aA
Jei nuspręstumėte įsigyti naują „Ferrari 812 Superfast“, turėtumėte susitaikyti su mintimi, kad teks laukti daugiau nei vienerius metus. Tačiau tai - normalu. Superautomobilių gamyba nėra labai intensyvi, jie reikalauja daug laiko, o paklausos ir gamybos apimčių santykis yra neproporcingas. Tačiau kas tikėjosi, kad taip nutiks su „Suzuki Jimny“?
"Suzuki Jimny"
"Suzuki Jimny"
© Vytautas Pilkauskas

„Suzuki Jimny“ – tai kompaktiškas japoniškas visureigis. Ir sakydami „visureigis“ neturime omenyje „šiek tiek pakeltas hečbekas skirtas miestui“. „Suzuki Jimny“ yra tikras visureigis, kuris dabar dar ir vilioja patraukliu dizainu. „Jimny“ iš esmės rinkoje neturi konkurentų, tačiau jo populiarumą riboja praktiškumo trūkumas, ne pačios geriausios važiavimo savybės ant lygaus kelio, neįprastai didelės degalų sąnaudos. Kita vertus, „Jimny“ paklausa yra tokia didelė, kad visureigio gali tekti laukti ir visus metus. Kodėl?

Visų pirma, todėl, kad „Suzuki“ nesiruošė staiga užgriuvusiam populiarumui. Šio gamintojo pajėgumai nėra tokie dideli kaip „Toyota“ ar „Honda“. Ilgas, net metus nusitęsęs, laukiančiųjų sąrašas susidarė Jungtinėje Karalystėje, kuriai „Suzuki“ per metus numatė tik 1200 „Jimny“ visureigių – nebuvo manoma, kad jų kas nors pirks daugiau. Gamybos linija, skirta dešiniavairių automobilių surinkimui, dirba visu pajėgumu pirmiausia patenkinti vietinės Japonijos rinkos poreikius – šioje šalyje „Jimny“ be plačios arkų apdailos atitinka vadinamajai „Kei“ klasės reikalavimus, todėl jo savininkai sumoka mažesnius mokesčius ir gauna kitų nuolaidų mieste.

Taigi, viską galėtume nurašyti neplanuotam populiarumui tiek vietos, tiek tarptautinėse rinkose. Tačiau ne viskas taip paprasta. Automobilių pramone ir jos užkulisiais besidomintys žmonės pastebėjo, kad „Suzuki Jimny“ gamyba ir eksportas yra ribojami tyčia – „Suzuki“ nenori parduoti daug mažųjų visureigių.

Reikalas tas, kad „Suzuki Jimny“ nėra labai ekologiškas automobilis. Jo anglies dvideginio emisijos siekia 154-170 g/km – gerokai daugiau nei kitų mažųjų „Suzuki“ modelių. Taigi, kuo daugiau „Jimny“ bus parduota, tuo didesnės bus vidutinės naujų „Suzuki“ automobilių emisijos. Niekas nenori pagarsėti kaip labai nešvari markė, tačiau reikalas ne tik reputacijoje – „Suzuki“ gali bijoti baudų, kurios grėstų viršijus Europos Sąjungos nubrėžtą kartelę.

„Suzuki“ svarstė „Jimny“ aprūpinti labai taupiu 1 litro varikliu, tačiau jis nederėjo prie visureigio charakterio ir paskirties. O hibridinė sistema buvo tiesiog per brangi. „Suzuki“ žada, kad „Jimny“ gamybos apimtys augs, tačiau kažin, kaip tai įvyks - gali būti, kad visureigius ims gaminti kita gamykla Indijoje.

ES yra nustačiusi, kad 2020-2021 metais automobilių gamintojų gamos taršos vidurkis turėtų nukristi iki 95 g/km. Tai didieji gamintojai pasieks naudodami elektromobilius, hibridines pavaras ir kitas technologijas, kurios „Jimny“ modeliui nenumatytos.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilių lenktynėse – galingasis „Porsche Taycan“

Penktadienį, jau septintus metus iš eilės startuosiančiose elektromobilių varžybose „Ignitis...

Vilniuje startavo septintosios elektromobilių varžybos

Penktadienį, birželio 18 dieną Vilniuje iš Europos aikštės 30 elektromobilių išvažiavo į...

Ką reikėtų prisiminti, kad elektrinis paspirktukas tarnautų ne vienerius metus (1)

Miesto bitėmis vadinamieji elektriniai paspirtukai vis dažniau užima dviračių takus ir gatves....

Pažangiausios automobilių saugumo sistemos – jau ir standartinėje įrangoje

Prisimenate laikus, kai automobilių saugumo sistemų rinkinį sudarė kelios avarinės apsaugos...

Elektromobilių lenktynėse pirmą kartą startuoja „Mercedes-Benz“

Automobilių industrijai sparčiai didinant elektromobilių gamybos apsukas neatsilieka ir vokiečiai...

Top naujienos

Vairuotojas skaudžiai pamokė bendrovę, į kurios aikštelę po avarijos policija uždarė automobilį (17)

Po avarijos apgadintą automobilį griovyje palikusio ir iš eismo įvykio vietos pasišalinusio...

Nidos verslininkas: po Mindauginių pamatysite tikrąjį Nidos vasaros sezono veidą (3)

Nidos verslininkai, prekiaujantys žuvimis, nuomojantys butus, dviračius, paspirtukus ir užsiimantys...

LGBT bendruomenės narė kreipėsi į Nausėdą: pasikalbėkite ir su mumis (483)

Socialinių mokslų daktarė, tarptautinės teisės tyrėja, feministė Laima Vaigė penktadienį...

Šventosios verslininkai bando atlaikyti dar vieną iššūkį: dalis pateko į statybų epicentrą (8)

Pagaliau Šventosios uoste aiškiai matyti – artėja permainos. Visa uostelio teritorija aptverta,...

Sniego pilys | D+

Rusų oligarchų žmonų gyvenimas – „tremtyje“ prie jūros: už prabangą turi užsimerkti ir duoti vyrams laisvės

Nicoje, Kanuose, Monake, Sen Tropeze vasaras leidžiančioms oligarchų šeimoms VIP konsjeržo...

Pasiklydusios jūroje graikiškos atostogos

Vos taškelis žemėlapyje, bet jame telpa ir kalnai, ir tūkstančius metų skaičiuojantys...

Krymo vadovas šaukiasi Putino pagalbos: padėtis katastrofiška

Rusijos aneksuoto Krymo vadovas penktadienį pareiškė prašysiantis prezidento Vladimiro Putino...

Testas: ar išlaikytumėte 2021 m. matematikos egzaminą? (11)

Šių metų egzaminą dalis abiturientų įvertino kaip lengvesnį už pernai metų. 2020 m. egzaminas...

Žmonėms plūstant į kurortus pareigūnai stiprina pajėgas: kai kur – triskart daugiau pareigūnų žmonės įspėjami saugotis (90)

Poilsiautojams užplūdus kurortinius miestelius, nesnaudžia ir ilgapirščiai. Vagys šluoja viską,...

Europoje mažėja šalių, iš kurių atvykus taikomi ribojimai: išbraukiama 10 šalių ir 3 salos (9)

Reikšmingai pagerėjus epidemiologinei situacijai dešimt Europos šalių ir trys salos yra...