aA
Susidaro įspūdis, kad kai kurios automobilių technologijos plėtojamos neatsižvelgiant į jokias saiko ar sveiko proto ribas. Bet kas gi sustabdys norą tobulėti? Viena iš įmonių, nekantraujanti paviešinti pažangiausią savo sprendimą, – bendrovė „Nissan“. Kitą savaitę vyksiančioje Tarptautinėje plataus vartojimo elektronikos įrenginių mugėje (CES) šis Japonijos koncernas planuoja pristatyti vadinamąją B2V, t. y. žmogaus smegenų ir transporto priemonės integraciją įgalinančią, technologiją.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Nors sprendimą subrandinusi idėja atrodo tarsi perkelta iš fantastikos srities, „Nissan“ atstovai kuo rimčiausiai teigia, kad naujoji sistema pajėgi interpretuoti vairuotojo smegenų perduodamus signalus ir taip užtikrinti dar didesnį pusiau autonominės transporto priemonės veiksmų tikslumą, rašoma svetainėje thetruthaboutcars.com.

Turint omeny, kiek pražūtingų scenarijų nevalingai gimsta mūsų galvose automobiliui staiga kryptelėjus link iš priekio atlekiančios transporto priemonės, praktinio novatoriškos technologijos pritaikymo nauda kelia šiokių tokių abejonių. Juk mintimis dažnai nuklystame į tokius tyrus, į kuriuos realybėje tikrai kojos nekeltume. Tai pasakytina ir apie mintimis piešiamas kraupias vizijas, tarsi primenančias galimus kai kurių mūsų veiksmų padarinius.

Dėl šių priežasčių, mąstant apie naująją „Nissan“ sistemą, kiek apramina nebent tai, kad ji, kaip skelbia gamintojai, veiks prižiūrima specialiai numatytų autonominio veikimo saugiklių.

Juk kai vairuojame, smegenys tikrai nėra užimtos vien vairavimu. Juk kiekvieną akimirką suaktyvinti įvairių duomenų apdorojimo mechanizmai.

Pirmuoju technologijos testavimo etapu vairuotojai galės naudotis vairu ir pedalais. Ant galvos jie turės užsimauti ganėtinai kvailai atrodančias kepures, per kurias prie transporto priemonės prijungta sistema nuolat skenuos smegenis ir pagal nuskaitytus duomenis pakoreguos automobilio valdymą. Tai įvyks anksčiau nei vairuotojas sugebės suprasti, kas atsitiko.

Pasak Luciano Gheorghe, projektą prižiūrinčio bendrovės „Nissan“ inovacijų specialisto, sistemos tarpininkavimas pagerina vairavimo tikslumą, be to, net 0,2–0,5 sek. pagreitina pedalų paspaudimus, tad vienas iš technologijos pranašumų – gebėjimas pralenkti motorines žmogaus funkcijas ir greičiau nei jo kūnas sureaguoti į smegenų siunčiamus signalus.

„Spėjame, kad ateityje į neautomatinį vairavimą bus žvelgiama kaip į vertingą patirtį, – sakė L. Gheorghe per neseniai leidiniui „Bloomberg“ duotą interviu. – Mes, žmonės, tikrai neturėtume atsisakyti vairavimo malonumo.“

Nors tai ir gali pasirodyti naudinga veiksmus inicijuojančių programų funkcija, o ir vairavimo vien savo malonumui idėja skamba viliojančiai, kyla tam tikrų dvejonių, ar eilinis visuomenės pilietis noriai sutiks maukšlintis iš laidų pagamintą peruką prieš važiuodamas į parduotuvę. Aišku, kai šitiek įmonių žada, kad iki visiško automobilių automatizavimo teliko vos keli metai, išsaugoti vairavimo malonumą besiviliantys gamintojai irgi turi kažką daryti.

Pasak L. Gheorghe, naudojant šią sistemą pavyks pasijusti geresniais vairuotojais, sėdinčiais ypač puikiomis reakcijomis išsiskiriančiose transporto priemonėse. „Nissan“ specialistas žino, ką kalba, mat pats naudojasi sistema važiuodamas į darbą.

Kiek anksčiau „Nissan“ kalbėjo apie pasirinktinai naudojamos autonominės sistemos įdiegimą iki 2022 metų. Tokia sistema leistų vairuotojui pačiam nuspręsti, kada vairavimo užduotį perduoti automobiliui.

Kitaip nei, pavyzdžiui, „Waymo“, „Nissan“ tikrai neketina atimti iš klientų galimybės vairuoti patiems. Bendrovės siūloma sistema, žinoma, kelia susidomėjimą. Ji tikrai galėtų paspartinti automobilio funkcijas ir padidinti saugumą. Pasak japonų automobilių gamintojo, smegenų bangos gali padėti automobiliui moduliuoti vairavimo režimus, pavyzdžiui, atsižvelgiant į vairuotojo nuotaiką, staigiau arba ramiau vykdyti konkrečius veiksmus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Profesionalus fotografas į policijos automobilius žvilgtelėjo kitaip – tokių jų dar nematėte (64)

Policijos tarnybinius automobilius matome kasdien. Tačiau ne kasdien pro savo fotoaparato ieškiklį...

Klasikinių automobilių gerbėjai metus užbaigė kalendoriumi: puslapiuose – nuo „Cadillac“ iki GAZ

Automobilių entuziastai neretai yra linkę metus įprasminti įvairiai. Pavyzdžiui, senovinių...

Beprotiškas lietuvio iššūkis – motociklu važiuos ten, kur dėl šalčio net bijoma užgesinti variklius (64)

Karolis Mieliauskas , motociklininkas iš Druskininkų, pasiruošęs dviem ratais nuvažiuoti ten,...

Massa lenktyniavo su 350 km/h greičiu skriejančiu sakalu (7)

F. Massa savo pasiruošimą pereiti į „Formulę E“ ir pasirengimą lenktynėms sutvirtino...

Kaunietis garaže slepia itin retą „Mercedes-Benz“ – tokių pasaulyje tik du (163)

„Parduosiu, jei reikės širdį ar kitą organą pirkti“, – juokiasi Stanislovas Bartkevičius,...

Top naujienos

Egzotines keliones mėgstanti mokytoja Veronika atvira: gyventi tik iš atlyginimo būtų sunku (311)

Jau daugiau nei dvi savaites Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) budinti mokytoja Veronika...

„Amerikietiškas“ Putino oligarchas po JAV sprendimo kraujuoja milijardais (47)

Netrukus po to, kai Michaelas Cohenas pasišalino nuo Donaldo Trumpo patvirtinto nekilnojamojo turto...

Žaidimu nusivylęs Jasikevičius: Eurolyga negailestinga, o mes kažkodėl nesiginame specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (31)

Pratęsti pergalių serijos iki trijų Lietuvos čempionams Eurolygoje nepavyko. Kauno „Žalgirio“...

Savaitgalis atneš pūgą ir pusnis sniego (13)

Penktadienį Lietuva atsidurs pietiniame anticiklono pakraštyje. Negausiai pasnyguriuos nebent...

Pagal bavarišką muziką šokęs „Žalgiris“ pralaimėjo Vokietijos čempionams (428)

Kauno „Žalgiris“ (5/7) penktadienio vakarą laikė svarbų egzaminą Vokietijoje. Žalgiriečiai...

14 brangiausiai atsiėjusių klaidų per visą žmonijos istoriją (66)

Nė vienas nesame tobulas, todėl natūralu, kad kartkartėmis darome klaidų, dėl kurių vėliau...

Anglijoje nužudyta ir išniekinta 14-metė lietuvė dar spėjo atsiprašyti tėvų už susidėjimą su netinkama kompanija (126)

Vulverhamptone, Anglijoje , išžagintos, nužudytos ir išniekintos keturiolikmetės iš Lietuvos...

Teisėsaugai – smūgis: teisėjai suabejojo, ar dėl 6 žmonių žūties nuteisė kaltą asmenį (124)

Net šešias gyvybes nusinešio gaisro sostinės Žirmūnų mikrorajono daugiabutyje byla pakrypo...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (76)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Po visų negandų – Elle ir Žilvinas Grigaičiai švyti drauge: prasitarė apie ateities planus (113)

Penktadienio vakarą būrys pramogų pasaulio garsenybių traukė į Vilniuje trankiai paminėtą...