aA
Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai skundžiasi, kad kelių ženklinimo linijų visiškai nesimato. Pasak ekspertų, šią problemą būtų galima nesunkiai išspręsti didinant linijų atspindžio reikalavimus ar taikant naujausias technologijas – taškinį ženklinimą, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Kelių ženklinimas
© Įmonės archyvas

Gerinti saugumą Lietuvos keliuose siekiama jau daugelį metų. Europos Sąjungos kelių federacijos duomenys rodo, kad efektyvus horizontalusis ženklinimas gali sumažinti eismo įvykių skaičių iki 60 proc. Tačiau tam reikia didinti standartus ir pasitelkti inovatyvias technologijas.

Lietuvoje kelių linijų atspindžio reikalavimai nakties metu yra gerokai žemesni nei aplinkinėse šalyse. Lietuvoje atspindžio rodiklis naujam ženklinimui yra iki 200, Vokietijoje – 300, o Lenkijoje 250.

„Užsienio bei kaimyninių šalių geroji patirtis turėtų būti mums rodiklis, kad ir Lietuvoje reikalavimai galėtų būti keliami aukštesni reikalavimai atspindžiui tamsoje, norint užtikrinti didesnį saugumą keliuose“, – sako bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Geresnis matomumas

Didelę įtaką linijų matomumui turi ir naudojamos technologijos. Europoje jau senokai taikomas inovatyvus taškinis ženklinimas, kuris daug geriau matomas tamsoje lyjant lietui ar tirpstant sniegui.

Ši antrojo tipo struktūrinio ženklinimo sistema suprojektuota taip, kad vanduo nestovėtų ant linijos paviršiaus, o lengvai pasklistų į kelio pusę. Taip linijos yra kur kas aiškiau matomos vairuotojams, bei tuo pačiu padidindamas saugumas keliuose. Tačiau šios technologijos Lietuvoje dar nėra taikomos pakankamai plačiai

„Taškinis horizontalus kelių ženklinimo būdas aktualus tiek miestų, tiek magistraliniuose bei rajoniniuose keliuose. Struktūrinis ženklinimas plačiai naudojamas Vokietijoje bei Lenkijoje. Šios linijos yra gerai matomos vairuotojams kai kelio danga yra šlapia, nes unikalus raštas suteikia geresnį vandens nutekėjimą ir aukštesnį atspindžio lygį“, – teigia B. Vengrys.

Kaimyninės šalys naudoja

Kelių linijos tamsoje blogai matomos dėl per mažo naudojamų stiklo rutuliukų kiekio ar jų nusidėvėjimo, kurie atspindi šviesą. Taip pat ir dėl to, kad ant linijų susidaro vadinamoji „vandens“ linija, po kuria pasislepia visas ženklinimas. Tai apsunkina vairavimo sąlygas vairuotojams, atsiranda didesnė rizika eismo įvykiams.

„Prieš kelerius metus kelyje Vilnius – Panevėžys atlikome eksperimentą ir išbandėme šį struktūrinį ženklinimą. Šiuo metu bendradarbiaujame su Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentais tam, kad įvertintume realų šio ženklinimo pranašumą, atspindį ir garantinį laikotarpį“, – teigia B. Vengrys.

Daugiataškės linijos gaminamos iš reguliariais intervalais pasiskirstančių termoplasto ar šalto plastiko taškų. Važiuojant tam tikru greičiu, šių taškų nesimato, jie sudaro ištisinės linijos vaizdą, dėl to neblaško vairuotojų. Dėl tarp taškų esančių tarpų, vanduo lengvai nuteka, o tamsiu paros metu linijos paviršius bei ant jo esantys stiklo rutuliukai yra lengvai matomi.

Kelių ženklinimas
Kelių ženklinimas
© Įmonės archyvas

Išsaugotų tūkstančius gyvybių

Pagal 2018 metų statistiką, Lietuvoje tamsiuoju paros metu įvyksta kiek daugiau nei penktadalis (22 proc.) visų eismo įvykių. Tačiau šios avarijos beveik dvigubai dažniau baigiasi mirtimi nei eismo įvykiai dieną, nes žuvusiųjų skaičius pasiskirsto beveik tolygiai: tamsiuoju paros metu – 42 proc., šviesiuoju paros metu – 58 proc.

Per praėjusius metus Lietuvos keliuose iš viso buvo prarasta 170 gyvybių.

2018 metais visoje Europos Sąjungoje vidutiniškai keliuose žuvo 49 žmonės milijonui gyventojų. Lietuvoje – 61 žūtis milijonui gyventojų. Mažiausias rodiklis – Jungtinėje Karalystėje – 28. Tad Lietuvoje keliuose žūsta daugiau nei dvigubai daugiau žmonių nei Jungtinėje Karalystėje ir ketvirtadaliu daugiau nei ES vidurkis.

„Jei Lietuvai pavyktų tiek padidinti saugumą keliuose, koks jis yra Jungtinėje Karalystėje, kasmet išsaugotume daugiau nei 80 gyvybių. Per dešimt metų – tai beveik tūkstantis gyventojų. Jau nekalbant apie milžiniškas neigiamas eismo įvykiuose sužalotų žmonių pasekmes“, – sako B. Vengrys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.6000

„IT+“: greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose tikrins techninės apžiūros galiojimą (3)

Iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose bus įdiegti dirbtinio intelekto technologijomis paremti 70...

Norite naujos „Tesla“? 6 žingsniai į svajonę (40)

Visi žinome, kad elektromobiliai yra ateitis, o jų flagmanas – „ Tesla “ – tapo daugelio...

„Mercedes-Benz“ pristatė filmo „Įsikūnijimas“ įkvėptą automobilį

Pirmadienį, sausio 6 d. plačiai vartojamų elektronikos prietaisų parodoje „ Consumers...

„Hyundai“ pristatė elektrinio skraidančio automobilio prototipą (3)

Automobilių gamintojas „ Hyundai “ jungiasi prie elektrinių skraidančių automobilių...

Kinų kariai Tibete lavino vairavimo sudėtingomis sąlygomis įgūdžius (3)

Kinų kariai, dislokuoti Tibeto autonominio regiono plynaukštėje, neseniai dalyvavo specialiuose...

Top naujienos

Nė karto už Lietuvos ribų nebuvusi ryžosi kelti sparnus į Airiją: kartais nė žodelio nesuprasdavo

Vos prieš kelis mėnesius be darbo likusi ir nė karto už Lietuvos ribų nebuvusi moteris laimės...

KT pirmininkas apie vienmandačių naikinimą: Seimo nariai tikrai negali atstovauti jokioms apygardoms (72)

Valdantiesiems nepavyko atmesti prezidento Gitano Nausėdos veto dėl rinkimų kartelės nuleidimo iki...

Baltijos šalys Putinui užkliudė jautrią stygą: dabar sustoti jis neketina (412)

75-osios Antrojo pasaulinio karo pabaigos metinės – vienintelis būsimas renginys, kurį Rusijos...

Naktį Vilniaus centre vaikai surengė tokio masto išgertuves, kokių dar nematė nei policija, nei Vaiko teisės (10)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį Vilniaus centre įvyko dar neregėtas nepilnamečių...

Gydytoja papasakojo apie skydliaukės ir hormonų sutrikimus: pirmųjų simptomų nepastebėsite, bet paskui imsite byrėti (73)

Hormonai palaiko žmogaus gyvybę, be jų negalėtume funkcionuoti. Vieni hormonai reguliuoja...

Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas prisipažino: į Dakarą dar kartą važiuos su viena sąlyga (127)

Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus....

Pensininkų partija tapo Kartų solidarumo sąjunga-Santalka Lietuvai: vadovas – Juozaitis (95)

Šeštadienį vykstančiame suvažiavime buvusi Pensininkų partija pasivadino Kartų solidarumo...

Vilnius kai kur lenkia net Vokietijos miestus: Šimašius kalba apie dronų eismą (112)

Kaip teigia Silicio Slėnyje „kapitonu“ vadinamas verslininkas Steve'as Hoffmanas, po maždaug 5...

Elektrėnų sav. sprogus dujų balionui visiškai sugriuvo pastatas: įvykio metu name buvo mažametis vaikas sužaloti du vyrai (71)

Policijos departamentas informavo, kad Elektrėnų sav. , Daugirdiškių k., Monio g., name, įvyko...

Andrius Šedžius nepasiduoda: iš naujo kursto savo ir Monikos skyrybų bylą (48)

Kai jau atrodė , kad verslininko Andriaus Šedžiaus ir dainininkės Monikos Šedžiuvienės...