Susidaro įspūdis, kad kai kurios automobilių technologijos plėtojamos neatsižvelgiant į jokias saiko ar sveiko proto ribas. Bet kas gi sustabdys norą tobulėti? Viena iš įmonių, nekantraujanti paviešinti pažangiausią savo sprendimą, – bendrovė „Nissan“. Kitą savaitę vyksiančioje Tarptautinėje plataus vartojimo elektronikos įrenginių mugėje (CES) šis Japonijos koncernas planuoja pristatyti vadinamąją B2V, t. y. žmogaus smegenų ir transporto priemonės integraciją įgalinančią, technologiją.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Nors sprendimą subrandinusi idėja atrodo tarsi perkelta iš fantastikos srities, „Nissan“ atstovai kuo rimčiausiai teigia, kad naujoji sistema pajėgi interpretuoti vairuotojo smegenų perduodamus signalus ir taip užtikrinti dar didesnį pusiau autonominės transporto priemonės veiksmų tikslumą, rašoma svetainėje thetruthaboutcars.com.

Turint omeny, kiek pražūtingų scenarijų nevalingai gimsta mūsų galvose automobiliui staiga kryptelėjus link iš priekio atlekiančios transporto priemonės, praktinio novatoriškos technologijos pritaikymo nauda kelia šiokių tokių abejonių. Juk mintimis dažnai nuklystame į tokius tyrus, į kuriuos realybėje tikrai kojos nekeltume. Tai pasakytina ir apie mintimis piešiamas kraupias vizijas, tarsi primenančias galimus kai kurių mūsų veiksmų padarinius.

Dėl šių priežasčių, mąstant apie naująją „Nissan“ sistemą, kiek apramina nebent tai, kad ji, kaip skelbia gamintojai, veiks prižiūrima specialiai numatytų autonominio veikimo saugiklių.

Juk kai vairuojame, smegenys tikrai nėra užimtos vien vairavimu. Juk kiekvieną akimirką suaktyvinti įvairių duomenų apdorojimo mechanizmai.

Pirmuoju technologijos testavimo etapu vairuotojai galės naudotis vairu ir pedalais. Ant galvos jie turės užsimauti ganėtinai kvailai atrodančias kepures, per kurias prie transporto priemonės prijungta sistema nuolat skenuos smegenis ir pagal nuskaitytus duomenis pakoreguos automobilio valdymą. Tai įvyks anksčiau nei vairuotojas sugebės suprasti, kas atsitiko.

Pasak Luciano Gheorghe, projektą prižiūrinčio bendrovės „Nissan“ inovacijų specialisto, sistemos tarpininkavimas pagerina vairavimo tikslumą, be to, net 0,2–0,5 sek. pagreitina pedalų paspaudimus, tad vienas iš technologijos pranašumų – gebėjimas pralenkti motorines žmogaus funkcijas ir greičiau nei jo kūnas sureaguoti į smegenų siunčiamus signalus.

„Spėjame, kad ateityje į neautomatinį vairavimą bus žvelgiama kaip į vertingą patirtį, – sakė L. Gheorghe per neseniai leidiniui „Bloomberg“ duotą interviu. – Mes, žmonės, tikrai neturėtume atsisakyti vairavimo malonumo.“

Nors tai ir gali pasirodyti naudinga veiksmus inicijuojančių programų funkcija, o ir vairavimo vien savo malonumui idėja skamba viliojančiai, kyla tam tikrų dvejonių, ar eilinis visuomenės pilietis noriai sutiks maukšlintis iš laidų pagamintą peruką prieš važiuodamas į parduotuvę. Aišku, kai šitiek įmonių žada, kad iki visiško automobilių automatizavimo teliko vos keli metai, išsaugoti vairavimo malonumą besiviliantys gamintojai irgi turi kažką daryti.

Pasak L. Gheorghe, naudojant šią sistemą pavyks pasijusti geresniais vairuotojais, sėdinčiais ypač puikiomis reakcijomis išsiskiriančiose transporto priemonėse. „Nissan“ specialistas žino, ką kalba, mat pats naudojasi sistema važiuodamas į darbą.

Kiek anksčiau „Nissan“ kalbėjo apie pasirinktinai naudojamos autonominės sistemos įdiegimą iki 2022 metų. Tokia sistema leistų vairuotojui pačiam nuspręsti, kada vairavimo užduotį perduoti automobiliui.

Kitaip nei, pavyzdžiui, „Waymo“, „Nissan“ tikrai neketina atimti iš klientų galimybės vairuoti patiems. Bendrovės siūloma sistema, žinoma, kelia susidomėjimą. Ji tikrai galėtų paspartinti automobilio funkcijas ir padidinti saugumą. Pasak japonų automobilių gamintojo, smegenų bangos gali padėti automobiliui moduliuoti vairavimo režimus, pavyzdžiui, atsižvelgiant į vairuotojo nuotaiką, staigiau arba ramiau vykdyti konkrečius veiksmus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pusė Lietuvos motociklininkų daro vieną itin pavojingą klaidą (11)

Saugumas svarbiausia – frazė, kurią žino ir turėtų vadovautis ekstremalių pramogų...

Tamsioji „Tesla“ pusė: darbuotojai pasakoja apie braidžiojimą po srutas ir incidentų nuslėpimus (39)

„ Tesla Model 3 “ gamybos sunkumai pareikalavo daug nervų ir pastangų. Iki šiol ne viskas yra...

Tobulas biznio planas: prašo tūkstančių už nemokamą paslaugą (48)

Kai kurie vairuotojai mėgsta pasirodyti išskirtiniais ne tik įsigydami dėmesį atkreipti...

Seimo automobilių aukcionas: kiek ir už kiek parduoti tarnybiniai automobiliai? (25)

Seimas viešame aukcione iš 17 naudotų transporto priemonių pardavė 8 automobilius ir vieną...

Vargu, ar patikėsite, ką išdarinėja šie automobiliai (1)

Rugpjūčio 11 d. VšĮ „Saugus ratas“ kartu su Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija...

Top naujienos

Generolo Vėtros anūkė metė baisius kaltinimus seneliui ir Lietuvai: kas slepia tiesą? (132)

Prieštaringai vertinamo Jono Noreikos-Generolo Vėtros vardas vėl kursto aistras. Apie šį buvusį...

Reikia į banką – imk laisvadienį: eilės, karštis ir pervargę darbuotojai (25)

Eilės, karštis ir ištampyti nervai. Taip galima apibūdinti situaciją Lietuvoje veikiančių...

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (177)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Paradoksas: nelegaliai žiūrėti filmus esame priversti, nes per daug pirataujame (5)

Nors piratavimo mastai Lietuvoje mažėja, vis dar esame trečia daugiausia vagianti šalis...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (255)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (55)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Jackie Chano gyvenimas kaip filmas: padoriai skaityti ir rašyti neišmoko, bet šlovę atnešė drąsa bandyti

Jackie Chanas – vienas iš geriausiai žinomų kino žvaigždžių visame pasaulyje. Žiūrovus...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Su mylimuoju susižadėjo buvusi TV laidų vedėja Ugnė Skonsmanaitė (2)

Trečiadienį Valdovų rūmų kieme vykusį „Freaks on Floor“ koncertą stebėjo ir Ugnė...

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (57)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...