aA
Iki didžiausio mototuristų renginio „Ryterna modul Mototurizmo ralis” likus mėnesiui, aiškėja, kad jo nugalėtojai galės vadintis intelektualiausiais keliautojais. Ar tai reiškia, kad jau šeštus metus organizuojamo po visą Lietuvą renginio dalyvių laukia IQ testas?
Mindaugas Slapšys
© Organizatorių nuotr.

Mototurizmą lyginti su Dakaru nėra lengva

Besiaiškindami organizatorių užmačias, žinomo motociklų sporto atstovo ir „Ryterna modul Mototurizmo ralis” ambasadoriaus Mindaugo Slapšio paklausėme, kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti intelektualus keliautojas?

„Visų pirma, visada būtina išlaikyti šaltą protą. Jei važiuoji ne vienas, tai kuo daugiau komandos narių, tuo sudėtingiau, nes reikia visus suvaldyti. Taip pat labai svarbu orientacija, kad per kuo trumpesnį laiką atsidurtum reikiamoje vietoje. Galva turi nuolat veikti ir apdoroti daug duomenų. Taigi, intelektualumą kelionėje nulemia daug aspektų – organizavimas, važiavimas, orientavimasis ir t.t.“, – sako sportininkas.

M. Slapšys yra vienintelis lietuvis, Dakaro ralį įveikęs ir motociklu, ir automobiliu. Jis tikina, kad pasirengti bene didžiausiam gyvenimo iššūkiui padėjo tai, kad nuolat dalyvavo įvairiose varžybose Lietuvoje.

„Vos tik supratau, kad noriu važiuoti Dakare, nusprendžiau dalyvauti visose varžybose Lietuvoje, kur reikėjo orientuotis, naviguoti ir greitai važiuoti. Todėl jaučiu sentimentus raliams „Aplink Lietuvą“, kuriuose dalyvavau daugybę metų.

Mototurizmą lyginti su Dakaru nėra lengva – tai skirtingi formatai, tačiau abiem atvejais tenka pačiam priimti sprendimus, pasirinkti kelią, greitį, skubiai įvertinti situaciją ir aplinką. Greitis čia tikrai nėra svarbiausias“, – tikina M. Slapšys.

Didžiausia klaida

Rekordų kelionėse su motociklu kasmet siekiantis bei buvęs “Ryterna modul Mototurizmo ralis” renginių nugalėtojas Aidas Bubinas šį kartą jungiasi prie organizatorių komandos ir, pabrėžia didžiausias galimas klaidas.

„Kuo toliau, tuo labiau akcentuojame, kad šiame renginyje greitis nėra svarbiausia. Žinoma, jei važiuosi labai lėtai ar kas pusvalandį stosi išgerti kavos, „Mototurizmo ralio“ nelaimėsi. Kur kas svarbiau – teisingai sudėlioti maršrutą, greitai išspręsti pasirinktas užduotis, o tai bus kur kas svarbesnis aspektas siekiant pergalės nei rankenos sukimas.

Taip yra ir gyvenime, kai keliaujate po svečius kraštus. Jei važiuosite nelogiškai, zigzagais, tuomet per tą laiką, kuris skirtas kelionei, pamatysite mažiau. Tad maršruto planavimas yra vienas iš dalykų, kuriais turi pasižymėti intelektualus keliautojas“, – pastebi motociklininkas, mažiau kaip prieš mėnesį pasiekęs pasaulio rekordą: Europą motociklu pervažiavęs per 55 val. 55 min.

Jis taip pat išskyrė kitą svarbų dalyką – sėkmė „Mototurizmo ralyje“ priklauso ir nuo to, kaip pavyksta spręsti užduotis. Kaip ir anksčiau, už maršrute įveiktas užduotis bus skiriamas skirtingas taškų skaičius, tad į tai irgi būtina atsižvelgti.

Ko dar gali tikėtis dalyviai? Organizatoriai visuomet stengiasi maršrutą sudėlioti taip, kad jame atsirastų taškai, kurie nėra dažnai lankomi. Dauguma punktų bus pasiekiama asfaltu, ir tik nedidelės dalies taškų privažiavimas bus žvyrkeliu.

„Užduotys bus tokios, jog net ir dažnai po Lietuvą motociklais keliaujantys žmonės atrastų kažką naujo. Paprastas pavyzdys – keliu Vilnius-Kaunas yra važiavę daugelis, tačiau kiek iš mūsų žino, kad Vievyje yra geologijos muziejus? O kiek iš tų žinančių yra ten užsukę? Jeigu kažką suintrigavau, galiu pasakyti, kad šio punkto šiemet ralyje nebus“, – per daug neatviravo A. Bubinas.

M. Slapšys: formatas pataiko į dešimtuką

„Mototurizmo ralis 2016“ šiemet vyks rugpjūčio 20 dieną. Dalyviai galės startuoti iš bet kurio pasirinkto taško Lietuvoje ir aplankydami organizatorių pateiktus pažintinius objektus atlikti su jais susijusias užduotis. Komandos pačios sudėlios kelionės maršrutą pagal gautą užduočių žurnalą ir turės pasiekti Birštoną, kur numatytas iškilmingas finišas.

Įdomu tai, kad vienas iš šių metų renginio akcentų – dalyviams teks važiuoti Prezidento Kazio Griniaus gyvenimo keliais. Ši istorinė asmenybė pasirinkta neatsitiktinai, mat Seimas 2016-us metus paskelbė 1926 m. mūsų šalį valdžiusio Prezidento K. Griniaus metais.

„Džiugu, kad raliui parenkamos tokios temos. Manau, kad tai priverčia kiekvieną tiesiog „pagūglinti“ ir pasidomėti istorija, apie to meto asmenybes, lyderius, kaip jie gyveno. Toks renginio formatas pataiko tiesiog į dešimtuką, jis turi gilesnę mintį. Manau, kad svarbu žinoti savo istoriją, kuri yra išties įdomi“, – kalba M. Slapšys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prie krantų įstrigę ruoniai blokuoja kelius

Kanadoje Rodiktono merė paprašė pagalbos, nes įstrigę krante ruoniai sukėlė mieste chaosą....

Greiti automobiliai ir žinomi vedai – trečiajame „Didžiojo turo“ sezone (1)

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May grįžta su trečiu „Didžiojo turo“ sezonu. Jie...

Parodoje „CES 2019“ automobiliai žengia į ateitį (1)

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „ Hyundai “ pirmadienį, sausio 7-ąją, žengė tikrą...

Neįtikėtina patirtis: išsinuomojo vintažinį automobilį, o jis sugedo triskart (12)

Vintažiniai automobiliai vilioja. Jie įkūnija praėjusios eros paprastumą, o gal meistrystę ar...

Užvedėte variklį, bet ir vėl pasukote raktelį – tokia klaida gali virsti brangiu remontu (145)

Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį,...

Top naujienos

Prieštaringa apklausa: įvardija didžiausią šalies priešą, nori jį bausti ir draugauti (154)

Kurią valstybę lietuviai įvardija kaip draugiškiausią, o kurią - kaip priešiškiausią? Koks...

„Vaučerių“ sistema: teks gerai paieškoti, kur bus galima jais atsiskaityti (54)

Žemės ūkio ministerijos paruoštame elektroninių kuponų įstatymo projekte numatyta, kad...

Kokia dar krizė? Davoso milijardierių turtai auga be sustojimo (46)

Pasaulinis elitas, atvykstantis į Davosą, yra turtingesnis nei bet kada.

Susipliekė dėl 21 proc. PVM: ar ne laikas jį mažinti (20)

Šiemet sukako dešimt metų, kai Lietuvoje taikomas Andriaus Kubiliaus vyriausybės „laikinai“...

Barselonos gatves užblokavo dėl pavėžėjų įpykę taksistai: jei reikės, stovėsim čia ir metus specialiai DELFI iš Ispanijos (2)

Kone savaitę Ispaniją kamuoja taksi vairuotojų streikas . Įniršio kupinas judėjimas, nukreiptas...

Konkuruojančios JAV ir Kinija susivienijo: Nigerijos teroristus paliko be reikalingos medžiagos (6)

Kai kyla grėsmė, jog branduolinis ginklas atsidurs teroristų rankose, JAV ir Kinija gali pamiršti...

Laukti eilėje pasiūlė 4 metus – specialistė patarė, kaip tokiu atveju elgtis: tūkstančiai galėjo apie tai nežinoti (4)

10-mečio berniuko mama socialiniame ieškojo pagalbos: norėjo sūnui įgyti dantų plokšteles ir...

Išsiaiškino klaidą „Eurovizijos“ atrankos balsavimuose: organizatoriai atsiprašo, perskaičiuoti balsai (14)

Paaiškėjo, kodėl praėjusio šeštadienio „ Eurovizijos “ transliacijoje vienoje iš...

Smalsu: kodėl sovietiniai unitazai turėjo „lentynėlę“ ir kam ji buvo reikalinga (7)

Daugelis turbūt dar pamena senus unitazus, kurie turėjo keistą „lentynėlę“. Pabandykime...

Povandeninis Černobylis: koks pavojus tyko prie nuskendusių atominių povandeninių laivų?

Povandeninių laivų katastrofų istorijoje yra pasitaikę. Povandeniniai laivai skęsta į kelių...