Vidurnaktį, laikrodžiui jau skaičiuojant pirmąsias ketvirtadienio minutes Vilniuje finišavo krovininių vilkikų ekonominis žygis, besidriekęs automagistrale ir rajoniniais keliais 400 kilometrų maršrutu VilniusPanevėžys – Vilnius.
© A.Brazaičio nuotr.

Nepaisant nuovargio dirbant kasdieninį darbą, o šįsyk – dar ir papildomų emocijų besirungiant tarpusavyje, renginiu džiaugėsi visi jo dalyviai. Į organizatorių – VšĮ „Saugus ratas“ kvietimą atsiliepė prekybos tinklo IKI vadovai, padėję surengti žygį ir savo autoūkio vairuotojams suteikę galimybę šiose ekonomiškumo varžybose taupumo rezervų ieškoti vairuojant pakrautus „Volvo FM 12“ ir „Volvo FH 13“ serijų vilkikus su priekabomis bei puspriekabėmis.

Iniciatyvą parėmė vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatinanti nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, o degalais varžybų dalyvius aprūpino „Statoil Fuel & Retail Lietuva“.

Kolegos negailėjo aplodismentų ir nuoširdžiai džiaugėsi Romano Ramaškevičiaus pergale. Absoliutų varžybų nugalėtoją sveikino ne tik renginio organizatoriai, bet ir tiesioginis jo viršininkas, prekybos tinklo IKI transporto skyriaus vadovas Kęstutis Maldžius, „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ pardavimų svarbiems verslo klientams vadovas Martynas Petrulis ir kiti.

„Ekonomiškas vairavimas – didžiulis prioritetas mūsų versle, todėl mes itin gerbiame ir branginame vairuotojus, laiku ir su nedidelėmis degalų sąnaudomis pristatančius krovinį užsakovui“, - sveikindamas žygio nugalėtoją kalbėjo K. Maldžius.

Kadangi renginyje dalyvavo skirtingų modifikacijų vilkikai, o be to jie vežė ne vienodo svorio krovinius, pagrindiniu varžybų kriterijumi, lėmusiu nugalėtoją, tapo degalų sąnaudos, sunaudotos vienam tonkilometriui, tai yra degalai, sunaudoti pervežant vieną toną krovinio.

R. Ramaškevičius su „Volvo FM 12“ į Panevėžį gabeno 13,854, o iš Panevėžio į Vilnių – 15,723 tonos krovinį. Kadangi jis pervežė didžiausią – 29,577 tonos krovinį, vienam tonkilometriui nugalėtojas sudegino mažiausia – 4,85 litro dyzelino, nors jo pasiektos degalų sąnaudos – 35,9 litro 100 km – nėra įspūdingos.

Dar mažiau 100 km kelio degalų (32,94 litro) sunaudojo tokį pat vilkiką vairavęs antrasis prizininkas Vitoldas Salmanovičius, tačiau jam teko daugiau nei 4 tonomis bendro svorio lengvesnis krovinys, todėl sąnaudos vienam tonkilometriui išaugo iki 5,26 litro.

Trečiąją vietą su „Volvo FH 13“ užėmė Juozas Bilinskas, 100 km kelio sudeginęs 31,36 litro dyzelino, o vienam tonkilometriui – 5,75 litro.

„Šiandien mūsų pasiekti rezultatai nenustebintų ekspertų. Nestebina jie ir mūsų pačių, tačiau jais mes didžiuojamės, nes šie rodikliai pasiekti realiomis sąlygomis, vežant krovinius ir važiuojant slidžiais, ypač Via-Baltica magistrale, keliais, - interviu LRT televizijos laidai „Keliai.Mašinos.Žmonės“ kalbėjo penktosios vietos laimėtojas Zdislavas Lipinskis.

„Įvairiais maršrutais krovinius gabename kasdien, tačiau tokios oro sąlygos, kaip šią grėsmingai prasidėjusią žiemą, retokai mus lydi kelionėse, - kolegai antrino vienu laipteliu aukščiau šiose ekonomiškumo varžybose palypėjęs Anatolijus Tunkevičius. – Kita vertus, gal ir gerai. Jos akivaizdžiai įrodė, kad ne visada viskas priklauso kad ir nuo geriausių vairuotojo norų“.

Vairuotoją neretai baudžia ne tik sunkios gamtinės sąlygos, bet ir netikėtai susiklosčiusios aplinkybės, nepriklausančios nei nuo jo norų ar meistriškumo. Štai ir šiame ekonomiškumo žygyje į nugalėtojų pakylą rimtai pretendavo ir Aleksandras Punkevičius, kurio degalų sąnaudų rodikliai buvo vieni geriausių. Tačiau kai Panevėžyje jo vilkikas buvo pakrautas tualetiniu popieriumi, sveriančiu viso labo tik 3,2 tonos, visos vairuotojo viltys žlugo, nes „lengvo“ tonkilometrio sąnaudos itin išaugo.

Šeši prekybos tinklo IKI vilkikų vairuotojai, dalyvavę ekonomiškumo varžybose, pervežė bendrą 136,830 tonų krovinį jam sunaudoję 775,64 litro dyzelino.

„Labiausiai džiaugiuosi, kad žygis, kaip pripažino patys jo dalyviai, pavyko, o realiomis sąlygomis pasiektos realios kuro sąnaudos parodė tuos orientyrus, kurie kaip atspirties taškas turėtų pasitarnauti vežėjams, ieškantiems naujų taupumo rezervų“, - atsisveikindamas su žygio dalyviais ir padėjusiais jį surengti kalbėjo vienas renginio iniciatorių Juozas Valdas Vilūnas, turintis ilgametę tokių renginių patirtį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (284)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Ką pūsti į padangas: mažos detalės, tačiau kartais svarbios ir jos (17)

Jei pastebite, kad viena iš jūsų automobilio padangų yra minkšta, daug apie tai net negalvojate...

Dainius Kinderis pataria, į ką atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu (2)

Patyręs keliautojas Dainius Kinderis pataria, į ką reikia atkreipti dėmėsį keliaujant autostopu.

Elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą: kas stebina ir ko trūksta? (36)

Praėjus kelioms savaitėms po ketvirtųjų elektromobilių varžybų „Įsikrauk su „Energijos...

Į Lietuvą sugrįžęs vyras patyrė pažeminimą dėl išvaizdos: jaučiuosi ne įmonėje, o „zonoje“ (306)

Ne vienerius metus užsienyje gyvenęs Ramūnas (vardas pakeistas), grįžo į gimtinę ir įsidarbino...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (284)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (993)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (26)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (131)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (61)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (37)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (50)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (47)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (2)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (236)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...