aA
Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir Lietuva. Mažuosius hečbekus žmonės mielai keičia į krosoverius, o didelius sedanus – į ne ką mažesnius visureigius. Auga ir pikapų populiarumas – jie vis dažniau tampa ne ūkininkų ar miškininkų automobiliais, o laisvalaikio praleidimo įrankiais.
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
© Komandos archyvas

Standartiniai pikapai bei keturiais ratais varomi visureigiai užtikrina didelį pravažumą, tačiau kai kuriems žmonėms to nepakanka – jie griebiasi modifikacijų, teigiama bekelės entuziastų čempionato „4x4 Perimetras“ organizatorių išplatintame pranešime žiniasklaidai. Jeigu kasdieniams lengviesiems automobiliams entuziastai montuoja nestandartinius ratlankius, slenksčius bei kitas apdailos detales, didesnio pravažumo modelių tobulinimo mados yra kitokios.

Svarbiausia išsiaiškinti poreikius

Svarbiausias dalykas, kaip ir daugelyje kitų sričių, čia yra poreikių išsiaiškinimas. Tobulinant viską iš eilės, visureigio kaina greitai išaugs dvigubai, tad svarbu atsirinkti tai, kas svarbiausia.

„Kasdieniniams krosoveriams klientai dažniausiai pageidauja pokyčių išvaizdoje. Kartais, jei tenka daugiau nuklysti nuo kelio, montuojame metalinę dugno apsaugą. Kalbant apie pikapus, visada deriname išvaizdą kartu su praktiškumu – klientai labai skirtingi ir vieno trafareto neturime. Kiekvieną kartą reikia atsižvelgti į individualius poreikius“, – teigia visureigių modifikacijomis užsiimančios įmonės „Hardman 4x4 Accessories“ atstovas Tomas Sakalauskas.

Pavyzdžiui, medžiotojams reikalingas automobilio atributas – gale sumontuota vadinamoji gervė.

Pasivažinėjimų bekele mėgėjai „gervę“ montuoja priekyje ir didelį dėmesį skiria dugno apsaugoms. Kartais siekiama turėti didesnę prošvaisą, tad montuojami kiti amortizatoriai bei spyruoklės.

Norintys tik patobulinti visureigio išvaizdą, priekyje montuoja lankus, kapoto deflektorius, specialius buferius bei platesnes ratų arkas, ratlankius.

Neatsiejamas abiejų modifikavimo krypčių atributas – padangos. Prastuose keliuose specialios „All Terrain“ tipo padangos padidina pravažumą, o visureigis atrodo daug agresyvesnis. Tiesa, tokios padangos yra mažiau komfortiškos važiuojant didesniu greičiu, automobilis taip pat vartoja daugiau degalų.

Populiariausi – pikapai

Kokio tipo modeliai tobulinami dažniausiai? Kalbant tiek apie išvaizdą, tiek pravažumą, atsakymas yra vienas – pikapai.

„Juos modifikuoti ne tik lengviausia – jie geriausiai pritaikomi įvairiam laisvalaikio praleidimo būdui“, – teigia visureigių modifikavimo dirbtuvių atstovas T. Sakalauskas.

Pikapai jau nebėra automobiliai, skirti tik itin prastiems keliams – naujausiuose modeliuose yra aukšto lygio komforto įranga kaip aplinkinio vaizdo kameros, navigacinės sistemos, odinės sėdynės ir t. t., o jais važiuoti patogu ir tolimesnius atstumus. Pavyzdžiui, nuo 2015 m. gaminamo „Nissan Navara“ gale montuojama nepriklausomo tipo pakaba, užtikrinanti komfortą ilgose kelionėse, o pakrovimo lygis dėl to nesumažėjo. Šio modelio platforma pasinaudojo ir kitais vardais pavadintus pikapus sukūrė ir „Renault“ bei „Mercedes-Benz“, tad praktiškai pusė Lietuvoje parduodamų pikapų turi komfortišką nepriklausomą galinę pakabą.

Projekto "Igo2Dakar" visureigis
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
© Komandos archyvas

Geras pikapo universalumo pavyzdys yra #iGo2Dakar projektas – du automobilių sporto entuziastai, Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, praėjusį sausį „Nissan Navara“ modeliu keliavo paskui Dakaro maratono dalyvius ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. Lietuvoje modifikuotas pikapas (jam buvo sumontuoti papildomi žibintai, padangos, „Old Man Emu“ pakaba ir kiti atributai) dvi savaites tapo namais ant ratų – čia buvo valgoma, dirbama, kartais miegama ir beveik visą laiką kažkur važiuojama.

Šiais metais automobilis tobulinamas toliau – jam sumontuoti specialūs bekelei skirti aliumininiai „Rival“ buferiai, tempimo „gervė“, papildomi galingi „Lazer“ firmos žibintai. Kiekvienas atributas turi savo paskirtį: buferiai lengvesni ir tvirtesni už standartinius, jų forma padidina nuvažiavimo ir užvažiavimo kampus. „Gervė“ skirta greitai pagalbai užklimpus, o papildomi žibintai – dar geresniam kelio apšvietimui tamsiu paros metu.

Ar galima tiek modifikacijų atlikti visureigiui, o ne pikapui? Kas be ko, tačiau viskas atsiremia į kainos ir praktiškumo santykį. O čia pikapai, vertinant jų pradinę kainą, pravažumą, patikimumą bei talpą – nepralenkiami.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ekspertas papasakojo, kaip suderinti didelius ratus ir komfortą

Keičiantis dizaino madoms, vienas automobilių estetikos kriterijus išlieka pastovus –...

Apklausa: renkantis elektromobilį, ekologija tik trečioje vietoje

Labiausiai Lietuvos gyventojus įsigyti elektrinį automobilį motyvuoja mokesčių lengvatos,...

Paneigė 8 autonominių automobilių mitus

Ar savivaldžiai automobiliai taps realybe? Ir kaip turės pasikeisti žmonių požiūris, kad...

Ekspertai papasakojo apie auksines kondicionieriaus naudojimo taisykles

Karštomis vasaros dienomis, ieškodami atgaivos, nevengiame į pagalbą pasitelkti oro kondicionavimo...

Paaiškino, kada nereikia pirkti visureigio

Jeigu atliktumėte socialinį eksperimentą ir išdidžiai į miesto visureigius lipančių...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai (14)

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija surengė dar vieną barbarišką ataką: žuvo aštuoni žmones išpuolio Kremenčuke aukų skaičius išaugo iki 13 (6)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Sinoptikai Lietuvoje skelbia stichinę kaitrą: karščiai dar nesitrauks

Antradienį Lietuvos orus lems tolimas pietvakarinis anticiklono pakraštys. Po saulėto ryto...

Nematyta Paryžiaus pusė, kurioje turistai nesilanko: kodėl ten rekomenduojama nevykti?

Ką veikti Paryžiaus centre jau pasakojau, o dabar noriu jus pakviesti ten, kur turistai nesilanko....

Madingiausias šios vasaros manikiūras, kurį galite pasidaryti ir namuose: itin tiks natūralių nagų savininkėms

Pieniškas manikiūras – tendencija, įkvėpta miglos ir rūke skendinčių rytų. Nors jau kurį...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (4)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Moterys atvirai apie šlapimo nelaikymą: gydytoja pataria, kaip spręsti problemą ir gauti priemonių nemokamai

Neįgalioji Danguolė prieš dvidešimt metų po įvykusios traumos neteko galimybės vaikščioti ir...

Mylimasis įamžino merginą pikantiškoje Joninių nakties scenoje: maniau, sudegsiu iš gėdos (3)

Noriu papasakoti savo istoriją, kad apsisaugotų kitos merginos. Yra dalykų, kurių niekada...