aA
Vos paskelbus registraciją į ketvirtąsias elektromobilių varžybas „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“, entuziastai sukruto ir į organizatorių pašto dėžutę įkrito ne viena paraiška. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, patys pirmieji suskubo Mindaugas Plukys ir Vitoldas Milius, registracijos formą užpildę praėjus tik dešimčiai minučių po jos paskelbimo. Jie gegužės 4-ąją vyksiančiose varžybose važiuos naujuoju „Nissan Leaf“ – pirmuoju elektromobiliu, sulaukusiu antros kartos modelio.
Naujasis "Nissan Leaf"
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Siekdami varžybų dinamiškumo, ribojame dalyvių skaičių – infrastruktūra Lietuvoje, kaip sakoma, nėra guminė, todėl jei registruotume pusšimtį elektromobilių, kažkam tektų ilgai laukti prie įkrovimo stotelės. Kai besivaržančių dvidešimt, ilgai netruks ir intrigos kur kas daugiau. Todėl dalyviai aktyviai registruojasi nuo pat pirmųjų minučių, vietos sparčiai užpildomos“, – teigia varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Taktikos neatskleidžia

M. Plukys su V. Miliumi važiuos naujuoju „Nissan Leaf“, kuris turi 150 AG pasiekiantį elektros variklį, o jo baterija viena didžiausių rinkoje – 40 kWh. Pagal dabar galiojančią NEDC ekonomiškumo testavimo metodiką, šis elektromobilis mišriu režimu gali įveikti 378 km, o pagal antroje šių metų pusėje įsigaliosiantį realistišką standartą WLTP – 285 km.

Elektromobilių varžybose teks įveikti 337 kilometrus, tad, važiuodamas ne didžiausiu tempu, naujasis „Nissan Leaf“ galėtų iš Vilniaus į Palangą nukeliauti nesustojęs? Ekipažo nariai apie tai nekalba.

„Mūsų taktika paprasta – pasiekti Palangą kuo greičiau, kiek tik leidžia kelių eismo taisyklės“, – teigia ekipažo narys M. Plukys.

Porininkas V. Milius yra bene geriausias pasirinkimas, siekiant važiuoti maksimaliai taupiai ir greitai. Jis – daugybės tūkstančių kilometrų ištvermės bei ekonomiškumo kelionių dalyvis ir rekordininkas.

Naujajam „Nissan Leaf“ elektromobilių lenktynės bus ne pirmas išbandymas. Kovo pradžioje žurnalistai iš Estijos juo nukeliavo nuo Talino iki Ženevos automobilių parodos ir atgal, o antroje mėnesio pusėje pats M. Plukys per vieną dieną nuvyko iš Talino į Vilnių.

Naujasis "Nissan Leaf"
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Elektromobiliai yra visavertės transporto priemonės, jomis kasdienės kelionės yra patogios, o tolimi atstumai – jau įveikiami. Rinkoje auga tiek naujų, tiek naudotų automobilių pasiūla, vis daugiau žmonių atranda jų privalumus ir parodo atsakingą požiūrį į aplinkos apsaugą. Džiugu, kad elektromobilių įkrovimo infrastruktūra yra plečiama ir greitu metu aprėps visą Lietuvos teritoriją“, – pasakoja M. Plukys, pridurdamas, kad elektromobilių varžybas siūlytų pervadinti tiesiog maratonu ir bendraminčių – ekologiško gyvenimo būdo mėgėjų – suvažiavimu.

Artimiausiais metais išties numatomas didelis elektromobilių infrastruktūros pokytis – iki 2020-ųjų metų „Energijos sprendimų centras“ stotelių tinklą ketina išplėsti iki šimto.

Taktikos svarba

Jeigu toks „Nissan Leaf“ būtų startavęs pernai ar užpernai, jis būtų neabejotinas lyderis. Kai 337 km distancijoje tėra vos dvi įkrovimo stotelės dešinėje kelio pusėje (kaip ankstesniais metais), elektromobilio įveikiamas atstumas – itin svarbus. Tačiau šiemet, kai vien dešinėje pusėje yra šešios, o kairėje – dar penkios, pasirinkta krovimo taktika lems daugiau nei teorinės elektromobilio galimybės.

Praėjusiais metais užfiksuotas elektromobilių varžybų rekordas su „Hyundai Ioniq“ – 4 val. 5 min. – šiemet turėtų būti pagerintas. Ne tik trečdaliu didesnę bateriją turinčių naujųjų „Nissan Leaf“ modelių (jų greičiausiai bus daugiau nei vienas), bet tų pačių „Hyundai“, „Volkswagen e-Golf“ ar „KIA Soul EV“.

Naujasis "Nissan Leaf"
Naujasis "Nissan Leaf"
© Gamintojo atstovų archyvas

„Infrastruktūra labai prisideda prie rezultato. Kai įkrovimo stotelių mažai, elektromobilio baterijas reikia pildyti ilgai – dažnai iki pusvalandžio, o greičiausiai kraunama per pirmąsias 10–15 minučių. Todėl šiemet, kai įkrovimo stoteles magistralėje Vilnius–Klaipėda galima rasti maždaug kas 50 kilometrų, dalyviai galės važiuoti greičiau, gal net didžiausiu leistinu greičiu, ir stoti dažniau, o baterijas pildyti efektyviau“, – svarsto varžybų organizatorius D. Grinbergas.

Varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ gali dalyvauti tik Lietuvoje parduodami elektromobiliai, todėl naujasis „Nissan Leaf“ greičiausiai bus šių metų favoritas – bent jau popieriuje jo nuvažiuojamas atstumas didžiausias. Tačiau praėjusiais metais didžiausią teorinį atstumą galintis nuvažiuoti „Volkswagen e-Golf“ liko antroje vietoje, o pirmosiose varžybose 2015-aisiais nugalėjo prie favoritų nepriskirtas „KIA Soul EV“. Todėl ir šiemet rezultatų prognozuoti be gegužės 4-osios popietės – neįmanoma.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mokslininkai pamatavo taršą ir nustebo: oras iš duslintuvo buvo švaresnis nei aplinkos (50)

Skamba neįtikėtinai, bet tai – tiesa. Bekontaktes taršos matavimo sistemas kuriančios įmonės...

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (41)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Top naujienos

Šimtametė: džiaugiuosi, kad dabar visko pilna ir gaunu didelę pensiją – net 56 centais daugiau nei skurdo riba (71)

Šimto metų sulaukusi panevėžietė, ilgametė pedagogė Valė Zablockienė tvirtina, kad tokia...

Kinija grumiasi su virusu: miršta gydytojai, siunčiami karo medikai, įvažiavimus į epicentrą saugo pareigūnai JAV planuoja evakuoti diplomatus (187)

Skelbiama, kad nuo koronaviruso Kinijos Uhano mieste mirė minėtuoju virusu sergančius gydęs...

Vieną vargingiausių pasaulio šalių apiplėšusi moteris skęsta prabangoje: neturi lygių visoje Afrikoje (32)

Nutekintuose dokumentuose atskleidžiama, kaip turtingiausia Afrikos moteris susikrovė turtus...

Neurologas – apie tylias ir klastingas kraujotakos ligas: ne visi pastebi, kad kūnas prašo skubios pagalbos (29)

Gera kraujotakos sistema – gyvybiškai svarbi, dėl to ir sutrikimai, susiję su kraujotaka, gali...

Po Indrę Stonkuvienę įžeidusių replikų prabilo ir apdovanojimų organizatoriai: nesuprato humoro? (121)

Po „ Žmonės 2020 “ netylant kalboms apie televizijos laidų vedėją ir socialinių tinklų...

Per karjerą profesoriui teko gydyti daugybę susirgusiųjų kepenų ciroze: įvardijo simptomus, kuriais jie skųsdavosi (5)

Jau nebesuskaičiuoju, kokį kiekį pacientų, sergančių alkoholine kepenų ciroze , teko gydyti....

Tikroji priežastis, kodėl vyras atitolsta (5)

Kiekviena moteris, kuri susitikinėja ar yra susitikinėjusi, juolab gyvenusi su vyru žino, kad vyrai...

Atliko eksperimentą: Kaune alkoholio įsigijo ir nakties metu (13)

Nors visi žino, kad nuo 2018-ųjų tarp 20 ir 10 val., o sekmadieniais – po 15 val. parduotuvėse...

Dėl pergalės nacionalinėje „Eurovizijos“ atrankoje kovoja ir senbuviai, ir naujokai: kurie verčiausi keliauti į pusfinalį? pildoma (27)

Šeštadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje rodoma jau trečioji nacionalinės „Eurovizijos“...

Leonid Bershidsky

Didžiausia Putino staigmena: stipraus įpėdinio paieškos (1)

„Švęsk kaip rusas, diskusijos pabaiga“ – taip dainuojama Robbio Williamso dainoje, kurios...