aA
Jei su gelda važiuoji, nebent policija gali atkreipti dėmesį, o ne merginos, LRT RADIJO laidoje „Darbas – ne vilkas“ sako mechanikas Lukas Laukaitis. Paklaustas, kokį automobilį vairuoja jis pats, atsako, kad vokišką. Automobilis, ypač prancūziškas, yra sukurtas trumpesnei eksploatacijai, negu vokiškas, paaiškina jis.
Patyręs mechanikas palygino: prancūziški automobiliai sukurti važiuoti trumpiau nei vokiški
© Shutterstock nuotr.

– Prisistatykite.

– Esu ne tik mechanikas, bet ir šiek tiek susijęs su lenktynėmis – esu prisidėjęs prie automobilio ruošimo visų žinomoms Palangos lenktynėms. Su komanda esame pasiruošę ir bandome savo jėgas šitoje srityje – lenktyniavime įprasminame savo žinias ir išbandome sugebėjimus.

– Ar nuo vaikystės svajojote apie automobilius?

– Manau, kiekvienas tokią svajonę puoselėja, bet laikui bėgant ji pasisuka kažkuria linkme. Ji transformuojasi į kažkokį rezultatą.

– Bet norėjote būti mechanikas ar vairuotojas?

– Vairuotojas.

– Vairuoti bet ką?

– Sunkvežimį. Vaikystėje buvo pirmoji akistata su dideliu automobiliu, kuris padarė įspūdį. Tai buvo rusiškas „Kamaz“. Kai atvažiavo, aš supratau, kad noriu būti vairuotoju, gal būdamas 5 metų amžiaus.

– Bet nuo 5 metų daug kas pasikeičia. Kodėl jūs likote su ta svajone?

– Technika visuomet traukė, metams bėgant supratau, kad tai yra mobilumas, veržlumas, taupantis laiką, ir be technikos to pasiekti neįmanoma. Ankstyvoje paauglystėje turėjau mopedą, po to – motociklą. Technika mane supo visą laiką. Įsitraukiau į jos pinkles. Kartais sakau, kad technika mane pasirinko. Dabar neįsivaizduoju, ką aš galėčiau daryti.

– Ar jums sekėsi, jums padėjo tėtis ar broliai, gal mechanikų aplinka buvo?

– Didžiausias nuopelnas – aplinkos. Mačiau aplinkinius, kurie tuo užsiima. Norėjosi pasiekti jų tobulumo lygį. To siekiau galbūt net nežinodamas – norėjosi sužinoti kuo daugiau, noras gauti informacijos ir vedė į priekį. Prieš 20 metų nebuvo interneto, sužinodavai viską tiesiog iš aplinkos.

– Jūs matėte dėdes, kaimynus, matėte juos vairuojančius didelius automobilius. Jums tai darė įspūdį? Kalbėdavote su tais vyrais apie jų darbą?

– Didžiausią įspūdį darė kaimynų kompanija, kuri buvo visiškai nutrūktgalviška, turėjo motociklų, kurių pusė net nevažiuodavo. Jie būdavo tepaluoti, nagrinėjo dėsnius – galbūt tai ir buvo arčiausias atstumas iki technikos, kuris užkabino. Taip ir įklimpau į techniką iki ausų.

– Filmuose daug stereotipų – juose rodo daug automobilių, baikerių ir t.t., o kur technika, ten ir gražios merginos. Ar taip yra ir realiame gyvenime?

– Realiame gyvenime merginos mėgsta greitus automobilius, todėl dalis tiesos tame teiginyje yra. Aplink garažą jos nesisukioja, bet iš aplinkinių matosi – kas turi geresnę mašiną, yra didesnė tikimybė turėti gražesnę merginą.

Patyręs mechanikas palygino: prancūziški automobiliai sukurti važiuoti trumpiau nei vokiški
© Shutterstock nuotr.

– Yra tiesioginis ryšys?

– Tam tikrais atvejais yra, bet aš nemanau, kad realiame gyvenime ta proporcija išlieka. Merginos, manau, renkasi pagal žmogiškąsias savybes, ne tik pagal automobilį. Bet kokiu atveju yra visko.

– Kai jūs važiuojate su senu „VW Jetta“ ir kai važiuojate su „tiuninguotu“ gražiai apipavidalintu lenktyniniu automobiliu. Ar merginos atsisukinėja gatvėje antruoju atveju?

– Gatvėse lenktyniniu automobiliu nevažinėjame. Bet kokiu atveju, automobilis, kuris priverčia atsisukti, pažiūrėti – traukia dėmesį ir tikimybę, kad mergina susižavės jūsų automobiliu yra ganėtinai didelė. O jei su gelda važiuoji, kas ten gali atkreipti dėmesį, policija nebent.

– Kokį automobilį jūs vairuojate?

– „BMW

– Jūs esate ta liūdnai pagarsėjusi vairuotojų grupė?

– Ne, aš tai grupei nepriklausau, važinėju tvarkingai, pagal taisykles.

– Nepadeginate padangų?

– Padeginu trasoje, jei toks noras neatsiranda, o šiuo metu kasdieniame gyvenime – ne.

– Ir neišvažiuojate 3 nakties kažkur papaišyti saulių apleistoje automobilių aikštelėje?

– Ne, šiuo metu ne. Bet būdavo laikai, kai tai tekdavo daryti, tai – dar vienas gyvenimo etapas. Didžiąją dalį nuopelnų už tai, kad esu mechanikas, galėčiau skirti tam potraukiui ir automobilizmui, nutrūktgalviškumui, kuris mane lydėjo tuo metu. Tik išsilaikęs teises ir nusipirkęs automobilį pradedi domėtis, kas slypi giliau po variklio dangčiu – ne tik variklis, bet ir pavarų dėžė, ir sankaba, ir transmisija.

– Ar automobilis turi sielą?

– Turi. Automobilio siela gali priklausyti, manau, nuo savininko sielos. Manau, kad jie dalinasi.

– Tavo tiesioginis darbas yra ruošti lenktyninius automobilius ar atlenkinėti skardas, kad galima būti auto pardavinėti Marijampolės turguje?

– Mano darbas yra prižiūrėti automobilius, t. y. užtikrinti, kad jie tvarkingai važiuotų, veiktų stabdžiai, būtų laiku pakeisti tepalai, veiktų važiuoklė – viskas, kas susiję su eksploatacija. Mechaniko darbas – nustatyti gedimus ir juos šalinti. Aišku, kai klientas to paprašo. Savavališkai to nedarome.

Automobilio mechanikas. Asociatyvi nuotr.
Automobilio mechanikas. Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

– Gali suremontuoti bet kurį automobilį?

– Praktiškai – taip, bet labai į kraštutinumus nenorėčiau nukrypti. Priklauso nuo gedimo – reikia įvertinti visą situaciją, bet vadovaujuosi tokia logika, kad jei labai specifinis darbas, reikia jį atiduoti tos srities profesionalui. Tarkim, jei kažkoks mįslingas automatinės pavarų dėžės gedimas, geriau rekomenduoju profesionalą, kuris tą dėžę gali sutvarkyti. Arba kuro sistemos gedimas – purkštukus galima vežti profesionalams arba kliautis savo patirtimis. Bet aš rekomenduoju profesionalus.

– Tiki senomis legendomis, kad vokiškas automobilis yra vokiškas, ne koks prancūziškas?

– Aš sutinku su teiginiu, kad vokiška kokybė yra vokiška.

– Ar kiti automobiliai genda dažniau?

– Automobilis, gal ypač prancūziškas, yra sukurtas trumpesnei eksploatacijai, negu vokiškas. Imant visumą, aš esu už vokišką kokybę – būtent jie turi tą patikimumą. Jį lengviau suremontuoti, mažiau plastmasinių detalių, patvaresnė konstrukcija.

– Ar teko kada nors remontuoti automobilį, kuris yra beviltiškas, bet jį reikia sudėti taip, kad būtų galima parduoti brangiai?

– Ko gero, neteko. Su tokiais žmonėmis labai atsargiai dirbame, nes toks automobilis gali būti net šiek tiek pavojingas, gali būti ne visai saugus. Tokių sprendimų nedarome, orientuojamės į kokybę. Aišku, jei žmogus prisiima visą atsakomybę kažkokią dalį pakeisti ne visai nauja, įdėti seną stabdžių trinkę yra tekę. Gal nedažnai, bet darome, jei žmogus reikalauja.

Parengė Dalia Smagurauskaitė.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
4.0000

Pristatyta 10 svarbiausių darbų Lietuvos keliuose: jei įgyvendins – nebeliks vairuotojų košmaru virtusių kelių (47)

Penktadienį priešpiet konferencijoje „Laisvė judėti“ Susisiekimo ministras Marius Skuodis...

Europa pokyčių akivaizdoje: kaip išsirinkti automobilį, atitinkantį asmeninius poreikius ir naujus reikalavimus? (8)

Europai įžengus į ryškių pokyčių dešimtmetį vairuotojus neramina, kokį automobilį geriausia...

Kaip automobilių gamintojai pripratina vairuotojus prie savo modelių: pabando ir kitų nebenori (9)

Šiuolaikinių automobilių gerbėjai turbūt ne kartą prigavo save svarstant, kodėl dabartiniai...

Rado būdą, kaip važinėjantys elektromobiliais galėtų keliauti dar pigiau (10)

Techninėms elektromobilių charakteristikoms sparčiai gerėjant ir tirpstant skirtumams nuo vidaus...

Top naujienos

D+ DELFI; Nick Wadhams; Marc Champion, Alberto Nardelli, Jennifer Jacobs

Šaltiniai: Kuleba su Blinkenu Lavrovą „pastatė į vietą“ Rusijos veiksmų laiką gali nulemti netikėtas veiksnys (2)

JAV valstybės sekretorius Antony Blinkenas ir Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus...

Neuromokslininkė paaiškino, kodėl netikri prisiminimai pakeičia tikruosius ir kaip galime perrašyti savo praeitį (13)

Ar kada nors esate atsidūrę tokioje situacijoje, kai prisimenant tam tikrą įvykį iš praeities,...

Čaplinskas – apie omikron atmainą: virusas mutuoja kaip pagal vadovėlį (72)

Tiek Europoje tiek Jungtinėse Valstijose daugėjant naujų patvirtintų omikron atmainos atvejų...

Neįtikėtina: permainingame mače Kėdainiuose – 42-ejų Lukauskio karjeros rezultatyvumo rekordas (8)

Mindaugas Lukauskis per du su puse kėlinio surinko 25 taškus ir iš viso pelnęs 33 taškus...

Augant įtampai dėl Ukrainos – JAV pažadas Rytų Europai (55)

Vienas aukšto rango JAV pareigūnas pirmadienį sakė, kad Vašingtonas pateiktų „teigiamą...

D+Agnė Keizikienė

Urologas Balys Dainys – apie varpos dydį: koks yra vidutinis, o koks – gerokai per mažas? (1)

Visais laikais vyriško pasididžiavimo ilgis buvo jautri tema. Ne vienas paauglys gali prisiminti,...

Seimas svarsto kelias Širinskienės pasitraukimo iš LVŽS versijas: prabilo apie gudrų planą prieš Skvernelį (49)

Vienai iš aktyviausių „valstiečių“ vėliavnešių Agnei Širinskienei paskelbus apie...

Armonaitė – apie pandemijos valdymą: Lietuvai nereikia grįžti prie didesnių ribojimų (68)

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau išsakytos pozicijos nekeičia net...

D+Giedrius Petkevičius/Sausuolis

Tikrasis karo veidas: kokioje padėtyje reikėjo būti, kad pasaulis myriop pasiustų tūkstančius vaikų-karių

Kuomet įsivaizduojame karo veiksmus, vaizduotė dažniausiai „piešia“ rūsčius raumeningus...