Orams šąlant, dienoms trumpėjant ir lietingų dienų skaičiui augant, ekspertai sutinka – keliuose darosi vis pavojingiau. Baltijos šalių rekordininkas Dakaro raliuose Antanas Juknevičius nedvejodamas sutinka – vairuodami žiemą ir rudenį privalome būti pasiruošę bet kam. Kelyje daugėjant purvo ir sunkėjant vairavimo sąlygomis lenktynininkas Šiauliuose surengė „AZO Auto rudens vairavimo akademiją“, kurios metu dalyviai turėjo galimybę patobulinti vairavimo įgūdžius ekstremaliomis sąlygomis.
A. Juknevičius surengė rudens vairavimo akademiją
© Asmeninio albumo nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, pliaupiant jau įprastu vaizdu tapusiam rudeniniam lietui, renginys prasidėjo patyrusio bekelės vilko A. Juknevičiaus paskaita apie varžybose ir kasdienybėje patirtas pavojingas situacijas. Renginio dalyviai patys kartu su instruktoriumi išbandė savo sugebėjimus specialiame autodrome Šiaulių darbo rinkos mokymo centre. Be ekstremalaus vairavimo pamokų dalyviai taip galėjo stebėti ir kartu su lenktynininku išbandyti purvu ir drėgme pasižyminčiam rudens sezonui aktualias „AZO Auto“ švaros priemones.

Antano bekelės monstro „Overdrive Hilux“ dizainą atkartojančiu visureigiu „Toyota“ buvo imituojamos ekstremalios situacijos, kuriuose žalą sau ir aplinkiniams galima sumažinti pasirinkus tinkamus automobilio valdymo judesius. Pats ekstremalaus vairavimo instruktoriaus duoną Jungtiniuose Arabų Emyratuose krimtęs A. Juknevičius susirinkusiems gyvai demonstravo situacijas, su kuriomis dažniausiai kelyje susiduria vairuotojai, o po „AZO Auto“ renginio teigė, kad nesudvejodamas pritartų, jei tokios pamokos būtų privalomos ir visiems norintiems gauti vairuotojo pažymėjimą.

„Statistika rodo, kad atėjus rudeniui dvigubai išauga avarijų skaičius, daugiau nei 50 proc. padidėja žuvusiųjų keliuose skaičius – nesuvokiami skaičiai žinant, kad gerėja kelių būklė, daugėja apšviestų kelių. Viena užduotis – didinti žmonių sąmoningumą apie automobilių būklę, priežiūrą – tokiu oru nepapildytas stiklo ploviklio bakas ar aušinimo skysčio atsargos gali reikšti labai pavojingas situacijas kelyje.

Tačiau kitas dalykas, ką galime padaryti visi, – jaustis kur kas užtikrinčiau kelyje, – savo požiūrį dėsto A. Juknevičius. – Lenktynininkai turi išsiugdę automatinius veiksmus – ką daryti, jeigu..., paprastiems vairuotojams gal ir nereikia žinoti visko, tačiau mokėti suvaldyti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, išvengti kliūties, nepanikuoti ir pan. – labai naudingi įgūdžiai. Neprieštaraučiau net jei protingai apgalvota programa būtų prijungta prie vairavimo kursų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Maserati Levante“ tempiamas snieglentininkas pasiekė Gineso greičio rekordą (2)

Greičiausias Didžiosios Britanijos snieglentininkas Jamie Barrow Šveicarijoje pagerino savo...

Hibridinių automobilių pardavimai sparčiai auga, o kada sulauksime hibridinių lėktuvų? (4)

Lietuvoje hibridiniai automobiliai kol kas kiekiu gerokai lenkia elektromobilius. Lietuvos Respublikos...

Kas vyksta Vilniaus gatvėse: DELFI vyko į reidą su Antanu Juknevičiumi (44)

Ar iš tikrųjų mūsų šalies vairuotojams trūksta kultūros? Ar leistino greičio viršijimas...

Automobiliu aplink Lietuvą – per šiek tiek daugiau nei 15 valandų (3)

Šimtas metų – tiek 2018 metų vasario 16 dieną sukako atkurtai Lietuvos valstybei. Šis...

Ką bendro turi konfiskuoti automobiliai ir meilė? (25)

Nė vienam nelinkime, kad jūsų automobilis atsidurtų šioje aikštelėje. Viena vertus, čia...

Top naujienos

Įtariama, kad Santaros klinikų atstovai reikalavo atlygio dėl itin stambių viešųjų pirkimų sulaikytas generalinis direktorius Kęstutis Strupas (3)

Virš Santaros klinikų pakibo rimtas galimos korupcijos šešėlis. Pareigūnai įtaria, kad klinikų...

Įspėja apie pavojų – vieno gyvūno kaime gali nelikti (55)

Miškuose masiškai gaišta šernai, afrikinis kiaulių maras (AKM) artėja prie Žemaitijos....

Šiurpi tragedija du brolius paliko be užuovėjos ir mamos (57)

Savaitgalį vieną vilniečių šeimą ištiko baisi tragedija: gaisro metu sudegė visas jų...

Teisėsauga atlieka tyrimą dėl galimos stambaus masto korupcijos Santaros klinikose papildyta SAM komentaru (277)

Teisėsauga trečiadienį pranešė atliekanti tyrimą dėl galimos stambaus masto korupcijos...

Po Rusijos samdinių žūčių – skandalas Dūmoje: įtraukti labai rimti žaidėjai (105)

Kremliaus pastangos nuslėpti netekčių karinėse pajėgose mastą pastaraisiais metais tapo ypač...

„Eurovizinėse“ atrankose – skandalas: kaltina sukčiavimu balsuojant (56)

Pirmadienio rytą LRT paskelbė balsavimą ir suteikė progą į atrankas grįžti dviem antrojo...

Manėte, kad šalta? Pasakė, kokia bus pavasario pradžia (116)

Besiskundžiantiems pastarųjų dienų šalčiais stebintys orų prognozes gerų naujienų neturi. Ne...

Farmacijos sektoriaus laukia trys naujovės: pokytį pajus visi (4)

Ministrų kabinetas pritarė Sveikatos apsaugos ministerij os pateiktam Farmacijos įstatym o...

„Whirlpool“ visame pasaulyje atšaukia šimtus tūkstančių virdulių (8)

JAV buitinės technikos milžinė „Whirlpool“ paskelbė visame pasaulyje atšaukianti 310...

Smogs arktinis speigas: svarbiausi patarimai, kaip ryte nelikti be automobilio (182)

Ketvirtadienio naktį atšals iki 10–15, šiauriniuose rajonuose – iki 18 laipsnių, dieną...