aA
Galiniai vaizdo automobilių veidrodėliai nepatyrė renesanso kaip daugelis kitų automobilio dalių. Kai maždaug prieš šimtą metų atsirado automobilių veidrodėliai, ratai buvo su mediniais ar metaliniais stipinais, stori ir dengti įstrižine guma. Šiuolaikiniai automobilių ratai visiškai kitokie, o veidrodėliai praktiškai nepasikeitė.
Skaitmeninių veidrodėlių sistema
Skaitmeninių veidrodėlių sistema
© Gamintojo archyvas

Bet per kelerius metus situacija gali pasikeisti, rašo thetruthaboutcars.com. Dalis automobilių gamintojų, pvz., „Ford“, kai kuriuose modeliuose jau pakeitė galinio vaizdo veidrodėlius vaizdo kamerų sistema. „Nissan“ pateikė tokį variantą Japonijos rinkai, o „General Motors“ pristatė „Gentex“ gamintą „Full Display Mirror™“ sistemą modeliui „Cadillac CT6“ 2016 m.

Natūraliai kilus klausimui, ar pakeisti LCD ekraną bus daug brangiau nei paprastą veidrodėlį, „IHS Markit“ atsako – visa tai tik laiko klausimas.

Portalas „Automotive News“, remdamasis tyrimų duomenimis, rašo, kad šiemet panoraminių (kameromis perduodamo išsamaus vaizdo) galinio vaizdo veidrodėlių pagaminta 70 tūkst., iki 2025 m. jų bus pagaminta apytikriai 1,8 mln. „IHS Markit“ technologijų analitiko Briano Rhodeso teigimu, susidomėjimas panoraminiais vaizdo veidrodėliais didėja, „matome stiprų judėjimą Šiaurės Amerikoje ir Japonijoje“.

„General Motors“ artimu metu jau planuoja siūlyti šį komplektą kaip vieną iš pasirinkimų „Cadillac“, „Buick“ ir „Chevrolet“ modeliams, „Nissan“ siūlo tokią galimybę Amerikai 2018 m. su modeliu „Armada“.

Kol kas vaizdo kamerų sistemą vienu mygtuko paspaudimu galima pakeisti į įprastą galinio vaizdo veidrodėlį, tačiau tikimasi, kad galiausiai veidrodėlių neliks. Manoma, kad iki 2025 m. hibridinių modelių kasmet bus parduodama po 1,4 mln.

Tiesa, veidrodėlių eliminavimui įtakos turės įstatymai. Nors atsisakius šoninių veidrodėlių, žymiai sumažėtų degalų sunaudojimas, JAV Kelių eismo saugumo administracijos įstatai jų reikalauja. Jei vis tik būtų nuspręsta jų atsisakyti, šoninio vaido kamerų gamyba pasiektų 423 tūkst. vienetų iki 2025 m.

„Gentex“ atstovų teigimu, siūlomas abu variantus teikiantis sprendimas. Jei įrangos gamintojai siūlytų sprendimą, kuris leistų išsaugoti ir šoninio vaizdo veidrodėlius, ir video sistemą, kuri mažintų akląją zoną, toks sprendimas būtų paklausus bet kokioje pasaulio vietoje.

Kompanijos vadovo Steve‘o Downingo teigimu, „reguliuojamosios nuostatos JAV, Japonijoje, Europoje ir Korėjoje skiriasi“. Anot jo, kompanija siūlo produktą, kuris suteiks galimybę visiems automobilių gamintojams naudoti vienodą techninių priemonių rinkinį.

S. Downingas tikisi 2019 m. pagaminti 500 tūkst. hibridinių vaizdo veidrodėlių „General Motors“, „Subaru“ ir dar trims kompanijoms, kurių neįvardino, tačiau „Gentex“ – toli gražu ne vienintelė kompanija, svarstanti tokį variantą. Dauguma gamintojų jau pristatė prototipus, kurie pakeitė veidrodėlius su kameromis, tik laiko klausimas, kada technologija prasiskverbs į masinę gamybą.

Šiaip ar taip, tai dar viena brangi technika, ja pakeisti esamus veidrodėlius kainuos 10–20 kartų daugiau. Linkime gamintojams turėti omenyje du žodžius – pasirinktinas priedas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuviai sugalvojo sau iššūkį – nori nusipirkti BMW M5 už 500 eurų (64)

Jei pirmoji lietuvių religija yra krepšinis, tai antroji, be menkiausios abejonės, automobiliai....

Lietuvoje parduodamas ypatingas „žvėris“ – „Ferrari“, prie kurio vairo sėdėjo Vanagas (29)

Sportiniai automobiliai visuomet traukia akį, ypač – jei atsiduria transporto skelbimų portale,...

Ar žinote, ką iš tikrųjų reiškia BMW logotipas? (25)

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir...

Laukinė amerikietiška svajonė, kurios europiečiai nesupras – „Dodge Ramcharger“ (5)

Tai, kad žmonės eina iš proto dėl automobilių, kurie turi aukštesnę prošvaisą – jau seniai...

Paskutinis nepriklausomo Italijos gamintojo automobilis – „Alfa Romeo 164“ (2)

Aštuntasis praėjusio amžiaus dešimtmetis Italijos automobilių koncernui „ Alfa Romeo “ buvo...

Top naujienos

Patvirtintas 11 mirties nuo koronavirusinės infekcijos atvejis (5)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien Lietuvoje patvirtinta vienuolikta...

Artėjantis pikas pranašauja katastrofą Ukrainoje: šalis pandemijai itin pažeidžiama (300)

Koronavirusas Ukrainai žada didelių problemų: dauguma prognozių numato recesiją, o...

„Agurkinių“ lyderiui – valstybės kompensacija už tai, kad tualete nebuvo nei durų, nei užuolaidos (102)

Kauno nusikalstamos „Agurkinių“ grupuotės lyderis Saulius Velečka , pravarde Agurkas, kuris...

Širvintų merė kaltinama savivaliavimu: tikina, kad koronavirusu užsikrėtusią moterį į ligoninę vežė per prievartą (59)

Šeštadienį socialiniuose tinkluose pasirodė Lauros, kurios mama užsikrėtė koronavirusu,...

Veryga pateikė daugiau atsakymų dėl situacijos Klaipėdoje ir vakarinių sprendimų (81)

Didelės dalies Klaipėdos universitetinės ligoninės ( KUL ) skyrių veiklą nuspręsta stabdyti...

Klientai užgulė sodybą nuomavusią moterį: ar force majeure leidžia atgauti pinigus (246)

„Delfi“ sulaukė smulkiosios verslininkės Akvilės laiško, kuri teigė šiandien atsidūrusi...

Turistams neskirtoje Turkijos dalyje su pabėgėliais dirbusi lietuvė: tikros demokratijos šiai šaliai tikrai stinga (14)

Karantinas negailestingai pakeitė gyventojų kasdienybę. Namai jau keliskart sutvarkyti, nuo...

Koronavirusas diagnozuotas kariui, dirbančiam su šauktiniais: kur užsikrėtė, nežino (80)

Šeštadienį vakare žiniasklaidoje pasirodė informacija, kad koronavirusas neaplenkė ir...

Italijoje – pirmą kartą mažesnis pacientų, kuriems taikoma intensyvi terapija, skaičius (19)

Italijoje, kur koronavirusas jau nusinešė 15 362 žmonių gyvybes ir sukėlė didžiulę įtampą...

Karantinas verslių lietuvių nesustabdė: steigė naujas įmones, samdė darbuotojus (7)

Nepaisant daugelyje sričių sustojusio ar bent sulėtėjusio gyvenimo, lietuviai ir toliau bando...

|Maža didelių žinių kaina