aA
Ar svarbu, kokią maksimalią galią išvysto automobilio variklis ir koks jis posūkiuose? Taip, jei klausimas buvo užduotas prieš gerą dešimtmetį, tačiau dabar daugumai šiuolaikinių vairuotojų tai jau mažai rūpi. Išmaniosiomis technologijomis aprūpintas asmeninis transportas turi būti patikimas ir efektyvus, o didžiausi reikalavimai keliami saugumo ir komforto įrangai.
Peugeot 508
Peugeot 508

Naujus automobilius dažniau linkę rinktis jaunesni pirkėjai, kuriems, kaip pastebėjo „CarVertical“ kompanijos vyriausiasis kūrybininkas bei automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis, svarbios išmaniųjų įrenginių jungiamumo galimybės, saugumo sistemos ir kita gerai veikianti šiuolaikinė elektronika.

„Žmonėms dabar ne tokia svarbi automobilio dinamika, valdymo tikslumas ar grįžtamasis ryšis. Jiems aktualiau patogumas atrakinti automobilį išmaniuoju telefonu ar kitos panašios technologijos, į jas orientuojasi ir gamintojai“, – kalbėjo ekspertas.

Ieško saugumo ir komforto

Mažėjant norui įsitraukti į vairavimą, pamažu proporcingai auga komforto ir saugumo poreikiai. Prisitaikančios greičio, eismo juostos palaikymo ar avarinio stabdymo pagalbos šiuolaikiniams pirkėjams tapo savaime suprantami dalykai, jie ėmė tikėtis ir norėti gerokai daugiau.

Taip buvo ištobulinti ilgą laiką egzotika laikyti patogumai kaip vieno mygtuko paspaudimu valdomos automatinio parkavimo sistemos arba naktinio matymo įranga. O svarbiausia, kad šios technologijos tapo labiau prieinamos. Dabar į vietą stovėjimo aikštelėje įvažiuoti ar naktį už žibintų apšvietimo ribų pėsčiuosius bei gyvūnus gali fiksuoti ne tik reprezentaciniai 7 serijos BMW, bet ir kur kas paprastesni modeliai kaip „Peugeot 3008“ ar 5008.

7 serijos BMW
7 serijos BMW

Anot M. Buzelio, šiuolaikinius automobilius jau galima skirstyti ir pagal programinę įrangą. Į pirmąją kategoriją patektų diegiantys elementariausias sistemas, kuriomis paprasta naudotis, antroje būtų šiek tiek vėluojanti vidutinio lygio įranga, o trečiajai galima priskirti moderniausias technologijas be apčiuopiamų mygtukų ir rankenėlių – viskas valdoma per liečiamą ekraną arba balso komandomis.

„Ir dabar dar yra automobilių, kuriuose tokios įrangos galimybės kuklios – pateikia vidutines degalų sąnaudas, galbūt dar kelis rodiklius, leidžia reguliuoti muziką. Toliau seka sistemos, kuriose apčiuopiami mygtukai naudojami kartu su liečiamais ekranai, o moderniausiuose viskas optimizuota ir veikia be jokių rankenėlių“, – komentavo pašnekovas.

Skirtingi gamintojų sumanymai

Vairuotojo vieta pastaraisiais metais keitėsi itin stipriai, o kelias kryptis gerai iliustruoja „Porsche“, „Tesla“ ar „Peugeot“ pavyzdžiai.

„Peugeot i-Cockpit“ įrangą turinčio automobilio centre išsiskiria didelis lietimui jautrus ekranas, tačiau svarbiausioms funkcijoms palikti mygtukai, kai kurias galima valdyti balsu, o 3D projekcinis prietaisų skydelis iš karto leidžia suprasti, kad tai – visiškai naujo modelio salonas. Prancūzai nesukėlė visų funkcijų valdymo į jutiklinį ekraną, tačiau naudotis vien mygtukais jau nebepavyks. Panašios krypties laikosi „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ gamintojai – pagrindinėms funkcijoms valdyti liko mygtukai, tačiau daug jų galima atlikti spaudžiant ekraną ar tiesiog balsu.

Mercedes-Benz A Class
Mercedes-Benz A Class

„Tesla“ automobilių rinkoje išsiskiria tuo, jog vairavimą ir visų funkcijų valdymą labiausiai priartino prie išmaniųjų įrenginių – šio gamintojo modeliuose dauguma funkcijų, net ir vairo kolonėlės, sėdynių padėtis ar stoglangio atvėrimas, koreguojamos didžiuliame centriniame ekrane spaudžiant virtualius mygtukus. Toks sprendimas atrodo itin moderniai ir yra intuityvus, tačiau ekspertai dažnai kalba apie neigiamą liečiamųjų ekranų įtaką eismo saugumui.

Dar didesniu ekranizavimu užsiėmė „Porsche“ bei „Honda“ gamintojai savo „Taycan“ bei „e“ modeliuose. „Taycan“ priekyje yra net keturi dideli ekranai – prieš vairuotoją sumontuotas prietaisų skydelis, du yra automobilio centre, dar vienas skirtas priekiniam keleiviui. Tuo tarpu „Honda e“ visa interjero priekinė dalis atrodo tarsi didelis ekranas, nors iš tikrųjų jų yra net penki. Dviejuose kraštiniuose rodomas šoninių vaizdo kamerų–veidrodėlių vaizdas, kiti trys skirti įvairių funkcijų valdymui.

Ryški spalva perteikia emocijas

Nors automobilių viduje ekranų vis daugėja, rinkdamiesi spalvas žmonės lieka konservatyvūs. Net ir tarp naujos kartos vartotojų, pastebėjo M. Buzelis, nemažai tokių, kurie nenori išsiskirti minioje, todėl iki šiol populiariausios išlieka neutralios automobilių spalvos – juoda ir balta su visais įmanomais tarpiniais tonais, įskaitant pilką ir sidabrinį. Jos dominuoja ilgus metus ir ši tendencija, anot eksperto, artimiausiu laiku nesikeis.

Porsche Taycan
Porsche Taycan

„Žalia, geltona ar violetinė spalvos yra daug retesnės. Žmonėms, kurie renkasi tokias išsiskiriančias spalvas, automobilis perteikia kažkokią emociją“, – kalbėjo rinkos žinovas.

Kai kurie automobilių gamintojai, prisitaikydami prie vyraujančių tendencijų, drąsiau naudoja ryškesnes spalvas. Jos dabar dažnai reiškia kartu su nauju modeliu į rinką ateinančias permainas.

Apie elektromobilių progreso šuolį „Porsche Taycan“ skelbė įvairių atspalvių žalia, žydra ir netgi raudona spalvomis, ryškūs geltoni, mėlyni arba raudoni naujieji „Peugeot“ modeliai nuo pat debiuto rinkoje spinduliavo jaunatviška energija, o visų „Mazda“ modelių pagrindinė spalva yra sodri raudona. Spalvų srityje eksperimentų nevengia net ir tipiniai „juodos–pilkos–baltos“ automobilių gamintojai – jau nieko nebestebina reklamose matomi ryškūs mėlyni ar žali „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ modeliai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
3.6250

TOP5 lietuvių mėgiamiausi naudoti automobiliai: kai kurie pasirinkimai išties netikėti (63)

Automobilių pardavėjai pastebi, jog pirkėjai vis dažniau dėmesį atkreipia ne tik į prabangių...

Nereali idėja: įskundusiems KET pažeidėjus siūlo mokėti premijas – 10 proc. nuo baudos (193)

Vairuotojai, pastebėję Kelių eismo taisyklių ( KET ) pažeidimus, visuomet raginami apie tai...

„Delfi“ kviečia prisijungti prie „NežVairuok“ savaitės be telefono: ar ištversite neatsakę į žinutę? (6)

Socialinio projekto „ NežVairuok “ iniciatoriai „Delfi“ ir „Ergo“ liepos 19–25 d. visus...

Pasitikrinkite žinias: ar pavyktų išlaikyti egzaminą „Regitroje“? (70)

Norėdami įgyti teisę vairuoti, visi būsimieji „klevai“ privalo ne tik baigti kursus vairavimo...

Vilniuje pradėjo matuoti automobilių taršą: sistema atpažins teršėjus ir mokės nuskaityti valstybinius numerius (96)

Vilniuje nuo antradienio pradedama matuoti reali automobilių tarša. Duomenys bus renkami visą...

Top naujienos

Dailius Dargis | D+

Žlugęs milijonierius pateikė sensacingų faktų: kas sieja milijonieriaus Raimondo Karpavičiaus našlę ir Arūną Pukelį?

Dar visai neseniai klestėjęs, prie vieno stalo su Lietuvos elitu ne kartą sėdėjęs, tačiau...

Migrantų krizės įaudrintai Lietuvai – dar vienas išbandymas: Rusija jau pradeda telkti pajėgas (830)

Pirmieji ešelonai jau atvyko, o dar daugiau – pakeliui. Rusijos ir Baltarusijos karinės pratybos...

Išskirtinis turgelis Lietuvoje – pardavėjos ir pirkėjos čia visiškai nuogos (130)

10 valanda ryto. Paplūdimyje plėvesuoja raudona vėliava – maudytis draudžiama. Tą primena ne...

Lietuvių pamoką po pralaimėjimo prancūzams atsiminęs Popovičius: nėra kuo stebėtis (33)

Po pralaimėjimo prieš Prancūziją JAV rinktinės vyriausiasis treneris Greggas Popovičius tildė...

Dėmesio, vyrai: kirpėja įvardijo, kokios barzdos ir ūsai artimiausiu metu bus madingiausi (99)

Dažnam vyram iškyla dilema – barzda ir ūsai – madinga ar jau nebe? „Metų kirpėjo...

Naujausias ESPN spėjimas: Jokubaitį antrojo biržos rato viduryje pasirinks Bruklino „Nets“ (11)

Sekmadienio vakarą Lietuvos laiku pateiktoje naujausioje JAV sporto naujienų giganto ESPN sudarytoje...

Širdį draskanti tragedija: Ispanijoje žuvo keturiolikmetis motociklų lenktynių talentas (71)

Kraupi tragedija sukrėtė pasaulio motosporto bendruomenę. Ispanijos Alcanizo mieste vykusių...

Net ir vasarą ne visiems užtenka vitamino D – gydytojas išvardijo, kodėl taip nutinka (18)

Tyrimai rodo, kad beveik visiems Lietuvos gyventojams, nevartojantiems papildų, trūksta vitamino D...

Kad įgyvendintų svajonę, teko padirbėti ir užsienyje: siekiantiems iš to praturtėti, tokios veiklos nesiūlo (7)

Meilė žirgams prasidėjo nuo tada dar būsimo vyro padovanoto žirgo, o šiandien šeima Biržų...