aA
Balandžio 24-26 dienomis VšĮ „Saugus ratas“ kartu su partnere UAB „Neste Lietuva“ rengia „Neste Eko ralį 2018“ visų trijų Baltijos šalių keliais, skirtą trijų broliškų respublikų valstybingumo šimtmečiams.
Pakelės vaizdai, laukiantys "Neste Eko ralis 2018" dalyvių
Pakelės vaizdai, laukiantys "Neste Eko ralis 2018" dalyvių
© Valdo Juozo Vilūno nuotr.

Kaip teigiama organizatorių pranešime, tai bus jubiliejinis, jau 15-tas toks „Saugaus rato“ rengiamas eko ralis, kurio dalyviams keliamas tikslas organizatorių parinktą ir visiems vienodą maršrutą įveikti saugiai, laikantis KET reikalavimų, o jų nugalėtoju skelbiamas mažiausia degalų sunaudojęs ir kelių eismo taisyklių nepažeidęs ekipažas.

Nors balandžio pabaigoje vyks neeilinis, jubiliejinis renginys, turintis tapti savotiška švente jo rengėjams ir dalyviams, tačiau būtent dalyvaujančiųjų 15-ajame eko ralyje laukia ilgiausias ir sunkiausias iš visų iki šiol buvusių maršrutas.

Taupumo paieškos truks 3 dienas

„Neste Eko ralio 2018“ dalyviams Lietuvos, Latvijos ir Estijos keliais per 3 dienas teks įveikti net 1940 km ilgio maršrutą, iš kurio 52 km teks važiuoti Latvijos žvyrkeliais.

„Galbūt tokia proga daugelis laukė lengvesnio „pasivaikščiojimo“, tačiau švęsti bet kokią šventę nepalyginamai smagiau nudirbus sunkius, daug išbandymo ir sumanumo reikalaujančius darbus, – sako pagrindinis ralio organizatorius, VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Kita vertus, trijų dienų nelengvas pasivažinėjimas ir beveik 2000 km maršrutas bendro naudojimo keliais leis daug tiksliau įvertinti tikrąsias automobilių degalų sąnaudas, o kartu ir juos vairuojančiųjų įgūdžius bei meistriškumą važiuoti taupiai ir saugiai.“

Verta priminti, kad taupumo rekordų ralio dalyviai sieks važiuodami bendro naudojimo keliais dieną, kai eismas juose intensyviausias, ir vairuodami saugiai, laikantis visų tuose keliuose ir miestų gatvėse galiojančių kelių eismo taisyklių.

Renginio organizatoriai džiaugiasi, jog nepaisant to, kad tai bus labai sunkus, daug ištvermės, nuovokos ir meistriškumo pareikalausiantis ralis, pirmųjų paraiškų sulaukė iš tokių renginių senbuvių, taupumo rezervų ieškojusių jau ne viename tokiame žygyje.

Iki šiol ilgiausią – 1500 km maršrutą – eko ralių dalyviai buvo įveikę to paties „Saugaus rato“ 2011 metų kovo 24-25 dienomis surengtame žygyje maršrutu Vilnius-Talinas-Vilnius.

Skatina ir rėmėjai

„Sprendimus privalome priimti kiekvieną dieną. Kartais – sunkius, labai atsakingus. Dažnai tie sprendimai susiję su vartojimu – kokią įtaką vartojamas produktas daro įtaką man, mano artimiesiems, ateinančioms kartoms“, – sako UAB „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys.

Jo nuomone, degalai – vienas iš tokių produktų.

„Neste“ misija – kurti ir siūlyti tvarius pasirinkimus, turinčius geresnę ateitį. Ateitį, kurios norėsime sau, savo atžaloms. Štai kodėl „Neste“ yra kartu su EKO raliu, propaguojančiu eko (taupų, ekonomišką, bemaž neteršiantį gamtos) vairavimą!“ – teigia A. Miežys.

Į visus eko ralio dalyvių automobilių bakus visose trijose šalyse bus pilami vienodi „Neste“ degalai tik iš specializuotų degalinių. Todėl žygio dalyvius domina ne tik galimybė bent pagal variklio darbą palyginti degalų kokybę, bet ir kainas.

Varžysis šešiose klasėse

Siekti puikių ekonomiškumo rodiklių ralio dalyvius skatins ne tik aukštos kokybės degalai, bet ir varžytuvės klasėse, dar labiau suvienodinsiančios galimybes ir išryškinsiančios tikrąjį ekipažo gebėjimą važiuoti saugiai ir ekonomiškai.

„Neste Eko ralio 2017“ dalyvių automobiliai pagal nuostatus skirstomi į šias klases:

E1 – benzininiai, (variklio darbinis tūris – iki 1400 cm3);
E2 – benzininiai, (variklio darbinis tūris – iki 2000 cm3);
ED3 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – iki 1400 cm3);
ED4 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – iki 2000 cm3);
ED5 – dyzeliniai, (variklio darbinis tūris – per 2000 cm3);
EH – hibridiniai.

Startas ir finišas – Vilniuje

Ralio maršrutą derinusi ir kelio knygą parengusi teisėjų brigada suskaičiavo, jog pirmąją dieną jo dalyvių laukia 710, antrąją – 800, o trečiąją – 430 kilometrų.

„Neste Eko ralio 2018“ dalyviai trijų dienų batalijas pradės balandžio 24-osios ankstų rytą (6.55val.) iš Molėtų plente Nr.8 esančios „Neste“ degalinės, o pirmasis degalų papildymas laukia apie 14 val. Aluksnėje (Latvija).

Pirmosios dienos taupumo paieškos bus baigtos Narvoje (Estija), kur ralio dalyvių lauks ir pirmoji nakvynė.

Antrosios dienos varžytuvių pradžia – Narvoje, „Neste“ degalinėje, o finišas ir dar viena nakvynė – Latvijos uostamiestyje, Liepojoje.

Startavę Liepojoje per Mažeikius, Raseinius, Šiluvą „Neste Eko ralio 2018“ dalyviai finišuos Vilniuje, toje pačioje Molėtų plente esančioje „Neste“ degalinėje, kur ir startavo. Ten bus paskelbti ir apdovanoti nugalėtojai ir prizininkai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vanagas išbandė tanką „Leopard“ – „Rolls-Royce“ sūnėną ir „Belaz“ pusbrolį (8)

Ką mes žinome apie... Tankus? Turbūt daugelis pasakytų, jog tai didelė, lėta ir visą griaunanti...

Pasiūlymas ieškantiems išskirtinio automobilio: galite įsigyti pavadintą lietuviškai – „Erelis“ (43)

Norint rasti įdomų ir išskirtinį automobilį, visiškai nebūtina jam išleisti šešiaženklių...

Auksarankis iš Lietuvos restauravo seną „Fiat“ kabrioletą: rezultatas pribloškiantis (21)

Senų automobilių restauravimas – didelio kruopštumo ir daugybės išmanymo reikalaujantis...

Sukūrė unikalų automobilį – „Formulės 1“ bolidas, kurį galite nusipirkti (6)

„Tour de Force“, geriau žinoma tiesiog kaip TDF, yra britų inžinerijos kompanija, kurianti...

Brangiai kainavusi istorija: kaip per 20 sekundžių „nužudyti“ sportinio BMW M2 variklį (83)

Sportiniai automobiliai pagaminti preciziškai, mat jų varikliai turi atlaikyti ypatingai dideles...

Top naujienos

Skirmantas Malinauskas įvardijo blogiausią koronaviruso scenarijų: evakuacija, ribojimai ir ligos židiniai (18)

Vyriausybė dėl koronaviruso paskelbė ekstremalią situaciją, vaistinėse jau seniai nebeliko...

Iš Italijos grįžusią vaiko motiną nustebino mokytojų prašymas: apie kokius nors tyrimus net nėra kalbos (106)

Praėjusį šeštadienį iš atostogų Italijoje grįžusi moteris labai nustebo, kai pirmadienį jos...

Užkalnis. Geriausia apsauga nuo koronaviruso – malda, blaivybė, viešos protesto akcijos (76)

Žinoma, kai kas gali nesutikti. Gal pasirodys, kad maldos, ir dar transliuojamos per TV, nelabai...

„Žalgiris“ prašo italų nevykti į Kauną, pasilieka teisę neįleisti į areną (355)

Trečiadienį Vyriausybei paskelbus ekstremalią situaciją dėl koronaviruso plitimo Europoje, Kauno...

Ekstremali situacija Lietuvoje: ką tai reiškia praktiškai? (348)

Vyriausybė trečiadienį posėdyje priėmė sprendimą paskelbti ekstremalią situaciją ruošiantis...

Justinos kalytė iš miško grįžo su 42 erkėmis: vilnietė turi patarimą visiems gyvūnų šeimininkams

Su šunimis pasivaikščioti išėję šeimininkai sutinka vis daugiau erkių – kailyje...

Gyvai / Naujojo uostamiesčio ekipos stratego krikštas: „Neptūnas“ – „Dzūkija“ tiesioginė rungtynių transliacija

Daugiau nei po dviejų savaičių pauzės į šalies krepšinio arenas grįžta „Betsafe-LKL“...

Lietuvoje galioja 13 specifinių lengvatų: galvoja, kurias naikinti pirmiausia (78)

Ateina metas atsisakyti rinkos iškraipymus skatinantį mokestinių lengvatų taikymą iškastiniam...

Įtartina tyla dėl koronaviruso Rusijoje: į akis krenta kelios iškalbingos detalės (796)

Naujų atvejų neužfiksuota, rekomendacijos bei kitos prevencinės priemonės veikia: koronavirusui...

Tapinas paviešino neįtikėtiną koronavirusą įtarusio lietuvio istoriją: uždaro į tokį kambariuką, išeiti negalima net į tualetą Santaros klinikos pateikė visai kitokią versiją (121)

Koronavirusui įsisukus į Europą, iškilo reali grėsmė sulaukti viruso atvejo ir Lietuvoje....