Orams šąlant, dienoms trumpėjant ir lietingų dienų skaičiui augant, ekspertai sutinka – keliuose darosi vis pavojingiau. Baltijos šalių rekordininkas Dakaro raliuose Antanas Juknevičius nedvejodamas sutinka – vairuodami žiemą ir rudenį privalome būti pasiruošę bet kam. Kelyje daugėjant purvo ir sunkėjant vairavimo sąlygomis lenktynininkas Šiauliuose surengė „AZO Auto rudens vairavimo akademiją“, kurios metu dalyviai turėjo galimybę patobulinti vairavimo įgūdžius ekstremaliomis sąlygomis.
A. Juknevičius surengė rudens vairavimo akademiją
© Asmeninio albumo nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pliaupiant jau įprastu vaizdu tapusiam rudeniniam lietui, renginys prasidėjo patyrusio bekelės vilko A. Juknevičiaus paskaita apie varžybose ir kasdienybėje patirtas pavojingas situacijas. Renginio dalyviai patys kartu su instruktoriumi išbandė savo sugebėjimus specialiame autodrome Šiaulių darbo rinkos mokymo centre. Be ekstremalaus vairavimo pamokų dalyviai taip galėjo stebėti ir kartu su lenktynininku išbandyti purvu ir drėgme pasižyminčiam rudens sezonui aktualias „AZO Auto“ švaros priemones.

Antano bekelės monstro „Overdrive Hilux“ dizainą atkartojančiu visureigiu „Toyota“ buvo imituojamos ekstremalios situacijos, kuriuose žalą sau ir aplinkiniams galima sumažinti pasirinkus tinkamus automobilio valdymo judesius. Pats ekstremalaus vairavimo instruktoriaus duoną Jungtiniuose Arabų Emyratuose krimtęs A. Juknevičius susirinkusiems gyvai demonstravo situacijas, su kuriomis dažniausiai kelyje susiduria vairuotojai, o po „AZO Auto“ renginio teigė, kad nesudvejodamas pritartų, jei tokios pamokos būtų privalomos ir visiems norintiems gauti vairuotojo pažymėjimą.

„Statistika rodo, kad atėjus rudeniui dvigubai išauga avarijų skaičius, daugiau nei 50 proc. padidėja žuvusiųjų keliuose skaičius – nesuvokiami skaičiai žinant, kad gerėja kelių būklė, daugėja apšviestų kelių. Viena užduotis – didinti žmonių sąmoningumą apie automobilių būklę, priežiūrą – tokiu oru nepapildytas stiklo ploviklio bakas ar aušinimo skysčio atsargos gali reikšti labai pavojingas situacijas kelyje.

Tačiau kitas dalykas, ką galime padaryti visi, – jaustis kur kas užtikrinčiau kelyje, – savo požiūrį dėsto A. Juknevičius. – Lenktynininkai turi išsiugdę automatinius veiksmus – ką daryti, jeigu..., paprastiems vairuotojams gal ir nereikia žinoti visko, tačiau mokėti suvaldyti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, išvengti kliūties, nepanikuoti ir pan. – labai naudingi įgūdžiai. Neprieštaraučiau net jei protingai apgalvota programa būtų prijungta prie vairavimo kursų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Schwarzeneggerio suvaidinto Terminatoriaus „Harley-Davidson Fat Boy“ parduotas už beveik pusę milijono (1)

„ Harley-Davidson FLSTF Fat Boy“ modelio motociklas – tas pats, kuriuo važinėjo Arnoldo...

Nematytą japonišką automobilį prikėlė iš daržinėje rastos apleistos griuvenos (16)

Visame pasaulyje mėgiamos legendos apie daržinėse dešimtmečiams pamirštus, o vėliau netikėtai...

„Audi Sport“ ambasadoriai pristatė ekstremalaus vairavimo laboratoriją

Daugiau kaip ketvirtį amžiaus automobilių versle ir sporte skaičiuojanti Kauno bendrovė „...

Pasigrožėkite brangiausiu pasaulyje automobiliu: „Ferrari 250 GTO“ planuojama parduoti už 39 mln. eurų (2)

Brangiausias pasaulyje automobilis rengiamas aukcionui. Manoma, kad rugpjūtį vyksiančiame aukcione...

Turizmas Lietuvos pasieniu – arčiau nei įmanoma įsivaizduoti

Lietuvoje populiarūs pažintiniai takai, įvairūs maršrutai po lankytinas vietas važiuojant nuo...

Top naujienos

„MG Baltic“ byla. Idealus partijų trejetukas ir kyšis, kurį Masiuliui įteikė TV eteryje

Politinės korupcijos bylą ištyrę prokurorai teigia, kad dabar jau iš politikos pasitraukęs...

Neišsprendžiama lygtis: kam Lietuvai reikia dar dviejų kogeneracinių elektrinių

Būtinai dar dvi kogeneracinės elektrinės Lietuvai, nors neaišku, ar užteks atliekų, kurias...

Petro Gražulio dukrelės mama paviešino jų susirašinėjimą: galite suprasti, kaip jaučiausi Gražulis teismo keliu reikalaus vaiko globos (1274)

Po žinomo politiko Petro Gražulio pareiškimo, jog savo ir palangiškės Birutės Navickaitės...

Orai: po trumpo atokvėpio vėl bus karšta

Savaitės pradžioje orai bus gaivūs, daugelyje vietovių dar palis. Tačiau nuo savaitės vidurio...

Lietuvai gresia juodžiausias scenarijus ES: galime pradėti skaičiuoti valandas, kol visi masiškai pradės eiti į pensiją (525)

Per artimiausius 5-6 metus reikia sukaupti rezervą , kad mūsų socialinės apsaugos sistema 15...

Sunku patikėti, kad vienai šeimai teko išgyventi šitiek tragedijų (4)

Kodėl likimas vienai šeimai lėmė išgyventi tiek tragedijų ir negandų? Jų būta tiek daug, jog...

R. T. Erdoganas skelbia pergalę rinkimuose Turkijoje (12)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas (Redžepas Tajipas Erdoganas) paskelbė pergalę...

Kolumbijai nepasipriešinę lenkai – už aštuntfinalio borto (335)

Aukštą aštuntąją vietą FIFA pasaulio reitinge užimančios Lenkijos rinktinės pasirodymas...

Kada, jeigu ne vasarą: paaiškino, kaip reikia atsijungti nuo centrinio šildymo (10)

Atėjus šiltajam metų laikui vis daugiau butų ir kitų patalpų savininkų kreipiasi ieškodami...

Kaip nutiko, kad šunų kirpėjai meilę šunims nustelbė meilė vištoms (3)

Alytaus rajono Domantonių kaime per 40 rūšių paukščių auginantys Deimantė Esebua ir Robertas...