Vos paskelbus registraciją į ketvirtąsias elektromobilių varžybas „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“, entuziastai sukruto ir į organizatorių pašto dėžutę įkrito ne viena paraiška. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, patys pirmieji suskubo Mindaugas Plukys ir Vitoldas Milius, registracijos formą užpildę praėjus tik dešimčiai minučių po jos paskelbimo. Jie gegužės 4-ąją vyksiančiose varžybose važiuos naujuoju „Nissan Leaf“ – pirmuoju elektromobiliu, sulaukusiu antros kartos modelio.
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Siekdami varžybų dinamiškumo, ribojame dalyvių skaičių – infrastruktūra Lietuvoje, kaip sakoma, nėra guminė, todėl jei registruotume pusšimtį elektromobilių, kažkam tektų ilgai laukti prie įkrovimo stotelės. Kai besivaržančių dvidešimt, ilgai netruks ir intrigos kur kas daugiau. Todėl dalyviai aktyviai registruojasi nuo pat pirmųjų minučių, vietos sparčiai užpildomos“, – teigia varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Taktikos neatskleidžia

M. Plukys su V. Miliumi važiuos naujuoju „Nissan Leaf“, kuris turi 150 AG pasiekiantį elektros variklį, o jo baterija viena didžiausių rinkoje – 40 kWh. Pagal dabar galiojančią NEDC ekonomiškumo testavimo metodiką, šis elektromobilis mišriu režimu gali įveikti 378 km, o pagal antroje šių metų pusėje įsigaliosiantį realistišką standartą WLTP – 285 km.

Elektromobilių varžybose teks įveikti 337 kilometrus, tad, važiuodamas ne didžiausiu tempu, naujasis „Nissan Leaf“ galėtų iš Vilniaus į Palangą nukeliauti nesustojęs? Ekipažo nariai apie tai nekalba.

„Mūsų taktika paprasta – pasiekti Palangą kuo greičiau, kiek tik leidžia kelių eismo taisyklės“, – teigia ekipažo narys M. Plukys.

Porininkas V. Milius yra bene geriausias pasirinkimas, siekiant važiuoti maksimaliai taupiai ir greitai. Jis – daugybės tūkstančių kilometrų ištvermės bei ekonomiškumo kelionių dalyvis ir rekordininkas.

Naujajam „Nissan Leaf“ elektromobilių lenktynės bus ne pirmas išbandymas. Kovo pradžioje žurnalistai iš Estijos juo nukeliavo nuo Talino iki Ženevos automobilių parodos ir atgal, o antroje mėnesio pusėje pats M. Plukys per vieną dieną nuvyko iš Talino į Vilnių.

Naujasis "Nissan Leaf"
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Elektromobiliai yra visavertės transporto priemonės, jomis kasdienės kelionės yra patogios, o tolimi atstumai – jau įveikiami. Rinkoje auga tiek naujų, tiek naudotų automobilių pasiūla, vis daugiau žmonių atranda jų privalumus ir parodo atsakingą požiūrį į aplinkos apsaugą. Džiugu, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūra yra plečiama ir greitu metu aprėps visą Lietuvos teritoriją“, – pasakoja M. Plukys, pridurdamas, kad elektromobilių varžybas siūlytų pervadinti tiesiog maratonu ir bendraminčių – ekologiško gyvenimo būdo mėgėjų – suvažiavimu.

Artimiausiais metais išties numatomas didelis elektromobilių infrastruktūros pokytis – iki 2020-ųjų metų „Energijos sprendimų centras“ stotelių tinklą ketina išplėsti iki šimto.

Taktikos svarba

Jeigu toks „Nissan Leaf“ būtų startavęs pernai ar užpernai, jis būtų neabejotinas lyderis. Kai 337 km distancijoje tėra vos dvi įkrovimo stotelės dešinėje kelio pusėje (kaip ankstesniais metais), elektromobilio įveikiamas atstumas – itin svarbus. Tačiau šiemet, kai vien dešinėje pusėje yra šešios, o kairėje – dar penkios, pasirinkta krovimo taktika lems daugiau nei teorinės elektromobilio galimybės.

Praėjusiais metais užfiksuotas elektromobilių varžybų rekordas su „Hyundai Ioniq“ – 4 val. 5 min. – šiemet turėtų būti pagerintas. Ne tik trečdaliu didesnę bateriją turinčių naujųjų „Nissan Leaf“ modelių (jų greičiausiai bus daugiau nei vienas), bet tų pačių „Hyundai“, „Volkswagen e-Golf“ ar „KIA Soul EV“.

Naujasis "Nissan Leaf"
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Infrastruktūra labai prisideda prie rezultato. Kai įkrovimo stotelių mažai, elektromobilio baterijas reikia pildyti ilgai – dažnai iki pusvalandžio, o greičiausiai kraunama per pirmąsias 10–15 minučių. Todėl šiemet, kai įkrovimo stoteles magistralėje Vilnius–Klaipėda galima rasti maždaug kas 50 kilometrų, dalyviai galės važiuoti greičiau, gal net didžiausiu leistinu greičiu, ir stoti dažniau, o baterijas pildyti efektyviau“, – svarsto varžybų organizatorius D. Grinbergas.

Varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ gali dalyvauti tik Lietuvoje parduodami elektromobiliai, todėl naujasis „Nissan Leaf“ greičiausiai bus šių metų favoritas – bent jau popieriuje jo nuvažiuojamas atstumas didžiausias. Tačiau praėjusiais metais didžiausią teorinį atstumą galintis nuvažiuoti „Volkswagen e-Golf“ liko antroje vietoje, o pirmosiose varžybose 2015-aisiais nugalėjo prie favoritų nepriskirtas „KIA Soul EV“. Todėl ir šiemet rezultatų prognozuoti be gegužės 4-osios popietės – neįmanoma.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgsnis į įspūdingą kokaino barono P. Escobaro automobilių kolekciją (7)

Žymiausias pasaulio narkotikų prekeivis daugiau nei prieš 24 metus susitiko su mirtimi. Kaip ir...

Kokie simptomai išduoda, kad šuo nepatenkintas kelione automobiliu (3)

Naminiai gyvūnai daugeliui tampa tikrais šeimos nariais, su kuriais norima praleisti kuo daugiau...

Ukrainiečiai automobilius graibsto net iš metalo supirkėjų (122)

„Parduoti galima viską, kas dar kruta“, - juokiasi Kauno automobilių turgaus vadovas...

Savo gyvenimo be lenktynių neįsivaizduojantis Rusteika: „Metame iššūkį lenktynininkams profesionalams“ (5)

Šį savaitgalį Palangoje susitiks greičio, adrenalino ir automobilių sporto mylėtojai. Juos į...

6 pasaulį labiausiai sukrėtusios autoavarijos (20)

Ten, kur automobiliai ir juos vairuojantys žmonės, neišvengiama ir žmogiškosios klaidos...

Top naujienos

Kelionė po Rusiją pilna stebuklų: kainos baisios, o svajonių alga – 400 eurų (202)

Ne tik Lietuvoje gyventojai skundžiasi aukštomis kainomis. Rusijoje, Sankt Peterburge, sutikti...

Po pasaulį keliaujantis lenkas nišą rado Palangoje: kviečia paragauti „Trdelnikų“ (25)

„Buvau Rusijoje, Baltarusijoje, Italijoje, visose Baltijos šalyse, Ukrainoje, Austrijoje,...

Orai: savaitgalį – puikus oras, o vienai dienai atplūs tikras karštis (11)

Šeštadienį Lietuva pateks į mažo gradiento žemesnio atmosferos slėgio lauką.

Kraupiausios visų laikų profesijos: net skaitant šiurpsta oda (42)

Tie, kurie dabar dūsauja prisimindami senus gerus laikus, kai „moterys buvo skaisčios, žodis...

Gyvena iš 150 eurų pensijos ir vis tiek laimingi (341)

Ar įmanoma būti laimingam, jei gauni 150 eurų pensijos, gyveni vienkiemyje, neturi mašinos, o į...

Milijardierių problemos: trys absurdiškos situacijos (9)

Net ir patys turtingiausi turi problemų ir suka galvą, kaip jas išspręsti. Tiesa, jos drastiškai...

Susiruošusiems apsipirkti į Lenkiją - puikios naujienos: tokių mažų kainų jau seniai nebuvo (329)

Šią savaitę apsipirkti į Lenkiją atkeliavusių lietuvių laukė malonus netikėtumas –...

Sostinėje – skaudi nelaimė: motociklui atsitrenkus į dviratininką sužaloti du žmonės, vienas žuvo papildyta 22.35 (112)

Sostinės policija praneša, kad Vilniuje, Jauronių gatvėje, įvyko dviratininko žūtimi...

Užkandžiavimas prieš miegą: dėl papildomų kilogramų mažiausiai baiminkitės, gresia baisesnis pavojus (9)

Užkandžiaujate prieš miegą ar esate vėlyvų vakarienių mėgėjas? Pasirodo, tokie mitybos...

Motiejūnas: apie sudėtingas įžaidėjo paieškas, derybas su „Rockets“ bei baimę dėl White'o (11)

Kauno „Žalgiris“ yra per žingsnį nuo komplektacijos pabaigos artėjančiam sezonui, o iki...