Susidaro įspūdis, kad kai kurios automobilių technologijos plėtojamos neatsižvelgiant į jokias saiko ar sveiko proto ribas. Bet kas gi sustabdys norą tobulėti? Viena iš įmonių, nekantraujanti paviešinti pažangiausią savo sprendimą, – bendrovė „Nissan“. Kitą savaitę vyksiančioje Tarptautinėje plataus vartojimo elektronikos įrenginių mugėje (CES) šis Japonijos koncernas planuoja pristatyti vadinamąją B2V, t. y. žmogaus smegenų ir transporto priemonės integraciją įgalinančią, technologiją.
Asociatyvi nuotr.
© Gamintojo archyvas

Nors sprendimą subrandinusi idėja atrodo tarsi perkelta iš fantastikos srities, „Nissan“ atstovai kuo rimčiausiai teigia, kad naujoji sistema pajėgi interpretuoti vairuotojo smegenų perduodamus signalus ir taip užtikrinti dar didesnį pusiau autonominės transporto priemonės veiksmų tikslumą, rašoma svetainėje thetruthaboutcars.com.

Turint omeny, kiek pražūtingų scenarijų nevalingai gimsta mūsų galvose automobiliui staiga kryptelėjus link iš priekio atlekiančios transporto priemonės, praktinio novatoriškos technologijos pritaikymo nauda kelia šiokių tokių abejonių. Juk mintimis dažnai nuklystame į tokius tyrus, į kuriuos realybėje tikrai kojos nekeltume. Tai pasakytina ir apie mintimis piešiamas kraupias vizijas, tarsi primenančias galimus kai kurių mūsų veiksmų padarinius.

Dėl šių priežasčių, mąstant apie naująją „Nissan“ sistemą, kiek apramina nebent tai, kad ji, kaip skelbia gamintojai, veiks prižiūrima specialiai numatytų autonominio veikimo saugiklių.

Juk kai vairuojame, smegenys tikrai nėra užimtos vien vairavimu. Juk kiekvieną akimirką suaktyvinti įvairių duomenų apdorojimo mechanizmai.

Pirmuoju technologijos testavimo etapu vairuotojai galės naudotis vairu ir pedalais. Ant galvos jie turės užsimauti ganėtinai kvailai atrodančias kepures, per kurias prie transporto priemonės prijungta sistema nuolat skenuos smegenis ir pagal nuskaitytus duomenis pakoreguos automobilio valdymą. Tai įvyks anksčiau nei vairuotojas sugebės suprasti, kas atsitiko.

Pasak Luciano Gheorghe, projektą prižiūrinčio bendrovės „Nissan“ inovacijų specialisto, sistemos tarpininkavimas pagerina vairavimo tikslumą, be to, net 0,2–0,5 sek. pagreitina pedalų paspaudimus, tad vienas iš technologijos pranašumų – gebėjimas pralenkti motorines žmogaus funkcijas ir greičiau nei jo kūnas sureaguoti į smegenų siunčiamus signalus.

„Spėjame, kad ateityje į neautomatinį vairavimą bus žvelgiama kaip į vertingą patirtį, – sakė L. Gheorghe per neseniai leidiniui „Bloomberg“ duotą interviu. – Mes, žmonės, tikrai neturėtume atsisakyti vairavimo malonumo.“

Nors tai ir gali pasirodyti naudinga veiksmus inicijuojančių programų funkcija, o ir vairavimo vien savo malonumui idėja skamba viliojančiai, kyla tam tikrų dvejonių, ar eilinis visuomenės pilietis noriai sutiks maukšlintis iš laidų pagamintą peruką prieš važiuodamas į parduotuvę. Aišku, kai šitiek įmonių žada, kad iki visiško automobilių automatizavimo teliko vos keli metai, išsaugoti vairavimo malonumą besiviliantys gamintojai irgi turi kažką daryti.

Pasak L. Gheorghe, naudojant šią sistemą pavyks pasijusti geresniais vairuotojais, sėdinčiais ypač puikiomis reakcijomis išsiskiriančiose transporto priemonėse. „Nissan“ specialistas žino, ką kalba, mat pats naudojasi sistema važiuodamas į darbą.

Kiek anksčiau „Nissan“ kalbėjo apie pasirinktinai naudojamos autonominės sistemos įdiegimą iki 2022 metų. Tokia sistema leistų vairuotojui pačiam nuspręsti, kada vairavimo užduotį perduoti automobiliui.

Kitaip nei, pavyzdžiui, „Waymo“, „Nissan“ tikrai neketina atimti iš klientų galimybės vairuoti patiems. Bendrovės siūloma sistema, žinoma, kelia susidomėjimą. Ji tikrai galėtų paspartinti automobilio funkcijas ir padidinti saugumą. Pasak japonų automobilių gamintojo, smegenų bangos gali padėti automobiliui moduliuoti vairavimo režimus, pavyzdžiui, atsižvelgiant į vairuotojo nuotaiką, staigiau arba ramiau vykdyti konkrečius veiksmus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žydrūnas Savickas apie tai, kokių savybių ieško automobilyje (20)

Dar prieš kelerius metus automobilių pardavėjai neslėpė, kad į saloną užsukusius naujos...

Skambina pavojaus varpais: tolimųjų reisų vairuotojai gali likti be pensijų (122)

Pakelti tolimųjų reisų vairuotojų bazinį atlyginimą ir sumažinti „Sodros“ mokesčiais...

Taip išdykaujančio „Rolls-Royce“ dar nematėte: lekia per Dubajaus smėlio kopas (2)

Netrukus pasirodys „ Rolls-Royce Cullinan“. Šis britų gamintojas dėjo daug pastangų, kad...

99 metų istorija glaustai: įdomiausi faktai apie britų aristokratą „Bentley“ (2)

„Sukurti gerą, greitą, geriausią savo klasėje automobilį“ – tokią misiją sau iškėlė...

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų? (7)

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį,...

Top naujienos

Aprūpino darbu, automobiliu ir butu kurorte: išskirtinės sąlygos kelia dar didesnių įtarimų (71)

Vyriausybei vis garsiau kabant apie valstybinių įmonių veiklos optimizavimą, aiškėja, kad kai...

Lietuvoje mįslingai daugėja pinigų iš Rusijos (332)

Daugiausia mūsų tautiečių yra Jungtinėje Karalystėje. Ilgai ir pinigų iš šios šalies į...

LRT komisija susidūrė su netikėta kliūtimi: Seime jau yra pasiūlymų dėl baudų papildyta (63)

Seimo laikinoji tyrimo komisija Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos (LRT) veiklai tirti...

Kitokias rungtynes žadantis McLeanas: žaisti „Panathinaikos“ arenoje – tūkstantį kartų sunkiau nei „Žalgirio“ (28)

Kauno „Žalgiris“ trečiosiose Eurolygos ketvirtfinalio serijos rungtynėse gera gynyba...

Macrono ir jo žmonos garbei – prabangi vakarienė Baltuosiuose rūmuose Trumpas sulaužė tradiciją (40)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas ir jo žmona Melania antradienį surengė banketą Prancūzijos...

Lietuvoje komercinės paskirties transporto priemonių pardavimai augo bene sparčiausiai ES

Balandžio 24-ąją Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) paskelbė ataskaitą apie naujų...

Kas toliau Sirijoje: yra vienintelė strategija (95)

Praėjo jau šiek tiek laiko, ir galima drąsiai konstatuoti, jog Jungtinių Valstijų antskrydžiai...

Pastebėjo tik akyliausi: Melanios ir Donaldo Trumpų rankų „kova“ tapo socialinių tinklų hitu (25)

Žurnalistų kameros ir vėl užfiksavo, kaip pirmoji Jungtinių Valstijų ponia Melania Trump per...

Atvira Čmilytės išpažintis apie skyrybas su pirmuoju vyru: jis norėjo, kad pirmiausia būčiau jo talento gerbėja (34)

Šeima ar karjera – su šia dilema susiduria daugelis sportininkių. Ne išimtis ir...

Jasikevičius prakalbo apie serijos pabaigą, bet komandai turi sąlygą (102)

Kas prieš šešis mėnesius būtų pasakęs, kad Kauno „Žalgiris“ brausis į Eurolygos finalo...