aA
Saugumas svarbiausia – frazė, kurią žino ir turėtų vadovautis ekstremalių pramogų fanatikai. Ypač, jei kalba pasisuka apie motociklus. Eksperto teigimu, saugumą padės užtikrinti ne tik tinkamas greitis bei įgūdžiai, bet ir kelios paprastos taisyklės.
Pusė Lietuvos motociklininkų daro vieną itin pavojingą klaidą
© Asmeninio albumas

Pasak specializuotos moto ekipiruotės parduotuvės „MotoMafia“ vadovo Igno Pošio-Šileikio, apranga turi būti tokia, kurią norėtųsi dėvėti kaskart sėdant ant motociklo. O jos saugumą lemia trys pagrindiniai elementai, rašoma pranešime spaudai.

„Moto aprangos saugumą galima skirstyti į „aktyvų” ir „pasyvų”. Aktyvus saugumas, elementai, kurie veikia kaip prevencija nuo įvykių. Tai ryškios aprangos spalvos ir atšvaitai tamsiam paros metui. Taip pat, tai gali būti ir motociklininko komfortas, dėvint aprangą. Pasyvus saugumas – visi moto aprangos elementai, kurie apsaugo vairuotoją kritimo metu.

Todėl, renkantis striukę rekomenduojama atkreipti dėmesį į tris pagrindinius parametrus: apsaugą, tekstilės, odos sudėtį, siuvimo būdą ir siūles. Renkantis batus ar šalmą, kriterijai panašūs. Žinoma, vienas bendras ir labai svarbus aspektas yra dydis. Tai garantuos geriausią apsaugą. Deja, iš patirties žinome, daugiau nei puse Lietuvos motociklininkų važinėja su per didele apranga ir šalmais. Tai esminė klaida, kuri gali atnešti skaudžių, nereikalingų pasekmių“, – dėstė I. Pošys-Šileikis.

Eksperto teigimu, aprangą ir šalmą patartina keisti, tik tuomet, kada šie susidėvi. O perkant naują, rekomenduotina pasikonsultuoti su ekspertu ir ją rinktis remiantis ne tik pirminiu įspūdžiu ar prekinio ženklo žinomumu.

„Nustatyti tikslų laiką, kada atėjo laikas keisti aprangą, negalima. Tai lemia labai daug faktorių: nusidėvėjimas, pagaminimo kokybė, gamintojas, naudojimas, sandėliavimas ir kita. Žinoma, įtaką daro ir buvę eismo įvykiai. Po jų, greičiausiai, šalmą reikės keisti nedelsiant. Tiesa, labai svarbi ir šalmo, aprangos priežiūra. Valymas, impregnavimas, šalmo vidinio pamušalo skalbimas, padės aprangai ar šalmui tarnauti ilgiau.

Na, o jei jau nusprendėte keisti aprangą, atminkite, įsigiję žinomo prekinio ženklo prekę ar tiesiog sumokėję dvigubai daugiau, nebūtinai gausite saugiausią, ilgaamžiškiausią, funkcionaliausią sprendimą. Dažniausiai, tiesiog 25-35 proc. sumos atiduosite už to „brando” marketingo, reklamos, žvaigždžių honorarų išlaidas. Tad, klauskite patarimų ir klausykite profesionalų įžvalgų bei negailėkite tam laiko”, –E teigė I. Pošys-Šileikis.

Šalmo dydis ir aprangos spalva – elementai apsaugantys nuo nelaimės, įsitikinęs I. Pošys-Šileikis. Todėl, įrangos pasirinkimui skirti laiko – privalu.

„Kaip ir minėjau anksčiau, didžioji dalis motociklininkų dėvi per dideles aprangas ir šalmus. Tai daroma dėl to, kad tokia apranga patogesnė. Tačiau, galbūt, šalmas tiesiog nėra patogus, neatitinka galvos struktūros, o gal tiesiog reikia suvokti, kad šalmas ar apranga nebus tokia patogi, kaip „močiutės” pasiūta kepurė ar megztukas.

Žinoma, negailėkite laiko aprangos spalvos pasirinkimui. Didžioji dalis avarijų su motociklu įvyksta, ne dėl motociklininkų kaltės, o dėl to, kad jų tiesiog nepastebi kiti eismo dalyviai. Pats esu ne kartą vos nepartrenkęs moto vairuotojų, kai atlikdavau manevrą, tik dėlto, jog šie buvo per „juodi“ ir jų duslintuvai per tylūs.

O ar odinę, ar tekstilinę aprangą pasirinksite, nėra skirtumo. Tačiau, jei ieškote klasikinės, miestui skirtos aprangos, rekomenduoju rinktis būtent tekstilinę. Ji daug funkcionalesnė: turi membraną nuo vandens ir vėjo, daug daugiau kišenių, išsegamą pašiltinimą ir daug atšvaitų. Juk nesvarbu ar motociklas galingas ar ne, ar važinėjate ramiai ar greitai, kristi su pilna ir asmeniškai Jums pritaikyta ekipiruote daug maloniau. O ir blogo oro „draivinti“ nėra, yra tik bloga apranga“, - šypsojosi ekspertas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuvoje parduodamas ypatingas „Ford Mustang“: ant kėbulo net automobilių pramonės legendos parašas (14)

„Ford“ koncerno pasididžiavimu galima vadinti bene geriausiai JAV automobilių pramonėje...

Latvio transporto priemonė – triratis, laivas ir namukas viename (2)

Praleidęs ketverius metus kelyje dviračiu iš Londono į Tokiją, landšafto dizaineris iš...

Pirmos kartos „Lexus SC“ – legendinės „Toyota Supra“ pirmos eilės pusbrolis (2)

1991 metais „ Lexus “ pristatė prabangų kupė automobilį, su kuriuo stengėsi užkariauti...

Vytautas Švedas su kolegomis rado alternatyvą lenktynėms: dviračiais aplink Lietuvą (1)

Nesulaukdami šių metų sezono pradžios nemaža dalis lenktynininkų per karantiną išgyvena...

Du keliautojai išbandė vėl atvertas Baltijos šalių sienas – nuvažiavo į Taliną (11)

Baltijos šalys mažiau nei likusi Europa nukentėjo nuo COVID-19 viruso ir tai leido anksčiau nei...

Top naujienos

Po emigrantų kelionės į Lietuvą – šiurpūs liudijimai (175)

Emigrantų kelionė iš Vokietijos į namus Lietuvoje baigėsi tragedija: važiuojant greitkeliu...

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (140)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (354)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Po nelegalių lenktynių Rapšys policijai įkliuvo antrą kartą (47)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs plaukikas Danas...

Malonią šilumą kai kur užgoš trumpas lietus

Ketvirtadienio dieną per Lietuvą slinks mažai aktyvus ir nekontrastingas šaltasis atmosferos...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (58)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (97)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (106)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (1)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (30)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

|Maža didelių žinių kaina