aA
Kasmet Europos keliuose žūva maždaug 6 000 motociklininkų. Be to, motociklai – dideli oro teršėjai. ES institucijose ruošiamasi įtvirtinti naujus reikalavimus plieniniams žirgams, kurie ateityje turėtų būti saugesni ir „žalesni“. Motociklų entuziastai sako, kad svarbiausia – važinėti protingai.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Europarlamentaras Wimas van de Campas, didelis motociklų entuziastas, tikina: „Švaresnė ir saugesnė transporto priemonė – štai ko reikia motociklininkams. Nuo 2016 m. visi sunkieji motociklai turės turėti pažangesnę stabdymo sistemą. Tai garantuos didesnį saugumą.“

Jam pritaria kitas europarlamentaras Malcolmas Harbouras, darbo grupės, rengusios naująsias taisykles, vadovas: „Pastaraisiais metais automobilių vairuotojų ir keleivių žūčių keliuose gerokai sumažėjo, tačiau dviračių transporto priemonių vairuotojų žūčių skaičius nemažėja tokiais tempais, o kai kuriose šalyse – netgi auga.“

Kita svarbi problema – motociklų į atmosferą išmetami teršalai. Galingi motociklai vis dar yra dideli Europos teršėjai. Ypač ši problema aktuali didžiuosiuose Europos miestuose. Europos parlamento nario M.Harbouro nuomone, lengvesnės transporto priemonės turėtų vaidinti didesnį vaidmenį Europos miestų susisiekimo sistemoje.

Saugumas – kompleksinė problema

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros docentas dr. Vigilijus Sadauskas sako, kad motociklai Europoje yra gana populiari susisiekimo priemonė. Jie – manevringi, todėl patogūs važinėti dideliuose miestuose, o stovėjimo aikštelėse užima mažiau vietos. Tokioje šalyje kaip Prancūzija, motociklas yra kasdienio susisiekimo priemonė. Miestuose jiems įrengtos specialios stovėjimo vietos (kartais motociklams skiriama net 20 proc. visos parkavimo aikštelės), daug daugiau dėmesio skiriama pačių motociklininkų ir kitų eismo dalyvių švietimui.

Tačiau motociklų vairuotojai susiduria su specifinėmis problemomis. „Dažnai motociklininkai gali būti nepastebėti tiek lengvųjų, tiek krovininių automobilių vairuotojų. Todėl krovininių automobilių vairuotojams Europoje yra rengiami specialūs kursai, kurių metu aiškinama apie vadinamąją aklojo taško dėmę, kai vairuotojas gali nepastebėti iš paskos važiuojančio, lenkiančio motociklininko“, – sako V. Sadauskas.

Prancūzijoje atliktas tyrimas parodė, kad motociklininkai nukenčia ir dėl tam tikros kelių infrastruktūros. Pavyzdžiui, užmiesčio keliuose įrengti atitvarai, skirti sulaikyti nuo kelio slystantį automobilį, tačiau slystantis motociklas pro tokius atitvarus pralenda, o motociklininkui sužalojamos galūnės ar galva. Todėl nuspręsta statyti tokius atitvarus, pro kuriuos slystantis motociklas su vairuotoju negalėtų pralįsti.

Pasak V. Sadausko, Prancūzijoje ribojamas ir motociklų galingumas. Negalima nei registruoti, nei eksploatuoti galingesnių kaip 100 kW galios motociklų. Taip pat ribojamas ir motociklų keliamas triukšmas. Motociklų triukšmingumą matuoja policija kartu su gamtosaugos pareigūnais.

Motociklas – romantikams?

Mūsų šalyje motociklas dažniau yra skirtas laisvalaikiui, pomėgiams, o ne kasdieniam susisiekimui. Tai nulemia Lietuvos klimato sąlygos, ilgiems mėnesiams įkalinančios plieninius žirgus garažuose. Pasak saugaus eismo eksperto V. Sadausko, perkantys žiedinius motociklus, paprastai vadinamus „britvomis“, turi vienintelį tikslą – greitai „palakstyti“ keliais ar naktį tuščiomis miestų gatvėmis.

Didelis greitis – pagrindinė skaudžių avarijų, į kurias pakliūva motociklininkai, priežastis. „Vakaruose ir patys motociklų vairuotojai labiau rūpinasi savo saugumu, supranta, kad jie yra mažesni, menkiau apsaugoti nei sėdintys automobiliuose“, – dėsto V. Sadauskas. Pasak jo, Prancūzijoje motociklininkai lanko specialius kursus, visada dėvi apsaugas, šalmus ir važinėja atsargiau.

„Esu klausęs kolegos prancūzo, ar pas juos dažnos tokios avarijos, kai dideliu greičiu važiuojantis motociklininkas atsitrenkia į iš šalutinio kelio išvažiuojantį automobilį. Man sakė, kad tokių atvejų pasitaiko labai retai“, – tikina V. Sadauskas.

Motociklininkų bendruomenės „Motomanai“ atstovas Eugenijus sutinka, kad iš tiesų motociklas daugeliui Lietuvoje yra laisvalaikio pomėgis, romantika, laisvės simbolis. „Persėsti nuo motociklo į automobilį – tai tas pats, kas atėjus iš lauko sudribti ant sofos“, – tikina motociklų entuziastas. „Be to, motociklu daug lengviau judėti mieste. Piko valandomis sėdu ant motociklo ir miesto centrą pasiekiu daug greičiau nei automobiliu.“

Eugenijus pripažįsta, kad pastebėti motociklą kelyje ne visada lengva. „Jei motociklininkas važiuoja tarp eilių, jį pastebėti kartais būna tikra problema. Galiu taip sakyti, nes pats vairuoju automobilį. Todėl, prieš darant manevrą, visada verta pažiūrėti du kartus“, – pataria Eugenijus.

Lietuvos keliai – taip pat nemenkas iššūkis motociklų vairuotojams. Pasak Eugenijaus, niekada nežinai, ar už posūkio kelias neiškrės staigmenos: gali būti, jog asfaltas bus apneštas smėliu ar netikėtai atsivers duobės. Tačiau „keliai yra tokie, kokie yra, reikia pačiam būti atsargiam, važinėti apdairiai ir viskas bus gerai!“ – tikina motociklų entuziastas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sunku patikėti: vaikinas neprisimena, kur prieš savaitę pastatė savo automobilį (31)

Ko gero, visiems bent kartą teko ieškoti savo mašinos prekybos centro ar oro uosto automobilių...

Vyras užsidegusiam automobiliui užgesinti naudojo ne gesintuvą – čiupo iš bagažinės alų (9)

Bene labiausiai Vokietiją garsina automobiliai ir alus, ypač „ Oktoberfest “ šventės...

6000 km elektromobiliu įveikęs keliautojas pasakė, kodėl Europoje reikės kantrybės (16)

Praėjusią savaitę šiauriausiame Europos taške Nordkape ( Norvegija ) pradėjęs kelionę...

Ant ledo paslydusiam motociklininkui pavyko išnešti sveiką kailį (3)

Ant britų motociklininko šalmo įtaisyta kamera užfiksavo, kaip jo vos neužkliudo automobiliai,...

Priminė, ką dokumentuose įrašo tiems, kurie bando duoti kyšį techninėje apžiūroje (263)

Savaitgalį Lietuvos techninės apžiūros įmonės vairuotojams primins, kad užsimerkti į...

Top naujienos

Nemaloni staigmena: išsipirko stovėjimo vietą, tačiau šalia išdygo neįgaliojo ženklas

2 tūkst. Eur – tiek vilnietė Sigita sakė mokėjusi už vieną automobilių aikštelės vietą,...

Ekspertas apie griežtą bausmę: tai ženklas visiems rusams – juos paaukos nė nemirktelėję

Net ketverių metų draudimas rungtyniauti po savo šalies vėliava ir organizuoti svarbiausias sporto...

Druskininkų reabilitacijos centro darbuotojai papasakojo, kas vyksta už klientų akių: taip yra visoje Lietuvoje (227)

„Paslaugos ir rūpestis, kurį gavau, buvo išskirtiniai; Nuostabi vieta atsigauti po operacijos;...

Vilniaus Kalėdų eglė ir toliau skina laurus: gražiausių eglučių sąraše aplenkė visas Europos sostines (1)

Pagrindiniuose Europos miestuose jau laukiama švenčių . Juose jau stovi kalėdiniai medžiai,...

Plastikos chirurgas rėžė: dabar nusisiurbti riebalus – pigiau nei įsigyti naują telefoną (22)

Pastaruoju metu visuomenė sparčiai seka sveiko kūno, tinkamos gyvensenos ir mitybos tendencijomis,...

Vitalijaus Cololo laidotuvėse buvusio Artūro Orlausko neapleidžia viena mintis (89)

Pastaruoju metu humoro pasaulį sukrėtė ne viena mirtis. Neseniai palaidotas Vitalijus Cololo ,...

Ušackas prisimena darbą su Grybauskaite: vadybine prasme tai labai nemokšiška ir netinkama (492)

Maždaug pusmetį šalies vadovės poste praleidusi Dalia Grybauskaitė , 2010 metų sausį...

Atliekų tvarkytojai susidūrė su keistu deficitu (20)

Keičiantis klimatui kasdien vis aktualesnis tampantis atliekų rūšiavimas, regis, virto problema,...

Žiema sode: laikas ruoštis pavasariui (6)

Kai už lango baigiasi tamsusis gruodis, širdį šildo prisiminimai apie žydintį sodą.

Konservatoriai džiūgauja: prie jų jungiasi ne „zadanijų“ ministrai (181)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) atstovė Rasa Baškienė...