aA
Tamsiuoju metų laikotarpiu, ypač kai kelių danga yra šlapia ar drėgna, vairuotojai dažnai skundžiasi, kad kelių ženklinimo linijų visiškai nesimato. Pasak ekspertų, šią problemą būtų galima nesunkiai išspręsti didinant linijų atspindžio reikalavimus ar taikant naujausias technologijas – taškinį ženklinimą, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Kelių ženklinimas
Kelių ženklinimas
© Įmonės archyvas

Gerinti saugumą Lietuvos keliuose siekiama jau daugelį metų. Europos Sąjungos kelių federacijos duomenys rodo, kad efektyvus horizontalusis ženklinimas gali sumažinti eismo įvykių skaičių iki 60 proc. Tačiau tam reikia didinti standartus ir pasitelkti inovatyvias technologijas.

Lietuvoje kelių linijų atspindžio reikalavimai nakties metu yra gerokai žemesni nei aplinkinėse šalyse. Lietuvoje atspindžio rodiklis naujam ženklinimui yra iki 200, Vokietijoje – 300, o Lenkijoje 250.

„Užsienio bei kaimyninių šalių geroji patirtis turėtų būti mums rodiklis, kad ir Lietuvoje reikalavimai galėtų būti keliami aukštesni reikalavimai atspindžiui tamsoje, norint užtikrinti didesnį saugumą keliuose“, – sako bendrovės „Biseris“ komercijos ir tyrimų vadovas Boleslovas Vengrys.

Geresnis matomumas

Didelę įtaką linijų matomumui turi ir naudojamos technologijos. Europoje jau senokai taikomas inovatyvus taškinis ženklinimas, kuris daug geriau matomas tamsoje lyjant lietui ar tirpstant sniegui.

Ši antrojo tipo struktūrinio ženklinimo sistema suprojektuota taip, kad vanduo nestovėtų ant linijos paviršiaus, o lengvai pasklistų į kelio pusę. Taip linijos yra kur kas aiškiau matomos vairuotojams, bei tuo pačiu padidindamas saugumas keliuose. Tačiau šios technologijos Lietuvoje dar nėra taikomos pakankamai plačiai

„Taškinis horizontalus kelių ženklinimo būdas aktualus tiek miestų, tiek magistraliniuose bei rajoniniuose keliuose. Struktūrinis ženklinimas plačiai naudojamas Vokietijoje bei Lenkijoje. Šios linijos yra gerai matomos vairuotojams kai kelio danga yra šlapia, nes unikalus raštas suteikia geresnį vandens nutekėjimą ir aukštesnį atspindžio lygį“, – teigia B. Vengrys.

Kaimyninės šalys naudoja

Kelių linijos tamsoje blogai matomos dėl per mažo naudojamų stiklo rutuliukų kiekio ar jų nusidėvėjimo, kurie atspindi šviesą. Taip pat ir dėl to, kad ant linijų susidaro vadinamoji „vandens“ linija, po kuria pasislepia visas ženklinimas. Tai apsunkina vairavimo sąlygas vairuotojams, atsiranda didesnė rizika eismo įvykiams.

„Prieš kelerius metus kelyje Vilnius – Panevėžys atlikome eksperimentą ir išbandėme šį struktūrinį ženklinimą. Šiuo metu bendradarbiaujame su Vilniaus Gedimino technikos universiteto studentais tam, kad įvertintume realų šio ženklinimo pranašumą, atspindį ir garantinį laikotarpį“, – teigia B. Vengrys.

Daugiataškės linijos gaminamos iš reguliariais intervalais pasiskirstančių termoplasto ar šalto plastiko taškų. Važiuojant tam tikru greičiu, šių taškų nesimato, jie sudaro ištisinės linijos vaizdą, dėl to neblaško vairuotojų. Dėl tarp taškų esančių tarpų, vanduo lengvai nuteka, o tamsiu paros metu linijos paviršius bei ant jo esantys stiklo rutuliukai yra lengvai matomi.

Kelių ženklinimas
Kelių ženklinimas
© Įmonės archyvas

Išsaugotų tūkstančius gyvybių

Pagal 2018 metų statistiką, Lietuvoje tamsiuoju paros metu įvyksta kiek daugiau nei penktadalis (22 proc.) visų eismo įvykių. Tačiau šios avarijos beveik dvigubai dažniau baigiasi mirtimi nei eismo įvykiai dieną, nes žuvusiųjų skaičius pasiskirsto beveik tolygiai: tamsiuoju paros metu – 42 proc., šviesiuoju paros metu – 58 proc.

Per praėjusius metus Lietuvos keliuose iš viso buvo prarasta 170 gyvybių.

2018 metais visoje Europos Sąjungoje vidutiniškai keliuose žuvo 49 žmonės milijonui gyventojų. Lietuvoje – 61 žūtis milijonui gyventojų. Mažiausias rodiklis – Jungtinėje Karalystėje – 28. Tad Lietuvoje keliuose žūsta daugiau nei dvigubai daugiau žmonių nei Jungtinėje Karalystėje ir ketvirtadaliu daugiau nei ES vidurkis.

„Jei Lietuvai pavyktų tiek padidinti saugumą keliuose, koks jis yra Jungtinėje Karalystėje, kasmet išsaugotume daugiau nei 80 gyvybių. Per dešimt metų – tai beveik tūkstantis gyventojų. Jau nekalbant apie milžiniškas neigiamas eismo įvykiuose sužalotų žmonių pasekmes“, – sako B. Vengrys.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
4.6000

Kodėl kelius barstyti būtina dar prieš iškrentant sniegui (32)

Intensyvus pastarųjų savaičių snygis ir situacija keliuose priminė – kelių priežiūra taip...

Vienintelis toks pasaulyje: sukurtas įspūdingas „Model S“ kabrioletas – meistrams teko įveikti keletą inžinerinių iššūkių (13)

Italijos automobilių dizaino namai „Ares Design“ sukūrė „ Tesla Model S “ kabrioletą. Ir...

„Audi“, BMW, „Cadillac“, „Chevrolet“, „Nissan“: ar žinote ką reiškia garsiausių markių pavadinimai (41)

Žinojimas apie automobilių markių kilmę yra gana žavus ir padeda suprasti, kodėl buvo suteiktas...

Karolis Raišys: virusas sustabdė Monte Karlo ralį, bet ne mano „Jaguar“

Likus vos kelioms savaitėms iki kasmetinio istorinių automobilių ralio pradžios, Monako...

Sudegė ypatingas muziejus: liepsnos pasiglemžė daugiau nei 200 istorinių motociklų (6)

Didžiausiame aukštyje Europoje stovėjęs muziejus praėjusią naktį paskendo ugnyje. Sudegė...

Top naujienos

Pradėjęs eiti ministro pareigas Getvilas rado nemalonią staigmeną: Europos Komisija laukia skubaus pasiaiškinimo (6)

Tik paskirtas aplinkos ministru „valstietis” Kęstutis Mažeika iš karto žiniasklaidai...

Verslas griežia dantį dėl valstybės atsisakytų vakcinų nuo COVID-19: būtume sumokėję ir daugiau skelbia, kada verslas galėtų skiepyti darbuotojus (4)

Lietuvai atsisakius įsigyti Europos Komisijos (EK) papildomai siūlomų 310 tūkst. „ Moderna “...

Pasaulio ekonomikai šie metai prasidėjo prasčiau nei tikėtasi: atkurti „normalumą“ bus sunku

Pasaulio ekonomikai 2021-ieji prasideda vangiau, nei tikėtasi, nes koronavirusas nepasiduoda, o...

Robbie Gramer, Amy Mackinnon, Jack Detsch, Christina Lu | D+

100 pirmųjų Bideno dienų: ko iš jo valdymo tikėtis užsienio politikoje

Nuo klimato kaitos iki Kinijos ir nesibaigiančių karų nutraukimo – štai 10 didžiausių...

Pro patikros postą važiavęs vilnietis pasijuto it grįžęs į sovietmetį: aprėkė ir dar džiaugiausi paleistas (11)

Jau kurį laiką judėjimo tarp savivaldybių ribojimą užtikrina postuose budintys pareigūnai ....

Augalai, kuriuos rekomenduojama įkurdinti virtuvėje

Dažniausiai kambariniai augalai puikuojasi svetainėse, miegamuosiuose arba darbo kambariuose,...

„Pacers“ pranoko „Raptors“, bet nuostabiai rungtyniaujantį Sabonį sustabdė kelio trauma (3)

NBA pirmenybėse svarbią pergalę iškovojo Indianos „Pacers“ (10-7) ekipa. Nate'o Bjorkgreno...

Iš ES – griežtas perspėjimas farmacijos grupei „AstraZeneca“  analizė parodo visus galimus vakcinų nacionalizmo padarinius: rezultatai labai niūrūs (233)

Europos Sąjunga pirmadienį paskelbė griežtą perspėjimą farmacijos grupei „AstraZeneca“...

Per Lietuvą slinks galinga kritulių zona, numatomos labai sudėtingos eismo sąlygos (6)

Antradienio dieną per Lietuvą toliau slinks galinga kritulių zona. Numatomos labai sudėtingos...