aA
Tapo tradicija pasitinkant vasarą kasmet rengiami ekonominiai žygiai, kurių dalyviai konkrečiais pavyzdžiais stengiasi įrodyti, kad lakstyti automobiliais negalvojant apie degalų tausojimą ir tokiu būdu labiau teršti aplinką – įsisenėjusi yda. Specialistai, ypač sunkmečio sąlygomis, važiuojantiems siūlo atkreipti didesnį dėmesį į kuro ekonomiją, ekologiją ir saugumą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© Organizatorių archyvas

Tai ypač aktualu šiandien, kai nevaldomos kuro kainos kasdien šoka pragaištingą pasiutpolkę, varydamos į neviltį vairuotojus. Žinoma, ne visus juos gali vadinti lakstūnais. Daugumai kasdien sėdančių prie vairo didžiausią džiaugsmą teikia ne keliolika minučių anksčiau pasiektas kelionės tikslas, o savo ir kitų eismo dalyvių saugumas, sutaupyti degalai ir mažesni kelionės kaštai, mažiau teršiama aplinka.

Šių faktorių paieška dar kartą taps pagrindiniu veiksniu Viešosios įstaigos „Saugus ratas” ir ilgametės tokių žygių rėmėjos, Lietuvos biomasės energetikos asociacijos „Litbioma“ rengiamame ekonominiame žygyje „Taupiai važiuoju – save ir aplinką tausoju“, kuris vyks šeštadienį, gegužės 15 d.

Žygio ir jo tikslus iliustruojančio šūkio idėja priklauso vienam pagrindinių tokių renginių iniciatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo nariui Valdui Juozui Vilūnui.

„Šiandienos aktualijas atitinkantis mūsų žygio šūkis neslepia savyje jokių dviprasmybių, - trečiadienį naujų „Green hall“ rūmų kavinėje įvykusioje renginio spaudos konferencijoje sakė V. J. Vilūnas. – Branginti kiekvieną benzino lašą absoliučią daugumą vairuojančių verčia kasdien kylančios degalų kainos. Įrodinėti irgi nereikia, kad važiuodamas taupiai, tai yra optimaliu greičiu, patiri mažiau stresinių situacijų arba kitaip tariant – labiau tausoji save, o nelekiant kaip akis išdegus be didesnių perkrovų dirba ir automobilio variklis, ženkliai mažiau teršdamas aplinką“.

Taip važinėdami kai kurie vairuotojai galėtų skųstis nebent adrenalino stoka, tačiau jo ieškoti V. J. Vilūnas pataria lenktynių trasose, o ne bendro naudojimo keliuose.

Ieškos realių taupumo rezervų

Ekonominio žygio vadovas Gintautas Šlėderis pastebi, kad nors ir pamažu, tačiau vis daugiau vairuotojų labiau vertina automobilio ekonomiškumą, nei jo dinamines savybes. Todėl ne tik tokiuose žygiuose, bet ir šalies keliuose daugėja ekologiškesnių ir ekonomiškesnių automobilių. Kita vertus patyrę vairuotojai su bet kokiu techniškai tvarkingu automobiliu sugeba važiuoti daug taupiau, nei be pagrindo lakstantys. Būtent tai jau ne kartą įrodė ir tokių renginių laimėtojai, sudeginę mažiau kuro, nei vidutines automobilio degalų sąnaudas nurodo gamintojai.

Šis žygis bus jau antras, rengiamas pagal iš dalies pakeistus nuostatus, kurie dar labiau priartina važiavimo sąlygas prie įprastų kasdieninių, o kartu ir realesnių kuro sąnaudų. Padangų oro slėgis turi būti toks, kokį konkrečiam automobiliui su konkretaus dydžio padangomis nurodo gamintojai. Oro slėgį prieš startą matuos teisėjai, o jei jis neatitiks normų, ir koreguos.

Draudžiama naudotis bet kokių kitų automobilių sukuriamomis „aerodinaminėmis kišenėmis“, o priartėti prie bet kokio kito automobilio leidžiama tik lenkiant jį. Uždraustos ir bet kokios variklio, pakabos ir kitų mechanizmų bei dalių modifikacijos, kad automobilis pilnai atitiktų gamyklinį serijinį lygį ir kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Laukia per 400 km

Realios kuro sąnaudos ir racionaliausiai važiuojantys išaiškės gegužės 15-osios vakare baigus visą maršrutą, besidriekiantį bendro naudojimo keliais Vilnius – Molėtai – Antalieptė – Ignalina – Švenčionys – Vilnius. Per dieną žygio dalyviams teks įveikti 401,850 km. trasą asfalto ir žvyro keliais.

Visas maršrutas suskirstytas į septynias sekcijas su laiko kontrolės punktais, o detalų kelionės aprašymą ir kitą informaciją žygio dalyviai ras kelio knygoje, kurią jie gaus prieš kelionę. Žygio, kuriame gali dalyvauti visi norintys, pateikę paraišką ir sumokėję 150 litų dalyvio mokestį, startas ir finišas – „Lukoil“ degalinėje, (Saltoniškių g. 12, Vilnius).

Nugalėtojai ir prizininkai klasėse bus apdovanoti diplomais, rėmėjų dovanomis, o absoliučiam žygio nugalėtojui atiteks specialus Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ pereinamasis prizas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Klouno vairuojamo automobilio gaudynės Kalifornijoje priminė spektaklį (1)

Veniso Biče, Kalifornijoje , policijos pareigūnai šeštadienį, liepos 20 dieną, persekiojo BMW...

Suskaičiavo rekordus: vienas klaipėdietis į „Regitrą“ egzamino važiavo laikyti 38 kartus (47)

Vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti automobilį iš pirmo karto gauna tik kas trečias...

Palangoje pasiektas naujas rekordas: automobilis be alyvos važiavo 2,5 valandos (8)

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų varikliui, jeigu iš jo būtų išleista alyva? Kaip ilgai toks...

Automobilių modeliukai ne tik vaikams: kaunietis papasakojo, ką pirkti ir kaip užsidirbti (1)

Kolekcionavimas dažnam tuo užsiimančiam yra didelė aistra, dažniausiai atsiradusi visai...

Lietuviai pradėjo kelionę aplink Baltiją – planuoja 5 000 km įveikti per 2 paras (3)

Ketvirtadienį Palangoje – oficialus „ Aurum 1006 km lenktynių “ startas. 38 komandų...

Top naujienos

Baisiausias pažintinis takas Lietuvoje: įvertinkite patys, kaip Europos paramą ištaškė buvusio ministro partneris (101)

Apgriuvęs, apleistas, apaugęs kerpėmis ir dilgėlėmis. Būtent taip atrodo Raseinių rajone prie...

Seimas žeria vertinimus Skverneliui: nuo netikėtų komplimentų iki aršios kritikos nuolat pildoma (69)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis savo gimtadienio dieną, liepos 23-iąją, antradienį,...

Venckienės advokatas: naujausias teismo sprendimas gali būti lemtingas smūgis (97)

Buvusios Lietuvos teisėjos ir parlamentarės Neringos Venckienės advokatas pirmadienį pareiškė,...

Nausėda atvyko vizito į Latviją: esame broliai ir turime kalbėtis kaip broliai

Prezidentas Gitanas Nausėda atvyko darbinio vizito į Latviją.

Bičiuliai ir kolegos gedi velionio „Naisių vasaros“ aktoriaus Almanto Vaišnio: įžvelgia sutapimą

Pirmadienio vakarą anapilin iškeliavus „Naisių vasaros“ aktoriui Almantui Vaišniui, kolegos ir...

Apmokestins beveik visus automobilius: pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus (1022)

Kas bus tie blogieji automobiliai ir kam teks mokėti didžiausius mokesčius ? Apie tai „ DELFI...

Algis Kriščiūnas – atvirai apie ankstyvą tėvystę: vaikai ir laikas su jais būdavo tarsi darbas

„Man visada labai patikdavo piešti ir tėvai niekada nežlugdė tos mano iniciatyvos, to pomėgio,...

Saulius Prūsaitis pristato vaizdo klipą vakarėlių pabaigos himnui: jame - „Twin Peaks“ atmosfera ir dresuoti paukščiai (9)

Saulius Prūsaitis pristato naują dainą „Namo reiks pareit“ ir jos originalų vaizdo klipą....

Prarijus kaspinuočio kiaušinėlių cistos vystosi lėtai ir žmogaus jaučiasi sveikas: kaip neužsikrėsti

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC ) duomenimis, per šešis šių metų mėnesius...