aA
Stasys Brundza – daugkartinis TSRS automobilių ralio lenktynių čempionas, absoliutus Europos turo čempionas, geriausias XX a. Lietuvos lenktynininkas, turintis didžiausią išskirtinių senovinių mašinų kolekciją.
Stasys Brundza
© DELFI / Valdas Kopūstas

– Jūsų tėvas – mokslo žmogus, kiti šeimos nariai itin muzikalūs. Iš kur atsirado aistra automobiliams?

– Man viskas jau nuo gimimo buvo aišku! Gimiau 1947-aisiais, na, o 1948–1949 metais gyvenome Kaune, tais laikais automobilių ne itin daug buvo... Mašina man buvo it stebuklas! Stebėdavau visus mūsų gatve pravažiuojančius automobilius. Iš pradžių tik raportuodavau namiškiams, kad pravažiavo didelis ar mažas, o kiek vėliau jau žinojau visas automobilių markes.

1952 metais tėvai nusipirko moskvičių, tad pirmą kartą teko pavairuoti devynerių. Tėvams pardavus automobilį mano gyvenime atsirado tuštuma, kurią užpildė tik 1959 metais tėvų įsigyta volga. Tai buvo puikus automobilis, kurį man patikėdavo įvaryti į garažą, nuplauti, pakeisti tepalus...

– Kada tėvų kiemą iškeitėte į varžybas? Juk automobilių sportui reikia daug investicijų.

Kaip minėjau, tėvai turėjo volgą, tai buvo pagrindas. Kauno auto- ir moto- klubas priėmė mane ir pradėjau dalyvauti varžybose. Žinoma, mašina ėmė byrėti, reikėjo pinigėlių jai taisyti, tačiau tuo metu, 1966-aisiais, jau dirbau Kauno radijo gamykloje, gaudavau 99 rublius.

Anksčiau investuotojų tarsi ir nebuvo, bet finansavimą galėjai gauti galbūt net lengviau nei dabar. Atsimenu, veikė Savanoriška draugija aviacijai, armijai ir laivynui remti, tačiau dalį pinigų, skirtų karinėms reikmėms, naudodavo kitaip, žmonėms. Santykinai turtingos gamyklos, kurių direktoriai domėjosi automobilių sportu, prisidėjo prie jo populiarinimo, techninės bazės ir panašiai. Na, o Kauno radijo gamyklos, kur ir dirbau, direktorius buvo didis entuziastas. Dar ir dabar jų klubas „Banga“ yra žinomas.

Visi automobiliai tais laikais buvo deficitas, išskyrus zaporožiečius. Beje, pirmieji sportininkai buvo taksi vairuotojai. Kodėl? Matote, taksi parkuose dažniausiai būdavo volgos, tad vairuotojai su tarnybinėmis mašinomis ir dalyvaudavo varžybose.

1968 metais išvažiavau į Iževską padirbėti vairuotoju bandytoju, kiek vėliau tapau inžinieriumi bandytoju. Būtent tada pradėjau siekti aukštų sporto rezultatų ir tobulinti, rinkti automobilius.

– O kaip jūsų gyvenime atsirado verslas?

1976 metais prie Vilniaus automobilių remonto gamyklos, kurios pagrindinė veikla buvo sunkvežimių ir autobusų remontas, atidarėme mažą cechą ir pradėjome gaminti sportinius automobilius. Ilgainiui ta gamykla tapo atskira, tačiau ją labai stengėsi uždaryti, nuolat tekdavo teikti įvairius gamybinius, finansinius rodiklius. Dirbome pelningai, tad niekaip nesupratau, kodėl mus taip spausdavo.

1988 metais įkūrėme savarankišką Eksperimentinę sportinių automobilių gamyklą, pradėjome eksportuoti atsargines sportinių automobilių dalis į Italiją, Vokietiją, Suomiją, Rusiją.

Mūsų projektas EVA – tai pirmoji Lietuvoje sukurta ir pagaminta mašina, be to, labai galinga. Kadangi mums buvo uždrausta gaminti sportinius automobilius, o serijinių mašinų skaičius – 5 000 vienetų per metus – atrodė per didelis, gamyba nebeužsiėmėme. Pasinaudojome turima technine baze kaip mašinų importuotojai. Buvusias gamyklos patalpas užpildė vokiški automobiliai, koncentravausi į „Volkswagen“ ir „Audi“ atstovybes Lietuvoje, „Thermo King“ šaldymo įrangą.

Nors iš pradžių teko lengvojo automobilio bagažinėje per sieną vežtį alyvą, susitariau dėl verslo su „Bosch“, taip pat prekiavome „Mitsubishi“, „Toyota“.

Taigi 1997 metais buvo įkurtas Stasio Brunzos autocentras, o 1998-aisiais EVA tapo VW ir „Audi“ importuotoja.

Kai baigi sportininko karjerą, iš naujo susikurti gyvenimą ne taip paprasta. Vis dėlto man pasisekė. Rodos, iš pradžių mašinas taisydavau, konstruodavau, vėliau pradėjau tai daryti kitiems. Tai buvo labai logiškas perėjimas iš sporto į verslą. Tiesa, savąjį pardaviau prieš gerą dešimtmetį, 2001-aisiais.

ANONSAS: "Nuosavų diskų gamybos verslo pradžia nuo pažinties katedros aikštėje" ir "TOP 10 franšizių pasaulyje" ieškokite "bzn start" liepos mėnesio verslo žurnalo numeryje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kodėl „Porsche“ užvedimo spynelę montuoja kairėje vairo pusėje? (30)

Jei jūsų automobilis vis dar turi užvedimo spynelę, kurioje vairo pusėje ji yra? Spėtume, kad...

Aukcione galima įsigyti dvivietį Marilyn Monroe kabrioletą (1)

Juodas kino žvaigždės Marilyn Monroe kabrioletas gali būti parduotas už pusę milijono dolerių...

Kodėl policijos automobiliai naudoja mėlynas ir raudonas šviesas (12)

Policijos automobiliai yra ryškiai paženklinti, kad būtų atpažinti net iš didesnio atstumo....

Kalba apie naują automobilių vagysčių metodą: kauniečio mašiną bandė išvežti kaip „nupirktą“ (46)

Įsivaizduokite situaciją, kai prie jūsų automobilio atvažiuoja „tralas“, o jo vairuotojas...

Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno: atsakymas paprastesnis nei galvojate (87)

„ Mazda MX-5 “, „ Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „ Fiat 500 “ bei „Mini“ ir...

Top naujienos

Eksperto prognozė: kaip kriptovaliutų rinka atrodys 2019 metais (21)

Londono universiteto koledžo mokslininkas Paolo Tasca sako, kad kriptovaliutų rinka tampa vis...

Užkalnis norėjo atsikąsti šviestuvo ir pakramsnoti baldus (15)

Jeigu šviestuvai, baldai ir baro puošmenos būtų valgomi, „Pachamama Dinner Club“ būtų...

Bioarcheologė: prieš kelis šimtus metų lietuviai gyvendavo tik iki 40 m. ir mirdavo nuo baisių ligų (69)

„Žmogaus griaučiai yra nuostabūs tuo, kad jie ne tik suteikia galimybę judėti ar apsaugo...

Ar jumyse tūno parazitai: specialistai įvardijo, kam gresia didesnė tikimybė užsikrėsti ir koks gydymo būdas pražūtingas (18)

Naršydami internete aptinkame ne tik vertingos informacijos, bet ir tikrovės neatitinkančių...

Iš byrančio lėktuvo krito 3 km ir išgyveno: atrodžiau kaip zombis žaizdose po oda išsirito dešimtys kirmėlių (105)

Septyniolikmetė Juliane Koepcke matė, kaip jos mamą galinga jėga išsiurbė lauk iš skrydžio...

Dėl lėktuvo gedimo prezidentė neišskrido į 100-mečio iškilmes Latvijoje (594)

Lietuvos delegacija, vadovaujama Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl netikėto...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (574)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko (86)

Skyrybų metu visuomet dūžta širdys, o kai esi viešas žmogus ir tavo asmeninį gyvenimą po...

Geidžiamas darbdavys Vilniuje samdiniams leidžia itin daug: įvaizdžiai privers gardžiai pasijuokti (93)

Vilniuje įsikūrusi IT sprendimus visame pasaulyje teikianti įmonės „ Tesonet “ yra esantys...

Didžiausio zumba šokių festivalio Lietuvoje „Timeless Zumba Fest 2018“ transliacija (81)

Didžiausio zumba šokių festivalio Lietuvoje „Timeless Zumba Fest 2018“ transliacija. Tiesiogiai...