aA
Lietuvoje pradėjus taikyti lengvatas elektromobilių pirkėjams ir daugėjant naudotų elektromobilių skaičiui šalyje, „Auto Bild Lietuva“ komanda nusprendė surengti taupaus vairavimo varžybas. 3 vienodi, naudoti „Kia Soul EV“ elektromobiliai, 6 skirtingų profesijų žmonės ir 1 klausimas – kuris ekipažas nuvažiuos daugiausiai kilometrų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
© Autobild nuotr.

Nuo balandžio 20 dienos Lietuvoje perkantys naujus arba ne senesnius nei penkerių metų elektromobilius fiziniai asmenys gali pretenduoti gauti vienkartines kompensacines išmokas, siekiančias nuo 2 iki 4 tūkstančių eurų. Naujų vidutinės klasės elektromobilių kaina prasideda nuo 30 tūkst. eurų – tad net ir pasinaudojus subsidija, šių elektromobilių kainos vis dar sunkiai įkandamos vidutines pajamas gaunančiam Lietuvos gyventojui. Todėl verta pagalvoti apie naudoto elektromobilio pirkimą, kurių po truputį daugėja ir mūsų šalyje.

Po Vilnių su pilnai įkrautomis baterijomis

„Retas atvejis, kai elektromobilių pardavėjai vienu metu turi tris vienodus modelius. Pasitaikius šiai progai, drauge su „Autoerdvė“ sugalvojome surengti taupumo varžybas, kuriose dalyvautų šeši skirtingų profesijų žmonės, tačiau visi būtų patyrę vairuotojai. Labai įdomu palyginti, kaip šių žmonių vairavimo stilius lemia nuvažiuotų kilometrų skaičių ir bandyti atspėti, kuris ekipažas nugalės,“ – pasakojo varžybų organizatorius, „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius.

Dalyviai gavo pilnai įkrautų „Kia Soul EV“ automobilių raktelius ir pasirinktais maršrutais važinėjo po Vilnių.

Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
© Autobild nuotr.

Dalyvių taktika

Elektromobilių entuziastas Dainius Jakas starto metu paklaustas apie taktiką ir kelionės planą teigė, jog tikisi nuvažiuoti 200 kilometrų.

„Nors KIA Soul EV kompiuteris mums dabar žada vos 130 kilometrų, mes važiuosime taupiai, bet visų paslapčių neišduosime. Juo labiau, kad turime rimtus konkurentus – ekonomiško važiavimo ekspertą Artūrą Pakėną bei puikiai Vilniaus kelius ir tinkamus maršrutus pažįstančią „Regitra“ komandą.“

Operos solistas ir lenktynininkas Kęstutis Alčauskis džiaugėsi, jog tokios varžybos privers strateguoti.

„Greitai važiuoti gali kiekvienas, tačiau siekiant taupyti, reikia įjungti intelektualaus vairavimo mygtuką. Atidžiau stebėti reljefą, šviesoforų darbą, mąstyti apie sekantį savo žingsnį, nes kiekvienas akceleratoriaus ir stabdžio paspaudimas eikvoja energiją.“

Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
Patikrino, ar Lietuvoje verta pirkti naudotą elektromobilį
© Autobild nuotr.

Varžybos baigėsi pakeliui į finišą

Po šešių valandų antrasis ir trečiasis ekipažai sustojo kelyje – šiek tiek pritrūkus iki finišo vietos, jie visiškai išeikvojo elektromobilių baterijų atsargas. Nugalėtojų „Regitra“ ekipažo dalyviai ne tik sėkmingai pasiekė finišą turėdami 1 proc. baterijos likutį, bet ir pasiekė geriausią nuvažiuotų kilometrų rezultatą – 235 kilometrus. Antroje vietoje liko Ž. Pekarsko ir D. Jako ekipažas, jie nuvažiavo 230 km, o trečioje – 214 km nuvažiavę K. Alčauskis ir A. Pakėnas.

„Kia Soul EV“ yra testuoti EPA (JAV) bei NEDC (Europa) metodika. EPA specialistai teigė, kad šis elektromobilis gali viena įkrova nuvažiuoti 150 km. NEDC testas buvo atlaidesnis, nes jo rezultatas – 212 km. Na, o varžybų nugalėtojai nuvažiavo net 235 km.

Pasiruošimas ateičiai

Elektromobiliai bei diegiamos naujos technologijos daro įtaką tiek vairavimui, tiek mokymui ir egzaminavimui.

„Technologijos keičia mūsų įprastus įpročius, vienos iš jų padeda vairuotojui, kitos – jį pakeičia. Jos padeda išvengti avarijų, suteikia daugiau saugumo kelyje. Mokantis vairuoti kyla iššūkių, kadangi kiekvienas gamintojas turi savas technologijas, prie kurių kiekvieną kartą reikia prisitaikyti. O mums, kaip egzaminuojantiems, svarbu domėtis ir žengti drauge su technologijomis,“ – pasakojo „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Vitoldo Miliaus teigimu, Europos rinkoje atsiranda vis geresnių naudotų elektromobilių pasiūlymų už prieinamą kainą. Vis daugiau vairuotojų galės leisti sau turėti elektromobilį, todėl visiems žmonėms, bent kiek susijusiems su vairavimu ir automobiliais, būtina susipažinti su elektromobilių vairavimo ir įkrovimo principais bei ruoštis pokyčiams.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
1.7600

Benzingalviams siūlo pamėginti išlaikyti 450 AG egzaminą (5)

450 arklio galių, 600 Nm maksimalus sukimo momentas ir 3,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. Paprastai...

Inžinerijos triumfas: kaip „Mercedes-Benz 190“ ilgiau nei savaitę važiavo 250 km/val. greičiu (8)

1982 metais inovatyvioji Vokietijos automobilių pramonės bendrovė „ Mercedes-Benz “ pristatė...

Kauną istorinės technikos gerbėjai vienai dienai sugrąžino į praeitį: užplūdo gatves (1)

Tai, kad istorinės technikos gerbėjai sunkiai susitaiko su įvairiais ribojimais, puikiai...

Startuoja naujiena televizijos eteryje – „Lietuvos greičiausi“

Profesionalūs lenktynininkai ieško greitesnių už save: kuri garsenybė geriausiai įveiks trasą,...

Automobilis cypsi, girgžda, traška ar palieka dėmes – 13 dalykų, kuriuos šie simptomai gali reikšti (14)

Per užsienio kalbos pamokas, internetiniuose kursuose arba dalyvaujant tarptautiniuose komunikavimo...

Top naujienos

„Valstiečiai“ sveikina Skvernelį su apsisprendimu ir turi dar vieną naujieną (88)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos (LVŽS) Taryba pasveikino Ministro Pirmininko Sauliaus...

Vairuotojams į taisykles nusispjauti: per dvi valandas dešimtys nubaustų, o vis tiek važiuoja (32)

„Prašome pagalbos“, – tokį laišką „Delfi“ redakcija gavo iš Vilniaus viešojo...

Paskutines Floydo George'o gyvenimo akimirkas matęs draugas: niekada to nepamiršiu vadino „švelniuoju milžinu“ (137)

Jungtines Valstijas drebina protestai, išprovokuoti sulaikymo metu mirusio juodaodžio likimo. 46...

Savo artimiausią partnerę Europos Sąjungoje įvardijęs Lukašenka: nepakęsime spaudimo (11)

Baltarusija pasirengusi plėsti dialogą su Šiaurės Atlando aljansu. Tai šalies prezidentas...

Patvirtinti 5 nauji koronaviruso atvejai – dalis susiję su ketvirtadienio užsikrėtusiais (54)

Penktadienį nustatyti dar penki koronaviruso atvejai, siejami su šeimos šventėmis, pranešė...

Nausėda apie skandalingus sulaikymus: galiu patikinti, kad tai tikrai dar ne pabaiga (155)

Prezidentas Gitanas Nausėda patvirtino, kad per prezidento rinkimų kampaniją Lietuvos verslo...

Po skyrybų su aktoriumi Audriumi Bružu Aistei Andrijauskaitei dar vienas smūgis – neteko bendro verslo (4)

Ne visi lietuviai atpažįsta praeityje garsų modelį ir vyrų modelių agentūros „First Face...

Atostogų dėlionė: ilgai sukauptos dienos jau greit pranyks ir kada gaunama didesnė atostoginių suma (8)

Po beveik mėnesio, liepos 1 d., baigiasi laikotarpis, kai dirbantys asmenys gali išnaudoti iki 2017...

Ir vėl fiasko: netikėtai užtrauktas stabdis gali atsiliepti miestų plėtrai (59)

Verslas Lietuvoje – ne vien svarbi ekonomikos variklio dalis. Jis aktyviai prisideda ir prie...

Prieš kai kuriuos tyrimus poliklinikose bus atliekami koronaviruso testai

Tikslingai dėl koronaviruso infekcijos (COVID-19) nuo šiol bus tiriami ne tik į ligoninę planine...

|Maža didelių žinių kaina