aA
Lietuvoje tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygos, nuvažiuoti kilometrai ir už juos mokamas atlyginimas – iki šiol viena aštriausių temų. Pranešime žiniasklaidai pažymima, jog transporto sektoriuje jau kelerius metus vis labiau populiarėjanti tendencija – sutuoktiniai, nusprendę dirbti kartu.
Ilgoje kelionėje dviese galima rinkti vilkikų modelius
© Organizatorių archyvas

Nepasitikėjimas, noras kontroliuoti, meilė ar dvigubas atlyginimas laiką leidžiant kartu motyvuoja šeimas leistis į ilgas ir dažnai varginančias keliones po Europą?

Pirmiausia – meilė

Buvimas kartu - viena svarbiausių priežasčių, kodėl Europos keliuose vis dažniau matyti šalia vairo sėdinčius sutuoktinius. Kelyje vienas kitą atradę Vesta ir Evaldas jau beveik metus drauge važiuoja į reisus po Europą.

Pajūryje įsikūrusioje transporto įmonėje dirbanti Vesta savo laimę atrado Ispanijoje, kuomet poilsio pertraukėlės metu šalia jos vilkiko sustojęs kitos firmos sunkvežimis savo skleidžiamu garsu neleido jaunai moteriai pailsėti. Kontaktas buvo lemiamas.

Kaip pasakojo, dabar jau sužadėtiniai, užteko pirmojo žvilgsnio, kelių žodžių, apsikeitimo telefono numeriais ir po pirmojo reiso susitikę Lietuvoje, abu nusprendė sėsti prie to pačio vilkiko vairo.

„Jei ne tas keliamas puspriekabėje veikiančio šaldytuvo garsas, nebūčiau sutikusi savo gyvenimo palydovo. Matyt, toks likimas“, - šypsodamasi kalbėjo jauna moteris.

Dirbti dviese – lengviau ir naudingiau

Laikinais namais virtusi kelių kvadratinių metrų kabina, artimųjų ilgesys ir ilgas kelias priešakyje - vieni pagrindinių psichologinių barjerų, su kuriais susiduria vairuotojai. Būtent dėl to vis daugiau jaunų šeimų ryžtasi keliauti dviese.

„Mes drauge apkeliavome kone visą Europą, pėsčiomis apėjome Veneciją, grožėjomės kalnais ir lygumom. Laisvu laiku renkame konstruktorių, o Vesta ypatingai mėgsta gaminti. Nors vairuotojo darbas nėra lengvas, būnant kartu – jis daug lengvesnis. Ir netiesa, kad kelyje esi izoliuotas ir negali gyventi normalaus gyvenimo“, - kalbėjo Evaldas.

Moterų vilkikų vairuotojų daugėja

VĮ „Regitra“ atstovai pateikia skaičius: 2014 m. buvo 383 moterys, turinčios galiojančius vairuotojo pažymėjimus su nurodyta CE kategorija, o šių metų pradžioje tokius vairuotojo pažymėjimus turėjo jau 502 moterys. Moterų vairuotojų skaičiaus didėjimas – akivaizdus.

Moterų ir šeimynų įmonės laukia labiausiai

Vesta ir Evaldas – ne vienintelė drauge dirbanti pora. Toje pačioje Klaipėdoje įsikūrusioje „Agrologistika“ įmonėje dirba dar 8 moterys, pusė jų – poroje su vyrais. Nors tai sąlyginai nedidelė dalis visų dirbančiųjų kontekste, įmonės vadovai pabrėžia moterų svarbą ir teikiamą naudą pervežimais užsiimančioms transporto įmonėms.

„Moterys vairuotojos labai atsakingos, tvarkingos ir kruopščios. Jos nekonfliktiškos, puikiai sutaria su vadyba bei įmonei kuria pridėtinę patikimumo vertę klientų akyse. Jos taip pat itin greitai mokosi, o tai dažnai lemia, jog jų pasiekti ekonomiško vairavimo rezultatai viršija net patyrusių vairuotojų rezultatus“, - apie moteris vairuotojas pasakojo įmonės vadovas Saulius Petravičius.

Pasak įmonės vadovo, Lietuvoje pavienių moterų vairuotojų ar moterų, dirbančių drauge su vyrais kasmet vis daugėja.

„Kaip ir kiekvienos įmonės, mūsų prioritetas – turėti gerą ir patikimą vairuotoją. Mūsų praktika rodo, jog moterys kiekvienu atveju pateisina lūkesčius“, – kalbėjo. S. Petravičius.

Minėtoje klaipėdiečių įmonėje taip pat dirba ir pora iš Ukrainos. Kaip pasakojo įmonės vadovas, pabėgėlių statusą Lietuvoje turinti šeima kuo puikiausiai integravosi į darbo rinką, o jų rezultatai visų darbuotojų kontekste – vieni aukščiausių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Švediškų automobilių entuziastai susirungė „drage“: išdavė, kur ir kaip „ieškojo“ kilovatų (12)

Į didžiulę švediškų automobilių gerbėjų bendruomenę susibūrę Kauno „Volvo“ ir „Saab...

Vyras bandė rusiško visureigio pravažumą, tačiau pasitraukti iš kelio traukiniui nespėjo (31)

Vairuotojai nuolatos perspėjami dėl to, kad privalo atsakingai važiuoti per geležinkelio...

Kaip bendro naudojimo kelyje buvo pasiektas 400 km/val. greitis (2)

Kai 2005-aisiais buvo pristatytas „ Bugatti Veyron “, jis iškart buvo tituluotas greičiausiu...

Seną sportinį automobilį pardavė už rekordinę sumą – pridėjo net pirmąją sąskaitą (29)

Itin reti dviduriai priekiniais ratais varomi „Acura Integra Type R“ pasaulyje, prisotintame...

„Subaru“ planuoja naują sportinį automobilį – 330 AG variklį montuos kėbulo centre (48)

Kaip skelbiama Japonijos automobilininkams skirtame žurnale „Best Car“, bendrovės „ Subaru “...

Top naujienos

Liudvikas Andriulis. Piktas monstras, gąsdinantis Skvernelį (96)

Su siaubu žiūrėdamas vakarykštį Skvernelio pasisakymo apie visuomenės teisę žinoti įrašą,...

Klimatologai - apie anomalijas Lietuvoje: žiemą laukia šilumos bangos, o Vėlinės bus labai šaltos (34)

Šiuo metu mus džiugina bobų vasara. O kokie gi orai laukia likusį rudenį, kokia bus žiema? Pasak...

Dėl remontuojamoje gatvėje sproginėjančių padangų kaltina pačius vairuotojus (9)

Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės...

Karbauskiui prabilus apie Pranckiečio atsakomybę ir apkaltą Urbšiui, šis turi vieną atsakymą: viskas dėl Kildišienės (301)

„Valstiečių“ frakcija artimiausiuose posėdžiuose trečiadienį ir ketvirtadienį spręs...

Turkų dienraštis: žurnalistas konsulate nužudytas itin brutaliai (58)

Dingęs Saudo Arabijos žurnalistas Jamalas Khashoggi buvo kankinamas Rijado konsulate Stambule, o...

Tėvų baubas – sloga: gydytoja įvardino pagrindines klaidas, bandant padėti vaikams (1)

Visi tėveliai žino – kai vaiką užpuola sloga , laukia bemiegės naktys. Jei sloguoja kūdikis...

Vilniuje šluojamas prabangus būstas: įvardijo brangiausius pirkinius (79)

Pastarojo pusmečio prabangaus būsto pardavimai, palyginti su tuo pačiu laiku pernai, išaugo 59...

Rudenį nebūtina tapti svogūnu: kaip sluoksniuoti drabužius ir neatrodyti juokingai (7)

Man dažniau būna karšta, nei šalta. Todėl neturiu daug šiltų drabužių, tačiau labai mėgstu...

Šių eismo dalyvių gatvėse tuoj nebeliks: šalčio vis dar bijo labiau nei kamščių (2)

Turbūt dažnas pastebėjo, kad Lietuvoje šiltuoju metų laiku tikimybė kelyje sutikti dviratininką...

Pietų pertrauka trijose Vilniaus mokyklose, kur patekti – vieni niekai: nežinau, ar įmanoma pavalgyti pigiau (51)

Nerimstant aistroms, diskusijoms, įvairiems pasisakymams apie pasikeitimus švietimo įstaigų...