aA
Antrasis pasaulinis karas buvo didžiausias ir žiauriausias žmonijos konfliktas. Neišvengiamai jis tapo ir itin sparčios technologinės pažangos laikotarpiu. Raketos, reaktyviniai varikliai, net superklijai - daugybė daiktų šuoliais žengė pirmyn. Tačiau kas per velnias buvo triratis tankas?
"M4 Sherman T10" triratis tankas. Wikipedia.com nuotr.
"M4 Sherman T10" triratis tankas. Wikipedia.com nuotr.

Pati triratė platforma buvo sukurta ir išbandyta dar 1943 metais. Amerikiečiai manė, kad į 244 cm skersmens metalinius ratus gali sumontuoti variklius, kurie išjudins tokią platformą pirmyn. Ji turėjo būti vairuojama kokios nors paskui sekančios šarvuotos mašinos. Prototipas veikė neblogai – 1943 metais Aberdyno poligone atlikti bandymai atskleidė ir trūkumų, ir privalumų.

Didžiausias trūkumas buvo kaina ir priežiūra. Apgadintus ratus su varikliais būtų sunku suremontuoti lauko sąlygomis, o jie neišvengiamai tikrai būtų apgadinti. Reikėjo būdų tą triratį varyti atskirai sumontuotu varikliu. Štai taip ir atsirado daiktas, kurį matote nuotraukose – „M4 Sherman“ tankas su dideliais metaliniais ratais.

M4 tankas buvo varomas priekiniais ratais – vikšrus suko priekyje sumontuotos žvaigždės. Todėl nebuvo labai sunku sukurti mechanizmą, kuris suktų tuos milžiniškus metalinius ratus su giliais grioveliais. Tikriausiai dabar jau supratote, kam buvo skirtas šis išradimas – T10 žymima mašina buvo sukurta neutralizuoti minų laukams. Gilūs grioveliai ratuose leido jiems prasiskverbti giliau į gruntą ir detonuoti minas.

T10 gavo sustiprintą šarvuotą dugną, o ir kiti šarvai buvo modifikuoti. Tankas išlaikė bokštelį su pabūklu, tačiau jie nebuvo naudojami, nes T10 buvo valdomas nuotoliniu būdu. Ši beveik 53 tonas sverianti mašina galėjo darbuotis važiuodama 3,2 km/val. greičiu, o kelyje galėjo pasieki ir 11 km/val. greitį.

Su laiku buvo išbandyti keli skirtingi ratai ir priedai. Bandymai vyko kelis mėnesius, tačiau galiausiai buvo nuspręsta, kad T10 neturi ateities. Kodėl?

Tie grioveliai ratuose greitai prisipildė purvu ir T10 nebegalėjo prasiskverbti į gruntą. Tai gerokai apribojo šios mašinos efektyvumą. Nepadėjo ir tai, kad varantys ratai buvo beveik visiškai lygūs, todėl T10 šlapiame minų lauke stokojo sukibimo. Kapitonas Merrittas D. Elliottas savo išvadose taip pat minėjo, kad galinis T10 ratas buvo tik nereikalingas svoris, kuriantis pasipriešinimą ir klampinantis mašiną į purvą. Jo nuomone, galinis ratas taip pat turėjo būti varomas, kad T10 būtų efektyvus, tačiau pasiekti tai techniškai būtų buvę labai sunku.

Taigi, T10 projektas buvo nutrauktas ir minų naikinimui amerikiečiai naudojo kiek paprastesnes priemones – grandines, tankų stumiamus volus ir kitus panašius įrankius.

www.technologijos.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
4.5556

Kokios klaidos pakiša koją vairavimo egzamine: pasitikrinkite, ar įveiktumėte „Regitros“ testą (104)

Bandėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą „Regitroje“, tačiau testo pabaigoje išvydote...

Belgijoje taksistas užfiksavo pavojingai besielgiantį elektrinio paspirtuko naudotoją (3)

Sekmadienį, rugpjūčio 2 d., taksistas nufilmavo Briuselio žiediniu keliu greitai važiuojantį...

Automobilių gamintojai išnaudoja visas nišas – rupi ne vien elektromobilių gamyba

Prancūzijos „ Peugeot “ žinomas kaip automobilių gamintojas. Tačiau ne kiekvienas žino, kad...

Biržai nustebino senovinių automobilių gerbėjus: surinko pačius įspūdingiausius automobilius (2)

Nuo filme „Krikštatėvis“ gangsterius vežiojusio „Nash 660“ iki unikalaus dviviečio...

Automobiliams pritaikyti miestai jų nebemėgsta – už taršą keršija mokesčiais ir draudimais (30)

Įsileisti tik netaršius automobilius ar užtverti gatves visiems? Leisti įvažiuoti, bet liepti...

Top naujienos

Incidentas Vilniaus oro uoste: pasieniečiai dėl neaiškių priežasčių sulaikytus JAV piliečius paliko be geriamo vandens (123)

Joey Weissman ir Nellie Park, JAV piliečiai , prieš penketą valandų iš Danijos sostinės...

Prie Vilniaus – slaptos orgijos su nepilnamečiais (65)

„Buvau visas tarnybas įspėjusi, kad reikia saugoti vaikus – juk nenormalu, kai darbdavys...

Vilniuje nulūžo daugiabučio 15-o aukšto balkonas, evakuoti gyventojai (452)

Policijos departamentas informavo, kad rugpjūčio 7 d., apie 16 val. 50 min., Vilniuje, Architektų...

Veryga po 3 valandas trukusios FNTT apklausos: dabar elgtumėmės kitaip (9)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad per pandemijos piką daug sprendimų...

Bandantys tyrinėti tamsias šio nacių pastato paslaptis praranda sveiką protą

Tai labai neįprasta istorija apie didžiulį pastatą Vokietijoje, kuriame pačioje pradžioje, 1872...

Testas: ar išlaikytumėte 2020 m. matematikos egzaminą? įvertinkite egzamino užduotis (204)

Šių metų matematikos egzaminas tapo kietu riešutėliu jį laikiusiems dvyliktokams. Paskelbus jo...

Paganykite akis: pirmą kartą istorijoje turime itin aukštos kokybės vaizdo įrašą iš Marso (49)

Daugelis mūsų iki šiol stebimės, kodėl nebuvo vaizdo įrašų iš Marso. Juk nuotraukų...

Futbolo šventė Kaune: žaliai-balti sutriuškino A lygos čempionę „Sūduvą“ Vilniaus „Žalgiris“ tapo lyderiu (6)

Trečiasis A lygos ratas artėja į pabaigą, o intriga Lietuvos futbolo čempionate tik didėja –...

Vitalija Guobė

Kai mirsiu, žmona džiaugsis, nors – žinau, kad myli mane

„Stebiu žmoną tą akimirką, kai ji, sužinojusi, kad man nustatytas prostatos vėžys, (stadija...

Nustebino emigranto prabangus „Audi“ su valstybiniu numeriu „Pa**bat“: kodėl tokių reikia? (34)

Tuo, kad Lietuvoje registruoti automobiliai nevažinėtų su valstybinio numerio ženklais, ant kurių...

|Maža didelių žinių kaina