aA
Lietuvių gyvenimo būdas artimas dalies JAV gyventojų, kurie darbovietę, parduotuvę, mokyklą pasiekia nuosavu automobiliu, kuriems automobilių stovėjimo aikštelė svarbiau nei pėsčiųjų šaligatvis, tačiau nemaža mūsų dalis, paklausta, kaip turėtume gyventi, atsakytų – kaip skandinavai.
© Gamintojo nuotr.

Degalų kainoms šturmuojant naujas aukštumas, atsiranda vis daugiau ekonominių paskatų imtis veiksmų, kurie padėtų sutaupyti ir gyventi patogiau. UAB „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ direktorius Gintas Umbrasas siūlo drąsią amerikiečių idėją.

„Brangstant degalams, automobiliams, kurių salone be vairuotojo yra 2 ir daugiau keleivių, leiskime važiuoti A juosta. Turbūt visi pastebėjome, pastaraisiais metais kuro kainos didina žmonių poreikį į darbą ir atgal važiuoti kolektyviai, – teigė G. Umbrasas. – Tokiu būdu būtų ne tik deklaruotas kvietimas telktis ir keliauti transporto priemonėmis kolektyviai, bet ir atsirastų mechanizmas skatinantis tai daryti ir palengvinantis gyvenimą. Leidimas 3 asmenų ekipažui važiuoti A juosta ne tik padės išvengti spūsčių, bet ir skatins važiuoti kartu“.

Vis dėlto jo nuomone, gerokai efektyviau būtų atsigręžti į skandinavų patirtį ir vystyti viešąjį transportą, nes gatvių platinimai, žaliųjų plotų atidavimas automobilių stovėjimo aikštelių teritorijoms neišspręs spūsčių problemos, esą pasaulinėje praktikoje dar nė karto nelaimėjo eismo organizatoriai, atiduodantys pirmenybę asmeniniam automobiliui. Jis įsitikinęs, kad seno pigaus mažo litražo automobilio tarša važiuojant mažu greičiu visuomenei kainuoja nepalyginamai daugiau nei rodo tokio automobilio eksploatavimo aritmetika, kurią koreguoja degalų kainų augimas.

Kita sritis, kurioje, G. Umbraso nuomone, vis dar nėra skandinaviško proveržio – dviračių, kaip pilnateisių viešojo transporto sistemos dalies, pripažinimas ir infrastruktūros jiems kūrimas ir palaikymas, jos integravimas su viešuoju transportu.

„Automobilinio gyvenimo būdo propaguotojų pagrindinis argumentas – „netinkamas“ mūsų klimatas, – teigė „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“ direktorius. – Taip yra todėl, kad esame gerokai lepesnė tauta nei, pavyzdžiui, suomiai, arba... Helsinkyje oro sąlygos labiau primena pietų šalis nei Vilniuje. Problema yra tame, kad Švedijos ministrui vykti į spektaklį teatre viešuoju transportu – normalus reiškinys, o mūsų valdininkui net šiurpu apie tai pagalvoti: jis ir jo bendrapiliečiai, rinkėjai – viename autobuse. Tai kam kovoti dėl tos valdžios?“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (40)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (108)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Norintiems išsiskirti – dar daugiau reikalavimų, institucijų slenksčių mynimo ir išlaidų (56)

Nuo Naujųjų įsigaliojo privalomoji mediacija sprendžiant šeimos ginčus, tačiau svarbu...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (30)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (444)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

Kepenis Seime „skalbė“ žurnalistus: „tikrai žinojo“ apie nusikaltimus, tačiau tai slėpė (163)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) atstovas Dainius Kepenis ketvirtadienį...

Gyvai / Intriguojanti akistata sostinėje „Rytas“ – „Neptūnas“ tiesioginė rungtynių transliacija (9)

„Betsafe-LKL“ čempionate Vilniaus „Rytas“ (12/6) namuose priima ne kokią atkarpą...

Gyvai / Aukštaitijos derbis: „Juventus“ – „Lietkabelis“ tiesioginė rungtynių transliacija (1)

„Betsafe-LKL“ čempionate puikią formą demonstruojanti Utenos „Juventus“ (10/8) ekipa...

„Google“ profesionalai: 5 dalykai, kurie turi būti jūsų CV

Bendrovė „ Google “ kartais peržiūri po 50 tūkst. kandidatūrų kas savaitę, tad vargu ar kas...

JAV ekspertas: amerikiečių karių skaičius Baltijos šalyse – dar ne viskas (3)

Jungtinių Valstijų ekspertas Rogeris Zakheimas ragina Lietuvą neapsiriboti prašymais didinti...

Andrius Užkalnis

Kaip ištverti gyvenimą. 18 dalis. Kuo kvailiai skiriasi nuo protingų žmonių? (1)

Sveiki, aš esu Andrius Užkalnis , ir čia, DELFI Plius , rašau jums apie tai, kaip elgtis, kad...