aA
Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių sumų, žvalgytis į tokius gamintojus, kaip „Ferrari“, „Aston Martin“, „Lamborghini“ ar „Bentley“. Sužibėti galima išsirinkus ribotu tiražu gaminamą pigesnį, niekam nežinomą automobilį. Pavyzdžiui, turintį lietuvišką vardą „MPM Erelis“.
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Toks pavadinimas – jokiu būdu ne pokštas. Prancūzijoje esanti bendrovė „MPM Motors“ iš tiesų gamina ir yra Europoje sertifikavusi „Ereliu“ pavadintą keturdurį kupė modelį.

Tiesa, gamybos pradžioje netoli Paryžiaus įsikūrusi nedidelė automobilių gamybos bendrovė modelį vadino PS 160 kodu. Tačiau vos 2018 m. buvo gautas sertifikatas ir leidimas pradėti serijinę automobilio gamyba, nuspręsta modelį pavadinti „Ereliu“. Pasirodo, už šio pavadinimo slypi netrumpa istorija.

Turėjo išgelbėti nuo bankroto

MPM Motors Erelis“ pagamintas iš „Tagaz Aquila“ automobilio. „TagAZ“ – Rusijoje, Taganroge veikęs automobilių gamintojas, nusprendęs pradėti keturdurio kupė, pavadinto „Aquila“, gamybą. Vardas pasirinktas neatsitiktinai – lotyniškai „Aquila“ reiškia ne ką kitą, o erelį.

2013 m. Rusijoje pradėtas pardavinėti automobilis turėjo 1,6 l darbinio tūrio „Mitsubishi“ koncernui priklausantį benzininį 107 AG variklį, penkių laipsnių „Aisin“ pavarų dėžę. Standartinės įrangos sąraše taip pat buvo oro kondicionierius, elektra valdomi langai, šildomi veidrodėliai, radijo imtuvas, lengvojo lydinio ratlankiai, vairuotojo saugos pagalvė ir ABS sistema. Plieninis rėmas buvo apdangstytas plastikinėmis kėbulo detalėmis ir įgavo neblogą bendrą vaizdą.

Priekinius varančiuosius ratus turintis automobilis svėrė apie 1,4 t, jo ilgis siekė 4,68 m, o ratų bazė – 2,75 m.

„Aquila“ turėjo tapti gelbėjimosi ratu finansinių sunkumų turėjusiai bendrovei, mat buvo tikėta, kad pigus keturduris sportiškai atrodantis sedanas neabejotinai sulauks pirkėjų. Tačiau vos po metų, 2014-aisiais, „TagAZ“ paskelbė bankrotą ir visa veikla pakibo ant plauko. Iš viso buvo parduota tik 200 „Aquila“ modelių.

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Persikėlė į Prancūziją

Nepaisant bankroto Rusijoje, „Aquila“ modelis nebuvo pamirštas. Prabėgus porai metų, 2016-aisiais, pasigirdo žinia, kad Prancūzijoje įsikūrusi nedidelių serijų automobilių gamybos bendrovė „MPM Motors“ pratęs šio modelio gyvavimą.

Pasirodo, „MPM Motors“ buvo įkurta Michailo Paramonovo, buvusio „TagAZ“ savininko, garbei, o už įmonės stovi du M. Paramonovo sūnūs – Olegas ir Igoris.

Tad „Aquila“ pradžioje buvo pervadintas PS160 vardu, o vėliau, kai buvo patvirtintas leidimas gaminti šį modelį ribota serija – iki 1000 vienetų – pervadintas lietuvišku „Erelis“ vardu. Be to, „MPM Motors“ susitarė su PSA grupe ir gavo leidimą į savo kuriamą modelį montuoti 3 cilindrų 1,2 l darbinio tūrio turbiną turintį variklį, kuris generuoja 129 AG. Šis variklis poruojamas su 6 laipsnių pavarų dėže.

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – "Erelis"
© Ebay

Automobilis, lyginant su senąja jo versija, yra perprojektuotas ir sveria net 185 kg mažiau nei „Aquila“. Labiausiai džiugina automobilio kaina, mat naujutėlis „Erelis“ (net automobilio emblemoje yra šis paukštis), turintis „Mitsubishi“ variklį, kainuoja apie 12,5 tūkst. eurų, o versija, turinti PSA grupės pagamintą turbininį variklį, apie 16,5 tūkst. eurų. Prieš porą metų buvo rengiamasi šio modelio premjerai Paryžiaus automobilių parodoje.

Jeigu norisi naudoto „Erelio“ pirmtako, prototipo PS160, suma dar patrauklesnė: vos kelių metų senumo beveik 27 tūkst. km nuvažiavęs automobilis „Ebay“ parduodamas už 2500 eurų.

Tiesa, pardavėjas akcentuoja, kad automobilis turi kelis trūkumus: rankinys stabdys silpnas, kėbulas šiek tiek pabraižytas, radijas traška, kol neįjungti priekiniai žibintai, išjungus valytuvus šie ne visada grįžta į pradinę padėtį ir lieka kiek pakilę aukščiau, o prietaisų skydelyje vis užsižiebia pranešimas, kad neveikia lambda zondas. Tiesa, pardavėjas tikina, kad pasinaudojus į OBD jungtį jungiamu automobilio klaidų skaitytuvu ir šią klaidą ištrynus, ji vėl ilgą laiką nepasirodys.

Kodėl „Erelis“? Šis klausimas lieka atviras, tačiau gamintojas planuoja naujus sportinius nebrangiai kainuojančius automobilius ir žada, kad ir būsimi gaminiai bus pavadinti žodžiais, reiškiančiais erelį skirtingomis kalbomis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(35 žmonės įvertino)
3.4857

TOP5 lietuvių mėgiamiausi naudoti automobiliai: kai kurie pasirinkimai išties netikėti (59)

Automobilių pardavėjai pastebi, jog pirkėjai vis dažniau dėmesį atkreipia ne tik į prabangių...

Nereali idėja: įskundusiems KET pažeidėjus siūlo mokėti premijas – 10 proc. nuo baudos (193)

Vairuotojai, pastebėję Kelių eismo taisyklių ( KET ) pažeidimus, visuomet raginami apie tai...

„Delfi“ kviečia prisijungti prie „NežVairuok“ savaitės be telefono: ar ištversite neatsakę į žinutę? (6)

Socialinio projekto „ NežVairuok “ iniciatoriai „Delfi“ ir „Ergo“ liepos 19–25 d. visus...

Pasitikrinkite žinias: ar pavyktų išlaikyti egzaminą „Regitroje“? (70)

Norėdami įgyti teisę vairuoti, visi būsimieji „klevai“ privalo ne tik baigti kursus vairavimo...

Vilniuje pradėjo matuoti automobilių taršą: sistema atpažins teršėjus ir mokės nuskaityti valstybinius numerius (96)

Vilniuje nuo antradienio pradedama matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą...

Top naujienos

Dėlioja galimą Rusijos įsiveržimo scenarijų: įžengti būtų lengva, ištrūkti – ne (95)

Nepaisant daugiau nei 100 tūkst. Rusijos karių, šių metų balandžio mėn. atsiųstų prie...

Medienos kainų šuolis vos neuždarė 30 metų veikusios įmonės: šie metai mums smogė į paširdžius (9)

UAB „Tyla“ , taip vadinasi Biržų rajone įsikūrusi medienos gamybos įmonė. Jos direktorius...

Vaidas Mikaitis | D+

Rasistiniais išpuoliais garsėjančioje šalyje lietuviams prireikė apsaugos: čia pirma gausi peilį į šoną ir tik tada bus aiškinamasi, ką turi (3)

Rašau, būdavo tekstus apie keliones kaimyninėse šalyse, džiaugiuosi, kad žmonės skaito ir iš...

Jogintė Užusienytė | D+

Šešiasdešimtmetę apstulbino per pirmąjį pasimatymą nuskambėjęs pasiūlymas: ar aš senamadiška?

Pirmasis pasimatymas iš dalies gali priminti pokalbį dėl darbo. Jis yra neatsiejama besimezgančių...

Pasiruoškite: alinantys karščiai grįžta (2)

Šiandien šalies orus lems aukštesnio slėgio laukas. Rytas beveik visur išauš giedras.

Žaidynių karštį prisijaukinęs buriuotojas pasigenda vėjo – gal padės taifūno bučinys specialiai Delfi iš Tokijo (25)

Nuostabiu kraštovaizdžiu garsėjančioje Enošimos saloje sekmadienį savo pasirodymą Tokijo...

Žinomai menininkei – nemalonumai dėl agresyvaus vilkogaudžio (96)

Baro „Keulė Rūke“ bendraturčio Dominyko Českausko buvusi sutuoktinė Rūta Jankauskaitė ,...

Klaipėdos rajone verslą kuriantys Agnė ir Raimondas: daugelis konditerių desertus kepa, o mes priešingai (20)

Klaipėdos priemiestyje, Slengiuose, kur intensyviai auga gyvenvietė, noriai būstą įsigyja...

Vos 24 minučių skrydis virto tikru košmaru: galvas kraipo net ekspertai (75)

Bėdos prasidėjo praėjus kelioms minutėms po to, kai krovininis lėktuvas „ Boeing 737 “,...

Dėlioja kelis galimus rudens scenarijus: naują karantiną atlaikytų ne visi (28)

Pasigirstant perspėjimų apie ketvirtą koronaviruso pandemijos bangą ir galimą naują karantiną,...