Nepasitikėjimas, noras kontroliuoti, meilė ar dvigubas atlyginimas laiką leidžiant kartu motyvuoja šeimas leistis į ilgas ir dažnai varginančias keliones po Europą?

Pirmiausia – meilė

Buvimas kartu - viena svarbiausių priežasčių, kodėl Europos keliuose vis dažniau matyti šalia vairo sėdinčius sutuoktinius. Kelyje vienas kitą atradę Vesta ir Evaldas jau beveik metus drauge važiuoja į reisus po Europą.

Pajūryje įsikūrusioje transporto įmonėje dirbanti Vesta savo laimę atrado Ispanijoje, kuomet poilsio pertraukėlės metu šalia jos vilkiko sustojęs kitos firmos sunkvežimis savo skleidžiamu garsu neleido jaunai moteriai pailsėti. Kontaktas buvo lemiamas.

Kaip pasakojo, dabar jau sužadėtiniai, užteko pirmojo žvilgsnio, kelių žodžių, apsikeitimo telefono numeriais ir po pirmojo reiso susitikę Lietuvoje, abu nusprendė sėsti prie to pačio vilkiko vairo.

„Jei ne tas keliamas puspriekabėje veikiančio šaldytuvo garsas, nebūčiau sutikusi savo gyvenimo palydovo. Matyt, toks likimas“, - šypsodamasi kalbėjo jauna moteris.

Dirbti dviese – lengviau ir naudingiau

Laikinais namais virtusi kelių kvadratinių metrų kabina, artimųjų ilgesys ir ilgas kelias priešakyje - vieni pagrindinių psichologinių barjerų, su kuriais susiduria vairuotojai. Būtent dėl to vis daugiau jaunų šeimų ryžtasi keliauti dviese.

„Mes drauge apkeliavome kone visą Europą, pėsčiomis apėjome Veneciją, grožėjomės kalnais ir lygumom. Laisvu laiku renkame konstruktorių, o Vesta ypatingai mėgsta gaminti. Nors vairuotojo darbas nėra lengvas, būnant kartu – jis daug lengvesnis. Ir netiesa, kad kelyje esi izoliuotas ir negali gyventi normalaus gyvenimo“, - kalbėjo Evaldas.

Moterų vilkikų vairuotojų daugėja

VĮ „Regitra“ atstovai pateikia skaičius: 2014 m. buvo 383 moterys, turinčios galiojančius vairuotojo pažymėjimus su nurodyta CE kategorija, o šių metų pradžioje tokius vairuotojo pažymėjimus turėjo jau 502 moterys. Moterų vairuotojų skaičiaus didėjimas – akivaizdus.

Moterų ir šeimynų įmonės laukia labiausiai

Vesta ir Evaldas – ne vienintelė drauge dirbanti pora. Toje pačioje Klaipėdoje įsikūrusioje „Agrologistika“ įmonėje dirba dar 8 moterys, pusė jų – poroje su vyrais. Nors tai sąlyginai nedidelė dalis visų dirbančiųjų kontekste, įmonės vadovai pabrėžia moterų svarbą ir teikiamą naudą pervežimais užsiimančioms transporto įmonėms.

„Moterys vairuotojos labai atsakingos, tvarkingos ir kruopščios. Jos nekonfliktiškos, puikiai sutaria su vadyba bei įmonei kuria pridėtinę patikimumo vertę klientų akyse. Jos taip pat itin greitai mokosi, o tai dažnai lemia, jog jų pasiekti ekonomiško vairavimo rezultatai viršija net patyrusių vairuotojų rezultatus“, - apie moteris vairuotojas pasakojo įmonės vadovas Saulius Petravičius.

Pasak įmonės vadovo, Lietuvoje pavienių moterų vairuotojų ar moterų, dirbančių drauge su vyrais kasmet vis daugėja.

„Kaip ir kiekvienos įmonės, mūsų prioritetas – turėti gerą ir patikimą vairuotoją. Mūsų praktika rodo, jog moterys kiekvienu atveju pateisina lūkesčius“, – kalbėjo. S. Petravičius.

Minėtoje klaipėdiečių įmonėje taip pat dirba ir pora iš Ukrainos. Kaip pasakojo įmonės vadovas, pabėgėlių statusą Lietuvoje turinti šeima kuo puikiausiai integravosi į darbo rinką, o jų rezultatai visų darbuotojų kontekste – vieni aukščiausių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)