Slidžiame kelyje nors ir su nedidele nuokalne autotraukinio priekaba netikėtai gali pradėti manevruoti savarankiškai. Blogiausiu atveju tai gresia pavojumi, kai priekaba bando aplenkti vilkiką, kuris tampa nebevaldomas. Tokioms pavojingoms situacijoms išvengti sukurta impulsinių stabdžių sistema priekaboms. Pasak „Volvo Trucks“ gamintojų, šių stabdžių sistema slidžiame kelyje su nuokalne pradeda automatiškai stabdyti priekabą. Tai leidžia autotraukiniui išlaikyti stabilumą kelyje pagal jį traukiančio vilkiko judėjimo kryptį.

„Volvo“ sunkvežimių stabdžių sistemų specialisto Matso Sabelströmo teigimu, naująją impulsinių stabdžių sistemą galima prilyginti specifinei ESP kategorijos įrangai, kuri skirta autotraukiniams važiuojant nedideliu greičiu. Kai autotraukinys artėja prie nuokalnės, vairuotojas rankiniu būdu aktyvuoja impulsinių stabdžių sistemą. Vairuotojui atleidus akceleratoriaus pedalą, automatiškai įsijungia impulsiniai priekabos stabdžiai.

Patobulinta versija užtikrina geresnį vilkiko valdomumą

Naujoji impulsinių stabdžių sistema efektyviai veikia, kai vilkikas važiuoja ne didesniu kaip 40 km/val. greičiu. Automatinis priekabos stabdymas, pasak „Volvo“ saugaus eismo specialistų, padeda užtikrinti ne tik autotraukinio stabilumą, bet ir vilkiko valdomumą. Priešingu atveju vilkiką nuokalnėn ar į šoną stumianti priekaba nebeleidžia vairuojamajai ašiai užtikrinti reikalingo sukibimo su kelio danga ir vairuotojas tampa tik autotraukinio kabinos keleiviu. Kai naujoji sistema pradeda tikslingai stabdyti priekabą, jai nebepakanka energijos nekontroliuojamai pradėti stumti vilkiką, prarandantį valdomumą.
Pirmoji impulsinių stabdžių sistemos versija pasirodė 2012 m. Nuo šių metų patobulinta sistema bus pradėta tiekti autotraukiniams su „Volvo FH“ ir „Volvo FM“ vilkikais.

Vairuotojai, dalyvavę impulsinių stabdžių sistemos autotraukiniams testo bandymuose, teigia, kad naujoji sistema veikia labai efektyviai ir įspūdingai. Pasak „Volvo“ sunkvežimių gamintojo saugaus eismo padalinio vadovo Carlo Johano Almquisto, dabar autotraukinių su priekabomis vairuotojai turės galimybę įveikti sudėtingas nuokalnių trasas paprasčiau ir saugiau. Kaip parodė bandymai, ši sistema praėjusiais metais padėjo išvengti daugelio sunkių sunkvežimių nelaimių Švedijos keliuose. Šią išvadą patvirtino ir saugaus eismo ekspertai.