aA
Jei nuspręstumėte įsigyti naują „Ferrari 812 Superfast“, turėtumėte susitaikyti su mintimi, kad teks laukti daugiau nei vienerius metus. Tačiau tai - normalu. Superautomobilių gamyba nėra labai intensyvi, jie reikalauja daug laiko, o paklausos ir gamybos apimčių santykis yra neproporcingas. Tačiau kas tikėjosi, kad taip nutiks su „Suzuki Jimny“?
"Suzuki Jimny"
© Vytautas Pilkauskas

„Suzuki Jimny“ – tai kompaktiškas japoniškas visureigis. Ir sakydami „visureigis“ neturime omenyje „šiek tiek pakeltas hečbekas skirtas miestui“. „Suzuki Jimny“ yra tikras visureigis, kuris dabar dar ir vilioja patraukliu dizainu. „Jimny“ iš esmės rinkoje neturi konkurentų, tačiau jo populiarumą riboja praktiškumo trūkumas, ne pačios geriausios važiavimo savybės ant lygaus kelio, neįprastai didelės degalų sąnaudos. Kita vertus, „Jimny“ paklausa yra tokia didelė, kad visureigio gali tekti laukti ir visus metus. Kodėl?

Visų pirma, todėl, kad „Suzuki“ nesiruošė staiga užgriuvusiam populiarumui. Šio gamintojo pajėgumai nėra tokie dideli kaip „Toyota“ ar „Honda“. Ilgas, net metus nusitęsęs, laukiančiųjų sąrašas susidarė Jungtinėje Karalystėje, kuriai „Suzuki“ per metus numatė tik 1200 „Jimny“ visureigių – nebuvo manoma, kad jų kas nors pirks daugiau. Gamybos linija, skirta dešiniavairių automobilių surinkimui, dirba visu pajėgumu pirmiausia patenkinti vietinės Japonijos rinkos poreikius – šioje šalyje „Jimny“ be plačios arkų apdailos atitinka vadinamajai „Kei“ klasės reikalavimus, todėl jo savininkai sumoka mažesnius mokesčius ir gauna kitų nuolaidų mieste.

Taigi, viską galėtume nurašyti neplanuotam populiarumui tiek vietos, tiek tarptautinėse rinkose. Tačiau ne viskas taip paprasta. Automobilių pramone ir jos užkulisiais besidomintys žmonės pastebėjo, kad „Suzuki Jimny“ gamyba ir eksportas yra ribojami tyčia – „Suzuki“ nenori parduoti daug mažųjų visureigių.

Reikalas tas, kad „Suzuki Jimny“ nėra labai ekologiškas automobilis. Jo anglies dvideginio emisijos siekia 154-170 g/km – gerokai daugiau nei kitų mažųjų „Suzuki“ modelių. Taigi, kuo daugiau „Jimny“ bus parduota, tuo didesnės bus vidutinės naujų „Suzuki“ automobilių emisijos. Niekas nenori pagarsėti kaip labai nešvari markė, tačiau reikalas ne tik reputacijoje – „Suzuki“ gali bijoti baudų, kurios grėstų viršijus Europos Sąjungos nubrėžtą kartelę.

„Suzuki“ svarstė „Jimny“ aprūpinti labai taupiu 1 litro varikliu, tačiau jis nederėjo prie visureigio charakterio ir paskirties. O hibridinė sistema buvo tiesiog per brangi. „Suzuki“ žada, kad „Jimny“ gamybos apimtys augs, tačiau kažin, kaip tai įvyks - gali būti, kad visureigius ims gaminti kita gamykla Indijoje.

ES yra nustačiusi, kad 2020-2021 metais automobilių gamintojų gamos taršos vidurkis turėtų nukristi iki 95 g/km. Tai didieji gamintojai pasieks naudodami elektromobilius, hibridines pavaras ir kitas technologijas, kurios „Jimny“ modeliui nenumatytos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Prieštaringa apklausa: įvardija didžiausią šalies priešą, nori jį bausti ir draugauti (417)

Kurią valstybę lietuviai įvardija kaip draugiškiausią, o kurią - kaip priešiškiausią? Koks...

„Vaučerių“ sistema: teks gerai paieškoti, kur bus galima jais atsiskaityti (136)

Žemės ūkio ministerijos paruoštame elektroninių kuponų įstatymo projekte numatyta, kad...

„Revolut” vadovo atviras laiškas: istorija apie mus kuriama klaidingais teiginiais ir nesusijusiais faktais (30)

„ Revolut ” duomenų serverius turi tik Europos Sąjungoje ir Jungtinėje Karalystėje , tik...

Nelaimė Šiauliuose: nuo gripo komplikacijų mirė moteris (6)

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC ) duomenimis, nuo gripo Šiauliuose mirė moteris. Tai...

Buvęs žalgirietis Packas iki šiol jaučia apmaudą dėl Arvydo Sabonio sprendimo specialiai Krepšinis.lt iš Londono (4)

Robertas Packas savo gyvenime pakeitė daugybę komandų. Treneriu per pastaruosius 10 metų...

Kokia dar krizė? Davoso milijardierių turtai auga be sustojimo (112)

Pasaulinis elitas, atvykstantis į Davosą, yra turtingesnis nei bet kada.

Prancūzų grožio ekspertas: vis dar ieškome vieno stebuklingo kremo, nors grožio paslaptis – visai kita

Tai, kaip atrodo mūsų oda 30 proc. lemia genai. Visa kita priklauso nuo kasdienio darbo su ja. Tai...

Susipliekė dėl 21 proc. PVM: ar ne laikas jį mažinti (162)

Šiemet sukako dešimt metų, kai Lietuvoje taikomas Andriaus Kubiliaus vyriausybės „laikinai“...

Laurinavičius: „Revolut“ nuo pradžios iki galo susijęs su Kremliumi (52)

Prieš mėnesį pirmoji Europoje Lietuva suteikė specializuoto banko licenciją bendrovei „ Revolut...

Laukti eilėje pasiūlė 4 metus – specialistė patarė, kaip tokiu atveju elgtis: tūkstančiai galėjo apie tai nežinoti (22)

10-mečio berniuko mama socialiniame ieškojo pagalbos: norėjo sūnui įgyti dantų plokšteles ir...