aA
Lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai šiais laikais retai būna atsakingi tik už tai, kad prekės, žaliavos ar statybinės medžiagos iš taško A būtų nugabentos į tašką B. Šie žmonės tuo pat metu dirba įvairių sričių vadybininkais, transporto ekspeditoriais, statybininkais, kraštovaizdžio dizaineriais ar netgi amatininkais. Automobilis jiems nėra vien transporto priemonė – tai mobili darbo vieta, kurioje tenka praleisti itin daug laiko, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Patogiais biurais ant ratų tapusiuose komerciniuose modeliuose vairuotojai gauna viską, ko nori
© Gamintojo archyvas

Priklausomai nuo darbo pobūdžio, įvairių sričių specialistų reikalavimai komerciniams modeliams skiriasi, tačiau nemaža dalis jų taip pat sutampa. Visiems svarbus yra lengvas įlipimas ir išlipimas, patogios sėdynės, efektyviai veikiantis oro kondicionierius ir taip išdėstytos dėtuvės, kad daugumą daiktų būtų galima pasiekti vos ištiesus ranką.

Orientuojantis į skirtingus verslininkų poreikius ir finansines galimybes, komercinių modelių komplektavimo galimybės yra itin didelės. Pavyzdžiui, „Ford“ žengė svarbų žingsnį į priekį užtikrinant įprastiems lengviesiems automobiliams būdingą komfortą ir netgi krovininiuose furgonuose siūlo dviejų zonų klimato kontrolę. Tuo pat metu paliekama galimybė, priklausomai nuo įrangos lygio, pasirinkti ir rankiniu būdu valdomą kondicionierių.

Komercinis automobilis gali ne tik atstoti darbo vietą, bet ir visiškai ją pakeisti, o tam net nebūtinas labai didelis kėbulas. Pavyzdžiui, Vilniuje klientus aptarnaujanti „Can‘t Stop“ įmonės mobilioji taisykla buvo įrengta kompaktiškame „Ford Transit Connect“ modelyje. Įvertinus automobilio patikimumą ir ilgos bazės suteikiamą važiavimo komfortą, jis buvo paverstas moderniomis dirbtuvėmis.

Vairavimo pagalbos mažina nuovargį

„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem Transport“ direktorius Antanas Šimelis pažymi, kad sprendimą, kokius naujus lengvuosius komercinius automobilius pirkti, versle vis dar lemia ne darbuotojų reikalavimai, o vieno nuvažiuoto kilometro kaina. Visgi lyginant modelius, kurių įsigijimo ir eksploatacijos išlaidos panašios, patogi vairuotojo vieta laikoma privalumu.

„Darbo jėgos trūkumą dabar jaučia visi, o patogus automobilis galėtų būti vienas iš privalumų ieškant naujų vairuotojų. Komfortiškos sėdynės ir kondicionieriai dabar montuojami daugelyje naujų modelių, o taip pat vis svarbesnė tampa saugumo įranga ir pagalbinės sistemos“, – kalba verslininkas.

Su įdiegtomis eismo juostos ir pastovaus greičio palaikymo sistemomis bei automatiškai veikiančiu avariniu stabdymu vairuotojui nereikės būt nuolatos įsitempus, todėl jis ne taip pavargs. Europoje perkamiausiuose „Ford“ komerciniuose automobiliuose diegiamos ne tik minėtos sistemos, bet ir galinio vaizdo kamera, nematomų zonų stebėjimas bei priekabos stabilumo kontrolė.

Papildomai siūloma netgi laisvas stovėjimo vietas fiksuojanti ir automobilį į jas įvairuojanti įranga arba važiuojant atbuline eiga artėjančias transporto priemones fiksuojantys davikliai.

Daugumą sistemų komerciniai modeliai perėmė iš lengvųjų automobilių, tačiau užtikrinant saugumą diegiamos ir savitos technologijos. Pavyzdžiui, kai kurių gamintojų krovininiuose furgonuose elektroninė stabilumo kontrolė gali kompensuoti stipraus šoninio vėjo ir vežamo krovinio svorio įtaką automobilio valdymui.

Svarbios ir technologijos, ir ergonomikos sprendimai

A. Šimelis priduria, kad technologijų ir komforto įrangos poreikį komercinio automobilio kabinoje daugiausiai lemia darbo pobūdis. Jei vairuotojas atsakingas ne tik už krovinio pristatymą, bet turi ir kitų pareigybių, reikalingos patogios vietos, kuriose galima būtų pasidėti svarbiausias darbo priemones – išmanųjį telefoną, brūkšninių kodų skaitytuvą, planšetę arba nešiojamą kompiuterį.
Vis svarbesnės tampa lengvą išmaniųjų įrenginių įkrovimą garantuojančios USB jungtys, kurių turėtų būti daugiau nei viena.

„Svarbu, kad patogu būtų ne tik pasidėti telefoną, bet ir greitai prijungti ar atjungti įkroviklį. Išlipdamas iš automobilio vairuotojas negali palikti telefono viduje, todėl geriau, jei nereikia kiekvieną kartą lenktis ir kažkur toli ieškoti. Populiari pozicija transporto sektoriuje yra vairuotojas ekspeditorius. Tuomet reikalinga patogi vieta kompiuteriui, galbūt koks atlenkiamas staliukas“, – komentuoja pašnekovas.

Itin svarbi taip pat išlieka ir paprastesnė įranga, pavyzdžiui, dokumentams skirti segtuvai arba specialūs stalčiukai. Užtikrinant patogumą kabinose taip pat turėtų būti kuo daugiau dėtuvių ir nišų daiktams.

Itin vertinami komerciniai modeliai, kuriuose efektyviai išnaudojant salono erdvę numatytos tiek plačios kišenės A4 formato dokumentams, tiek nedidelės ertmės smulkiems daiktams, lengvai pasiekiamos daiktadėžės, specialios nišos ar puodelių laikikliai.

Anot A. Šimelio, komercinio automobilio komplektacijos pasirinkimui įtakos turi ir veiklos geografija. Tolimesniais maršrutais į užmiestį važinėjančiam vairuotojui būtina komfortiška, prie svorio prisitaikanti sėdynė su gera papildoma amortizacija, o jei automobilis daugiausiai naudojamas mieste, svarbesnis yra patogus įlipimas ir išlipimas bei durų atidarymas.

Durų vyriai ir užraktai turi būti ilgaamžiai. Neatsitiktinai norėdami įsitikinti durų patikimumu „Ford“ inžinieriai jas kurdami uždaro ir atidaro daugiau nei 250 tūkst. kartų.

„Jei vairuotojas daug laiko praleidžia vienoje padėtyje prie vairo, vieta turi būti įrengta taip, kad jis kuo mažiau pavargtų. Tuo metu daug važinėjant mieste naudingiau yra patogiai atidaromos krovinių skyriaus durys, lengvas jame judėti galinčių daiktų fiksavimas ir panašūs dalykai“, – skirtumus vardija komercinio transporto ekspertas.

Ne visi vairuotojai išnaudoja įrangos galimybes

A. Šimelis priduria, kad ilgesniuose maršrutuose vairuotojams taip pat praverčia šaldomos daiktadėžės ir šaldytuvai, kuriuose galima laikyti maistą arba gėrimus. Be to, patogus sprendimas kabinoje – speciali vieta striukėms ar kitiems drabužiams, kuriuos vairuotojas nusirengia įlipęs į vidų.

Komerciniuose modeliuose vis plačiau diegiamos šiuolaikinės jungiamumo galimybės ir kitos išmaniosios funkcijos verslininkams patrauklios ne visais atvejais. Pašnekovas pastebėjo, kad vairuotojais dirba įvairaus amžiaus žmonės ir ne visi jie gali išnaudoti tokios įrangos galimybes, todėl ne visuomet verta į tai papildomai investuoti.

Visgi daugelyje verslo sričių pagrindiniu darbo įrankiu tapo išmanusis telefonas. Dėl saugumo ir patogumo sėdant prie vairo jis turi būti susietas su automobilio įranga, todėl itin svarbus sklandus šios sąsajos palaikymas ir valdymas. Papildomų palankumo taškų nusipelno lengvojo komercinio transporto priemonėse įdiegtos multimedijos sistemos, suteikiančios galimybę daugelį funkcijų valdyti balsu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasaulinė premjera Vilniuje: pristatytas automobilis, kuris niekada nebus parduotas

Naujausias GARAŽAS 9:11 kolekcijos eksponatas – „ Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25“. Tai...

„Drifteriai“ metus užbaigs šonąslydžio kultūros paroda ir konferencija

Pirmą kartą Baltijos šalių regione vyks „driftingo“ kultūros paroda ir konferencija „Drift...

Išskirtinius Vilniaus automobilius įamžino vaizdo klipe: tokio vaizdo gatvėse pasiilgo pagyvenęs Australijoje

„Lietuvos jaunimas važinėjasi vokiškais automobiliais – BMW , „ Mercedes-Benz “ ar „...

Helovino išvakarėse benzingalviai paatviravo: šiurpioje pasakoje pasidalino baisiausiais automobiliniais košmarais

Paskutinę spalio dieną visame pasaulyje švenčiamas Helovinas , arba lietuviškai –...

Rengia šventę greičio mėgėjams: tarp pramogų – ir automobilizmo istoriją primenantis slalomas

Benzingalvių bendruomenę subūrę „Febi Speedfest“ organizatoriai spalio 15-ąją kviečia dar...

Top naujienos

Bliūkšta ne šiaip Vokietijos pažadai: įtarimai dėl kanclerio melų į pavojingą padėtį stumia ne tik sąjungininkus (14)

Dar šiemet Vokietijos gynybai bus skirta 100 mlrd. eurų. Vokietija galiausiai skirs tuos nelemtus...

Verslas PliusAurimas Perednis, laida „Iš esmės“

Po kilusio triukšmo dėl „Ignitis“ keičiamų planų pateko į keistą situaciją: už du objektus Vilniaus mieste – skirtingas antkainis (1)

Valstybėje kilo triukšmas dėl „Ignitis“ keičiamų planų daliai klientų. Pasigirdo kritikos...

Karas Ukrainoje. Ukraina po Putino pasisakymo: kaukės nusimestos ekspertas aiškino, kaip Rusija pasirenka datas masinėms atakoms (2)

Ukrainos prezidento kanceliarijos vadovo patarėjas Michailas Podoliakas pakomentavo Rusijos...

SuTaupyk

Internautai eina iš proto dėl eglės Molėtuose: auksarankė kūrėja pričiupo Grinčą (1)

Galime būti ramūs, kad šiemet Grinčas Kalėdų nepavogs – pasirodo, jis rimtai įstrigo...

Pranešama, kad įširdęs Cristiano Ronaldo pagrasino palikti Portugalijos rinktinę

Pastaruoju metu įvairių apkalbų ir gandų epicentre nuolat atsidurianti Portugalijos futbolo...

Roma Macijauskaitė

Ryžosi eksperimentui – trims savaitėms atsisakė miltų bei cukraus: papasakojo, kaip viskas vyko, ir kiek svorio neteko (1)

Įvairius mokymus gero maisto studijoje „Good Food Studio“ rengianti virtuvės šefė ir mitybos...

Astrauskaitė atleista iš darbo Vilniaus mokykloje, direktorė jai siūlo grįžti (13)

Riaušių prie Seimo organizavimu kaltinama Astra Genovaitė Astrauskaitė atleista iš darbo...

Turtingiems asmenims – daugiau VMI priežiūros

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, jog Didžiųjų mokesčių mokėtojų (DMM)...

Aktyviai Putiną palaikantis Baskovas dėl ligos nebegali savarankiškai judėti: į sceną buvo atvestas

Rusijos propagandinio leidinio „Moskovskij komsomolec“ korespondentas atskleidė, kad rusų...

NASA kreipėsi į JAV gynybos departamentą – paslaptingomis aplinkybėmis dingo ryšys su vienu iš palydovų

NASA pranešė, jog neseniai netikėtai prarado ryšį su atmosferą tiriančiu palydovu ir jo...