aA
Didesnio pravažumo automobilių pardavimai visame pasaulyje auga kaip ant mielių, ne išimtis ir Lietuva. Mažuosius hečbekus žmonės mielai keičia į krosoverius, o didelius sedanus – į ne ką mažesnius visureigius. Auga ir pikapų populiarumas – jie vis dažniau tampa ne ūkininkų ar miškininkų automobiliais, o laisvalaikio praleidimo įrankiais.
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
© Komandos archyvas

Standartiniai pikapai bei keturiais ratais varomi visureigiai užtikrina didelį pravažumą, tačiau kai kuriems žmonėms to nepakanka – jie griebiasi modifikacijų, teigiama bekelės entuziastų čempionato „4x4 Perimetras“ organizatorių išplatintame pranešime žiniasklaidai. Jeigu kasdieniams lengviesiems automobiliams entuziastai montuoja nestandartinius ratlankius, slenksčius bei kitas apdailos detales, didesnio pravažumo modelių tobulinimo mados yra kitokios.

Svarbiausia išsiaiškinti poreikius

Svarbiausias dalykas, kaip ir daugelyje kitų sričių, čia yra poreikių išsiaiškinimas. Tobulinant viską iš eilės, visureigio kaina greitai išaugs dvigubai, tad svarbu atsirinkti tai, kas svarbiausia.

„Kasdieniniams krosoveriams klientai dažniausiai pageidauja pokyčių išvaizdoje. Kartais, jei tenka daugiau nuklysti nuo kelio, montuojame metalinę dugno apsaugą. Kalbant apie pikapus, visada deriname išvaizdą kartu su praktiškumu – klientai labai skirtingi ir vieno trafareto neturime. Kiekvieną kartą reikia atsižvelgti į individualius poreikius“, – teigia visureigių modifikacijomis užsiimančios įmonės „Hardman 4x4 Accessories“ atstovas Tomas Sakalauskas.

Pavyzdžiui, medžiotojams reikalingas automobilio atributas – gale sumontuota vadinamoji gervė.

Pasivažinėjimų bekele mėgėjai „gervę“ montuoja priekyje ir didelį dėmesį skiria dugno apsaugoms. Kartais siekiama turėti didesnę prošvaisą, tad montuojami kiti amortizatoriai bei spyruoklės.

Norintys tik patobulinti visureigio išvaizdą, priekyje montuoja lankus, kapoto deflektorius, specialius buferius bei platesnes ratų arkas, ratlankius.

Neatsiejamas abiejų modifikavimo krypčių atributas – padangos. Prastuose keliuose specialios „All Terrain“ tipo padangos padidina pravažumą, o visureigis atrodo daug agresyvesnis. Tiesa, tokios padangos yra mažiau komfortiškos važiuojant didesniu greičiu, automobilis taip pat vartoja daugiau degalų.

Populiariausi – pikapai

Kokio tipo modeliai tobulinami dažniausiai? Kalbant tiek apie išvaizdą, tiek pravažumą, atsakymas yra vienas – pikapai.

„Juos modifikuoti ne tik lengviausia – jie geriausiai pritaikomi įvairiam laisvalaikio praleidimo būdui“, – teigia visureigių modifikavimo dirbtuvių atstovas T. Sakalauskas.

Pikapai jau nebėra automobiliai, skirti tik itin prastiems keliams – naujausiuose modeliuose yra aukšto lygio komforto įranga kaip aplinkinio vaizdo kameros, navigacinės sistemos, odinės sėdynės ir t. t., o jais važiuoti patogu ir tolimesnius atstumus. Pavyzdžiui, nuo 2015 m. gaminamo „Nissan Navara“ gale montuojama nepriklausomo tipo pakaba, užtikrinanti komfortą ilgose kelionėse, o pakrovimo lygis dėl to nesumažėjo. Šio modelio platforma pasinaudojo ir kitais vardais pavadintus pikapus sukūrė ir „Renault“ bei „Mercedes-Benz“, tad praktiškai pusė Lietuvoje parduodamų pikapų turi komfortišką nepriklausomą galinę pakabą.

Projekto "Igo2Dakar" visureigis
Projekto "Igo2Dakar" visureigis
© Komandos archyvas

Geras pikapo universalumo pavyzdys yra #iGo2Dakar projektas – du automobilių sporto entuziastai, Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, praėjusį sausį „Nissan Navara“ modeliu keliavo paskui Dakaro maratono dalyvius ir Pietų Amerikoje įveikė apie 10 tūkst. km. Lietuvoje modifikuotas pikapas (jam buvo sumontuoti papildomi žibintai, padangos, „Old Man Emu“ pakaba ir kiti atributai) dvi savaites tapo namais ant ratų – čia buvo valgoma, dirbama, kartais miegama ir beveik visą laiką kažkur važiuojama.

Šiais metais automobilis tobulinamas toliau – jam sumontuoti specialūs bekelei skirti aliumininiai „Rival“ buferiai, tempimo „gervė“, papildomi galingi „Lazer“ firmos žibintai. Kiekvienas atributas turi savo paskirtį: buferiai lengvesni ir tvirtesni už standartinius, jų forma padidina nuvažiavimo ir užvažiavimo kampus. „Gervė“ skirta greitai pagalbai užklimpus, o papildomi žibintai – dar geresniam kelio apšvietimui tamsiu paros metu.

Ar galima tiek modifikacijų atlikti visureigiui, o ne pikapui? Kas be ko, tačiau viskas atsiremia į kainos ir praktiškumo santykį. O čia pikapai, vertinant jų pradinę kainą, pravažumą, patikimumą bei talpą – nepralenkiami.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Pakeistas fonas už nugaros leido prisijungti prie posėdžio, tačiau senatorius pamiršo vieną svarbią detalę

Kalbėti telefonu vairuojant negalima - skelbia ir įstatymai, ir blaivus protas. Už dėmesio...

Top naujienos

„Didžiojo šeimos gynimo maršo“ dalyviai piktinasi valdžia: vardina skirtingas priežastis, prieš ką reikia kovoti (4513)

Nuo pat ryto šalyje vykstantis „Didysis Šeimos gynimo maršas“, kurio dalyvių automobilių...

Jau dabar užsisakius siuntą iš Kinijos ar JK gali tekti susimokėti brangiau

Nuo 2021 metų liepos 1 dienos Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, nebelieka pridėtinės...

Maža juoda dėmelė praneša apie agresyvų vėžį – skausmo galite nė nepajusti (2)

Lietuvoje kasmet nustatoma apie 1800 naujų odos vėžio atvejų, iš jų du trečdaliai moterims ir...

Dalyje savivaldybių – nerimą kelianti padėtis: iš juodojo sąrašo kelio nematyti (16)

Trečiadienį „Reitingų“ žurnalų pristatytuose mokyklų reitinguose buvo įvardytos ne tik...

Paulius Jurkevičius. O dabar marš visi keliauti, prasivėdinti, apkabinti pasaulį!

Štai jis – gegužės 15 - tosios šeštadienio vakaras. Apie ką rašysime, ką skaitysime? Apie...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Palanga ruošiasi turistų antplūdžiui bet kokiu oru – naujienos nustebins net didžiausius kritikus

Pernai vasarą lietuvių antplūdžiu besidžiaugęs pajūris panašaus scenarijaus tikisi ir šiemet,...

Mėsa brangsta – kas vyksta turguose ir kur pirkėjai neskaičiuoja pinigų (16)

Mėsos kainos parduotuvėse šovė į viršų, tačiau žmonės perka ne tik prekybos centruose. Jie...

„Didžiojo Šeimos gynimo maršo“ organizatoriai draudimų nepaiso: renginio metu neteisėtai skamba lietuvių autorių dainos LATGA: išanalizavę medžiagą imsimės priemonių (422)

Penktadienį, dieną prieš „Didįjį Šeimos gynimo maršą“, autorinių teisių apsaugos...

Užkalnis: kvepalų gynimo maršas iš Lenkijos, arba gėda dėl kainos (46)

Tie, kas pavargo nuo viso pasiruošimo šeimų maršui, kas valė šveitė savo „Volkswagen...