aA
Automobiliai šiais laikais privalo būti ekologiški nuo pradžios iki galo. Tai ne tik reikalavimų, bet ir pasikeitusio vairuotojų mentaliteto įtaka. BMW į kintančias energijos vartojimo tendencijas pažiūrėjo kūrybiškai – susirado karvių mėšlo.
BMW automobilių gamykla
© Reuters / Scanpix

Aišku, vairuotojams dar nereikia eiti ieškoti karvių išmatų, jų tarkuoti ir grūsti į automobilių bakus. Gal nustebinsime taip sakydami, bet tai automobilį sugadintų.

BMW organines atliekas naudoja vienos gamyklos Pietų Afrikoje energijos poreikiui užtikrinti. Tiesa, kol kas netoli esanti biodujų elektrinė, deginanti karvių ir paukščių mėšlą, patenkina tik ketvirtadalį gamyklos energijos poreikio, tačiau BMW į tai žiūri rimtai ir ateityje galvoja tokiu būdu gauti daugiau energijos.

Panašiai veikia ir vienos BMW gamyklos elektros tiekimo sistema JAV, tik ten metanas išgaunamas iš seno sąvartyno.

BMW gamykla Pietų Karolinoje elektrą gaminasi vietoje – pora turbinų užtikrina maždaug pusę gamyklos energijos poreikio ir sumažina išskiriamo CO2 kiekį maždaug 92 tūkst. tonų per metus. Teigiama, kad tai yra gana lengvas būdas pagerinti gamyklos ekologinę situaciją, nes bet kuriuo metu nutrūkus metano tiekimui ar sugedus generatoriams, galima vėl sugrįžti prie bendro elektros tinklo naudojimo.

Tarp automobilių gamintojų vyksta naujoviškos lenktynės. BMW gamykla yra viena iš žaliausių JAV su nuosavomis turbinomis. Nuo jos atsilieka ir tokios gigantės kaip „General Motors“ ir „Volkswagen“, kurios taip pat siekia elektrą žaliomis priemonėmis pasigaminti pačios.

BMW gamykla Pietų Karolinoje taip pat gali pasigirti vandeniliu varomomis mašinomis – šakiniais krautuvais, mažais detalių pervežimui naudojamais sunkvežimiais ir taip toliau. O visai netoli gamyklos stovi ir didelis muziejus, kuriam energiją teikia saulės jėgainė. Jos sukuriamos energijos pakanka ne tik pačiam muziejaus pastatui, bet ir porai elektromobilių įkrovimo stotelių.

Skaičiuojama, kad net 63 proc. BMW naudojamos energijos pagaminama ekologiškomis priemonėmis – iš atsinaujinančių šaltinių. Tarp automobilių gamintojų šia prasme vyksta įdomios lenktynės, nes pagaliau suvokta, kad sukurti mažai CO2 išmetantį ir nedaug kuro sudeginantį automobilį nepakanka – reikia, kad jo gamyba taip pat būtų švari.

Pirkėjai, kuriems ekologija rūpi, tikrai atsižvelgia į automobilių gamintojo įvaizdį. Kas kad hibridinė mašina naudoja labai mažai degalų ir beveik neišmeta CO2, jei jų komponentus po visą pasaulį gabena seni konteineriniai laivai? Šiuo požiūriu teks pasitempti ir elektromobilių gamintojams – ličio gavyba tebėra žalinga aplinkai, o apie elektromobilių perdirbimą kol kas baisu ir pagalvoti.

Automobiliai privalo būti ekologiški visą savo gyvenimo ciklą: nuo pradžios iki galo.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„8 Kambario“ nariai papasakojo, kokius konfliktus kelyje teko išgyventi

Pasirodo, nesvarbu kokio žinomumo žmogus, bet konfliktų kelyje sunku išvengti visiems. „8...

Mokyklinio autobuso vairuotoja išgelbėjo moksleivį (10)

Trečiadienį, gegužės 8 d. Norvičo miesto mokykla pasidalino vaizdo įrašu, kuriame užfiksuota,...

Išbandė, kaip „Žalgirio“ autobusas slysta šonu

Kiekvienais metais Lietuvos keliuose atsiranda vis naujesnių ir modernesnių transporto priemonių,...

Prancūzams elektriniai paspirtukai nusibodo – imsis taikyti griežtus draudimus (105)

Prancūzijoje ketinama uždrausti važinėti šaligatviais elektriniais paspirtukais , nes daugėja...

Kur galima slysti automobiliu šonu ir nerizikuoti likti be pažymėjimo? (2)

Daugelis vairuotojų gali susidurti su tokia situacija kelyje, kai automobilio suvaldyti nepavyks, jei...

Top naujienos

Nausėdos štabo atsakas konservatoriams: matyti, tam buvo rengtasi iš anksto (2)

„Noriu pasveikinti mūsų kolegas oponentus su puikai sukurtu politiniu įvykiu, matosi, kad tikrai...

Gyvai / DELFI Diena. Ar likti II pakopos pensijų fonduose ir kur pasuks Ukraina, Zelenskiui tapus Prezidentu? vyksta apklausa

„DELFI Dienoje“ – atvira Prezidento rinkimų kova: G. Nausėdos štabo atstovų komentarai dėl...

Palankaus vertinimo reitinge - daug pokyčių: keitėsi požiūris ir į Skvernelį, ir į Šimonytę (110)

Iki prezidento rinkimų pirmo turo atliktos sociologinės apklausos rodo pokyčius palankiausiai...

Palangos meras ėmėsi permainų: miesto centre uždraudė elektrinius paspirtukus, neleis važiuoti ir dviračiais (107)

Dar praeitos vasaros metu buvo ne kartą skelbiama, kad į Palangą atvykę poilsiautojai nukentėjo...

Užsimojo Nemuną paversti turistiniu maršrutu: tikisi, kad 5 dienų kruizas taps šios vasaros hitu (10)

Neeilinį plaustą „Nemo“ sukūręs Renatas Žyla tiki, kad didžiausia Lietuvos upė – Nemunas...

Atsiliepė daugiau nukentėjusių nuo automobilių sukčių: pasakoja neįtikėtino įžūlumo istorijas (14)

Po DELFI paviešintos publikacijos apie Lietuvoje siaučiančius sukčius , kurie iš gyventojų...

Nausėda atkirto į Šimonytės štabo vadovo klausimus Šimonytės štabo vadovas kreipėsi į VRK (144)

Į Prezidento postą kandidatuojantis Gitanas Nausėda atsakė į Tėvynės sąjungos-Lietuvos...

Išvykusi į komandiruotę, vilnietė neįtarė, kas dedasi jos bute: dabar sunku pažiūrėti kaimynams į akis (80)

Kartais nelaimės ištinka pačiu netinkamiausiu metu – tai gali įrodyti vilnietės Linos istorija....

Politologas: Zelenskis priėmė vienintelį įmanomą logišką sprendimą (70)

Parlamentą paleidžiantis naujasis Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis siekia jam...

„Olympiakos“ ir „Panathinaikos“ konfliktą pakomentavęs Bertomeu gavo labai riebų atsaką iš Graikijos (5)

Eurolygos vadovas Jordi Bertomeu, sekmadienį vykusiame susitikime su žiniasklaida pakomentavęs...