aA
Antrus metus iš eilės vykstančios socialinės akcijos metu vairavimo mokyklose senjorams buvo pasiūlyta pasitikrinti vairavimo įgūdžius. Septyniuose miestuose įvykusi akcija parodė, kad vairuoti vyresnio amžiaus eismo dalyviai vis dar moka, tačiau turi ir silpnų vietų. Tiesa, nepaisant to, jų sukeliami eismo įvykiai prilyginami lašui jūroje.

Prie automobilio vairo sėdęs72-ejų vilnietis Vidas vairuoja beveik visą savo gyvenimą, apie 50 metų, tačiau instruktorius, patikrinęs vyro įgūdžius, ne kartą paragino neskubėti ir nesikarščiuoti, mat patyrusiam vairuotojui viską norėjosi atlikti kuo greičiau.

Patys vairuotojai televizijos kanalo LNK žurnalistams pripažino, kad šitokia įgūdžių patikra išties praverčia. Ypač dėl to, kad pratimai, kuriuos teko atlikti mokomojoje aikštelėje, prieš kelis dešimtmečius nė nebuvo atleikami.

„Visų vairuotojų vairavimo įgūdžiai tikrai išlikę ir visi įrodė, kad sugeba atlikti reikalingus pratimus. Tiesa, kai kurie vairuodami pernelyg skubėjo ir norėjo padaryti viską greičiau. Tačiau iš tiesų kelyje reikėtų elgtis ramiau ir atsargiau manevruoti“, – aiškino senjorų vairavimo įgūdžius patikrinęs instruktorius.

Kantrybės neturi jaunesni

Policijos pareigūnai akcentavo, kad vyresni vairuotojai vairuoja atsakingai ir avarijas sukelia gana retai. Didesnė problema yra jaunesnių ir greitesnių vairuotojų nepakantumas.

„Tikrai būna visko, kai kurie bando pamokyti. Užlenda į priekį ir spaudžia stabdžius, atseit aš jiems dabar gal įvažiuosiu į užpakalį“ – apie nuotykius keliuose pasakojo 83-ejų vilnietis Apolinaras.

Nepaisant to, vyresnių vairuotojų sukeliami eismo įvykiai yra lyg lašas jūroje. Štai per šiuos metus iš 800 eismo įvykių tik 11 kaltininkais tapo būtent senjorai.

„Eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja senjorai, įvyksta galbūt dėl šiek tiek lėtesnės reakcijos, dėl atidumo ir atsargumo, kuris jauniems, greitiems ir vikriems vairuotojams nėra labai suprantami“, – sakė Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė.

Šiandien vyresnio amžiaus vairuotojams sveikatos patikros dažnis priklauso nuo amžiaus. Pavyzdžiui, 70-ies sulaukęs vairuotojai privalo sveikatą tikrintis kas dvejus metus. Tačiau yra ir pasiūlymų tokią tvarką keisti. Tiesa, susisiekimo ministras Rokas Masiulis neslepia, kad tam reikėtų visuomenės pritarimo.

„Kol kas tiko ir trumpesni sveikatos patikros terminai. Tačiau jei jie bus pailginti, matyt, vyresniems vairuotojams nuo to bus tik geriau“, – neabejojo jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
3.8333

Taksi vairuotoja iš Sirijos savo pavyzdžiu rodo, kad moterys moka vairuoti (2)

Damasko gatvėse nuo koronaviruso pandemijos pradžios galima išvysti taksi vairuojančią Kinaną al...

Techninėje apžiūroje kilo įtarimų: vienoje stotyje – „baltas lapas“, kitur – tvarkingas automobilis (190)

Savo automobilius kruopščiai prižiūrintys vairuotojai į techninę apžiūrą ( TA ) važiuoja...

Vairuotojai į duobes pramušinėja karterius, savivaldybė remonto nežada – prašo vairuoti atsargiau (28)

Vairuotojų gerove susirūpinęs kaunietis socialiniame tinkle pasidalijo vėlų vakarą Kapsų...

Kinijoje gaminami „Tesla“ automobiliai bus eksportuojami į Europą

Pirmadienį Jungtinių Amerikos Valstijų automobilių gamintoja „ Tesla “ pranešė, kad...

Sovietų Sąjungoje pagamintas legendinis automobilis lėkė 180 km/val. greičiu – jo niekas nenorėjo pirkti (92)

2020 m. rugpjūčio 1 d. senovinių automobilių parodoje „Nensenstanti Klasika 2020“, Biržuose...

Top naujienos

Pirmoji laimėjusių konservatorių žinia: koronaviruso pandemijos valdymas bus keičiamas (276)

Rinkimus laimėję konservatoriai jau vardija pirmuosius darbus, kurių imsis suformavę Vyriausybę....

Grybauskaitė: „valstiečius“ sutraiškė antroji koronaviruso banga iš Nausėdos nepagrįstų norų nesitiki (21)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė teigia, kad „valstiečiai“ Seimo rinkimus...

Su šiais politikais teks atsisveikinti – kam Seimo durys užsiveria (389)

Sekmadienio naktį paaiškėjo, kokios sudėties parlamentas dirbs artimiausius ketverius metus. Ne...

Skvernelis po susitikimo su Nausėda: nereikia tokios reakcijos pildoma (127)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos sąrašo lyderis, premjeras Saulius Skvernelis neatrodo...

Po susitikimo su Nausėda konservatorių lyderiai prabilo apie tai, kokiais principais pradės derybas dėl koalicijos papildyta 11:36 val. (122)

Konservatoriai į derybas dėl valdančiosios koalicijos ateina be raudonų linijų ir išankstinių...

Liberalų sąjūdis jau siūlo naują mokesčių paketą (59)

Liberalų sąjūdžio pirmininkės pavaduotojas Simonas Gentvilas sako, kad mokesčiai naujoje...

Tiesioginė transliacija / Piniginiai reikalai. Rinkimai praėjo: kas keisis gyventojams ir verslui? (3)

Pasibaigę Seimo rinkimai, įvedami nauji apribojimai daliai verslų, o dalyje savivaldybių...

Zelenskiui – skaudus smūgis: laukia pokyčiai? (5)

Balsavusiųjų apklausos rodo, kad Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio partija patyrė...

Kelionių „medžiotoja“ papasakojo, kur galima saugiai praleisti vaikų atostogas

Vieni žmonės „medžioja“ akcijas migruodami po parduotuves, o aš „medžioju“ keliones....

Robert Bateman | D+ nariams

Ne, dėl dronų tankai netapo atgyvenę

Kalnų Karabacho konflikte tankai sunaikinti ne dėl stebuklingų technologijų, o dėl prastai...

|Maža didelių žinių kaina