančius homologuotus drabužius, taip pat šiuos reikalavimus privalo atitikti automobilio saugumo įranga, ekipažo sėdynės, saugos diržai bei šalmai. Visa ši įranga turi galiojimo laiką, t.y. net jei įranga nepažeista tačiau pasibaigė jos galiojimo laikas, ralyje ji nebegali būti naudojama. Tuo tarpu rali sprinte visi šie daiktai gali būti naudojami nežiūrint į tai, kad jų galiojimo laikas jau pasibaigė, svarbu tik, kad nebūtų jokių mechaninių pažeidimų ir būtų užtikrintas ekipažo saugumas. Be to, dažniausiai rali sprinto varžybų maštabas būna mažesnis, todėl ir startiniai mokesčiai mažesni. Rali sprintas, tai tarsi ralio pradinė mokykla, čia sportininkai pradeda savo karjerą, susipažįsta su technika, išmoksta vairuoti, užsirašinėti kelius ir diktuoti stenogramas. Tai ir vieta kur po pertraukos gali pasitreniruoti rimti ralio meistrai. Štai ir „Aluksnė 2015“ ketina startuoti Pabaltijo šalių ralio meistras, Latvijos absoliutus čempionas, Janis Vorobjovs.

Ralis sprintas – labai svarbi automobilių šaka

Algirdas Gricius, Lietuvos auto sporto techninis komisaras ir ralio komiteto narys teigia, jog ralis sprintas turi labai didelę reikšmę Lietuvos automobilių sportui.

„Ralis sprintas yra labai svarbus Lietuvos automobilių sportui, nes ralio sprinto varžybos suteikia galimybę visiems sportininkams pasiruošti prieš sunkesnes ir daugiau iššūkių reikalaujančias ralio varžybas“, - teigia A. Gricius.

„Rali sprintas – tai kaip paruošiamoji grandis“, - priduria Algirdas.

Paklaustas, kodėl Lietuvos rali sprinto čempionato pirmasis etapas vyksta ne Lietuvoje, bet Latvijoje, vienas iš „Aluksne 2015“ techninės komisijos komisarų, A. Gricius, atsakė – „Tiesiog taip esame susitarę su Latvijos automobilių sporto federacija. Vienas rali sprinto etapas vyks Latvijoje ir vienas Lietuvoje“.

Gausus lietuvių desantas

Ne vienerius metus Latvijoje rengiamų varžybų neužmiršta ir mūsų šalies sportininkai. Į šį savaitgalį vyksiančias lenktynes atvyks nemažas desantas Lietuvos sportininkų, kurie varžysis įvairiose klasėse.

Daugiausiai lietuvių ekipažų – net 6 – varžysis „SG-2“ ir „SG-3“ klasėse. „SG-2“ klasėje dalyvaujantys automobiliai būna varomi priekiniais arba galiniais ratais. Galingesnėje – „SG-3“ klasėje važiuojantys sportininkai pilotuoja keturių varančiųjų ratų pavarą turinčius automobilius.
Į pirmąjį Latvijos ir Lietuvos ralio sprinto čempionato etapą užsiregistravo 10 ekipažų iš Lietuvos ir net 45 ekipažai iš Latvijos.

Varžybų startas – sausio 16 dieną, 19.30 val. Alūksnėje, Latgales g. 2A. Penktadienį varžybų dalyviai turės įveikti du greičio ruožus. Tuo tarpu šeštadienį (sausio 17 dieną), lenktynių dalyviai turės įveikti penkis greičio ruožus ir pasiekti finišo tiesiąją Alūksnės miestelyje.

Auto sporto sezono atidaryme Lietuvai atstovaus:

Varžybų rezultatus sekite DELFI portale ir N40 vyrų autoklubo socialiniame tinkle https://www.facebook.com/nuo40