Lietuvos ralio varžybose lyderiams ant kulnų kartais ima lipti senutėlė OPEL Astra. Apie greičio paslaptis kalbamės su žiūrovų pamėgto ekipažo vairuotoju Justu Tamašausku.
Justas Tamašauskas
© E.Babelio nuotr.

Keturi ratai": Koks tai technikos stebuklas, ką automobiliui padarėte, kad taip greitai važiuoja?

Justas Tamašauskas: Tai nėra technologinių naujovių šedevras. Čia tiesiog toks kūrinys, kai iš biudžetinio varianto „išspausta" tiek, kiek galima. Mažai dalių liko originalios, dauguma - sportinės. Jis sukurtas taip, kaip man patinka.

Pradėjau važiuoti galu varomu automobiliu. Tėtis nupirko žigulius, su kuriais kelerius metus važiavau mėgėjiškose varžybose. Išmokau pats remontuoti techniką, o kai žiguliai man tapo kiek per ankšti, nusprendėme pirkti OPEL Astra, kuri tuo metu buvo pigi, patikima ir palyginti greita.

Persėdus į priekiniais ratais varomą automobilį „persilaužti", suprasti, kaip automobilis elgiasi, pakako vienų varžybų. Vėliau pamačiau, kad automobilis jau tampa nebekonkurencingas, norėjosi važiuoti vis greičiau. Ir prasidėjo - pakeiti vieną detalę, tenka pakeisti ir kitą. Taip technika tobulėjo. Dabar į automobilį sudėti Ramūno Kupsto daryti sportiniai amortizatoriai, „Samsonas Motorsport" kumštelinė pavarų dėžė, stipresni stabdžiai, sustiprinta važiuoklė.

Kokią galią pasiekia variklis - niekam nesakau, tačiau ji yra didesnė nei originaliame variante.

4R: Viską darote pats?

J. T.: Aš linkęs kiekvieną varžtą prisukti savo rankomis, kad prieš startą nebūtų jokio streso, galvoje nekirbėtų mintys, ar prisuktas tas, ar gerai pritvirtintas anas. Geriau viską pats padarau taip, kaip reikia, tada žinau, kaip automobilis elgsis tam tikromis akimirkomis.

Per savo karjerą - su šia OPEL Astra važiuoju jau penkerius metus - esu pridirbęs nesąmonių, sugadinęs ne vieną motorą, buvo, kad jis „užkalė" vos išvažiavus iš garažo. Dabar jau viskas atidirbta, sužinota, kiek galima naudoti tam tikras detales, kada jas reikia keisti.

Prisipažinsiu: yra keli žmonės, kuriais visiškai pasitikiu ir galėčiau patikėti savo automobilį.

4R: Važiuojate ne tik greitai, bet ir labai efektingai. Neįprastai priekiniais ratais varomų automobilių vairuotojams dar prieš posūkį automobiliui leidžiate slysti šonu. Važiuojate „ant ribos".

J. T.: Aš nematau, kaip automobilis atrodo iš šono. Važiuoju savo stiliumi. Dilinu padangas, gadinu važiuoklę, tačiau jaučiu didelį malonumą taip važiuodamas ir tai turi gerą įtaką rezultatui.

Važiuoju būtent tokiu stiliumi, kad patirčiau malonumą, o jį patiriu tada, kai maksimaliai greitai įveikiu posūkį ir maksimaliai išnaudoju tiek save, tiek automobilį.

Kitas dalykas tai, kad aš daug dirbau su automobilio važiuokle, daug ją reguliavau, kad mašiną valdyčiau taip, kaip dabar valdau. Daugelis anksčiau opeliais važinėjusių lenktynininkų priekaištauja, kad mano automobilio galas iškeltas aukščiau už priekį. Tačiau stabdymo metu žemyn kniumbantis priekis pagerina sukibimą ir leidžia automobiliui gana lengvai keisti trajektoriją.

Per ilgus metus prisiklausiau daugybės žmonių patarimų, išbandžiau beveik viską, kai ką ir pritaikiau.

4R: Su Astra važiuojate penkerius metus. Neplanuojate persėsti į greitesnį automobilį?

J. T.: Na, turiu tikrai greitą dviem ratais varomą automobilį, taigi pirkti gerokai brangesnį ir ne ką geresnį naują dviem ratais varomą kokį nors HONDA Civic ar RENAULT Clio man paprasčiausiai neapsimoka. Taip, tai būtų naujas daiktas, prie kurio dar reikėtų priprasti, tačiau jis nebūtų greitesnis. Man reikia greičio ir rezultato, taigi belieka galvoti apie visus varančiuosius ratus.

Svajoju ir tikrai noriu važiuoti visais ratais varomu automobiliu. Tiesą sakant, prieš porą metų teko bandyti Vytauto Švedo MITSUBISHI Lancer EVO IX. Iš pradžių buvo gana sunku jį pajusti, tik penktojo važiavimo metu pradėjau suprasti, kaip automobilis elgiasi.

Vis dėlto didelės įtakos turi finansai. Lancer EVO - tikrai labai žavus ir greitas automobilis, tačiau ir labai brangus. Dar brangesnis - jo išlaikymas.

4R: „Subaru" automobiliai nebrangūs. Jų detalės pigesnės, tinka ir standartinių modelių.

J. T.: Aš SUBARU lenkiu su opeliu. Kam sėsti į standartinį lėtą automobilį, jei jis nebus greitesnis už mano dabartinį, o priežiūra kainuos kelis kartus daugiau.

Turiu greitą automobilį, jei sėsčiau, nebent tik į greitesnį. Lėtesnis tinka nebent mokytis. O aš noriu pasiekti gerą rezultatą.

Siekis ir svajonė persėsti į greitesnį automobilį yra, bet automobilių sportas labai brangus. Vienas varžybas važiuoji, kitas, jei neturi finansų, - žiūri. Tikrai noriu persėsti į visais ratais varomą automobilį, tikiu, kad galėčiau lėkti greitai. Tačiau noras lėkti ir stabdo. Nenoriu su greitu automobiliu važiuoti porą varžybų per metus, geriau su Astra lėksiu keliose varžybose ir gyvensiu sportu nei gražų automobilį laikysiu garaže.

Dosjė. Justas Tamašauskas

Amžius. 23 metai

Išsilavinimas. Aukštasis, VGTU Automobilių transporto inžinerija

Pareigos (darbas). „WinArt Vilnius" vadybininkas

Šeiminė padėtis. Nevedęs

Kasdienis automobilis. OPEL Astra GSi

Hobis. Plaukimas, bėgiojimas, tinklinis

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (384)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Ką pūsti į padangas: mažos detalės, tačiau kartais svarbios ir jos (17)

Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate...

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu (2)

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (36)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (306)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

Top naujienos

Parlamentaras išdrįso papasakoti nepagražintą gyvenimo istoriją: sadistus vaikų namuose, bado metus ir aplankiusią meilę mokytojai (4)

Mamos jis nematė iki 12 metų, tačiau nežinodamas adreso jai siųsdavo laiškus, auklėtoja vaiką...

Esminių pertvarkų labirinte – tuzinas kelrodžių

Vyriausybės pasiūlyta mokesčių ir pensijų reforma netruko sulaukti kritikos ir aibės...

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (384)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1076)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (31)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (155)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (89)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (41)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (57)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (51)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...