aA
Galima manyti, kad prieš perkant elektromobilį būtina įsigyti namą ar bent jau turėti asmeninę stovėjimo vietą požeminiame garaže su įkrovimo stotele. Galbūt tai būtų tiesa, jei pilnos baterijos užtektų tik nuvažiuoti iki darbo ir grįžti atgal, tačiau technologijos tobulėja, todėl ši nuostata tokia pat pagrįsta, kaip ir visos baimės dėl elektromobilių.
Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių
© Gamintojo archyvas

Naujos kartos modeliai kaip „Peugeot e-208“ ar „Volkswagen ID.3“ mieste nesunkiai vienu įkrovimu gali įveikti ir 300 kilometrų atstumą. Daugeliui klientų to visiškai užtenka visai savaitei važinėti kasdien, sakoma pranešime.

Užtenka suplanuoti dienotvarkę

Kaunietis Darius Razmislevičius gyvena daugiabučiame name be požeminio garažo, naudotis elektromobiliu jam nekyla jokių problemų. Arti namų įkrovimo stotelės nėra, tačiau tai taip pat nėra problema. Tereikia tiksliau dėlioti dienotvarkę, o įprasti prie tikslumo tikrai nėra blogai.

„Galima taip suplanuoti savo keliones į darbą, sporto klubą ir atgal namo, kad galėtum įkrauti bateriją viešose stotelėse. Man tai nesukelia jokio diskomforto“, – patikino pašnekovas ir pridūrė, kad laikantis panašios strategijos galima planuoti ir užmiesčio keliones.

Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių
© Gamintojo archyvas

Važinėdamas mieste elektromobilio bateriją D. Razmislevičius įprastai krauna vieną ar du kartus per savaitę. Pavyzdžiui, nepaisant energijos atsargų, jas visuomet papildo šalia sporto klubo esančioje aikštelėje.

„Kol baterija kraunasi, aš sportuoju, atvažiavęs į prekybos centrą taip pat nepraleidžiu progos. Jei žinau, kad vakare reikės įveikti didesnį atstumą, papietavęs automobilį palieku ten, kur yra stotelė, o po darbo pasiimu jį jau su pilna baterija“, – dėstė pašnekovas.

Kaunietis dažniausiai naudojasi viešomis stotelėmis ir tik išskirtiniais atvejais krauna iš elektros tinklo savo sodyboje ar draugų namuose, žinodamas, kad ryte reikės įveikti ilgesnę kelionę. Ir dar dažniausiai sugeba pasirinkti tik nemokamas viešas stoteles.

„Netgi važiuojant į Vilnių galima sustoti pakeliui ir išgerti kavos, o įkrautos energijos užteks pasivažinėti sostinėje ir grįžti. Jei visas stoteles padarytų mokamas, turbūt reikėtų ieškoti sprendimų, kaip krauti elektromobilį namuose, bet net ir mokant už elektrą kelionės vis tiek būtų pigios“, – komentavo D. Razmislevičius.

Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių
© Gamintojo archyvas

Šildosi ir vėdinasi, kiek patinka

D. Razmislevičiaus teigimu, elektromobilį ypačverta įsigyti tiems, kurie daug važinėja kasdien. Sutaupyti pavyks ne tik nepilant degalų, bet ir nemokant už stovėjimą didžiuosiuose miestuose. Papildomas patogumas – galimybė važiuoti kai kuriomis viešojo transporto eismo juostomis.

„Nauda pasijaučia net vykstant į Nidą, kur įvažiuojant įprastai reikėtų mokėti 30 eurų ekologinį mokestį, tačiau elektromobiliams jis netaikomas“, – privalumus vardino pašnekovas. – Vadinamieji taršūs automobiliai užmiestyje naudoja mažiau degalų, o mieste – daugiau. Su elektromobiliais atvirkščiai. Užmiestyje dėl didesnio greičio ir oro pasipriešinimo elektros energijos sąnaudos didesnės, o mieste – mažesnės“.

Neturinčiam garažo D. Razmislevičiui žiemos taip pat visiškai nebaisios. Jo vertinimu, viena įkrova nuvažiuojamas atstumas sumažėja 25–30 proc., tačiau žiemą elektromobilis turi nemažai privalumų. Vienas iš jų – nereikia laukti, kol sušils variklis.

Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių
© Gamintojo archyvas

„Įjungus variklį per kelias minutes galima nupūsti ir nusausinti langus, nes šiltas oras paduodamas labai greitai. Su vidaus degimo varikliu tektų ilgai laukti, būna, žmonės ir iki darbo nuvažiuoja, o langai vis dar užšalę. Elektromobilyje tai įvyksta labai greitai“, – aiškino entuziastas.

Šį procesą galima dar patobulinti – „Peugeot“, „Tesla“ ar „Volkswagen“ elektromobiliai turi išmaniajam telefonui skirtas programėles, kuriomis galima iš anksto nustatyti salono oro temperatūrą, jį sušildyti ar atvėsinti. Tai gerokai didina komfortą tiek žiemą, tiek vasarą.

Žiemą D. Razmislevičius neriboja šildymo, o vasarą laisvai jungia kondicionierių ir sako, kad vartotojų nerimas neva salono ventiliacija perpus sumažina nuvažiuojamą atstumą – tik mitas.

Turint garažą, matematika – kita

Gyvenant individualiame name ar daugiabutyje su parkavimo vieta elektromobiliu naudotis – dar paprasčiau. Įvairių apklausų duomenimis, dauguma Europos elektromobilių savininkų turi sąlygas savo transporto priemones įkrauti namie ir tuo aktyviai naudojasi.

Net ir įprasto elektros lizdo daugeliu atvejų užteks, kad per naktį baterija būtų visiškai įkrauta. Įsirengus bent 7 kW galios priedėlį įkrovimo greitis padidėja keliskart, o energijos atsargas maždaug per 4 valandas galima papildyti iki 80 proc.

Papasakojo, ką reiškia vairuoti elektromobilį ir gyventi daugiabutyje: užtenka viešų stotelių
© Gamintojo archyvas

Energiją taupyti padeda ir kitos funkcijos – kai kuriuose elektromobiliuose numatyta galimybė dar krovimo metu iš anksto nustatyti norimą salono temperatūrą. Tuomet išankstinis salono paruošimas neturi įtakos baterijos įkrovai.

Galimybė krauti elektromobilį namuose leidžia itin tiksliai įvertinti kainą. Skaičiuojant pagal vidutinį naktinį tarifą (9,9 cento už kilovatvalandę), 50 kWh baterijos pripildymas kainuos mažiau nei penkis eurus. „Peugeot e-208“ su tiek energijos gali įveikti 340 kilometrų, „Volkswagen ID.3“ – 320, tad šimtas kilometrų šiais modeliais kainuoja apie pusantro euro.

„Peugeot“ pagal komplektaciją pirkėjui atsieitų apie 30 tūkst., „Volkswagen“ – keliolika procentų daugiau. Tad įkraunant namie ir pridėjus šalyje galiojančias subsidijas elektriniam transportui, bendra tokių modelių naudojimo kaina tampa itin patraukli. Juolab kad kelionės užmiestyje jais irgi patrauklios dėl itin greito 100 kW įkrovimo, tuo negali pasigirti daugelis kitų panašios kainos konkurentų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
2.3704

Prezidento Antano Smetonos keliais riedės istoriniai automobiliai

Rugsėjo 10-ąją VšĮ „Saugus ratas“ rengia tradicinį istorinių automobilių ralį, kuriame,...

Ar gali karo mašinos išeiti į „pensiją“?

Šį savaitgalį Biržuose rengiamoje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti klasika“...

Senovinių automobilių parodoje Biržuose – gyva Le Mano legenda

Ateinantį savaitgalį Biržuose vyksiančioje tradicinėje tarptautinėje parodoje „Nesenstanti...

Benzingalvius sukvietė vakarienei mieste: bendrą kalbą rado įvairiausių „tikėjimų“ entuziastai

Jokia paslaptis, kad Lietuva – automobilių mėgėjų kraštas ir ne vienas benzingalvis garaže...

Pasitikrinkite: skelbia, kurie nevažiuojantys automobiliai šį mėnesį bus priverstinai patraukti iš Vilniaus kiemų (1)

Kiekvieną mėnesį sąrašą neeksploatuojamų transporto priemonių, kurios gali būti priverstinai...

Top naujienos

Gyventojai pasidalijo sąskaitomis pasirinkus elektros tiekėją: pamačius dvigubai išaugusią sumą dreba ir rankos, ir kojos (1)

Šią savaitę daugiau kaip 660 tūkst. nepriklausomą elektros tiekėją pasirinkusių Lietuvos...

Delfi PliusAnastasija Fedčenko

Okupuotuose Ukrainos miestuose – siaubą rusų kariams keliantys ženklai

Laikinai rusų pajėgų užimtos Ukrainos teritorijos nepasiduoda, rusų kariams čia visai nesaldu,...

Karštis nesitrauks, bet debesų bus daugiau: kai kur trumpai palis, gali kilti škvalas

Sekmadienio dieną aukšto atmosferos slėgio laukas pasislinks rytų link ir Lietuva išliks jo...

Žiniasklaida: Bučos skerdikai sunaikinti, bet tai dar ne viskas (7)

Iš žiaurumuose Bučoje dalyvavusios 64-osios Rusijos Federacijos atskirosios motorizuotosios...

Ekstremalus šuolis „Karklėje“ jaunuoliui baigėsi nelaimingai: į įvykį atskubėjo medikai

Be skirtingų atlikėjų gausos festivalis „ Karklė “ lankytojams siūlo ir kitų įvairių...

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (6)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Atsargos pulkininkas: rusai jau stengiasi iš paskutiniųjų, bet ukrainiečiai turi gerą planą

Britanijos gynybos sekretorius Ben Wallace pareiškė, kad rusų veržimasis Ukrainoje buksuoja ir...

Su vėjeliu: Lietuvos merginų rinktinė – Europos čempionato finale (1)

Lietuvos jaunių merginų (iki 18 metų) rinktinė šeštadienio vakarą Heraklione, Graikijoje,...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: tokios radiacijos grėsmės Europai nebuvo net Šaltojo karo laikais

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...