aA
Ketvirtosiose elektromobilių varžybose „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ dar kartą buvo įrodyta, kad tai – praktiška transporto priemonė, tinkama ilgoms kelionėms. Kaip teigiama organizatorių pranešime žiniasklaidai, greičiausi ekipažai maršrutą įveikė per kiek daugiau nei 4 valandas bei nedaug atsiliko nuo teorinio laiko, kurį užfiksavo kartu varžęsis bei visada maksimaliu leistinu greičiu važiavęs dyzelinis automobilis.
Marius Slaboševičius ir Nerijus Dagilis
© Algirdas Venskus

Greičiausiai Palangą iš Vilniaus pasiekė „Spark“ ekipažas su Nerijumi Dagiliu ir Mariumi Slaboševičiumi. Jie su naujos kartos „Nissan LEAF“ užtruko 4 val. 11 min. ir šešiomis aplenkė „Moller auto“ ekipą, kuri ir 2017-ųjų varžybose liko antroje vietoje. Trečioje vietoje liko „Palangiškiai Palangai“ komanda su naujuoju „Nissan LEAF“, užtrukusi 4 val. 21 min.

„Manau, kad pergalę lėmė strategija. Dar prieš varžybas numatėme, kokiu greičiu važiuoti, kur stoti krautis ir to plano laikėmės. Važiavome apie 100 km/val. greičiu ir vieną kartą trumpam stojome papildyti baterijų prieš Kryžkalnį esančioje stotelėje. Finiše pasirodėme su baterija, kurioje liko vos 2 procentai energijos, tad apskaičiavome viską gana neblogai“, – teigė M. Slaboševičius.

Šiemet buvo vertinamas ne tik ekipažų greitis, bet ir gebėjimas važiuoti ekonomiškai. Specialų „Energijos sprendimų centro“ įsteigtą prizą mažiausiai kilovatvalandžių naudojusiam ekipažui iškovojo „ERGO“ komanda, jų „Nissan LEAF“ Palanga pasiekė vartodamas vidutiniškai 15,4 kWh/100 km.

Infrastruktūros pokytis akivaizdus

Siekiant palyginti elektromobilio praktiškumą, analogišku maršrutu keliavo ir dyzelinis „Nissan X-Trail“. Jis važiavo maksimaliu leistinu greičiu, nedarė sustojimų ir užtruko 3 val. 46 min. – 25 min. trumpiau nei nugalėtojų elektromobilis.

„Ketvirtosios varžybos įrodė, kaip sparčiai tobulėja elektromobilių technologija. 2015-aisiais užfiksuotas geriausias rezultatas šiemet mažesnis bene trečdaliu. Tai demonstruoja ne tik didžiulį elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir joms skirtos infrastruktūros pokytį. Dar pernai su partnerių ABB pagalba turėjome patys specialiai varžyboms įrengti greitojo įkrovimo stotelę, o šiemet jų pakeliui – net šešios. Tai leido dalyviams naudoti įvairias strategijas“, – finišavus visiems dalyviams, teigė „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų organizatorius Darius Grinbergas.

Geriausiai tobulėjančią infrastruktūrą įrodo pirmose elektromobilių varžybose nugalėjęs „Kia Soul EV“. 2015-aisiais jis sugaišo 5 val. 27 min., o šiemet tokio paties automobilio laikas – vos 4 val. 35 min.

Šiemet, bene pirmą kartą per ketverių metų istoriją, visi varžybų dalyviai finišą pasiekė iki 19 valandos. Anksčiau, esant mažam įkrovimo stotelių skaičiui, prie jų nutįsdavo eilės ir kai kurie ekipažai turėdavo savo eilės laukti ilgiau nei valandą. Šiemet tokių atvejų nepasitaikė: 16 ekipažų rinkosi skirtingas įkrovimo strategijas ir prie stotelių susitikdavo retai.

Be to, tobulėjant patiems elektromobiliams, daliai jų užtenka vieno baterijų papildymo norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą, daliai – dviejų neilgų sustojimų.

Užtenka vieno įkrovimo

Varžybų dalyvių taktika skyrėsi: vieni stengėsi palaikyti didesnį vidutinį greitį ir ilgiau pildyti baterijas, kiti važiavo lėčiau, tačiau jiems užteko vieno sustojimo.

„Mes visą laiką važiavom apie 100-110 km/val. greičiu – nuokalnėse greičiau, įkalnėse lėčiau, bandėme laikytis visų ekonomiško važiavimo principų. Mūsų pasirodymą ir rezultatą vertinu gerai: vienintelį kartą baterijas pildėme greitojo įkrovimo stotelėje prieš Kryžkalnį, daugiau to daryti nereikėjo. Tačiau nemanau, kad mums pavyko pagerinti praėjusių metų rekordą – „Hyundai Ioniq“ efektyvumas naudojant baterijas yra didesnis“, – dar nežinodami finalinių rezultatų, pasakojo naujuoju „Nissan LEAF“ važiavę Vaidotas Kviklys su Karoliu Birgilu („Fakto auto“ komanda). Būtent V. Kviklys nugalėjo 2017-ųjų varžybose su „Hyundai Ioniq“.

Kitaip laimėti bandė Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus „Moller auto“ ekipažas, važiavęs su „Volkswagen e-Golf“. A. Gružinskas pasakojo, kad jie bandė važiuoti didesniu greičiu, artimu leistinam maksimaliam, tačiau pildyti baterijų turėjo stoti du kartus ir užtruko ilgai.

„Manau, kad šiemet dėl tokios taktikos užtrukome keliomis minutėmis ilgiau nei pernai“, – teigė A. Gružinskas.

Jis pridūrė, kad šiemet išplėsta elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra gerokai padidino pasirinkimo galimybes. Kai stotelės išdėliotos bene kas 50 kilometrų, vairuotojai gali laisvai dėliotis maršrutą ir planuoti sustojimus, tarsi važiuotų įprastais degalais varomą automobilį.

Pasirodyti kuo geriau nesiekė „Energijos tiekimo“ merginos Ineta Petrėnaitė ir Diana Kazakevič. Jos važiavo naujuoju „Nissan LEAF“ ir stojo pildyti baterijų du kartus – prie Kryžkalnio ir Gargždų. Nors teoriškai būtų užtekę ir vieno įkrovimo prie Kryžkalnio, I. Petrėnaitė teigė nenorėjusi atvažiuoti į finišą su „visišku nuliu“.

„Norėjom čia dar vietoje pasivažinėti. Jau vien tai, kad atvykom į finišą šviesiu paros metu, nesutemus, mums yra pergalė, galutinis rezultatas ne toks svarbus“, – geros nuotaikos nestokojo „Energijos tiekimo“ ekipažo atstovė.

Geros nuotaikos netrūko ir kitiems varžybų dalyviams, finiše svarsčiusiems, jog 2019-aisiais elektromobilių bendruomenės susibūrimas turėtų vykti stengiantis kuo greičiau įveikti ne kelią nuo Vilniaus iki Palangos, o ilgesnį maršrutą. Elektromobilių bei infrastruktūros galimybės jau pasiekė tokią ribą, kad kelionė tarp šių Lietuvos miestų nebėra didelis iššūkis.

Galutiniai „Įsikrauk su „Energijos tiekimu“: Vilnius–Palanga“ varžybų rezultatai: (vieta, komanda, bauda, rezultatas)

1. SPARK 00:05:00 04:11:38
2. UAB „MOLLER AUTO“ 00:00:00 04:17:18
3. PALANGIŠKIAI PALANGAI 00:00:00 04:21:46
4. FAKTO AUTO 00:00:00 04:28:58
5. KIA EV POWER 00:00:00 04:35:00
6. ENERGIJOS TIEKIMAS 00:00:00 04:35:56
7. SUSISIEKIMO MINISTERIJA 00:00:00 04:36:01
8. ABB 00:00:00 04:36:15
9. ChargeltOn eMobility Racing 00:00:00 04:42:31
10. UAB „ELEKTROMOBILIAI“ 00:00:00 04:44:00
11. ERGO 00:00:00 04:44:06
12. NISSAN 00:00:00 04:45:25
13. RENERGA 00:00:00 04:52:28
14. TAURAGĖ 00:00:00 04:57:40
15. VILNIUS DŪZGIA 00:00:00 05:04:32
16. E-VILNIUS 00:00:00 05:20:37

Ekonomiškiausi dalyviai:(vieta, komanda, vid. sąnaudos kwh)

1. ERGO 15.40
2. TAURAGĖ 15.50
3. SPARK 15.90
3. E-VILNIUS 15.90
5. FAKTO AUTO 16.30
6. SUSISIEKIMO MINISTERIJA 16.50
7. ENERGIJOS TIEKIMAS 17.00
8. UAB „MOLLER AUTO“ 17.10
8. PALANGIŠKIAI PALANGAI 17.10
10. NISSAN 17.20
11. ABB 17.50
12. VILNIUS DŪZGIA 17.70
13. UAB „ELEKTROMOBILIAI“ 18.00
14. RENERGA 18.50
15. ChargeltOn eMobility Racing 18.70
16. KIA EV POWER 18.80

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (69)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (164)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Top naujienos

Kaip vienas atsitiktinumas ir lemtingos 13 min. išgelbėjo Hitlerį ir pasmerkė visą pasaulį (145)

Daugelis lapkričio 9-ąją laiko lemtinga diena Vokietijai . Tačiau XX a. istorijos kryptį išties...

Darbą nuolatinio pavojaus sąlygomis valstybė vertina 500-700 eurų: net batus per didelius verčia nešioti (390)

48 dydžio batai vietoje reikalingų 46, sena suplyšusi uniforma, kurią reikia pačiam susisiūti,...

Gyvi po žeme: bunkerio anatomija (2)

Bunkeriuose užklupti susisprogdino, nusišovė ar buvo nužudyti tūkstančiai partizanų. Ir visgi...

Pirmieji širdies sutrikimų simptomai: kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties (156)

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis . Per...

Kokį būstą pirkti, kad būtų paprasta parduoti net ir po 10 metų? (110)

„Pirkdami būstą gyventojai turėtų pagalvoti apie jo vertę ir likvidumą ateityje. Ar prireikus...

Atostogos auksiniame Egipte: kaip nebūti apgautam ir sutaupyti (7)

Saulės ir šilumos išsiilgę keliautojai prieššventiniu laikotarpiu skuba krautis lagaminus ir...

Kaip išsirinkti kokybišką ir porų neužkemšantį veido aliejų?

Apie aliejų naudojimą kosmetikoje prirašyta daugybė straipsnių. Vieni juos labai mėgsta, tiki...

Patarimai ir gudrybės, kaip išvalyti bet kokias užuolaidas

Bėgant laikui visų tipų užuolaidos prisigeria dulkių, purvo ir kvapų. Surinkome patarimų ir...

Uždirba 700 eurų: net ir purvinas darbas gali teikti džiaugsmo (13)

Ten kiaulių nebuvo, bet viskas buvo riebaluota, viskas purvina, LRT RADIJO laidoje „Darbas – ne...

Eksperimentas: ar tikrai išmanusis šiais laikais gali atstoti fotoaparatą? (47)

Keliauti yra nuostabu, o vėliau žiūrėti nuotraukas iš kelionių – ne mažesnis malonumas....