aA
Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių sumų, žvalgytis į tokius gamintojus, kaip „Ferrari“, „Aston Martin“, „Lamborghini“ ar „Bentley“. Sužibėti galima išsirinkus ribotu tiražu gaminamą pigesnį, niekam nežinomą automobilį. Pavyzdžiui, turintį lietuvišką vardą „MPM Erelis“.
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Toks pavadinimas – jokiu būdu ne pokštas. Prancūzijoje esanti bendrovė „MPM Motors“ iš tiesų gamina ir yra Europoje sertifikavusi „Ereliu“ pavadintą keturdurį kupė modelį.

Tiesa, gamybos pradžioje netoli Paryžiaus įsikūrusi nedidelė automobilių gamybos bendrovė modelį vadino PS 160 kodu. Tačiau vos 2018 m. buvo gautas sertifikatas ir leidimas pradėti serijinę automobilio gamyba, nuspręsta modelį pavadinti „Ereliu“. Pasirodo, už šio pavadinimo slypi netrumpa istorija.

Turėjo išgelbėti nuo bankroto

MPM Motors Erelis“ pagamintas iš „Tagaz Aquila“ automobilio. „TagAZ“ – Rusijoje, Taganroge veikęs automobilių gamintojas, nusprendęs pradėti keturdurio kupė, pavadinto „Aquila“, gamybą. Vardas pasirinktas neatsitiktinai – lotyniškai „Aquila“ reiškia ne ką kitą, o erelį.

2013 m. Rusijoje pradėtas pardavinėti automobilis turėjo 1,6 l darbinio tūrio „Mitsubishi“ koncernui priklausantį benzininį 107 AG variklį, penkių laipsnių „Aisin“ pavarų dėžę. Standartinės įrangos sąraše taip pat buvo oro kondicionierius, elektra valdomi langai, šildomi veidrodėliai, radijo imtuvas, lengvojo lydinio ratlankiai, vairuotojo saugos pagalvė ir ABS sistema. Plieninis rėmas buvo apdangstytas plastikinėmis kėbulo detalėmis ir įgavo neblogą bendrą vaizdą.

Priekinius varančiuosius ratus turintis automobilis svėrė apie 1,4 t, jo ilgis siekė 4,68 m, o ratų bazė – 2,75 m.

„Aquila“ turėjo tapti gelbėjimosi ratu finansinių sunkumų turėjusiai bendrovei, mat buvo tikėta, kad pigus keturduris sportiškai atrodantis sedanas neabejotinai sulauks pirkėjų. Tačiau vos po metų, 2014-aisiais, „TagAZ“ paskelbė bankrotą ir visa veikla pakibo ant plauko. Iš viso buvo parduota tik 200 „Aquila“ modelių.

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Persikėlė į Prancūziją

Nepaisant bankroto Rusijoje, „Aquila“ modelis nebuvo pamirštas. Prabėgus porai metų, 2016-aisiais, pasigirdo žinia, kad Prancūzijoje įsikūrusi nedidelių serijų automobilių gamybos bendrovė „MPM Motors“ pratęs šio modelio gyvavimą.

Pasirodo, „MPM Motors“ buvo įkurta Michailo Paramonovo, buvusio „TagAZ“ savininko, garbei, o už įmonės stovi du M. Paramonovo sūnūs – Olegas ir Igoris.

Tad „Aquila“ pradžioje buvo pervadintas PS160 vardu, o vėliau, kai buvo patvirtintas leidimas gaminti šį modelį ribota serija – iki 1000 vienetų – pervadintas lietuvišku „Erelis“ vardu. Be to, „MPM Motors“ susitarė su PSA grupe ir gavo leidimą į savo kuriamą modelį montuoti 3 cilindrų 1,2 l darbinio tūrio turbiną turintį variklį, kuris generuoja 129 AG. Šis variklis poruojamas su 6 laipsnių pavarų dėže.

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Automobilis, lyginant su senąja jo versija, yra perprojektuotas ir sveria net 185 kg mažiau nei „Aquila“. Labiausiai džiugina automobilio kaina, mat naujutėlis „Erelis“ (net automobilio emblemoje yra šis paukštis), turintis „Mitsubishi“ variklį, kainuoja apie 12,5 tūkst. eurų, o versija, turinti PSA grupės pagamintą turbininį variklį, apie 16,5 tūkst. eurų. Prieš porą metų buvo rengiamasi šio modelio premjerai Paryžiaus automobilių parodoje.

Jeigu norisi naudoto „Erelio“ pirmtako, prototipo PS160, suma dar patrauklesnė: vos kelių metų senumo beveik 27 tūkst. km nuvažiavęs automobilis „Ebay“ parduodamas už 2500 eurų.

Tiesa, pardavėjas akcentuoja, kad automobilis turi kelis trūkumus: rankinys stabdys silpnas, kėbulas šiek tiek pabraižytas, radijas traška, kol neįjungti priekiniai žibintai, išjungus valytuvus šie ne visada grįžta į pradinę padėtį ir lieka kiek pakilę aukščiau, o prietaisų skydelyje vis užsižiebia pranešimas, kad neveikia lambda zondas. Tiesa, pardavėjas tikina, kad pasinaudojus į OBD jungtį jungiamu automobilio klaidų skaitytuvu ir šią klaidą ištrynus, ji vėl ilgą laiką nepasirodys.

Kodėl „Erelis“? Šis klausimas lieka atviras, tačiau gamintojas planuoja naujus sportinius nebrangiai kainuojančius automobilius ir žada, kad ir būsimi gaminiai bus pavadinti žodžiais, reiškiančiais erelį skirtingomis kalbomis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
3.4412

1 mln. eurų kainuojantį „Bugatti“ nusipirkęs vyras patikrino, kiek iš tiesų jis turi „arklių“ (13)

„ Bugatti “ – Prancūzijos automobilių gamintojas, pagaminęs ne vieną šimtą...

Tai, ko nežinojote apie 8 serijos BMW: kodėl inžinieriai kankindavo akceleratorių įspaudę iki dugno (3)

1989 metų Frankfurto tarptautinės automobilių parodos lankytojai išvydo tai, kas BMW koncernui...

Papasakojo apie vairavimo egzaminus Lietuvoje – iš kelinto karto juos įmanoma išlaikyti (49)

Norintys gauti vairuotojo pažymėjimą ir teisę vairuoti, iš pažiūros, turi įveikti ganėtinai...

Įvardijo, su kokiomis problemomis kelyje Lietuvos vairuotojai savarankiškai nesusidoroja (34)

Nors viena dažniausių priežasčių, kodėl Lietuvos vairuotojai kviečia techninės pagalbos...

„Bugatti“ sukūrė sedaną, tačiau nusprendė jo neparduoti: suprato, kad yra per baisus (49)

Prieš 10 metų, kai „Bugatti“ sėkmingai pasaulį nustebino sukurdamas greičiausią automobilį...

Top naujienos

Kauno klinikinėje ligoninėje apsilankęs Veryga: dėl vienos nuotraukos negalime atleisti žmogaus (29)

Šeštadienį vidurdienį Lietuvą pasiekė medicininių apsaugos priemonių krovinys, siuntą iš...

Ekonomistai apie tai, kiek laiko karantino šalis gali atlaikyti: kokia bus krizės kaina didžiausias išbandymas nuo Didžiosios depresijos laikų (257)

Nors kiekvieną karantino savaitę šalies ekonomika smunka po 0,5 proc. punkto, Lietuva krizės...

Orlaivis su didžiule siunta iš Kinijos – jau Kaune žiniasklaida: priemones atskraidino rusų oligarcho įmonės orlaivis (488)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Naujas liūdnas rekordas Ispanijoje: per parą – dar 832 aukos papildyta (69)

Ispanijoje išaušo niūrus šeštadienis – koronaviruso aukų skaičius išaugo 832 ir šiuo metu...

Estijos senelių namuose – didelis užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičius

Estijos Saremos saloje įsikūrusiuose senelių namuose „Sudamekodu“ atliekami tyrimai dėl...

Gyvai / Tiesiogiai iš Kauno: pristatoma ką tik į Kauno oro uostą atgabenta didžiulė siunta medikams (93)

Spaudos konferencijos metu bus pristatyta ką tik į Kauno oro uostą atgabenta didžiulė asmens...

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (980)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Pasaulinė klasika, kurios lietuviai vis dar vengia: interjeras, nukeliantis į kitą laikmetį (4)

Sakoma, kad žmogus anksčiau ar vėliau atsigręžia į gamtą. Tokius jausmus dažniausiai jaučiame...

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (549)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Nerijus Juška namiškiams surengė šventę teatro scena virtusiame kieme: dabar visas dėmesys – vaikams (10)

Baleto primarijus Nerijus Juška su žmona Agne ir dviem vaikais karantino laikotarpiu į namus...

|Maža didelių žinių kaina