Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) iniciatyva įvyko pirmasis automobilių gamintojų ir importuotojų bei Aplinkos ministerijos, jos reguliavimo srities institucijų pasitarimas, kurio metu aptarta eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarka, įvežimo į šalį kontrolė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

LAA prezidentas Petras Ignotas pabrėžė, kad šiuo metu per menkai kontroliuojamas naudotų automobilių įvežimas į Lietuvą. Transporto priemonių gamintojų ir importuotojų registre tiksliai atsispindi tik naujų automobilių gamintojų ir importuotojų įvežamos į šalį transporto priemonės, o naudotų automobilių importuotojai dažnai registracijos prievolės nevykdo: pvz., 2010 metais įvežti 120 370, 2009 m. - 117 127, 2008 m. - 283 601, 2007 m. - 423 758, 2006 m. - 395 260, o 2005 m. - 305 989 naudoti automobiliai.

Ką reiškia atsidurti tame importuotojų registre? Svarbiausias dalykas, kad tokiu būdu gamintojas ir importuotojas įsipareigoja finansuoti transporto priemonių, kai jos baigiamos eksploatuoti, tvarkymą. Kitaip tariant – registravusieji įvežtas transporto priemones prisideda prie atliekų utilizavimo finansavimo.

Automobilių servisų atliekas tvarkančios įmonės ,,Žalvaris“ komercijos direktorius Edmundas Truncė pastebi, kad atsakomybė už „mirusių“ mašinų nukenksminimą užkraunama socialiai atsakingiems rinkos dalyviams.

„Gamintojų atstovai, įvežantys gal 5 proc. transporto priemonių, yra bene vieninteliai vykdantys įstatymuose numatytas prievoles. Tuo tarpu patentininkai daro tik tai, kas neša naudą, o kai „grietinėlė“ nugriebiama – į viską nusispjauna. Tai nėra sąžininga“, – pastebėjo E.Truncė.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad dalis įvežamų naudotų automobilių yra netinkamos eksploatuoti transporto priemonės arba tiesiog pavojingos atliekos, kurios pasiekia Lietuvą nesilaikant jokių atliekų vežimo reikalavimų. „Tikimės, kad Aplinkos ministerija atkreips dėmesį į šią problemą ir sugriežtins eksploatuoti netinkamų transporto priemonių įvežimo į šalį kontrolę“, – susitikimo metu sakė LAA prezidentas.

P. Ignotas atkreipė dėmesį į ir į tai, kad Lietuva neturi eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarkos. Iš visų 1,718 mln. šalies lengvųjų automobilių tik 59,7 proc. yra drausti ir su technine apžiūra, likusieji 37,1 proc. yra probleminiai – keliantys pavojų eismo saugumui, t.y. eksploatuojami be draudimo ar be techninės apžiūros.

Daugiau nei 0,5 mln. lengvųjų automobilių yra nedraudžiami ir be techninės apžiūros net nuo 2006 metų, taigi, galbūt ir neeksploatuojami. LAA kreipėsi į Aplinkos viceministrą Aleksandrą Spruogį, kad ministerija parengtų ir patvirtintų eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarką, kuria vadovautųsi kontroliuojančios įstaigos (Muitinės departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija, Policija, VĮ „Regitra“ ir kt.).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Mažieji visureigiai parduodami lyg karštos bandelės (18)

Paklausk bet kurio automobilių pardavėjo, kas iš salonų iškeliauja lyg karštos bandelės iš...

Kinijoje pabaigtas pirmasis šalyje „saulės greitkelis“ (4)

Pastatų stogai ar langai nėra vieninteliai paviršiai, kurie gali būti panaudoti saulės energijos...

Šmirinėjate mieste – ar rinksitės mažą automobilį? (6)

Ar susimąstėte apie kasdienius savo kelionių maršrutus? Jei daugiausia kilometrų susukate mieste,...

Ar visureigis turi būti visureigiu? (19)

„ TopGear Lietuva“ geriausio automobilio rinkimuose užderėjo visureigių. O gal ne visureigių?...

„Ford“ apklausa: pasaulį užkariauja „prekės išbandymo“ ekonomika

Automobilių koncernas „Ford“ ne tik kuria ir gamina automobilius, bet ir atlieka gausybę...

Top naujienos

Karbauskis žada išviešinti dalį LRT dokumentų: to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti papildyta Siaurusevičiaus komentaru (176)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis žada paviešinti dalį Lietuvos radijo ir...

Plinta naujas sukčiavimo būdas – Lietuvoje jau yra nukentėjusiųjų (110)

Pažadais apie lengvai uždirbamus pinigus patikėję ir nepatikimose interneto svetainėse į...

Karbauskis apie norą skaičiuoti valdomas žemes: tai primena trėmimų sąrašus (327)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas parlamentaras Ramūnas Karbauskis...

Iš anksto nederinto susitikimo metu padalijo Lietuvą: tai lems ir atlyginimų dydį (40)

Aiškėja, kaip įvykdžius planuojamas reformas ir įvedus etatinio apmokėjimo sistemą pasikeis...

Europą siaubia galinga audra: vėjas toks stiprus, kad žmonės neišsilaiko ant kojų jau yra žuvusių (31)

Amsterdamo Schipholio oro uoste ketvirtadienio rytą beveik valandai buvo atšaukti visi skrydžiai,...

Ramutė Daktarienė nutarė emigruoti iš Lietuvos: visi važiuoja, ir mes važiuosime (123)

Po daugiau kaip aštuonerių metų garsiąją „pilaitę“ Užliedžiuose atgavusi iki gyvos galvos...

Juškevičius palieka Panevėžį – snaiperį perpirko Stambulo „Galatasaray“ (13)

Panevėžio „Lietkabeliui“ teks ieškoti naujo krepšininko. Vienas iš Aukštaitijos klubo...

Sutrikus vairuotojo sveikatai, Vilniuje nuo kelio nuvažiavo maršrutinis autobusas (9)

Ketvirtadienį, apie 16.44 val., Vilniuje, važiuojant nuo Šeškinės kalno, 5-ojo maršruto...

Lapkritį dukros susilaukusi Sofio Gelašvili ėmėsi drastiškos dietos: savaitę vos po kelis šaukštus grikių (17)

3 kilogramai – tokiu rezultatu džiaugiasi Sofio Gelašvili-Niūniavė po savaitę trukusios...

Alkoholio ribojimai – ne problema: pirkėjai prisitaikė (208)

Norint įsigyti alkoholio didesnių problemų nekyla, tiesiog tenka labiau planuoti ir paprašyti...