aA
Mėnesį Lietuvoje galiojanti nauja automobilių registracijos sistema, kai registruojant transporto priemonę privaloma turėti arba gauti Savininko deklaravimo kodą (SDK), sukėlė chaosą Lietuvos transporto rinkoje. Kodus suteikianti sistema veikia su trikdžiais ir klaidomis, o transporto priemones užsiregistruoti norintys žmonės priversti laukti kelias savaites, jei registruojasi internetu. Bandantys to išvengti stoja į gyvas eiles prie „Regitros“ padalinių, tačiau ir čia tenka pralaukti visą darbo dieną.

Vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrijev, trečiadienį apsilankęs centriniame „Regitros“ padalinyje Lentvario gatvėje Vilniuje, akcentavo, kad naujoji sistema ir SDK atsirado siekiant kovoti su šešėliu.

Pagerėjimą mato, bet to dar negana

„Mes matome, kad transporto priemonių registravimo mastas yra suaktyvėjęs, tai greičiausiai susiję su gegužės-birželio mėnesiais, mat turime informacijos, kad šiais mėnesiais registruojama daugiau. Problemą pamatėme iš karto, kai ši sistema pradėjo veikti, tačiau kėlėme lūkesčius organizacijai, kad sistema veiktų kuo sklandžiau, kad eilės būtų kuo mažesnės, kad žmonės būtų geriau organizuojami tą darbą atlikti“, – „Delfi“ sakė viceministras.

Visgi pasak jo, dabar matyti, kad SDK išduodančios sistemos veikimas stabilizuojasi, ir gyvos eilės, nusidriekusios prie „Regitros“ padalinių, nėra tokios milžiniškos. Anot V. Dmitrijev, apie valandines eiles pasakojantys vairuotojai – nėra normali situacija, tačiau, tikino jis, kiekvieno patirtis čia gali būti vis kitokia.

„Mes analizuojame skaičius ir matome išaugusį SDK išdavimo skaičių, matome, kad dalis darbuotojų perkelta čia, į Vilnių, iš kitų miestų. Šiokių tokių stabilizavimosi ženklų matome“, – sakė viceministras, pasak kurio, prasčiausia situacija Vilniuje, kadangi čia didžiausia vairuotojų ir transporto priemonių koncentracija.

V. Dmitrijev žadėjo ir tai, kad ilgainiui pasikeis situacija su išankstine registracija į „Regitros“ padalinius norint užregistruoti transporto priemonę savo vardu, mat dabar tenka laukti ir porą savaičių ar net ilgiau, o kartais vietą rezervuoti pavyksta tik kitame mieste. Pasak jo, dabar visi „Regitros“ padaliniai didesnį dėmesį skiria gyvai prie padalinių stovintiems vairuotojams ir taip stengiamasi sumažinti eiles.

Vitalij Dmitrijev
Vitalij Dmitrijev
© DELFI / Domantas Pipas

Tarp VRM reikalavimų „Regitrai“, buvo prašymas ne tik skirti daugiau žmonių, dirbančių su transporto priemonių registravimu, bet ir atskirti verslo srautus.

„Kai visa tai prasidėjo, mes manome, kad į tai nebuvo atkreipta dėmesio. Visgi žmonių darbo organizavimo klausimai nėra VRM klausimas, o pačios įmonės vidaus tvarkos reikalas. Tačiau manome, kad šitie sprendimai turėjo būti padaryti anksčiau, – pabrėžė V. Dmitrijev, priminęs, kad „Regitros“ atstovai žadėjo situaciją stabilizuoti iki šios savaitės vidurio. – Matome stabilizavimosi ženklus, bet pasakyti, kad viskas gerai, dar negalime.“

Pasak viceministro, sprendžiami ir kai kurie SDK suteikiančios sistemos veikimo klausimai, ji tobulinama. Jis pabrėžė, kad nors nurodyta, kad pereinamasis laikotarpis, iki kurio visos Lietuvoje esančios transporto priemonės privalo turėti SDK, numatytas iki liepos, kalbant apie asmenų atsakomybę ir kitus klausimus, tolerancijos laikotarpis pratęstas iki rugsėjo.

Vienu metu tikrina 8

Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ padalinio Lentvario g. Vilniuje direktoriaus pavaduotojas Gintautas Valutis, šiuo metu filiale vienu metu gali būti tikrinami aštuonių skirtingų transporto priemonių dokumentai, jas tikrina aštuoni darbuotojai. Šitaip siekiama mažinti gyvai laukiančiųjų eiles.

Anot pašnekovo, prie padalinių laukiančiųjų eiles išaugino ir tai, kad pavasarį bei vasarą daugiau registruojama transporto priemonių, ir tai, kad galiojant griežtesnėms šalyje paskelbto karantino sąlygoms, į „Regitrą“ užsiregistruoti transporto priemonių kone niekas nevažiavo.

Šiuo metu padalinyje skiriama daugiau dėmesio laukiantiems gyvose eilėse, mat ankstesnė praktika – kai buvo aptarnaujami užsiregistravę iš anksto, o laukiantys be registracijos – tik laisvu laiku – pasirodė ydinga.

„Žmonės stovėdavo ir matydavo, kad tie, kurie važiuoja su registracija, juda nenutrūkstamu srautu, o iš laukiančių priimdavome vos kelis. Ir prasidėjo pykčiai, kad kiti nuo ryto iki vakaro laukia, o patekti negali“, – aiškino G. Valutis.

Prie „Regitros“ eilėje užstrigęs vairuotojas: laukiu nuo 9 ryto ir nežinau, ar pavyks užsiregistruoti šiandien
© DELFI / Domantas Pipas

Laukė nuo ryto

Greta „Regitros“ padalinio nusidriekusiose dvejose transporto priemonių eilėse laukiančių netrūko, nors tuo metu iki padalinio darbo laiko pabaigos buvo likusi vos valanda – eilė susiformavo jau nuo pagrindinio kelio. Tačiau, kaip pasakojo stovintys eilėje, šis vaizdas – kur kas geresnis nei buvo iš ryto.

„Delfi“ pakalbintas vaikinas, eilėje laukiantis ant motociklo, pasakojo, kad norėdamas užregistruoti savo pirmąją dviratę transporto priemonę pirmiausia atsiuntė tėvą. Šis į eilę laukti atsistojo dar pagrindiniame kelyje, nė nepasukęs į „Regitros“ įvažiavimą.

„Laukiame nuo 9 valandos ryto. Internetu nesiregistravome – čia pat iš karto įveikėme techninę apžiūrą ir iš karto atsistojome į eilę registracijai. Bet liko valanda, net neįsivaizduoju, ar spėsime“, – baiminosi motociklininkas, prieš kurį laukė dar pora automobilių vairuotojų.

Toje pačioje eilėje nuo 9 valandos ryto stovėjo ir garbaus amžiaus senjoras, su šviežiai įsigytu „Opel“. Vyras pasakojo, kad interneto neturi, todėl atvažiavo į eilę ir yra pasiryžęs laukti iki pat galo.

„Bet kantrybės tikrai reikės daug. Aš pensininkas, nedirbu, tai man nieko, turiu laiko, galiu laukti. Bet tiems, kas dirba, tikrai negerai“, – kalbėjo jis, pridūręs, kad jeigu nespės užsiregistruoti automobilio, grįš kitą dieną, tik į eilę atsistos dar anksčiau.

Atsistatydino direktorius

„Delfi“ primena, kad po diskusijų su vidaus reikalų ministre Agne Bilotaite dėl „Regitros“ darbo ir susiklosčiusios situacijos, iš pareigų nusprendė atsistatydinti „Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis.

„Susitikimo su ministre metu aptarėme situaciją, įvedus naująją sistemą, tačiau vėliau per televiziją išgirdau ministrės pastabas, su kuriomis nesutinku. Viso projekto eigoje buvo ne kartą kartota – projekto įgyvendinimui skirtas laikas yra per trumpas. Tuo tarpu viešojoje erdvėje pasirodė ministrės komentarai apie neva įmonės nenorą siekti projekto tikslų. Tokia pozicija labai demotyvuoja visą įmonės darbuotojų komandą ir kenkia įmonės reputacijai. Tai menkina mūsų įmonės atliktus geruosius pokyčius, kartais lenkiančius ir patirtis kitose Europos šalyse. Noriu pabrėžti, kad projektas startavo laiku ir yra toliau vystomas, o pagrindinis tikslas pasiektas – šešėlis keliamas į paviršių“, – teigė D. Prevelis.

Nuo gegužės 19 d. iki birželio 7d. išduota 100 379 SDK kodų, iš jų 66 948 išduoti internetu, o 33 431 VĮ „Regitra“ padalinyje. Dar iki gegužės 1 d. „Regitra“ suteikė SDK beveik 2 mln. automobilių esančių Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
2.8462

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas (3)

Antradienio, birželio 22-osios, vakaras vilniečiams ir sostinės svečiams, kraujyje turintiems bent...

Dubajaus vairavimo mokykloje – prabangūs ir galingi automobiliai (2)

Dubajaus vairavimo mokykla nusprendė pasiūlyti naują paslaugą – čia „ Range Rover “ ir „...

Elektromobilių varžybose toliausiai nuvažiavo „Audi e-tron GT“, „Peugeot e-208“ ir „Fiat 500 La Prima“ (5)

Birželio 18-osios, šeštadienio vakarą Druskininkuose finišavo tradicinės, 7-ą kartą vykusios...

Elektromobilių lenktynėse – galingasis „Porsche Taycan“

Penktadienį, jau septintus metus iš eilės startuosiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis...

Vilniuje startavo septintosios elektromobilių varžybos

Penktadienį, birželio 18 dieną Vilniuje iš Europos aikštės 30 elektromobilių išvažiavo į...

Top naujienos

Pasaulį bauginanti kovido atmaina jau Lietuvoje: prasideda ypač akylus situacijos stebėjimo laikas (117)

Sparčiau plintanti ir nepilnai pasiskiepijusiems pavojingesnė „delta“ koronaviruso atmaina jau...

Dailius Dargis | D+

Nauji faktai tamsioje Karpavičiaus testamento istorijoje: čia figūruoja ne tik tamsiaplaukė moteris, bet ir žinomi spalvingos reputacijos veikėjai

Šiemet rugpjūtį sueis lygiai dveji metai, kai netikėtai po sunkios ligos mirė vienas iš...

26-erių Dovilė pribloškė net gydytojus: jie stebėjosi, kaip su tokiomis diagnozėmis galiu gimdyti (45)

26-erių metų Dovilė Vickutė atrodo taip pat, kaip ir jos bendraamžiai. Net sunku įtarti, kad ši...

Norite šią vasarą būti pačios madingiausios ir stilingiausios? Nepadarykite grubios klaidos – šiuos drabužius turite užmiršti (8)

Sezonai keičiasi, o dažnai spintoje drabužiai lieka tie patys. Stilistė Jomantė Vaitkutė...

Euro 2020: Danija aiškinasi santykius su Rusijos rinktine gyvai (129)

Europos futbolo čempionate prie pabaigos artėja pirmasis grupių varžybų ratas. Pirmadienio...

Latvija vėl laukia lietuvių: ką būtina žinoti vykstantiems ir ką verta pamatyti (81)

Nuo birželio 16 dienos Latvija atsivėrė svečiams iš užsienio, tad lietuviai vėl gali...

„Žalgiryje“ – dar vienas naujokas: dėjimais ir blokais Izraelyje išsiskyręs vidurio puolėjas (4)

Kauno „Žalgirio“ priekinę liniją naujajame sezone sustiprins galingai Izraelio lygoje...

Į Nausėdą nusprendė kreiptis atviru laišku: užkliuvo Švedijoje įteiktas apdovanojimas (284)

Aktorius, režisierius, rašytojas Arkadijus Vinokuras atviru laišku kreipėsi į prezidentą...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Verslo vilkas Leonavičius – apie Donbaso ir Odesos banditus ir verslą iš nevilties

Istorijas pasakoja tie, kas išgyveno. Šią frazę kelis kartus pakartoja „ Traidenio “...