aA
Asfaltas, bekelė, dykuma, išdžiuvusi upė, patvinęs kelias ir milijoninis miestas. Tai – vietovės, kuriomis pastarąsias dvi savaites keliavo projekto #iGo2Dakar komanda, o jų namais tapęs automobilis „Nissan Navara“ kantriai atlaikė visus išbandymus. Jų buvo, kaip teigia Mindaugas Plukys su Andriumi Lauciumi, išties nemažai...
Neeilinis „Nissan Navara“ išbandymas: 8500 kilometrų per dvi savaites
© Andrius Laucius

Sausio 24 dieną, rašoma pranešime žiniasklaidai, abu projekto #iGo2Dakar dalyviai grįžo į Lietuvą, tačiau Dakaro išbandymus patyrusio automobilio dar neparodė. „Nissan Navara“ pradėjo kelionę per Atlanto vandenyną, iš Buenos Airių į Havrą, ir Europos krantus pasieks kovo mėnesį. Tada ištvermingasis pikapas keliaus per didžiųjų Lietuvos miestų „Nissan“ atstovybes, o projekto autoriai suks galvas apie naujus iššūkius. Tačiau šiandien jie šviežiai grįžę iš Pietų Amerikos ir sutiko pasidalinti įspūdžiais apie Dakaro maratoną ir daug nuotykių padėjusį patirti automobilį.

Viso – 12500 km

Vien Pietų Amerikoje, nuo Limos iki Buenos Airių, raudonasis „Nissan Navara“ įveikė aštuonis su puse tūkstančių kilometrų. Kelionėje iš Vilniaus į Havrą Prancūzijoje – dar 2 tūkstančiai, ir dar tiek pat laukia grįžtant atgal.

„Galiu patvirtinti, kad geresnio būdo išbandyti automobilį nėra. Europoje pamatėme, kaip „Navara“ elgiasi važiuojant greitkeliuose dideliu greičiu, o Pietų Amerikoje gavome visą vaivorykštę: dykumas, išdžiūvusias upes, kietą gruntą, 5 km aukštikalnes, purvynus, „fesh-fesh“ dulkes. Be to, manevringumą išbandėme milijonus žmonių, didžiules eismo spūstis ir siauras gatves turinčiuose miestuose: Limoje, Buenos Airėse“, – prisimena M. Plukys.

Tai geras išbandymas ne tik automobiliui, bet ir tam tikriems jo komponentams: „Valvoline“ alyvai, „Blue Print“ filtrams, bekelei skirtoms „Cooper“ padangoms. Pietų Amerikoje nė vienas šių komponentų problemų nekėlė, o tikslią būklę bus galima įvertinti automobiliui grįžus į Lietuvą, kai ateis laikas keisti alyvą ir filtrus.

M. Plukys gali būti vadinamas daugiausia nuotykių su „Nissan Navara“ patyrusiu lietuviu. Be kelionės Pietų Amerikoje, jis su tokiu pat „Navara“ pikapu dalyvavo lietuviškame „dakariuke“ – 60 valandų trukmės „4x4 Perimetro“ varžybose, aplankė daugelį renginių visose Baltijos šalyse.

Geriau už pikapą tik... pikapas

Daugelis Dakaro ekipažus lydinčių žurnalistų ekipažų savo antraisiais namais pasirenka pikapus arba labai didelius visureigius, kaip „Nissan Pathfinder“. Netgi oficialiose taisyklėse įrašyta, kad žurnalistų, komandas lydintys ir kiti pagalbiniai automobiliai privalo būti varomi keturiais ratais (šiai taisyklei yra kelios išimtys, kuriomis praktiškai niekas nesinaudoja).

Teoriškai, vietoje „Navara“ komanda galėjo keliauti kad ir su „Nissan Qashqai“ – toks automobilis pigesnis, o ir magistralėse komfortas didesnis. Tačiau pikapo privalumai geriausiai išryškėja bekelėje: palėtinta pavara ir įvairių diferencialų blokavimo galimybe #iGo2Dakar teko pasinaudoti ne kartą.

Kitas niuansas – bagažinė. Pikapas yra sukurtas tam, kad į jo bagažo skyrių būtų galima greitai įdėti ir išimti įvairiausius daiktus. Be to, ji labai talpi – „Navara“ viso Dakaro metu vežė ne tik abiejų žmonių bagažą, bet ir dalį sportinių automobilių atsarginių dalių.

Svarbiausia „Navara“ ypatybė, kaip pabrėžė M. Plukys, yra ištvermė ir patikimumas. Tuo jis įsitikino ne kartą.

„Dar iki kelionės žinojome, kad pikapas sukurtas kentėti, o nuotykiai Pietų Amerikoje tą tik patvirtino. Bolivijos aukštikalnėse išretėjus orui varikliui netrūko deguonies – priešingai nei mums. Netgi ištraukėme nuo kelio nulėkusius vietinius. Dykumose užtenka sumažinti padangų slėgį ir važiuoti jau galima bet kur. Važiuojant per aštriabriaunius akmenis – priešingai, slėgį reikia padidinti, kad neprakirstume padangų. Tankiai apgyvendintuose Pietų Amerikos miestuose didelis automobilis nėra toks patogus, tačiau kai kuriomis jų gatvėmis tik pikapu ar visureigiu ir įmanoma pravažiuoti – jos labai duobėtos, didelė prošvaisa būtina. „Navara“ mums dvi savaites buvo jaukiais ir nuotykių link vežančiais namais. Jeigu važiuosim į 2019-ųjų Dakarą, tai geresnio automobilio už pikapą tokiai kelionei neįsivaizduoju“, – apibendrino M. Plukys.

Kartu 8500 km įveikęs fotografas A. Laucius pabrėžė, kad jį nustebino pikapo komfortas – „Navara“ galinėje pakaboje yra ne tradicinės tokiems modeliams „lingės“, o moderni penkių svirčių pakaba. Be to, ji patobulinta „Old Man Emu“ komponentais – amortizatoriais bei spyruoklėmis.

„Kilometrai sukosi netikėtai greitai. Priekinė sėdynės labai patogi – prieš kelionę netikėjau, kad taip bus. Gale, žinoma, ne taip gerai. Vienos rozetės visiškai pakako, bet USB jungčių (jų buvo 5) galėjo būti ir daugiau – visada viską, ką tik turime, buvome prijungę. „Old Man Emu“ pakaba tai kosmosas, mes dukart pašokom į orą visais 4 ratais ir ką – nieko, jokio smūgio, jokio trenksmo. Žiauriai gera pakaba blogiems keliams, o ir ant asfalto automobilis puikiai valdomas. Dar pridėčiau, kad padangos labai geros. Ir reikia neklausyti, ką sako vietiniai – kartą strigome dėl klaidingos informacijos“, – prisiminė fotografas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švediškų automobilių entuziastai susirungė „drage“: išdavė, kur ir kaip „ieškojo“ kilovatų (12)

Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (31)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...

Kaip bendro naudojimo kelyje buvo pasiektas 400 km/val. greitis (2)

Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „ Bugatti Veyron “, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu...

Seną sportinį automobilį pardavė už rekordinę sumą – pridėjo net pirmąją sąskaitą (29)

Itin reti dviduriai priekiniais ratais varomi „Acura Integra Type R“ pasaulyje, prisotintame...

„Subaru“ planuoja naują sportinį automobilį – 330 AG variklį montuos kėbulo centre (47)

Kaip skelbiama Japonijos automobilininkams skirtame žurnale „Best Car“, bendrovės „ Subaru “...

Top naujienos

Po dailininkės nužudymo – tiesos paieškos: ar reikia paimti paskolą, kad būtų įvykdytas teisingumas?

Lietuvoje teisingumą vykdo ne tik teismai, bet ir prokuratūra. Taip mano prieš trejus metus...

Žinoma žurnalistė liko šokiruota to, ką pamatė uždarytoje Panevėžio rajono mokykloje (47)

Žurnalistė ir televizijos laidų vedėja Daiva Žeimytė -Bilienė praėjusią savaitę...

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (5)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Lietuvis sukūrė filmuką užsieniečiams, kuriame – visa tiesa apie Lietuvą (6)



Turbūt dažnas lietuvis užsienyje yra susidūręs su klausimu: „kas ta Lietuva ?“...

Butkevičiaus įspėjimas: Lietuva jau kelis mėnesius nesurenka pagrindinių mokesčių (151)

Buvęs premjeras iš socialdarbiečių frakcijos Seime Algirdas Butkevičius perspėja, kad reikėtų...

Seime renkami parašai: Saulius Skvernelis kaltinamas sulaužęs priesaiką papildyta G. Landsbergio komentaru (951)

Antradienį Seimo opozicijos atstovai surinko parašus dėl to, kad premjeras Saulius Skvernelis...

Vilniečių būstų interjerai praėjusiame amžiuje: kaip savo namus įsirengdavo pasiturintys miestiečiai (5)

Per įvairiausias politines suirutes ir negandas individualių namų savininkai Vilniuje keitėsi ne...

Karaliaus Mindaugo taurės turnyro atrankos rungtynės: „Dzūkija“ - „Žalgiris-2“ (1)

Karaliaus Mindaugo taurės turnyro atrankos rungtynės: „Dzūkija“ - „Žalgiris-2“. Tiesiogiai...

Paslaptingas ginklas, kuris ant aukos palieka tik mažą raudoną taškelį (17)

Churcho komitetas – taip vadinta JAV Senate 1975 metais suburta grupė valstybės žvalgybinei...

Su Bradu Pittu poruota architektė susižadėjo su milijardieriumi

Brado Pitto (54 m.) susižavėjimo objektu laikyta architektė, technologijų profesorė Masačuseto...