aA
Asfaltas, bekelė, dykuma, išdžiuvusi upė, patvinęs kelias ir milijoninis miestas. Tai – vietovės, kuriomis pastarąsias dvi savaites keliavo projekto #iGo2Dakar komanda, o jų namais tapęs automobilis „Nissan Navara“ kantriai atlaikė visus išbandymus. Jų buvo, kaip teigia Mindaugas Plukys su Andriumi Lauciumi, išties nemažai...
Neeilinis „Nissan Navara“ išbandymas: 8500 kilometrų per dvi savaites
Neeilinis „Nissan Navara“ išbandymas: 8500 kilometrų per dvi savaites
© Andrius Laucius

Sausio 24 dieną, rašoma pranešime žiniasklaidai, abu projekto #iGo2Dakar dalyviai grįžo į Lietuvą, tačiau Dakaro išbandymus patyrusio automobilio dar neparodė. „Nissan Navara“ pradėjo kelionę per Atlanto vandenyną, iš Buenos Airių į Havrą, ir Europos krantus pasieks kovo mėnesį. Tada ištvermingasis pikapas keliaus per didžiųjų Lietuvos miestų „Nissan“ atstovybes, o projekto autoriai suks galvas apie naujus iššūkius. Tačiau šiandien jie šviežiai grįžę iš Pietų Amerikos ir sutiko pasidalinti įspūdžiais apie Dakaro maratoną ir daug nuotykių padėjusį patirti automobilį.

Viso – 12500 km

Vien Pietų Amerikoje, nuo Limos iki Buenos Airių, raudonasis „Nissan Navara“ įveikė aštuonis su puse tūkstančių kilometrų. Kelionėje iš Vilniaus į Havrą Prancūzijoje – dar 2 tūkstančiai, ir dar tiek pat laukia grįžtant atgal.

„Galiu patvirtinti, kad geresnio būdo išbandyti automobilį nėra. Europoje pamatėme, kaip „Navara“ elgiasi važiuojant greitkeliuose dideliu greičiu, o Pietų Amerikoje gavome visą vaivorykštę: dykumas, išdžiūvusias upes, kietą gruntą, 5 km aukštikalnes, purvynus, „fesh-fesh“ dulkes. Be to, manevringumą išbandėme milijonus žmonių, didžiules eismo spūstis ir siauras gatves turinčiuose miestuose: Limoje, Buenos Airėse“, – prisimena M. Plukys.

Tai geras išbandymas ne tik automobiliui, bet ir tam tikriems jo komponentams: „Valvoline“ alyvai, „Blue Print“ filtrams, bekelei skirtoms „Cooper“ padangoms. Pietų Amerikoje nė vienas šių komponentų problemų nekėlė, o tikslią būklę bus galima įvertinti automobiliui grįžus į Lietuvą, kai ateis laikas keisti alyvą ir filtrus.

M. Plukys gali būti vadinamas daugiausia nuotykių su „Nissan Navara“ patyrusiu lietuviu. Be kelionės Pietų Amerikoje, jis su tokiu pat „Navara“ pikapu dalyvavo lietuviškame „dakariuke“ – 60 valandų trukmės „4x4 Perimetro“ varžybose, aplankė daugelį renginių visose Baltijos šalyse.

Geriau už pikapą tik... pikapas

Daugelis Dakaro ekipažus lydinčių žurnalistų ekipažų savo antraisiais namais pasirenka pikapus arba labai didelius visureigius, kaip „Nissan Pathfinder“. Netgi oficialiose taisyklėse įrašyta, kad žurnalistų, komandas lydintys ir kiti pagalbiniai automobiliai privalo būti varomi keturiais ratais (šiai taisyklei yra kelios išimtys, kuriomis praktiškai niekas nesinaudoja).

Teoriškai, vietoje „Navara“ komanda galėjo keliauti kad ir su „Nissan Qashqai“ – toks automobilis pigesnis, o ir magistralėse komfortas didesnis. Tačiau pikapo privalumai geriausiai išryškėja bekelėje: palėtinta pavara ir įvairių diferencialų blokavimo galimybe #iGo2Dakar teko pasinaudoti ne kartą.

Kitas niuansas – bagažinė. Pikapas yra sukurtas tam, kad į jo bagažo skyrių būtų galima greitai įdėti ir išimti įvairiausius daiktus. Be to, ji labai talpi – „Navara“ viso Dakaro metu vežė ne tik abiejų žmonių bagažą, bet ir dalį sportinių automobilių atsarginių dalių.

Svarbiausia „Navara“ ypatybė, kaip pabrėžė M. Plukys, yra ištvermė ir patikimumas. Tuo jis įsitikino ne kartą.

„Dar iki kelionės žinojome, kad pikapas sukurtas kentėti, o nuotykiai Pietų Amerikoje tą tik patvirtino. Bolivijos aukštikalnėse išretėjus orui varikliui netrūko deguonies – priešingai nei mums. Netgi ištraukėme nuo kelio nulėkusius vietinius. Dykumose užtenka sumažinti padangų slėgį ir važiuoti jau galima bet kur. Važiuojant per aštriabriaunius akmenis – priešingai, slėgį reikia padidinti, kad neprakirstume padangų. Tankiai apgyvendintuose Pietų Amerikos miestuose didelis automobilis nėra toks patogus, tačiau kai kuriomis jų gatvėmis tik pikapu ar visureigiu ir įmanoma pravažiuoti – jos labai duobėtos, didelė prošvaisa būtina. „Navara“ mums dvi savaites buvo jaukiais ir nuotykių link vežančiais namais. Jeigu važiuosim į 2019-ųjų Dakarą, tai geresnio automobilio už pikapą tokiai kelionei neįsivaizduoju“, – apibendrino M. Plukys.

Kartu 8500 km įveikęs fotografas A. Laucius pabrėžė, kad jį nustebino pikapo komfortas – „Navara“ galinėje pakaboje yra ne tradicinės tokiems modeliams „lingės“, o moderni penkių svirčių pakaba. Be to, ji patobulinta „Old Man Emu“ komponentais – amortizatoriais bei spyruoklėmis.

„Kilometrai sukosi netikėtai greitai. Priekinė sėdynės labai patogi – prieš kelionę netikėjau, kad taip bus. Gale, žinoma, ne taip gerai. Vienos rozetės visiškai pakako, bet USB jungčių (jų buvo 5) galėjo būti ir daugiau – visada viską, ką tik turime, buvome prijungę. „Old Man Emu“ pakaba tai kosmosas, mes dukart pašokom į orą visais 4 ratais ir ką – nieko, jokio smūgio, jokio trenksmo. Žiauriai gera pakaba blogiems keliams, o ir ant asfalto automobilis puikiai valdomas. Dar pridėčiau, kad padangos labai geros. Ir reikia neklausyti, ką sako vietiniai – kartą strigome dėl klaidingos informacijos“, – prisiminė fotografas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pirmos kartos „Porsche Boxster“ – kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“ (2)

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „ Porsche Boxster “,...

Koks iššūkis laukia „Press rally“, dėl kurio ramiai nemiega dalis lenktynininkų?

Paklausus bet kurio „Press rally“ dalyvio, kas svarbiausia, norint nugalėti, dažnas paminėtų...

Internautus sudomino išskirtinis policijos automobilis: kam pareigūnams reikalingas „Excalibur Phaeton“? (55)

Socialiniuose tinkluose ne vieno internauto dėmesį patraukė Lietuvos policijos „Facebook“...

Elektromobiliais į „Press rally“ atvažiuosiantys ekipažai taupyti kilometrų nežada: spaus, kiek galės

Tarptautinis „Press rally“ renginys bene geriausiai atspindi lietuviškas automobilių rinkos...

„Porsche Vikipedija“ pramintas lietuvis paaiškino, kodėl mechanikams svarbi gera reputacija (2)

Dabartinės kartos automobiliai – ačiū Dievui ir talentu apdovanotiems inžinieriams – nors ir...

Top naujienos

Girtos abiturientės kelionę į egzaminą pasmerkęs Morkūnas šioje istorijoje įžvelgė ir pliusų: o ką daryt? (43)

Nors šią savaitę abiturientai laikė ne vieną svarbų egzaminą, šias aktualijas nurungė viena...

Biologinį, įvaikintą ir globojamą vaikus auginanti mama – atvira iki skausmo: buvo akimirkų, kai dukra sakė, kad sesės nebenori (24)

Šiandien Lietuvoje yra minima Globėjų diena. Galbūt daugelis pagalvoja apie galimybę padėti...

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (191)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Keleivių vežėjai: srautai dar tik artėja prie pusės pernykščio lygio laukiama Ukrainos, Baltarusijos ir Rusijos sienų atsivėrimo (5)

Maždaug trečdalį tarptautinių maršrutų atnaujinę šalies vežėjai sako, kad keleivių srautai...

Kuriomis valandomis saulės spinduliai patys pavojingiausi?

Saulė ultravioletinius spindulius skleidžia netgi tada, kai yra debesuota, tad dermatologai net ir...

Dienos maršrutas Latvijos Šveicarija vadinamame Gaujos nacionaliniame parke (3)

Kalavijuočių ir Livonijos ordino laikus menančios pilys, viduramžių žmonių pėdų svorį...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (214)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (20)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

|Maža didelių žinių kaina