Tai buvo jau penktoji savižudybė per penkis mėnesius. 56 metų Yu Mein Chow, gyvenęs Kvinse, buvo rastas negyvas gegužės 11 dieną Rytų upėje. Išleidęs 700 tūkst. dolerių trokštamam sertifikatui, kuris suteikė jam teisę Niujorke teikti taksi paslaugas, vyras netrukus suprato, kad pragyventi iš šios veiklos neįmanoma. Neturėdamas kitų variantų, jis nusprendė savo noru pasitraukti iš gyvenimo, rašo jalopnik.com.
Niujorko taksi automobilis (asociatyvi nuotr.)
© Gamintojo archyvas

The New York Times“ seka įvykius, susijusius su šiomis taksi vairuotojų savižudybėmis. Pasaulyje, kuriame yra išpopuliarėjusios tokios pavežėjimo paslaugos kaip „Uber“ ir kitos, kurioms nereikia taksi sertifikatų ir dėl kurių mažėja taksi svarba, vairuotojams tampa vis sunkiau užsidirbti pinigų pragyvenimui.

Minėtų taksi sertifikatų tikslas yra riboti taksi vairuotojų skaičių ir taip užtikrinti, kad jie visi galės užsidirbti pragyvenimui. Tačiau tokios pavežėjimo programėlės kaip „Uber“ šiuos sertifikatus pavertė beverčiais, nes pavežėjimo paslaugas gali teikti bet kas.

Tai skaudus posūkis. Taksi vairuotojai maldavo Niujorko savivaldybę imtis pokyčių, kurie apsaugotų jų pragyvenimo šaltinį, tačiau to nepakako. Nuo 2017 metų gruodžio nusižudė jau penki taksi vairuotojai – vienas iš jų nusišovė prie pačios savivaldybės pastato. Tačiau kol kas nieko nėra padaryta, kad šie vairuotojai būtų apsaugoti nuo pavežėjimo paslaugų antpuolio.

Anot NYT, taksi vairuotojai dirba 12-14 valandų pamainomis, kad gautų pajamų ir galėtų padengti tas išlaidas, kurių prireikė ypatingai brangiems taksi sertifikatams. Štai sutuoktiniai Helen ir Nicanoras Ochisorai, vairuodami vieną ir tą patį taksi automobilį, dirbdavo 12 valandų pamainomis dieną ir naktį, tačiau to vis tiek nepakako, kad jie galėtų pragyventi, grąžindami skolą už sertifikatą.

Nors nusižudžiusių taksi vairuotojų mes nebegalime paklausti, kokios iš tikrųjų priežastys privertė juos pakelti prieš save ranką, virtinė panašių istorijų verčia daryti gana tvirtas išvadas. Tas faktas, kad visi šie vairuotojai turėjo ekonominių sunkumų ir dirbdavo neįtikėtinai ilgas valandas vien tam, kad juos ignoruotų vyriausybė, turinti palaikyti jų pusę, kelia tikrą siaubą.

Tačiau Niujorko gyventojai nenori nieko keisti. Niujorko meras Billas de Blasio 2015 metais mėgino pažaboti „Uber“, bet buvo priverstas gėdingai pralaimėti. Akivaizdu, kad kažką reikia daryti, bet pažanga vyksta labai lėtai. Panašūs politiniai sprendimai negali būti priimti per vieną dieną. Tačiau šiuo metu svarstomi keli įstatymo projektai, galintys pakeisti taisykles pavežėjimo programėlėms.

Niekas nenori diskutuoti apie tokių programėlių kaip „Uber“ kitą pusę, tačiau tokie pokalbiai yra būtini. Tokiuose didmiesčiuose kaip Niujorkas ant kortos yra pastatytos realios žmonių gyvybės. Tuo pačiu nesigirdi ir jokių kalbų, kad Niujorko taksi sertifikato įkainiai daugybę metų tik auga, visiškai neatsižvelgiant į kintančią realią situaciją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasigrožėkite brangiausiu pasaulyje automobiliu: „Ferrari 250 GTO“ planuojama parduoti už 39 mln. eurų (1)

Brangiausias pasaulyje automobilis rengiamas aukcionui. Manoma, kad rugpjūtį vyksiančiame aukcione...

Turizmas Lietuvos pasieniu – arčiau nei įmanoma įsivaizduoti

Lietuvoje populiarūs pažintiniai takai, įvairūs maršrutai po lankytinas vietas važiuojant nuo...

Paranoja ar sabotažas? Nutekintas „Tesla“ vadovo laiškas pribloškė (124)

Nepatenkintas „ Tesla “ darbuotojas įsilaužė į kompanijos gamybos operacinę sistemą ir...

„Nissan“ ieško greičiausių „Gran Turismo“ žaidėjų

Japonijos automobilių gamintoja „ Nissan “ pranešime žiniasklaidai paskelbė ieškanti greitų...

„Porsche“ muziejuje atidaryta unikali jubiliejinė ekspozicija

„Porsche“ muziejuje Štutgarte atidaryta speciali ekspozicija „70 years of the Porsche sports...

Top naujienos

Aižėja „valstiečių“ vienybė: bendražygiai šiaušiasi prieš Karbauskį (246)

Mokesčių reforma ir naujas parlamentinis tyrimas – du slenksčiai, už kurių kliūva...

Lietuvoje siaučia audra – užfiksuoti pirmieji padariniai papildyta 22.40 val. (185)

Šiandien Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos apsaugos ministerijos išplatino...

Šio jauno vyro darbą daugelis laikytų košmaru: papasakojo, ką tenka patirti (8)

„Jaunas, bet profesionalus“, – taip Mindaugas Maslauskas yra apibūdinamas žmonių, kurie jį...

Prabilo dukrą Gražuliui pagimdžiusi palangiškė: visas meilumas dingo man pastojus (1034)

„Kai buvau penktą mėnesį nėščia, jis atėjo pas mane į darbą ir padėjo tris tūkstančius,...

Moteris pasidalijo karčia patirtimi, kaip įkliuvo sukčiams: likau ir be prekių, ir be pinigų (4)

Į Delfi redakciją kreipėsi mama, kuri tikėtina, kad nukentėjo nuo internetinių sukčių. Moteris...

Pristatęs naują pavadinimą Gudelis kalbėjo apie mažėjančias „Ryto“ skolas ir atsiprašė Kurtinaičio (61)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komandos sostinėje nebelieka. Nuo ateinančio sezono Vilniaus klubas...

Myliu vyrą, bet be meilužio – niekaip... (81)

Niekada nemaniau, kad ištiks tokia bėda, bet gyvenime būna visko. Iš vienos pusės, jaučiuosi...

Fantastiškai atakavę kroatai sutriuškino Argentiną (139)

Pasaulio čempionate ketvirtadienį vakare futbolo gerbėjus kaustė D grupės rinktinių –...

Po artumo su vyru vis prisimenu, kad jis buvo neištikimas (5)

Po sekso su vyru kaskart atsimenu, kad jis buvo man neištikimas. Pasidaro nemalonu: kaip iš viso...

Sirams butus nuomojantis lietuvis: tokių nuomininkų norėtų visi (174)

Jeigu susitiktų su pabėgėliais, iš arčiau pamatytų jų gyvenimą, nuomoti jiems būstą...