aA
Mėnesį Lietuvoje galiojanti nauja automobilių registracijos sistema, kai registruojant transporto priemonę privaloma turėti arba gauti Savininko deklaravimo kodą (SDK), sukėlė chaosą Lietuvos transporto rinkoje. Kodus suteikianti sistema veikia su trikdžiais ir klaidomis, o transporto priemones užsiregistruoti norintys žmonės priversti laukti kelias savaites, jei registruojasi internetu. Bandantys to išvengti stoja į gyvas eiles prie „Regitros“ padalinių, tačiau ir čia tenka pralaukti visą darbo dieną.

Vidaus reikalų viceministras Vitalij Dmitrijev, trečiadienį apsilankęs centriniame „Regitros“ padalinyje Lentvario gatvėje Vilniuje, akcentavo, kad naujoji sistema ir SDK atsirado siekiant kovoti su šešėliu.

Pagerėjimą mato, bet to dar negana

„Mes matome, kad transporto priemonių registravimo mastas yra suaktyvėjęs, tai greičiausiai susiję su gegužės-birželio mėnesiais, mat turime informacijos, kad šiais mėnesiais registruojama daugiau. Problemą pamatėme iš karto, kai ši sistema pradėjo veikti, tačiau kėlėme lūkesčius organizacijai, kad sistema veiktų kuo sklandžiau, kad eilės būtų kuo mažesnės, kad žmonės būtų geriau organizuojami tą darbą atlikti“, – „Delfi“ sakė viceministras.

Visgi pasak jo, dabar matyti, kad SDK išduodančios sistemos veikimas stabilizuojasi, ir gyvos eilės, nusidriekusios prie „Regitros“ padalinių, nėra tokios milžiniškos. Anot V. Dmitrijev, apie valandines eiles pasakojantys vairuotojai – nėra normali situacija, tačiau, tikino jis, kiekvieno patirtis čia gali būti vis kitokia.

„Mes analizuojame skaičius ir matome išaugusį SDK išdavimo skaičių, matome, kad dalis darbuotojų perkelta čia, į Vilnių, iš kitų miestų. Šiokių tokių stabilizavimosi ženklų matome“, – sakė viceministras, pasak kurio, prasčiausia situacija Vilniuje, kadangi čia didžiausia vairuotojų ir transporto priemonių koncentracija.

V. Dmitrijev žadėjo ir tai, kad ilgainiui pasikeis situacija su išankstine registracija į „Regitros“ padalinius norint užregistruoti transporto priemonę savo vardu, mat dabar tenka laukti ir porą savaičių ar net ilgiau, o kartais vietą rezervuoti pavyksta tik kitame mieste. Pasak jo, dabar visi „Regitros“ padaliniai didesnį dėmesį skiria gyvai prie padalinių stovintiems vairuotojams ir taip stengiamasi sumažinti eiles.

Vitalij Dmitrijev
Vitalij Dmitrijev
© DELFI / Domantas Pipas

Tarp VRM reikalavimų „Regitrai“, buvo prašymas ne tik skirti daugiau žmonių, dirbančių su transporto priemonių registravimu, bet ir atskirti verslo srautus.

„Kai visa tai prasidėjo, mes manome, kad į tai nebuvo atkreipta dėmesio. Visgi žmonių darbo organizavimo klausimai nėra VRM klausimas, o pačios įmonės vidaus tvarkos reikalas. Tačiau manome, kad šitie sprendimai turėjo būti padaryti anksčiau, – pabrėžė V. Dmitrijev, priminęs, kad „Regitros“ atstovai žadėjo situaciją stabilizuoti iki šios savaitės vidurio. – Matome stabilizavimosi ženklus, bet pasakyti, kad viskas gerai, dar negalime.“

Pasak viceministro, sprendžiami ir kai kurie SDK suteikiančios sistemos veikimo klausimai, ji tobulinama. Jis pabrėžė, kad nors nurodyta, kad pereinamasis laikotarpis, iki kurio visos Lietuvoje esančios transporto priemonės privalo turėti SDK, numatytas iki liepos, kalbant apie asmenų atsakomybę ir kitus klausimus, tolerancijos laikotarpis pratęstas iki rugsėjo.

Vienu metu tikrina 8

Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ padalinio Lentvario g. Vilniuje direktoriaus pavaduotojas Gintautas Valutis, šiuo metu filiale vienu metu gali būti tikrinami aštuonių skirtingų transporto priemonių dokumentai, jas tikrina aštuoni darbuotojai. Šitaip siekiama mažinti gyvai laukiančiųjų eiles.

Anot pašnekovo, prie padalinių laukiančiųjų eiles išaugino ir tai, kad pavasarį bei vasarą daugiau registruojama transporto priemonių, ir tai, kad galiojant griežtesnėms šalyje paskelbto karantino sąlygoms, į „Regitrą“ užsiregistruoti transporto priemonių kone niekas nevažiavo.

Šiuo metu padalinyje skiriama daugiau dėmesio laukiantiems gyvose eilėse, mat ankstesnė praktika – kai buvo aptarnaujami užsiregistravę iš anksto, o laukiantys be registracijos – tik laisvu laiku – pasirodė ydinga.

„Žmonės stovėdavo ir matydavo, kad tie, kurie važiuoja su registracija, juda nenutrūkstamu srautu, o iš laukiančių priimdavome vos kelis. Ir prasidėjo pykčiai, kad kiti nuo ryto iki vakaro laukia, o patekti negali“, – aiškino G. Valutis.

Prie „Regitros“ eilėje užstrigęs vairuotojas: laukiu nuo 9 ryto ir nežinau, ar pavyks užsiregistruoti šiandien
© DELFI / Domantas Pipas

Laukė nuo ryto

Greta „Regitros“ padalinio nusidriekusiose dvejose transporto priemonių eilėse laukiančių netrūko, nors tuo metu iki padalinio darbo laiko pabaigos buvo likusi vos valanda – eilė susiformavo jau nuo pagrindinio kelio. Tačiau, kaip pasakojo stovintys eilėje, šis vaizdas – kur kas geresnis nei buvo iš ryto.

„Delfi“ pakalbintas vaikinas, eilėje laukiantis ant motociklo, pasakojo, kad norėdamas užregistruoti savo pirmąją dviratę transporto priemonę pirmiausia atsiuntė tėvą. Šis į eilę laukti atsistojo dar pagrindiniame kelyje, nė nepasukęs į „Regitros“ įvažiavimą.

„Laukiame nuo 9 valandos ryto. Internetu nesiregistravome – čia pat iš karto įveikėme techninę apžiūrą ir iš karto atsistojome į eilę registracijai. Bet liko valanda, net neįsivaizduoju, ar spėsime“, – baiminosi motociklininkas, prieš kurį laukė dar pora automobilių vairuotojų.

Toje pačioje eilėje nuo 9 valandos ryto stovėjo ir garbaus amžiaus senjoras, su šviežiai įsigytu „Opel“. Vyras pasakojo, kad interneto neturi, todėl atvažiavo į eilę ir yra pasiryžęs laukti iki pat galo.

„Bet kantrybės tikrai reikės daug. Aš pensininkas, nedirbu, tai man nieko, turiu laiko, galiu laukti. Bet tiems, kas dirba, tikrai negerai“, – kalbėjo jis, pridūręs, kad jeigu nespės užsiregistruoti automobilio, grįš kitą dieną, tik į eilę atsistos dar anksčiau.

Atsistatydino direktorius

„Delfi“ primena, kad po diskusijų su vidaus reikalų ministre Agne Bilotaite dėl „Regitros“ darbo ir susiklosčiusios situacijos, iš pareigų nusprendė atsistatydinti „Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis.

„Susitikimo su ministre metu aptarėme situaciją, įvedus naująją sistemą, tačiau vėliau per televiziją išgirdau ministrės pastabas, su kuriomis nesutinku. Viso projekto eigoje buvo ne kartą kartota – projekto įgyvendinimui skirtas laikas yra per trumpas. Tuo tarpu viešojoje erdvėje pasirodė ministrės komentarai apie neva įmonės nenorą siekti projekto tikslų. Tokia pozicija labai demotyvuoja visą įmonės darbuotojų komandą ir kenkia įmonės reputacijai. Tai menkina mūsų įmonės atliktus geruosius pokyčius, kartais lenkiančius ir patirtis kitose Europos šalyse. Noriu pabrėžti, kad projektas startavo laiku ir yra toliau vystomas, o pagrindinis tikslas pasiektas – šešėlis keliamas į paviršių“, – teigė D. Prevelis.

Nuo gegužės 19 d. iki birželio 7d. išduota 100 379 SDK kodų, iš jų 66 948 išduoti internetu, o 33 431 VĮ „Regitra“ padalinyje. Dar iki gegužės 1 d. „Regitra“ suteikė SDK beveik 2 mln. automobilių esančių Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
2.8462

Šiauliai tapo automobilių kultūros sostine: išrinkta 16 įspūdingiausių modelių

Lietuva yra automobilių mėgėjų šalis – tuo abejoti neleidžia šiltuoju metų laiku vykstantys...

Prezidento Antano Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai

Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame,...

Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?

Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...

Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda

Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...

Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai

Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...

Top naujienos

Karo ekspertai: fiksuojami sunkiai suprantami Rusijos pajėgų veiksmai Kryme prasideda medžioklės sezonas (1)

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai feisbuke antradienio...

Kreivys apie baisiausią dieną Lietuvos elektros energetikos istorijoje: įvyko paradoksali situacija (5)

Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad rekordinė elektros kaina „ Nord Pool “ biržos...

Įvardijo, kiek ilgai laikysis aukštos elektros kainos: liberalizaciją atidės iki rinkimų

Aukštos elektros energijos kainos gali laikytis iki 2024 metų, sako energetikos viceministrė Inga...

Prabilo apie kosmines elektros kainas: Lietuvą apiplėšinėja, o Landsbergis su Kreiviu toliau miega (23)

Opoziciniai socialdemokratai užsienio reikalų ministrą Gabrielių Landsbergį ir energetikos...

Žiniasklaida: po Blinkeno klausimo Lavrovas tylomis paliko salę JAV perspėjimais patikėjo tik Baltijos šalys ir JK (9)

JAV politinė vadovybė apie Rusijos prezidento Vladimiro Putino planus pulti Ukrainą sužinojo...

Karas Ukrainoje. „Žemė degs po okupantais“: okupuotame Melitopolyje – stiprus sprogimas rusų okupantai pranešė apie uždarytą Krymo tiltą – turi planą

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Rusijos teritorijoje sprogo sunkvežimis su kariškiais

Su Ukraina besiribojančioje Rusijos Kursko srityje sprogo sunkvežimis „Kamaz“ su...

Dmitrijus Gordonas paviešino vaizdo įrašą, kuriame Lolita įžeidinėja ukrainiečius: ją apsėdo velnias (1)

Ukrainos žurnalistas, TV laidų vedėjas Dmitrijus Gordonas parodė vaizdo įrašą su Mukačeve...

Vienas lankomiausių Lietuvos turizmo objektas užveria vartus Rusijos piliečiams: numatytos vos dvi išimtys Skaitytojų apklausa dėl kitų Lietuvos lankytinų objektų (2)

Europoje vis dažniau pasigirsta iniciatyvų nebeįsileisti Rusijos turistų į lankomiausius šalių...

Vairuotojai prieš akis pralėkė „skraiduolis“ – paspirtukas išniro tarsi iš niekur

Daugiausiai skaitau istorijas, kurios susijusios su automobilių vairuotojais. Tačiau mano matyta...