Penkis mėnesius kompanijos TNT vilkikai važinėjo su prie puspriekabės galo pritvirtintu aerodinaminiu mechanizmu. Kartu su Europos aerodinamikos kompanija „Ephicas“ buvo siekiama įsitikinti, kad tokia technologija yra saugi ir realiai taupo kurą. Naujoji sistema gali būti primontuojama prie daugelio standartinių puspriekabių.

Gavę reikiamus leidimus eksploatuoti ilgesnius nei 16,5 m. ilgio transporto priemonių junginius, vilkikai su šiuo produktu kiekvieną dieną riedėjo Olandijos keliais tarp Ede ir Duiveno miestų.

„EcoTail“ mechanizmas vilkiko puspriekabę prailgina maždaug 1,2 m ir sumažina vilkiko gale susidarantį vakuuminį oro maišą, kuris apsunkina riedėjimą, važiuojant užmiesčio greičiu.

Kitas žingsnis, kurį nori žengti šio produkto gamintojai, yra išbandyti savo gaminius su kitokiomis sunkiasvorėmis transporto priemonėmis įvairiomis sąlygomis Olandijoje ir už jos ribų.

„Ephicas“ bendrauja su įstatymų leidėjais Briuselyje ir siekia, kad būtų priimti palankūs teisės aktai bei leista naudoti šiek tiek ilgesnes transporto priemones, kuomet jų padidėjusį ilgį lemia aerodinaminiai paketai.

Rezultatai

Bandymų metu nustatyta, kad vilkikai su patobulintomis puspriekabėmis sunaudoja 1,65 l mažiau kuro 100 km važiuojant 80 km/h greičiu.

Būtent tokiu greičiu nuolat judėdavo bandymuose naudoti vilkikai. Per metus greitkeliuose nuvažiuojant 100 tūkst. km tai leistų sutaupyti apie 1 650 l kuro.

Taip pat svarbu pastebėti, kad naujoji technologija visiškai neapsunkina vairuotojo darbo ir neprailgina parkavimosi, pakrovimo ir iškrovimo procedūrų.

Naujasis mechanizmas užsidaro ir atsidaro automatiškai, kuomet vairuotojas atidarinėja galines puspriekabės duris ar jas uždarinėja.