aA
Birželio paskutinį savaitgalį vyksiantis „Press rally“ yra ne vienam benzingalviui ideali proga pasitikrinti savo sportinius gebėjimus ir pasivaržyti su tikrais meistrais. Visgi vien žmogaus gabumų neužtenka – kertinis vaidmuo čia tenka padangoms, apie kurias kone visi ralio dalyviai turi atskirą nuomonę, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Paaiškino, kaip išsirinkti padangas, jeigu norisi automobilį naudoti autosportui
© Vytautas Pilkauskas

Klausantis „Press rally“ dalyvių pasakojimų akivaizdu, kad sprendimą, kokiomis padangomis ruošiamasi lenktyniauti, lemia ir ankstesnės patirtys, ir turima technika, o kartais – netgi aplinkybės.

Geros, bet per sunkios

Egidijus Babelis, žurnalo „Keturi ratai“ žurnalistas, prisimena ralį, kuriame pergalės savo klasėje siekė su nedidelio litražo „Toyota Yaris T-Sport“. Tąkart, pasakojo jis, varžėsi taip aršiai, kad prireikė ieškoti būdų, kaip pagreitėti šimtosiomis sekundžių dalimis, kad savo klasėje pelnytų pergalę.

„Nusprendžiau pasiskolinti „semi-slick“ tipo padangas, kuriomis buvo „apautas“ mano šturmano automobilis“, – pasakojo pašnekovas, anot kurio, tokia taktika jo ir Kauno automobilių klubo vadovo Aleksandro Dainio ekipažą turėjo gelbėti antrąją ralio dieną.

Nors padangos kibo gerai, tačiau iškilo kita bėda: sąlyginai negalingas variklis „nebetraukė“ sumontavus kibias ir sunkias padangas, o prireikus apsisukti su rankiniu stabdžiu – variklio sūkiai, juokavo žurnalistas, tiesiog nukrisdavo į „miego diapazoną“.

Pamoką E. Babelis išmoko, tad dabar į „Press rally“ važiuoja su gerokai lengvesnėmis, tačiau sportiškam važiavimui tinkamomis, padangomis.

Pamėgtos drifterių – neįtiko

Žurnalistas Renaldas Gabartas, ilgametis „Press ralio“ dalyvis, neslepia, kad patirčių, susijusių su padangomis, turi pačių įvairiausių. Vienais metais į ralį jis atkeliavo įsigijęs komplektą padangų, subalansuotų lietingam orui.

„Ir kaip tyčia gavome žvėriškai daug kritulių. Ten, kur varžovai skendo ir vos judėjo, pavyko turėti ženklią persvarą, lėmusią pergalę ralyje“, – prisiminė pašnekovas.

Tačiau ne visi pasirinkimai buvo teisingi. Pavyzdžiui, prisiminė R. Gabartas, pernai, kai į „Press rally“ gavo galimybę atsivežti itin galingą sportinį „Cupra TCR“ bolidą, jo apavui žurnalistas pasirinko drifterių pamėgtas padangas.

„Tai buvo skaudi pamoka, nes tokios padangos „dirba“ tik normaliai sušilusios. O kadangi sušildyti jų prieš slalomą nebuvo net teorinių galimybių, „paguldyti“ ant asfalto TCR „arklių“ nepavyko nė karto per dvi dienas“, – guodėsi pašnekovas.

Įtakos turi važiavimo stilius

Dainius Leonavičius, ne vieno „Press rally“ prizininkas, pastebi, kad tam, kaip kelyje elgiasi padangos bei kaip greitai jos dyla, įtakos turi ir važiavimo stilius. Kartais netgi vienodi automobiliai ir vienodos padangos lemia visiškai skirtingus rezultatus.

Paaiškino, kaip išsirinkti padangas, jeigu norisi automobilį naudoti autosportui
© Vytautas Pilkauskas

„Prieš kelerius metus aš ir kolega iš Lenkijos „Press rally“ startavome identiškais „Hyundai i30 N“ automobiliais, turėjusiais specialiai jiems pagamintas padangas. Ir kolegų iš Lenkijos, ir mano atveju padangos buvo nudilusios po tiek pat – pasakojo D. Leonavičius.

Po pirmosios ralio dienos Lenkijos žurnalisto automobilio priekinės padangos buvo sudraskytos į skutelius, o D. Leonavičiaus – kiek geresnės būklės, tačiau tikrai ne puikiausios. Kadangi lietuvis buvo dėl viso pikto nusipirkęs šešias dėvėtas papildomas kito gamintojo padangas, dvi paskolino kolegai, o dvi susimontavo sau.

„Suorganizavome, kur pasikeisti padangas, tačiau antrąją ralio dieną kolegai skutais išėjo kitos dvi padangos, o man raliui baigti užteko dviejų pakeistų priekinių. Tad išvada paprasta: važiavimo stilius turi milžinišką įtaką tam, kaip padangos dėvisi“, – akcentavo žurnalistas.

Išsirinkti reikia ne tik sportui

Su viena mintimi sutinka visi ralio dalyviai – išsirinkti tinkamą automobilio apavą svarbu ne tik tada, kai norima juo važiuoti dinamiškiau, bet absoliučiai visais gyvenimo atvejais. Padangų gamybos ir saugumo inovacijų lyderės „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims Paulius Macevičius pabrėžė, kad neretai mėgstama rinktis padangas žiūrint į šių raštą.

„Padangos raštas labai svarbus elementas, bet jo efektyvumas priklauso nuo sąveikos su kitais padangos elementais, pavyzdžiui, padangos karkaso konstrukcijos ar gumos mišinio. Tad nereikėtų kliautis vien juo“, – argumentavo žinovas.

Paaiškino, kaip išsirinkti padangas, jeigu norisi automobilį naudoti autosportui
© Vytautas Pilkauskas

Pasak P. Macevičiaus, reikėtų įvertinti kuo daugiau padangos savybių, pasidomėti ir nepriklausomų bandymų rezultatais, o tuomet įvertinti, kokios kelionės sudaro didžiąją dalį vairuotojo kilometrų.

Pavyzdžiui, jeigu daugiausiai važinėjama miesto gatvėmis, miesteliuose, ekspertas siūlė rinktis padangas, geriausiai įvertintas stabdymo bandymuose. Tokios užtikrins maksimalų saugumą. Tuomet verta atkreipti dėmesį ir į kitus kriterijus, pavyzdžiui, pasipriešinimo riedėjimui, nusidėvėjimo ir pan. savybes.

Jeigu vairuotojas gyvena užmiestyje, kartas nuo karto prie savo automobilio kabina priekabą ir veža krovinius, arba, pavyzdžiui, mėgsta leistis į kelionę prisikabinęs namelį ant ratų, ant padangų jis turėtų žvalgytis dviejų raidžių – XL. Pastarosiomis užšifruota angliška „extra load“ frazė, reiškianti, kad padangos yra atsparesnės dinaminėms perkrovoms.

Tiems, kas rengiasi savo kasdienį automobilį panaudoti ir autosporte, P. Macevičius patarė ieškoti padangų, galinčių garantuoti maksimalų sukibimą. Tiesa, „Continental“ atstovas atkreipė dėmesį į tai, kad tokios padangos greičiau dyla ir jomis nuvažiuoti pavyks mažiau. Jis atkreipė dėmesį ir į daugelio pamėgtas sportines „slick“ tipo padangas.

„Tokios slalome yra netinkamos, mat pradeda veikti tik pasiekusios darbinę temperatūrą. O šią pasiekti slalomo aikštelėje paprasčiausiai neįmanoma“, – tikino žinovas, pabrėžęs, kad sportuoti pasirengusiems vairuotojams rūpėti turėtų ir padangos greičio indeksas, kuris padės apsispręsti, ar tikrai pasirinktas automobilio „apavas“ yra tinkamas norimai disciplinai.

„Press rally“ – 25-erius metus vykstantis unikalus visame pasaulyje ralis, kuriame žurnalistai susirungia automobilių sporto profesionalais ir mėgėjais. Šiemet ralis vyks Aukštaitijos apylinkėse birželio 26-27 dienomis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai (5)

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Didžiausias transporto sektoriaus rūpestis: kaip sutramdyti dyzelinės taršos šmėklą? (2)

Nepaisant stulbinamos technologinės pažangos, transportas vis dar yra vienas didžiausių oro...

Elektromobilių varžybose startuos ir elektriniai motoroleriai bei autobusai

Birželio 18 dieną jau septintąjį kartą vyksiančiose „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“...

Konkursas „Būk saugus“ apnuogino mokinukų ugdymo spragas

Daugiau nei du dešimtmečius įvairaus amžiaus grupių Lietuvos mokiniai tradiciškai varžosi...

Pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkvežimių saugumo rodiklis (1)

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta...

Top naujienos

Net 27 Europos šalyse COVID-19 atvejai krenta, nesiseka tik Lietuvai ir Danijai: kokia vasara laukia (246)

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) duomenimis, 17–18 savaitėmis, palyginti su...

1,5 milijono žmonių Galimybių pasu galės naudotis iškart: kokios papildomos paslaugos laukia (258)

Ekonomikos ir inovacijų minsiterija skaičiuoja, kad nuo pirmadienio startuosiančiu Galimybių pasu...

Analitikai: Rusija demaskuota, prie pabaigos artėja ištisa era (153)

6-ajame praeito amžiaus dešimtmetyje pačiame Rusijos sostinės centre pastatyta milžiniška ir...

The Economist | D+

Paviešino protu sunkiai suvokiamą COVID-19 statistiką: tai parodo tikrąją pandemijos kainą

Praėjusią savaitę „The Economist“ paskelbė apytikrius duomenis, kiek, jų skaičiavimu,...

Seimas sudarė naują VRK: jai vadovaus Petkevičienė, atmesta Udrio kandidatūra

Parlamentarai antradienį suformavo naują Vyriausiąją rinkimų komisiją ( VRK ), jos pirmininke...

Verslas apie siūlomus karantino pakeitimus: būtų išlyginti klientų srautai, padidėtų saugumas (1)

Vyriausybei trečiadienį ketinant svarstyti leidimą atidaryti prekybos centrus ir savaitgaliais bei...

2021 metų vestuvinių suknelių trendai: štai kas bus madinga šiais metais (1)

Gyvenam nenuspėjamu laiku, kai viskas labai stipriai keičiasi ir verčia susimąstyti apie...

Nuotolinių posėdžių kuriozai nesibaigia: vonioje kamerą įjungęs pusnuogis Kęstutis Masiulis sutrikdė kolegas (101)

Nuotolinių Seimo komitetų posėdžių kuriozai – nesibaigia. Antradienio rytą vykusio Seimo...

Aiškėja tragedijos Liolių miestelyje detalės: mergytės žuvo greičiausiai netyčia įkritusios į tvenkinį (122)

Kelis šimtus gyventojų turintį Liolių miestelį Kelmės rajone pirmadienio vakarą sukrėtė...