aA
Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) iniciatyva įvyko pirmasis automobilių gamintojų ir importuotojų bei Aplinkos ministerijos, jos reguliavimo srities institucijų pasitarimas, kurio metu aptarta eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarka, įvežimo į šalį kontrolė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

LAA prezidentas Petras Ignotas pabrėžė, kad šiuo metu per menkai kontroliuojamas naudotų automobilių įvežimas į Lietuvą. Transporto priemonių gamintojų ir importuotojų registre tiksliai atsispindi tik naujų automobilių gamintojų ir importuotojų įvežamos į šalį transporto priemonės, o naudotų automobilių importuotojai dažnai registracijos prievolės nevykdo: pvz., 2010 metais įvežti 120 370, 2009 m. - 117 127, 2008 m. - 283 601, 2007 m. - 423 758, 2006 m. - 395 260, o 2005 m. - 305 989 naudoti automobiliai.

Ką reiškia atsidurti tame importuotojų registre? Svarbiausias dalykas, kad tokiu būdu gamintojas ir importuotojas įsipareigoja finansuoti transporto priemonių, kai jos baigiamos eksploatuoti, tvarkymą. Kitaip tariant – registravusieji įvežtas transporto priemones prisideda prie atliekų utilizavimo finansavimo.

Automobilių servisų atliekas tvarkančios įmonės ,,Žalvaris“ komercijos direktorius Edmundas Truncė pastebi, kad atsakomybė už „mirusių“ mašinų nukenksminimą užkraunama socialiai atsakingiems rinkos dalyviams.

„Gamintojų atstovai, įvežantys gal 5 proc. transporto priemonių, yra bene vieninteliai vykdantys įstatymuose numatytas prievoles. Tuo tarpu patentininkai daro tik tai, kas neša naudą, o kai „grietinėlė“ nugriebiama – į viską nusispjauna. Tai nėra sąžininga“, – pastebėjo E.Truncė.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad dalis įvežamų naudotų automobilių yra netinkamos eksploatuoti transporto priemonės arba tiesiog pavojingos atliekos, kurios pasiekia Lietuvą nesilaikant jokių atliekų vežimo reikalavimų. „Tikimės, kad Aplinkos ministerija atkreips dėmesį į šią problemą ir sugriežtins eksploatuoti netinkamų transporto priemonių įvežimo į šalį kontrolę“, – susitikimo metu sakė LAA prezidentas.

P. Ignotas atkreipė dėmesį į ir į tai, kad Lietuva neturi eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarkos. Iš visų 1,718 mln. šalies lengvųjų automobilių tik 59,7 proc. yra drausti ir su technine apžiūra, likusieji 37,1 proc. yra probleminiai – keliantys pavojų eismo saugumui, t.y. eksploatuojami be draudimo ar be techninės apžiūros.

Daugiau nei 0,5 mln. lengvųjų automobilių yra nedraudžiami ir be techninės apžiūros net nuo 2006 metų, taigi, galbūt ir neeksploatuojami. LAA kreipėsi į Aplinkos viceministrą Aleksandrą Spruogį, kad ministerija parengtų ir patvirtintų eksploatuoti netinkamų transporto priemonių identifikavimo tvarką, kuria vadovautųsi kontroliuojančios įstaigos (Muitinės departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija, Policija, VĮ „Regitra“ ir kt.).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas sėdo prie didžiausio pasaulyje savivarčio vairo: lyg vairuotumei daugiabutį (14)

Įsivaizduokite, stovite prieš keturių-penkių aukštų daugiabutį. Dabar mintyse uždėkite šiam...

Geriausi Lietuvos vairuotojai lėks Druskininkų ralio greičio ruožais (1)

Tūkstančiai vairuotojų kiekvieną rugsėjį bando savo įgūdžius ir automobilinį išsilavinimą...

Uragano pabūgęs vyras savo automobilį paslėpė virtuvėje, kad jo nenupūstų vėjas (8)

Uraganas „Dorian“ išties išgąsdino ne vieną Floridos gyventoją. Visgi kai kurie jų, nors ir...

„Bugatti“ pasiekė neįtikėtiną rekordą: viršijo 480 km/val. greičio ribą (5)

Superautomobilius gaminanti „ Bugatti “ paskelbė, kad sukūrė pirmą serijinį automobilį,...

Tai ne pokštas: jei įsigysite naują „Huracan EVO“, „Lamborghini“ jūsų lagaminus vežios nemokamai (9)

„Lamborghini“ žino, kad jų logistika su jų automobiliais, kaip čia pasakius, kelia iššūkių.

Top naujienos

Juodasis mokyklų sąrašas, kurį prieš pat rugsėjį suplėšė Karbauskis (87)

Ne visų mokyklų koridorius ir klases nuo rugsėjo užpildė krykštaujančių mokinių balsai. Viena...

Karaliaučiaus žurnalistų tyrimas: ES milijonai gelbėti Baltijos jūrą buvo iššvaistyti „rusiškais“ metodais (59)

Kaliningrado srities valymo įrenginiai tebeteršia Baltijos jūros akvatoriją. Už jų statybas...

Prie FIBA kritikų prisijungė Prancūzijos žvaigždė: tas pats šūdas specialiai Krepšinis.lt iš Pekino

Prieš penkerius metus Evanas Fournier su kitais Prancūzijos rinktinės krepšininkais sunkiai...

Orai: teks pratintis prie darganos (5)

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems aktyvus Atlanto ciklonas, jis neš vėjuotus,...

Bloomberg: pasaulis yra mažiau atsparus sukrėtimams nei 2007 metais žemėlapis (1)

Praėjo daugiau nei dešimt metų nuo tada, kai finansų krizė sukėlė sumaištį viso pasaulio...

Atviras Natalijos Bunkės interviu: apie psichologo pagalbą, sunkumus su sūnumi bei santykius su buvusiu vyru ir Viktorija Siegel (26)

„Aš nesu pasiruošusi su visa Lietuva dalintis savo lova. Tai, chebryte , pradedam“, – jau...

Diena, kai žuvo 75 proc. gyvybės: asteroidas trenkėsi 10 milijardų atominių bombų jėga (1)

Prieš 66 milijonus metų Žemėje nutiko šis tas baisaus. Milžiniškas asteroidas (jo skersmuo...

10 būdų, kaip pabusti be kavos (3)

Kava – tiesiog nuostabu. Bent jau taip mano daugiau nei pusė Jungtinių Valstijų gyventojų,...

Kai skiriasi garsūs ir įtakingi: įvardijo didžiausią viešumo žalą ir naudą (49)

Vieni visuomenėje žinomi, garsūs ir įtakingi asmenys savo asmeninio gyvenimo dramas bando slėpti...

„Raganiaus“ autorius Andrzejus Sapkowskis: kvailių širdys yra pramogų namuose (42)

„Taip, kai kurie mano herojai konservatyvūs. Jie išpažįsta tvirtas klasikines vertybes”, –...