aA
Galiniai vaizdo automobilių veidrodėliai nepatyrė renesanso kaip daugelis kitų automobilio dalių. Kai maždaug prieš šimtą metų atsirado automobilių veidrodėliai, ratai buvo su mediniais ar metaliniais stipinais, stori ir dengti įstrižine guma. Šiuolaikiniai automobilių ratai visiškai kitokie, o veidrodėliai praktiškai nepasikeitė.
Skaitmeninių veidrodėlių sistema
© Gamintojo archyvas

Bet per kelerius metus situacija gali pasikeisti, rašo thetruthaboutcars.com. Dalis automobilių gamintojų, pvz., „Ford“, kai kuriuose modeliuose jau pakeitė galinio vaizdo veidrodėlius vaizdo kamerų sistema. „Nissan“ pateikė tokį variantą Japonijos rinkai, o „General Motors“ pristatė „Gentex“ gamintą „Full Display Mirror™“ sistemą modeliui „Cadillac CT6“ 2016 m.

Natūraliai kilus klausimui, ar pakeisti LCD ekraną bus daug brangiau nei paprastą veidrodėlį, „IHS Markit“ atsako – visa tai tik laiko klausimas.

Portalas „Automotive News“, remdamasis tyrimų duomenimis, rašo, kad šiemet panoraminių (kameromis perduodamo išsamaus vaizdo) galinio vaizdo veidrodėlių pagaminta 70 tūkst., iki 2025 m. jų bus pagaminta apytikriai 1,8 mln. „IHS Markit“ technologijų analitiko Briano Rhodeso teigimu, susidomėjimas panoraminiais vaizdo veidrodėliais didėja, „matome stiprų judėjimą Šiaurės Amerikoje ir Japonijoje“.

„General Motors“ artimu metu jau planuoja siūlyti šį komplektą kaip vieną iš pasirinkimų „Cadillac“, „Buick“ ir „Chevrolet“ modeliams, „Nissan“ siūlo tokią galimybę Amerikai 2018 m. su modeliu „Armada“.

Kol kas vaizdo kamerų sistemą vienu mygtuko paspaudimu galima pakeisti į įprastą galinio vaizdo veidrodėlį, tačiau tikimasi, kad galiausiai veidrodėlių neliks. Manoma, kad iki 2025 m. hibridinių modelių kasmet bus parduodama po 1,4 mln.

Tiesa, veidrodėlių eliminavimui įtakos turės įstatymai. Nors atsisakius šoninių veidrodėlių, žymiai sumažėtų degalų sunaudojimas, JAV Kelių eismo saugumo administracijos įstatai jų reikalauja. Jei vis tik būtų nuspręsta jų atsisakyti, šoninio vaido kamerų gamyba pasiektų 423 tūkst. vienetų iki 2025 m.

„Gentex“ atstovų teigimu, siūlomas abu variantus teikiantis sprendimas. Jei įrangos gamintojai siūlytų sprendimą, kuris leistų išsaugoti ir šoninio vaizdo veidrodėlius, ir video sistemą, kuri mažintų akląją zoną, toks sprendimas būtų paklausus bet kokioje pasaulio vietoje.

Kompanijos vadovo Steve‘o Downingo teigimu, „reguliuojamosios nuostatos JAV, Japonijoje, Europoje ir Korėjoje skiriasi“. Anot jo, kompanija siūlo produktą, kuris suteiks galimybę visiems automobilių gamintojams naudoti vienodą techninių priemonių rinkinį.

S. Downingas tikisi 2019 m. pagaminti 500 tūkst. hibridinių vaizdo veidrodėlių „General Motors“, „Subaru“ ir dar trims kompanijoms, kurių neįvardino, tačiau „Gentex“ – toli gražu ne vienintelė kompanija, svarstanti tokį variantą. Dauguma gamintojų jau pristatė prototipus, kurie pakeitė veidrodėlius su kameromis, tik laiko klausimas, kada technologija prasiskverbs į masinę gamybą.

Šiaip ar taip, tai dar viena brangi technika, ja pakeisti esamus veidrodėlius kainuos 10–20 kartų daugiau. Linkime gamintojams turėti omenyje du žodžius – pasirinktinas priedas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje parduodamą „Volkswagen“ apžiūrėję ukrainiečiai pakraupo – tokiu nevažinėtų nė už ką (264)

Tai, kad Ukrainos ir aplinkinių Rytų šalių vairuotojai mielai superka Lietuvoje esančius...

Kas nutiko, kai „Ford“ pasiūlė automobilius valdyti ne sukiojant vairą (2)

Automobiliai per keletą dešimtmečių visiškai pasikeitė, o štai jų vairai iš principo tik...

Patikrino, ar vairuojantys senjorai kelia pavojų keliuose – rezultatai netikėti (161)

Diskusijos, ar vyresnio amžiaus vairuotojai išties yra visaverčiai eismo dalyviai ir geba tinkamai...

Pasivažinėjimas su 1958 m. „Imperial“, įkūnijančiu amerikiečių pokario optimizmą

„ Bloomberg Pursuits“ automobilių apžvalgininkė Hannah Elliott leidžiasi atminties keliu...

Kaunietė įsiuto: elektromobiliu 100 kilometrų važiavo 5 valandas, atsakingi asmenys – tik teisinasi (780)

Iš Kauno į Vilnių ir atgal. Iš esmės tai – dvi nesudėtingos valandos kelyje. Tačiau, panašu,...

Top naujienos

Po šūvių Strasbūre – milžiniškos saugumo pajėgos: yra žuvusių, nukentėjusieji kritinės būklės papildyta 00.30 (267)

Prancūzijoje, Strasbūre po šaudynių netoli miesto kalėdinės mugės mažiausiai vienas asmuo...

„Liverpool“ ir „Tottenham Hotspur“ išplėšė kelialapius į Čempionų lygos aštuntfinalį

UEFA Čempionų lygos šeštojo turo rungtynėse C grupėje antradienį vicečempionė...

Visai netoli šaudynių vietos Strasbūre esantis lietuvis žurnalistas: neaišku, ar viskas baigėsi (33)

LRT žurnalistas Adomas Šimkus, esantis Strasbūro centre, visai netoli tos vietos, kur buvo...

Dramatiškame trileryje „Rytas“ tik po pratęsimo įveikė Europos taurės autsaiderius (140)

Vilniaus „Ryto“ (4-5) krepšininkai dramatiškai nutraukė trijų iš eilės pralaimėjimų...

Anglijoje išžagintos ir nužudytos 14-metės byloje – motinos liudijimas: ji kėlė labai daug rūpesčių (150)

14-metės iš Lietuvos, kuri buvo nužudyta Vulverhamptone, Jungtinėje Karalystėje, motina...

Ekspertai įvertino Statkevičiaus ir Janus rietenas: kažkas turi pasakyti, kad karalius nuogas (402)

Pirmadienio vakarą viešai skalbinius džiaustę dizaineriai Juozas Statkevičius ir Julija Janus...

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (185)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Geriausią sezoną Kinijoje žaidžiantis Motiejūnas patyrė traumą (24)

Donatas Motiejūnas šios dienos rungtynėse sužaidė vos 12 minučių, o kaip praneša Kinijos...

Valstybės politika žeidžia studentą: kodėl skatinama būti išlaikytiniu? (23)

Esu paskutinio kurso dieninio skyriaus magistrantas. Prieš kelias dienas netekau darbo. Kaip žinia,...