aA
Šeštą kartą rengiamos unikalios elektromobilių varžybos„Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ keičiasi neatpažįstamai. Šiemet elektromobilių entuziastai nesivaržys kas greičiau įveikia maršrutą iš Vilniaus į Palangą. Birželio 12 d. startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 300 km arba 500 km distancijas ir finišuos Druskininkuose, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Laukia šeštosios elektromobilių varžybos
Laukia šeštosios elektromobilių varžybos
© Organizatoriai

„Kai gimė idėja surengti elektromobilių lenktynes 2015-aisiais, daug kas netikėjo, kad išvis įmanoma pasiekti Palangą elektromobiliu. Mūsų tikslas buvo patikrinti ar elektromobiliai ir Lietuvoje esanti įkrovimo infrastruktūra leidžia keliauti patogiai. Pirmų keturių varžybų metu dalyviai stodavo automobilių įkrovimui po kelis kartus, tačiau matėme, kad netrukus elektromobiliu į Palangą bus įmanoma nuvažiuoti be sustojimo“, – teigia varžybų idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Pernai pirmieji tai padarė Vaidoto Žalos ir Dariaus Montvilos duetas su „Hyundai Kona Electric“, maršrute užtrukę 3 valandas ir 28 minutes. Jie važiavo laikydamiesi saugaus greičio ir tik dėl didelio priešpriešinio vėjo, kai kur turėjo sulėtėti.

D. Grinbergas sakė, jog mano, šį pasiekimą gal ir galima keliomis minutėmis pagerinti, bet tuomet visur reikės važiuoti maksimaliu leidžiamu greičiu.

Anot jo, iš anksto niekada nėra žinoma, kokios oro sąlygos laukia dalyvių, todėl važiuoti maksimaliu greičiu dalyviams ne visuomet gali būti saugu. Dėl šios priežasties nuo šių metų varžybų dalyviai gaus kitokią užduotį. Priklausomai nuo elektromobilio baterijos talpos, jie turės kuo greičiau nuvažiuoti 300 arba 500 kilometrų atstumą, pakeliui aplankant gražiausias ir įdomiausias Lietuvos vietas.

Anksčiau varžybų dalyvių sugaištas laikas laukiant įsikrovimo eilės, nebuvo įskaičiuojamas į bendrą rezultatą, tačiau šiemet tokių palengvinimų nebebus. Juo labiau, kad atsiranda vis daugiau mobilių aplikacijų, kurios palengvina elektromobilių savininkų gyvenimą.

Varžybų dalyviai galės naudotis ir „Ignitis ON“ mobilia programėle. Programėlė suteikia informaciją apie artimiausių įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės. Naudojantis šia aplikacija, galima gauti informaciją, kokios jungtys yra kiekvienoje stotelėje, o taip pat sužinoti ar stotelė užimta.

„Elektromobilių varžybas pradėjome rengti norėdami sekti progresą šioje srityje ir skatinti inovacijas. Džiugu, kad bendradarbiavimas su partneriais padeda tobulėti tiek jiems, tiek mums ir kartu galime suteikti daugiau naudos vartotojams“, – pažymi D. Grinbergas.

Pasak bendrovės „Ignitis“ generalinio direktoriaus Dariaus Montvilos, elektromobilių varžybos kasmet tampa testu, kurio metu iki dabar buvo išbandomi tik patys elektromobiliai ir esanti jų įkrovimo infrastruktūra o nuo šių metų, ištobulėjus technologijoms ir išplėtus įkrovimo infrastruktūrą, prie intrigos prisidės ir ekipažo sumanumas ir planavimo sugebėjimai.

Patobulėjusi elektromobilių infrastruktūra organizatoriams leido padidinti maksimalų dalyvių skaičių. Jei ankstesniais metais jis buvo ribojamas iki 10, 15 ar 20, tai šiemet į startą galės stoti iki 30 elektromobilių. Kaip ir kasmet trasoje matysime „BMW i3“, Hyundai Ioniq Electric“, „Hyundai Kona Electric“, „Nissan Leaf“, „Mini“ elektromobilius. Tikimasi, kad šiemet didesnė sėkmė lydės „Audi“ ir „Jaguar“. Kol kas neaišku kokiais modeliais startuos „Volkswagen“ ekipos, ar spės automobilius į Lietuvą pristatyti „Peugeot“ bei „Renault“. Pernai, siekdami įrodyti pranašumą, „Tesla“ entuziastai net surengė paralelines varžybas. Šiemet jie galės varžytis oficialiai ir organizatoriai labai tikisi, kad iššūkį priims naujasis „Porsche Taycan“.

Dėl pasaulyje tvyrančios pandemijos šiųmetėse varžybose ypač didelis dėmesys bus skirtas ir maksimaliam saugumui užtikrinti. Visų įkrovimo stotelių jungtys bus nuolatos dezinfekuojamos, o pačiose įkrovimo vietose vairuotojai ras vienkartinių pirštinių.

Susipažinti su taisyklėmis, užsiregistruoti ir dalyvauti varžybose gali visi elektrinių transporto priemonių savininkai ar naudotojai. Užsiregistruoti galima čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Eksperimentas: už kiek pigiausiai galima nupirkti važiuojantį automobilį Lietuvoje? (1)

Automobilių realybės šou „Kieno didesni?“ galima stebėti žinomų Lietuvos žmonių nuotykius,...

Išmatavo: Vilniaus oras užterštas labiau nei Paryžiaus – žada griežtinti techninę apžiūrą (243)

Du mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad...

Elektromobilį laimėjęs vilnietis netveria džiaugsmu: ekologiškesnis keliavimo būdas – sena mano svajonė (5)

Vilnietis Rintautas Kupris tapo tuo laiminguoju, kuris, skaitydamas „Delfi plius“, laimėjo dar...

Paprastame kempinge nepamatysite – šis namelis ant ratų turi garažą „Bugatti Chiron“ (34)

Prabangių namelių ant ratų gamintojas „Volkner“ pristatė ypatingą naujieną. 6,5 milijonus...

„Huawei“ pristatė inovaciją automobiliams: net seniausią modelį gali paversti tikru gudruoliu (5)

Miunchene, Vokietijoje, surengtoje 2021 m. Tarptautinėje mobilumo parodoje (IAA MOBILITY 2021) „...

Top naujienos

Tokios traumos kaunietė nesitikėjo: abortą teko atlikti du kartus (1)

Naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ savaitės pradžioje pasiekė dvigubą nėštumo nutraukimo...

Raminta Rakauskė | D+

Estijos pensijų reformos viražai: išsiėmę pinigus iš fondų metėsi kitur, analitikai kritikuoja

Po to, kai Estija nusprendė gyventojams leisti išsiimti II pensijų pakopos pinigus, dalis jų...

Vladimiras Laučius. Migrantai iš Baltarusijos – Rytų diktatorių „ačiū“ kadenciją baigiančiai A. Merkel (70)

Lietuva raukydamasi toliau ragauja gražiai atrodančius, bet karčius ir kartais nuodingus...

Naujas užmojis – apmokestinti tekantį upių vandenį (140)

Prasidėjus naujam politiniam sezonui grįžtama ir prie naujų mokesčių. Vienas iš jų –...

Vilniuje teisiama akušerė ginekologė: prokurorų teigimu, dėl jos kaltės nėščioji neteko kūdikio (107)

Vilniaus Antakalnio poliklinikoje dirbanti gydytoja akušerė ginekologė Laura Bražėnienė...

Išvardino vakcinacijos klaidas Lietuvoje: kalbant apie mirčių gausą, šiems žmonėms – didžiausias pavojus (240)

Delfi laidoje „Iš esmės“ sveikatos ekspertai nesutarė dėl vakcinacijos proceso ir mirčių...

Islandai sukūrė anglies dvideginio surinkimo mašiną: dujas verčia mineralais ir palaidoja po žeme (2)

Islandijoje jau veikia galingas įrenginys, kuris šiltnamio efektą sukeliančias dujas...

Natalijos Bunkės ir Edgaro Eidėjaus vestuvių liudininkai Nainiai neslėpė ašarų: jautriausias momentas – sūnaus Kristupo žodžiai vaizdo įrašas (194)

Rugsėjo 16-ąją, ketvirtadienį, Natalija Bunkė ir Edgaras Eidėjus vienas kitam prisiekė...

Kupiškietės nepavadintum tipine senjore: sunkiai įtikima, ką moteris padarė pati

Ilgai galvojau, ar verta girtis. Ne aš sugalvojau stengtis taupiai, ekologiškai tvarkytis savo namų...