Stasys Brundza – daugkartinis TSRS automobilių ralio lenktynių čempionas, absoliutus Europos turo čempionas, geriausias XX a. Lietuvos lenktynininkas, turintis didžiausią išskirtinių senovinių mašinų kolekciją.
Stasys Brundza
© DELFI / Valdas Kopūstas

– Jūsų tėvas – mokslo žmogus, kiti šeimos nariai itin muzikalūs. Iš kur atsirado aistra automobiliams?

– Man viskas jau nuo gimimo buvo aišku! Gimiau 1947-aisiais, na, o 1948–1949 metais gyvenome Kaune, tais laikais automobilių ne itin daug buvo... Mašina man buvo it stebuklas! Stebėdavau visus mūsų gatve pravažiuojančius automobilius. Iš pradžių tik raportuodavau namiškiams, kad pravažiavo didelis ar mažas, o kiek vėliau jau žinojau visas automobilių markes.

1952 metais tėvai nusipirko moskvičių, tad pirmą kartą teko pavairuoti devynerių. Tėvams pardavus automobilį mano gyvenime atsirado tuštuma, kurią užpildė tik 1959 metais tėvų įsigyta volga. Tai buvo puikus automobilis, kurį man patikėdavo įvaryti į garažą, nuplauti, pakeisti tepalus...

– Kada tėvų kiemą iškeitėte į varžybas? Juk automobilių sportui reikia daug investicijų.

Kaip minėjau, tėvai turėjo volgą, tai buvo pagrindas. Kauno auto- ir moto- klubas priėmė mane ir pradėjau dalyvauti varžybose. Žinoma, mašina ėmė byrėti, reikėjo pinigėlių jai taisyti, tačiau tuo metu, 1966-aisiais, jau dirbau Kauno radijo gamykloje, gaudavau 99 rublius.

Anksčiau investuotojų tarsi ir nebuvo, bet finansavimą galėjai gauti galbūt net lengviau nei dabar. Atsimenu, veikė Savanoriška draugija aviacijai, armijai ir laivynui remti, tačiau dalį pinigų, skirtų karinėms reikmėms, naudodavo kitaip, žmonėms. Santykinai turtingos gamyklos, kurių direktoriai domėjosi automobilių sportu, prisidėjo prie jo populiarinimo, techninės bazės ir panašiai. Na, o Kauno radijo gamyklos, kur ir dirbau, direktorius buvo didis entuziastas. Dar ir dabar jų klubas „Banga“ yra žinomas.

Visi automobiliai tais laikais buvo deficitas, išskyrus zaporožiečius. Beje, pirmieji sportininkai buvo taksi vairuotojai. Kodėl? Matote, taksi parkuose dažniausiai būdavo volgos, tad vairuotojai su tarnybinėmis mašinomis ir dalyvaudavo varžybose.

1968 metais išvažiavau į Iževską padirbėti vairuotoju bandytoju, kiek vėliau tapau inžinieriumi bandytoju. Būtent tada pradėjau siekti aukštų sporto rezultatų ir tobulinti, rinkti automobilius.

– O kaip jūsų gyvenime atsirado verslas?

1976 metais prie Vilniaus automobilių remonto gamyklos, kurios pagrindinė veikla buvo sunkvežimių ir autobusų remontas, atidarėme mažą cechą ir pradėjome gaminti sportinius automobilius. Ilgainiui ta gamykla tapo atskira, tačiau ją labai stengėsi uždaryti, nuolat tekdavo teikti įvairius gamybinius, finansinius rodiklius. Dirbome pelningai, tad niekaip nesupratau, kodėl mus taip spausdavo.

1988 metais įkūrėme savarankišką Eksperimentinę sportinių automobilių gamyklą, pradėjome eksportuoti atsargines sportinių automobilių dalis į Italiją, Vokietiją, Suomiją, Rusiją.

Mūsų projektas EVA – tai pirmoji Lietuvoje sukurta ir pagaminta mašina, be to, labai galinga. Kadangi mums buvo uždrausta gaminti sportinius automobilius, o serijinių mašinų skaičius – 5 000 vienetų per metus – atrodė per didelis, gamyba nebeužsiėmėme. Pasinaudojome turima technine baze kaip mašinų importuotojai. Buvusias gamyklos patalpas užpildė vokiški automobiliai, koncentravausi į „Volkswagen“ ir „Audi“ atstovybes Lietuvoje, „Thermo King“ šaldymo įrangą.

Nors iš pradžių teko lengvojo automobilio bagažinėje per sieną vežtį alyvą, susitariau dėl verslo su „Bosch“, taip pat prekiavome „Mitsubishi“, „Toyota“.

Taigi 1997 metais buvo įkurtas Stasio Brunzos autocentras, o 1998-aisiais EVA tapo VW ir „Audi“ importuotoja.

Kai baigi sportininko karjerą, iš naujo susikurti gyvenimą ne taip paprasta. Vis dėlto man pasisekė. Rodos, iš pradžių mašinas taisydavau, konstruodavau, vėliau pradėjau tai daryti kitiems. Tai buvo labai logiškas perėjimas iš sporto į verslą. Tiesa, savąjį pardaviau prieš gerą dešimtmetį, 2001-aisiais.

ANONSAS: "Nuosavų diskų gamybos verslo pradžia nuo pažinties katedros aikštėje" ir "TOP 10 franšizių pasaulyje" ieškokite "bzn start" liepos mėnesio verslo žurnalo numeryje.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Net ir popiežiui gali nuleisti padangą (21)

Galbūt popiežius Pranciškus ir yra arčiau Dievo nei paprasti žmonės, tačiau jam nesvetimi ir...

„Gran Turismo“ – ar dar yra tokių automobilių? (8)

„ Gran Turismo “ – automobilinė romantika, prasidėjusi kadaise, kai automobilių lenktynės...

Kodėl „Mazda“ neaukština elektromobilių ir jums jų pirkti nepataria (70)

Elektromobiliai yra transporto ateitis. Su tuo nelabai yra kaip ginčytis ir net „ Mazda “ su tuo...

„Yamaha“ pristatė autonomiškų ir robotų valdomų motociklų (4)

Panašu, kad revoliucija keliuose įgauna pagreitį. Šį kartą ir vėl jums pasakosime apie robotus.

Vadovo ratai – tradiciniai ar su idėja? (22)

„ TopGear Lietuva“ komandos parinktų bandytojų rankose – vadovo automobiliai. Įmonės...

Top naujienos

Karbauskis iš Jakilaičio gavo ir kitokių klausimų (100)

Po antradienį vykusios spaudos konferencijos, kurioje Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos...

Aplinkiniuose laukuose surinko visas atliekas ir pasistatė štai tokį namą (191)

Krunai – kaimas Širvintų rajone, kuris jau 2001-aisiais laikytas išnykusiu. Šiandien čia...

Liudininkai: po Aliaską supurčiusio žemės drebėjimo smogė 13 m aukščio banga paskelbtas cunamių pavojus; papildyta 14.28 (2)

Galingam 8,2 balo žemės drebėjimui anksti antradienį įvykus netoli Aliaskos pietinių krantų...

Susirinkusi LRT taryba reaguoja į Karbauskio veiksmus (95)

LRT tarybos pirmininkas Žygintas Pečiulis sako, kad būdamas universiteto profesoriumi uždirba...

Tobula vieta Saboniui – „Pacers“ aprangą apsivilkęs talentas nenustoja stebinti (12)

Bebaimiu vadinamas 21-erių metų Domantas Sabonis ne tik įsitvirtino Indianos „Pacers“...

Kaimynas: 13 vaikų kalinusios poros namuose – šlykštūs vaizdai (9)

Savo 13 vaikų kalinę ir kankinę sutuoktiniai ankstesnius savo namus buvo pavertę tikra landyne,...

Netikėtas posūkis: LaVaras Ballas padės Šeškui treniruoti „Vytautą“ (24)

Ballų viešnagės Lietuvoje istorijoje – netikėtas posūkis: antradienio popietę pranešta, kad...

Gydytojas pataria: ką pakeisti, kad aplinkiniai spėliotų jūsų tikrąjį amžių (2)

„Jums skauda kelius, rankas išvagojo gilios raukšlės , o nuotaika blogesnė už lietuvišką...

Arūnas Milašius. Kai pradėjome plėšyti reklaminius žurnalų puslapius, mums ėmė sektis. Nesustokime. (47)

Nors bėdų, skaudulių ir saviplakos, baimės „o ką pasakys tas kaimynas, kurio dar nepažįstu“...

Vilniaus centre sprogo vamzdis – gatvę tvindo vanduo vairuotojams pataria vengti Upės g. (86)

Antradienį perpiet sostinės Upės gatvė patvino dėl sprogusio vandentiekio vamzdžio –...