aA
Aštuntasis praėjusio amžiaus dešimtmetis Italijos automobilių koncernui „Alfa Romeo“ buvo dramatiškas. Tačiau ne dėl tuo metu debiutavusių modelių, o dėl politikos – kultinio gamintojo vairą perėmė Italijos pramonės gigantė „Fiat“.
"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.
"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.

Tačiau 1987-ųjų tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje po „Fiat“ sparnu šviežiai priglausta „Alfa Romeo“ pristatė naujieną, kurią tobulino beveik savarankiškai – kaip nepriklausoma bendrovė. Tai buvo beveik 10 metų kurtas prabangus sedanas, paženklintas skaičiumi 164.

Tuo metu didelių sedanų segmente viešpatavo „Opel Rekord“ bei „Ford Granada“, o brangesnių automobilių pirkėjai rinkosi 5 serijos BMW bei W124 kėbulo „Mercedes-Benz“. Todėl su „Alfa Romeo 164“ italai siekė pasiųsti žinutę vokiečiams, jog ir pietiečiai pajėgūs konkuruoti. Tiesa, jie nebuvo vieninteliai, kurie taikėsi nugvelbti kuo didesnę vokiečių raikomo pyrago dalį – savo gamas plėtė ir prancūzai.

"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.
"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.

Platforma, ant kurios surinktas 164, buvo gaminama bendromis „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Lancia“ bei „Saab“ pajėgomis, tačiau šis itališkas sedanas labiausiai išsiskyrė iš minios. Jeigu „Fiat Croma“, „Lancia Thema“ ir „Saab 9000“ savo techninėmis savybėmis buvo kone identiški, „Alfa Romeo 164“ iš ketverto išsiskyrė labiausiai: turėjo unikalią priekinės važiuoklės geometriją, o jo kėbulo detalės taip pat buvo tobulintos atskirai.

Šis itališkas sedanas pasižymėjo geresne surinkimo kokybe nei ankstesni „Alfa Romeo“ modeliai, o jo kėbulo detalės buvo cinkuojamos, siekiant geresnės integracijos nuo pietų labiau nutolusiose rinkose. Įdomu ir tai, kad 164 buvo pirmasis šios markės modelis, kurio dizainas buvo projektuojamas ne tik braižymo lentose, bet ir naudojant kompiuterines modeliavimo programas.

"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.
"Alfa Romeo 164" – paskutins nepriklausomo gamintojo automobilis. Autoplius.lt nuotr.

Ir nors kompiuterinė grafika dar nebuvo stipriai pažengusi, o italai neturėjo galimybės keliais judesiais nupiešti kėbulo linijų, tuo metu pažangi programinė įranga padėjo suskaičiuoti mechaninių mazgų įtempimus, atsparumus lenkimams bei standumą. Rezultatu italai buvo patenkinti: „Alfa Romeo 164“ gavo ne tik aerodinamišką, bet ir sąlyginai lengvą bei labai standų kėbulą.

„Alfa Romeo 164“ tikrai nebuvo inžinerinis stebuklas. Tačiau dėl itin gerų aerodinaminių savybių net pačios kukliausios versijos galėjo pasiekti tuo metu reikšmingą 200 km/val. greičio padalą.

Lietuvoje „Alfa Romeo 164“ yra retas automobilis. Lankomiausios šalies transporto prekybos platformos Autoplius.lt duomenimis, šalyje yra tik 21 registruotas toks modelis, o rečiausias „Quadrifoglio Verde“ arba „Q4“ versijas būtų galima skaičiuoti, ko gero, ant vienos rankos pirštų.

Vienas toks iš Japonijos atgabentas, gerai išlaikytas „Alfa Romeo 164 QV“ su retuoju 3,0 litrų V6 benzininiu varikliu parduodamas Autoplius.lt platformoje. Už beveik 7 tūkst. eurų parduodamo automobilio pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.

200 AG V6 varikliu aprūpintas sedanas iki 100 km/val. galėjo pagreitėti per 7,7 sekundės, o maksimalus jo greitis siekė beveik 240 km/val. Šie varikliai gali būti laikomi tikrų „Alfa Romeo“ fanų pasididžiavimu ne tik dėl tam laikui puikių dinaminių rodiklių, bet ir dėl charakteringo garso takelio.

Motorą suprojektavęs italas Giuseppe Busso turi garbingą vietą „Alfa Romeo“ markės istorijoje – kai kurie V6 varikliui ne veltui vadinami „Busso“ pravarde. Jeigu ne šis sportinių variklių inžinierius, šios markės automobiliai tiesiog neturėtų tokios turtingos istorijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(36 žmonės įvertino)
4.8611

Ieškantiems racionalaus šeimos automobilio specialistai turi gerą žinią: vienatūrius nurašyti dar anksti (2)

Geras šeimos automobilis turbūt kaip niekas kitas turi atitikti daugybę reikalavimų. Kokios...

Kaip keisis elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje: gali tekti susimokėti ir už tuščiai užimamą laiką (4)

Šalyje sparčiai daugėjant elektromobilių skaičiui jų vairuotojai jau pradėjo kovoti dėl...

Juknevičiaus patarimai į gamtą skubantiems vairuotojams: reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes (1)

„Noriu nuvažiuoti į sodybą, pažvejoti prie ežero ar pasivaikščioti miško taku, tačiau...

Antanas Juknevičius papasakojo apie nuotykius su visureigiais: teko ir gelbėti kitus, ir susilažinti dėl pravažumo (1)

Antanas Juknevičius – daugiausiai patirties sukaupęs Dakaro lenktynininkas, smėlynus ir dykumas...

Žydrūno Savicko laukia iššūkis: temps vieną iš 7 į Metų sunkvežimio vardą pretenduojančių vilkikų (1)

Stipriausiu pasaulio žmogumi vadinamam Žydrūnui Savickui tempti, stumti, traukti ir kelti sunkius...

Top naujienos

Lietuvė apie padėtį šalyje, kuri manė nugalėjusi koroną: situacija dramatiška, ligos atveju nebepadeda net pinigai išpardavė pasigamintas vakcinas (150)

Koronaviruso atvejų skaičiui Indijoje vis mušant rekordus, šalies valstijos skelbia atskirus,...

Andrius Užkalnis | D+

Iššifruoti Rusiją. Užkalnis apie rusų režisieriaus Riazanovo filmus: šalis, kuri bijo kvatotis ir nerangiai bando linksmintis

Kai man pasiūlė parašyti apie Eldarą Riazanovą, rusų režisierių, mirusį 2015 m. paskutinę...

Užsidariusio „Uptown Bazaar“ savininkai: mūsų verslą „suvalgė“ pandemija (90)

Nuo gegužės mėnesio pradžios duris užvėrė sostinėje įsikūręs gastronominis maisto turgus...

Galimybių pasu galės naudotis paskiepyti ar persirgę koronavirusu: instrukcija, kaip gauti tai patvirtinantį dokumentą papildyta: pats Galimybių pasas dar kuriamas (583)

Vyriausybė nusprendė, kad jau nuo gegužės 24 dienos Lietuvoje pradės veikti Galimybių pasas ....

Atvira pamotės išpažintis: savo vyro vaikais rūpinuosi sukandusi dantis psichologės komentaras (14)

Lietuvoje kasmet išsiskiria tūkstančiai porų su vaikais. Po skyrybų kiekvienam sutuoktiniui...

Populiarus analitikas Jokubaičiui prognozuoja šaukimą NBA naujokų biržos pirmame rate lietuvį lygina su čekų žvaigžde

Populiaraus JAV sporto naujienų žiniasklaidos kanalo „The Ringer“ NBA apžvalgininkas Kevinas...

Tomas Janonis | D+

Žvėryno milijonierių įžūlumui nėra ribų: iš vilniečių nutarė atimti gatvę

Vilniaus Žvėryno mikrorajone susiklostė neeilinė situacija. Miesto savivaldybei net ir atsikovojus...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Neturiu vaikų ir paaiškinsiu jums, kur galima žindyti (141)

Svetimi vaikai ne visiems yra gyvenimo džiaugsmas. Net ir tiems, kas turi savų vaikų, ne visada...

Faktai ir nuomonės. Kaip vyks masinė vakcinacija? (2)

Dalyvauja Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.

30 kg antsvorio atsikračiusi Rebel Wilson prabilo apie sveikatos problemas: šiandien sulaukiau blogų žinių

Kardinaliais išvaizdos pokyčiais stebinanti aktorė Rebel Wilson atvirai prabilo apie vaisingumo...